Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od hondzik » 30.4.2013, úte 21:05

zkus Ladina, to je studnice o 164 :wink:
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 30.4.2013, úte 21:36

Bohuzel o TS nicmoc nevim, ale zkusim pohledat... :wink: U 164 jsou rozpitvany V6 do detailu, ale TS hodne malo... (nejsou s nima absolutne problemy).
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 30.4.2013, úte 22:09

Ladin: Přesně tak. O V6 je toho kopec ale o TS se informace různí. Jednou píšou 10,1:1, jednou jen 10:1. Jednou píšou zdvih 90 a pak zase 90,5. Když pominu první TS, kde je zdvih klasicky 88,5.
A taky si nejsem jistej dotahováním hlavy u TS. V Manuálu píšou o nandání a utažení na moment a pak o nějaký údržbě, kdy se hlava povolí a opětovně utáhne. Jsem z toho jelen. Poradí někdo?
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 30.4.2013, úte 22:23

Tohle by Ti mohlo trochu pomoct:

Kód: Vybrat vše

http://www.alfaromeo164register.com/manuals/viewpage.php?album=./flsuperseries/Enginemaintenance_and_overhaul/Complete_TS_8_valve_Engine&page=0
musis to zkopirovat, jinak to dela z "alfaromeo" znacek

http://www.alfaromeo164register.com/manuals/viewpage.php?album=./flsuperseries/Enginemaintenance_and_overhaul/Complete_TS_8_valve_Engine&page=0
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 3.5.2013, pát 09:45

Ladin: Díky. Pomohlo. Sice nechápu, proč se hlava povolí a pak zase utáhne :cry: , ale budiž. Udělám to tak nějak.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1922
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 3.5.2013, pát 10:01

jop, teda aspon bracho co menil na jeho 75 hlavu, tak k novenmu tesneniu(victor reinz) bolo lajstro s momentami a tiez bol postup urcity moment, potom vacsi, tusim este raz vacsi, otocka neviem kolko stupnov spat, a potom konencny moment. A po neviem kolko kilometroch zase dotiahnut a pokoj.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 3.5.2013, pát 18:53

na TD je ofiko postup taky povolit a pak zase utáhnout, ale každý profík ti řekne, že to je blbost

nic bych nepovoloval, dotáhnul bych to rovnou na maximální moment s tím, že bych si to rozdělil na 3 kola dotahování
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od had&kříž » 3.5.2013, pát 22:40

já dotáhl dle popisu zahřát a dotáhnout znova po 4 hodinách z a funguje to :) a to mám 270000 nalítáno
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Kůrkyn » 3.5.2013, pát 22:53

povolit a utáhnout má smysl, protože když se utáhne první šroub, tak se při při daném momentu pootočí méně, než při utažení posledního šroubu, protože při utahování posledního šroubu už je hlava přitlačována dalšími devíti šrouby. Zkus si to, je to tak, když se momenťákem vrátíš po dokončení postupu k poslednímu šroubu, tak ho ještě utáhneš o kousek. V továrně se to utahuje nejspíš všechno najednou, ale ručně toho tak přesně dotáhnout nejde. Ty postupy mají svůj smysl, kor u TS 8V, kde je hlava utažená jen na moment. Proto se moderní motory utahují na úhel, protože tam je síla daná jen stoupáním závitu, kdežto u momentu hraje roli odpor stlačování těsnění, tření v závitu a tření mezi hlavou šroubu a podložkou. - a toto se právě tím zpětným povolením eliminuje.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 4.5.2013, sob 12:11

třeba u VM ka je dotahování taky na úhel a v odborným manuálu je povolit a znovu dotáhnout po provozu motoru 20 min a cca 210min chladnutí
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 4.5.2013, sob 12:22

Udělal jsem malý průzkum dílů. který se mi tu nakupily. Třeba se to někomu hodí pro rozpoznání. Nechápu, kde je rozdíl mezi písty 164 a 155. Od pohledu jsou stejný. Ojnice jsou naopak lehčí u 155 než u 164. No ale když někdo chce stavět točivý motor s lehkými suvnými hmotami a má dost dílů, tady je návod co použít ze kterého motoru. Podmínkou pro použití novějších vnitřků je i klikovky ze 164/155 se zdvihem 90 místo 88,5 u AR 75. Tenhle vnitřek pasuje do bloku 75.
Pokračování příště. :-D
Přílohy
Ojnice 155.JPG
Ojnice 164.JPG
Ojnice 75.JPG
Píst 155.JPG
Píst 164.JPG
Píst 75.JPG
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Kůrkyn » 4.5.2013, sob 18:58

pěkná váha :smt023

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od hondzik » 5.5.2013, ned 21:10

Eidy díky, sleduju. Až jednou přestanu házet maltu na zeď, budu mít krásně vyšláplou cestu :-D :smt023
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Pivrnec911 » 5.5.2013, ned 21:14

:smt023 Hlavně nikdo nikdy neřikejte Eidymu zvaž to...:-):-):-)
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od had&kříž » 5.5.2013, ned 22:39

Eidy je evidentně nakažen alfavirusem :-D ale tenhle virus je zatraceně silnej :-)
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1922
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Rasputin » 15.5.2013, stř 10:47

kluciii, mne tak chyba ta alfica :( jazdit dustrom a alfou je dimenzionalny rozdiel. Keby viem co sa naskytne, ze sa zmenia priority(svadba) tak ju nezacnem ani rozoberat a jazdim ju kym by sa nerozsypala :smt044 Preto ma napada alternativa, ze ju dam porobit kastlu, celolak, a poskladam ju zatial ako stock. Motor mam po GO, prevodka nieco este vydrzi. Ale bude to najskor stejne az po svadbe tak to vyzera. Och ten cas, neniii cas :smt084 Sry, ale musel som sa vyventilovat a vyplakat :partyman:
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 26.5.2013, ned 10:05

kua nevěděl jsme, že na auto s ABS se měděné brzdové trubky nemají používat :???:

že prý jsou moc měkké a nevydrží tlak v soustavě
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.5.2013, ned 20:21

To nevim, ale pry v zime krehnou... Ja dal vsude radsi kovovy
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 26.5.2013, ned 20:23

na 75ku sem dával kovové a jak se trošku odrbou tak hned hnijou :(

ale prý na ABS kvůli tlaku (když zapne) to o zimě slyším poprvé, tak sem zase o něco chytřejší :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4898
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od A.J.Michal » 26.5.2013, ned 21:23

reknu ti to tak, jestli narves misto kovovych medene, tak neprojdes STK ( legálně ) :smt023

proste tam kde se od vyroby montovaly kovovy, musi byt kovovy a med tam nepatri, jednou na to dosla rec se strycem, co dela na STK
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Milano75 » 26.5.2013, ned 21:55

když ty měděné se tak krásně ohýbají :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Kůrkyn » 29.5.2013, stř 09:16

Už se to řešilo mockrát a hlavní důvod je menší pevnost mědi. Pak se může taky stát, že díky dobré vodivosti mědi a její nízké teplotě tání může přes trubku téct proud a utavit ji.

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Eidy » 29.5.2013, stř 10:03

To je zvláštní. V servisech běžně nahrazují shnilé trubky mědí, protože na starší auta už se to prostě nesežene a všechno ok. Jak s ABS, tak na STK. Na Kóče mám všude měď + pancéřové hadice a na STK taky ok.
Na veterány se dávají skoro vždycky jen měděný.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4898
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od A.J.Michal » 29.5.2013, stř 16:41

zajimave no :-k
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 75 (pokec, krátké dotazy apod.)

Příspěvek od Kůrkyn » 29.5.2013, stř 19:05

Takových zakázaných věcí se dělá.
Mez kluzu u mědi je mez kluzu 60MPa
ocel kolem 200MPa
cca 3x menší pevnost...

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host