AR 75

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 23.2.2008, sob 21:40

Včera jsem objevil tohle bejt to před týdnem tak neváhám, ale už bude asi fuč.
http://auta.i-bazar.cz/osobni-auta/alfa ... 5-3-0i-v6/
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 23.2.2008, sob 23:40

Uz jsem mu psal, tak uvidime...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 24.2.2008, ned 04:30

:smt089 neee, nech uz sa mi konecne podari predat afto, lebo mi furt unikaje zaujimave motorizacie :smt089
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 26.2.2008, úte 19:07

Jak se oteplilo využil jsem času k opláštění výfuku nerezem.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 27.2.2008, stř 21:34

Panove mam na Vas specialisty prosbu. Mel jsem zjisteno ze repase prevodovky na 75 2.0 TS by mela vyjit priblizne na 12tKc. Netusite nekdo kolik to stoji na 3.0 V6? Predpokladam taky spravne, ze ma 75 3.0 V6 samosvor? Taky by me zajimalo jak to mela 75 s vyfukama, ktery verze maji vyfuk uprostred a ktery klasicky na strane?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 27.2.2008, stř 21:55

No sice nejsem odborník, ale 3.0 V6 samosvor má, stejnej jako 2.0 TS (25 % svornost). Jinak co vím tak 75-ky mají všechny vejfuk středem, jenom 3.0 V6 Amerika ho má na straně. 12t Kč za repas převodovky je docela síla, když člověk uváží současnou cenu auta. Zkusil bych možná postup popsanej v rubrice olej do převodovky.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 27.2.2008, stř 23:25

U tohodle kousku uz ta jednicka prej i vyskakuje, tam to asi stacit nebude. :roll: Jinak mi ale 12 za repas prevodovky tolik neprijde. Nerikam, ze to neni ranec, ale zas to ma pak clovek jak novy a ma od toho klid...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 28.2.2008, čtv 19:04

Harous píše:U tohodle kousku uz ta jednicka prej i vyskakuje, tam to asi stacit nebude. :roll: Jinak mi ale 12 za repas prevodovky tolik neprijde. Nerikam, ze to neni ranec, ale zas to ma pak clovek jak novy a ma od toho klid...
Jdeš do toho 3,0 V6 ? Jestli jo tak držím palec :smt023
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 28.2.2008, čtv 19:08

RV147 píše:No sice nejsem odborník, ale 3.0 V6 samosvor má, stejnej jako 2.0 TS (25 % svornost). Jinak co vím tak 75-ky mají všechny vejfuk středem, jenom 3.0 V6 Amerika ho má na straně. 12t Kč za repas převodovky je docela síla, když člověk uváží současnou cenu auta. Zkusil bych možná postup popsanej v rubrice olej do převodovky.
Tak to je paráda, že 2,0 TS má samosvor jaké výhody z toho vyplývají ? Pořád o tom někde čtu , ale abych řekl pravdu tak pořadně nevím jakou funkci v praxi plní ?
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 28.2.2008, čtv 19:53

No hlavní výhoda spočívá v lepším přenosu výkonu. Jelikož když je jedno kolo na povrchu s horší adhezí začne prokluzovat a "sežere" všechen výkon a druhý kolo se netočí. 25 %svornosti znamená, že na to kolo co neprokluzu jde min. 25 % toho co prokluzuje. Zkrátka diferenciál má eliminovat jednak různou adhezi povrchu a jednak rodílné otáčky kol v zatáčce. Čím vyšší svornost tím menší rozdíl mezi kolama. 100% svornosti znamená natvrdo obě kola stejné otáčky. U předokolky tahle konfigurace způsobí velkou neochotu zatáčet u zadokolky naopak i při minimálním rozdílu adheze(přilnavosti) se auto otáčí samo. Nějakou svornost, obvykle do 20 % mají i sériová auta u závodních je to kolem 50-70 %. U WRC je svornost měnitelná a ještě mají tři diferenciály (přední, zadní a středový), vše je možno nastavovat, buď dle programu (řízené dif.) nebo pevně nastavením (tzv. mechanické dif.). Vyvinou soft. pro všechny tři aktivní diferenciály není sranda. Jinak aktivní středový diferák májí i Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza. Doufám, že je to aspoň trochu k pochopení.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 28.2.2008, čtv 20:31

RV147 píše:No hlavní výhoda spočívá v lepším přenosu výkonu. Jelikož když je jedno kolo na povrchu s horší adhezí začne prokluzovat a "sežere" všechen výkon a druhý kolo se netočí. 25 %svornosti znamená, že na to kolo co neprokluzu jde min. 25 % toho co prokluzuje. Zkrátka diferenciál má eliminovat jednak různou adhezi povrchu a jednak rodílné otáčky kol v zatáčce. Čím vyšší svornost tím menší rozdíl mezi kolama. 100% svornosti znamená natvrdo obě kola stejné otáčky. U předokolky tahle konfigurace způsobí velkou neochotu zatáčet u zadokolky naopak i při minimálním rozdílu adheze(přilnavosti) se auto otáčí samo. Nějakou svornost, obvykle do 20 % mají i sériová auta u závodních je to kolem 50-70 %. U WRC je svornost měnitelná a ještě mají tři diferenciály (přední, zadní a středový), vše je možno nastavovat, buď dle programu (řízené dif.) nebo pevně nastavením (tzv. mechanické dif.). Vyvinou soft. pro všechny tři aktivní diferenciály není sranda. Jinak aktivní středový diferák májí i Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza. Doufám, že je to aspoň trochu k pochopení.
Díky, díky chápu , rozumím :smt023
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 28.2.2008, čtv 20:33

tzn , že u 75ky se dělala největší samosvornost 25 % a to jen u modelů 2,0TS a 3,0 V6 ? :-k
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 28.2.2008, čtv 20:39

Majkll píše:tzn , že u 75ky se dělala největší samosvornost 25 % a to jen u modelů 2,0TS a 3,0 V6 ? :-k
Sériově ano, nevím jestli nebyly nějaký extra edice. Samosvor měly všechny 2.0TS,3.0V6 po faceliftu i 2.5V6.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 28.2.2008, čtv 20:44

RV147 píše:
Majkll píše:tzn , že u 75ky se dělala největší samosvornost 25 % a to jen u modelů 2,0TS a 3,0 V6 ? :-k
Sériově ano, nevím jestli nebyly nějaký extra edice. Samosvor měly všechny 2.0TS,3.0V6 po faceliftu i 2.5V6.
to mě těší \:D/ :D
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 28.2.2008, čtv 20:53

Majkll píše:Jdeš do toho 3,0 V6 ? Jestli jo tak držím palec :smt023
Zatim to vypada ze jo, rozhodne az to uvidim nazivo... :smt055

Jinak k tomu difu - Sierra samosvor nema a pak nastavala klasicka situace na snehu nebo mokry trave, ze jedno kolo hrabe, druhy stoji a auto bohuzel taky... :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 28.2.2008, čtv 21:16

Harous píše:
Majkll píše:Jdeš do toho 3,0 V6 ? Jestli jo tak držím palec :smt023
Zatim to vypada ze jo, rozhodne az to uvidim nazivo... :smt055

Jinak k tomu difu - Sierra samosvor nema a pak nastavala klasicka situace na snehu nebo mokry trave, ze jedno kolo hrabe, druhy stoji a auto bohuzel taky... :-D
asi na tom něco bude zkoušel jsem se s moji 75kou otočít o 180, skoro jsem zastavil, podřadil za 1 sešlapl naplno plyn a točila se skoro sama :shock: tohle jsem u giulietty nazažil
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 28.2.2008, čtv 21:54

To je prave tim saosvorem... :wink:

Jeste mam otazku na vas na vsechny - jak citlive se necha projizdet s 75 zatacky smykem? Tady to vypada jako brnkacka... :-D
http://www.youtube.com/watch?v=OB50eiEJa9s
Myslim tim hlavne prechod do smyku, ovladatelnost behem smyku a prechod do primyho smeru. Sierra kdyz se utrhla, tak plynem moc ovladat nesla...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 28.2.2008, čtv 22:20

Tady je právě výhoda těch pár kil navíc na zadní nápravě :-D

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Samosvor

Příspěvek od integrale » 29.2.2008, pát 00:35

jenom upřesnění - 25% omezení svornosti diferenciálu znamená, že při rozdílu otáček obou kol jedné nápravy větším než 25 % je diferenciál skokově uzavřen - vyřazen z činnosti - a tím pádem jsou od této hranice otáčky obou kol stejné (i krouticí moment na ně přenášený je stejný).
To, co tu bylo popsáno - tedy různý moment při stejných otáčkách - to je systém AYC od Mitsubishi a ten funguje trochu jinak. jeho základem je také klasický samosvor, ale ten je vložen do systému dvojice lamelových spojek, které umožňují prokluz jednotlivých kol v závislosti na řídící jednotce a čím větší prokluz jednoho kola, tím více momentu pro kolo opačné (přes sekundární čelní převod).
Pokud je uzávěrka diferenciálu mechanická (lamelová jako u AR 75 či M3 nebo kolíková u závodních aut), pracuje diferenciál úplně normálně právě do bodu max. rozdílu otáček jednotlivých kol (u 75 je to těch 25 %) a potom jsou skokově otáčky vyrovnány.
Pokud je diferenciál šnekové konstrukce (TorSen u 155 Q4/164 Q4 nebo jeho derivát na přední nápravě Q2 nebo Impreza STi či Lancer Evo Vi RS a novější), není změna vyrovnání otáček skoková jako u mechanického kolíkového či lamelového, ale je plynulá a většinou nebývá 100%, takže každé kolo jedné nápravy i po "uzavření" umí distribuovat rozdílný výkon na vozovku (s rostoucím odporem roste výkon).
Pokud je uzávěrka diferenciálu hydraulická (uzávěrkou je viskózní spojka - např. Impreza GT, Audi S4 nebo přední u Fiatu Coupé, Lancií Thema Turbo, Delta Nuova HF), je rovněž průběh uzavírání plynulý s tím, že má určitou časovou prodlevu a horní mez uzavření je limitovaná rozdílem otáček (plynulý je např. do 50 % rozdílu, potom už je 100% uzavření).
Doufám, že to je alespoň trochu srozumitelné...
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor

Příspěvek od RV147 » 29.2.2008, pát 06:25

integrale píše:jenom upřesnění - 25% omezení svornosti diferenciálu znamená, že při rozdílu otáček obou kol jedné nápravy větším než 25 % je diferenciál skokově uzavřen - vyřazen z činnosti - a tím pádem jsou od této hranice otáčky obou kol stejné (i krouticí moment na ně přenášený je stejný).
To, co tu bylo popsáno - tedy různý moment při stejných otáčkách - to je systém AYC od Mitsubishi a ten funguje trochu jinak. jeho základem je také klasický samosvor, ale ten je vložen do systému dvojice lamelových spojek, které umožňují prokluz jednotlivých kol v závislosti na řídící jednotce a čím větší prokluz jednoho kola, tím více momentu pro kolo opačné (přes sekundární čelní převod).
Pokud je uzávěrka diferenciálu mechanická (lamelová jako u AR 75 či M3 nebo kolíková u závodních aut), pracuje diferenciál úplně normálně právě do bodu max. rozdílu otáček jednotlivých kol (u 75 je to těch 25 %) a potom jsou skokově otáčky vyrovnány.
Pokud je diferenciál šnekové konstrukce (TorSen u 155 Q4/164 Q4 nebo jeho derivát na přední nápravě Q2 nebo Impreza STi či Lancer Evo Vi RS a novější), není změna vyrovnání otáček skoková jako u mechanického kolíkového či lamelového, ale je plynulá a většinou nebývá 100%, takže každé kolo jedné nápravy i po "uzavření" umí distribuovat rozdílný výkon na vozovku (s rostoucím odporem roste výkon).
Pokud je uzávěrka diferenciálu hydraulická (uzávěrkou je viskózní spojka - např. Impreza GT, Audi S4 nebo přední u Fiatu Coupé, Lancií Thema Turbo, Delta Nuova HF), je rovněž průběh uzavírání plynulý s tím, že má určitou časovou prodlevu a horní mez uzavření je limitovaná rozdílem otáček (plynulý je např. do 50 % rozdílu, potom už je 100% uzavření).
Doufám, že to je alespoň trochu srozumitelné...
Srozumitelný to je, tak trochu jsem doufal, že se objevíš a uvedeš to na pravou míru.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 29.2.2008, pát 07:18

Jakou zivotnost maji ty lamelu v tom difu?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 29.2.2008, pát 20:13

Jakej máte názor na hojně doporučovaný (na alfabb.com)odlehčování kol v převodovce ? Údajně se výrazně redukují setrvačný hmoty a synchrony nedostanou tolik zabrat. Vypadá to asi takhle.
Obrázek

Obrázek
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 29.2.2008, pát 20:27

RV147: Přijde na to z jakýho je to materiálu a co to vydrží. Jinak si myslím, že by to mohlo být užitečný
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 29.2.2008, pát 20:52

coyote píše:RV147: Přijde na to z jakýho je to materiálu a co to vydrží. Jinak si myslím, že by to mohlo být užitečný
Právě, že jsou to origo kola. Údajně to vydrží, ale nevím :roll:
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 29.2.2008, pát 22:26

To by mě zajímalo, čím to vrtají ty díry. Spíš bych řekl, že to jsou kola vyrobená odznova i s otvory a pak teprv kalená a cementovaná. Smysl to asi má.

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů