AR 75
Včera jsem objevil tohle bejt to před týdnem tak neváhám, ale už bude asi fuč.
http://auta.i-bazar.cz/osobni-auta/alfa ... 5-3-0i-v6/
http://auta.i-bazar.cz/osobni-auta/alfa ... 5-3-0i-v6/
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
Panove mam na Vas specialisty prosbu. Mel jsem zjisteno ze repase prevodovky na 75 2.0 TS by mela vyjit priblizne na 12tKc. Netusite nekdo kolik to stoji na 3.0 V6? Predpokladam taky spravne, ze ma 75 3.0 V6 samosvor? Taky by me zajimalo jak to mela 75 s vyfukama, ktery verze maji vyfuk uprostred a ktery klasicky na strane?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
No sice nejsem odborník, ale 3.0 V6 samosvor má, stejnej jako 2.0 TS (25 % svornost). Jinak co vím tak 75-ky mají všechny vejfuk středem, jenom 3.0 V6 Amerika ho má na straně. 12t Kč za repas převodovky je docela síla, když člověk uváží současnou cenu auta. Zkusil bych možná postup popsanej v rubrice olej do převodovky.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
U tohodle kousku uz ta jednicka prej i vyskakuje, tam to asi stacit nebude.
Jinak mi ale 12 za repas prevodovky tolik neprijde. Nerikam, ze to neni ranec, ale zas to ma pak clovek jak novy a ma od toho klid...

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Jdeš do toho 3,0 V6 ? Jestli jo tak držím palecHarous píše:U tohodle kousku uz ta jednicka prej i vyskakuje, tam to asi stacit nebude.Jinak mi ale 12 za repas prevodovky tolik neprijde. Nerikam, ze to neni ranec, ale zas to ma pak clovek jak novy a ma od toho klid...

ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
Tak to je paráda, že 2,0 TS má samosvor jaké výhody z toho vyplývají ? Pořád o tom někde čtu , ale abych řekl pravdu tak pořadně nevím jakou funkci v praxi plní ?RV147 píše:No sice nejsem odborník, ale 3.0 V6 samosvor má, stejnej jako 2.0 TS (25 % svornost). Jinak co vím tak 75-ky mají všechny vejfuk středem, jenom 3.0 V6 Amerika ho má na straně. 12t Kč za repas převodovky je docela síla, když člověk uváží současnou cenu auta. Zkusil bych možná postup popsanej v rubrice olej do převodovky.
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
No hlavní výhoda spočívá v lepším přenosu výkonu. Jelikož když je jedno kolo na povrchu s horší adhezí začne prokluzovat a "sežere" všechen výkon a druhý kolo se netočí. 25 %svornosti znamená, že na to kolo co neprokluzu jde min. 25 % toho co prokluzuje. Zkrátka diferenciál má eliminovat jednak různou adhezi povrchu a jednak rodílné otáčky kol v zatáčce. Čím vyšší svornost tím menší rozdíl mezi kolama. 100% svornosti znamená natvrdo obě kola stejné otáčky. U předokolky tahle konfigurace způsobí velkou neochotu zatáčet u zadokolky naopak i při minimálním rozdílu adheze(přilnavosti) se auto otáčí samo. Nějakou svornost, obvykle do 20 % mají i sériová auta u závodních je to kolem 50-70 %. U WRC je svornost měnitelná a ještě mají tři diferenciály (přední, zadní a středový), vše je možno nastavovat, buď dle programu (řízené dif.) nebo pevně nastavením (tzv. mechanické dif.). Vyvinou soft. pro všechny tři aktivní diferenciály není sranda. Jinak aktivní středový diferák májí i Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza. Doufám, že je to aspoň trochu k pochopení.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Díky, díky chápu , rozumímRV147 píše:No hlavní výhoda spočívá v lepším přenosu výkonu. Jelikož když je jedno kolo na povrchu s horší adhezí začne prokluzovat a "sežere" všechen výkon a druhý kolo se netočí. 25 %svornosti znamená, že na to kolo co neprokluzu jde min. 25 % toho co prokluzuje. Zkrátka diferenciál má eliminovat jednak různou adhezi povrchu a jednak rodílné otáčky kol v zatáčce. Čím vyšší svornost tím menší rozdíl mezi kolama. 100% svornosti znamená natvrdo obě kola stejné otáčky. U předokolky tahle konfigurace způsobí velkou neochotu zatáčet u zadokolky naopak i při minimálním rozdílu adheze(přilnavosti) se auto otáčí samo. Nějakou svornost, obvykle do 20 % mají i sériová auta u závodních je to kolem 50-70 %. U WRC je svornost měnitelná a ještě mají tři diferenciály (přední, zadní a středový), vše je možno nastavovat, buď dle programu (řízené dif.) nebo pevně nastavením (tzv. mechanické dif.). Vyvinou soft. pro všechny tři aktivní diferenciály není sranda. Jinak aktivní středový diferák májí i Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza. Doufám, že je to aspoň trochu k pochopení.

ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
to mě těšíRV147 píše:Sériově ano, nevím jestli nebyly nějaký extra edice. Samosvor měly všechny 2.0TS,3.0V6 po faceliftu i 2.5V6.Majkll píše:tzn , že u 75ky se dělala největší samosvornost 25 % a to jen u modelů 2,0TS a 3,0 V6 ?


ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
Zatim to vypada ze jo, rozhodne az to uvidim nazivo...Majkll píše:Jdeš do toho 3,0 V6 ? Jestli jo tak držím palec

Jinak k tomu difu - Sierra samosvor nema a pak nastavala klasicka situace na snehu nebo mokry trave, ze jedno kolo hrabe, druhy stoji a auto bohuzel taky...

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
asi na tom něco bude zkoušel jsem se s moji 75kou otočít o 180, skoro jsem zastavil, podřadil za 1 sešlapl naplno plyn a točila se skoro samaHarous píše:Zatim to vypada ze jo, rozhodne az to uvidim nazivo...Majkll píše:Jdeš do toho 3,0 V6 ? Jestli jo tak držím palec![]()
Jinak k tomu difu - Sierra samosvor nema a pak nastavala klasicka situace na snehu nebo mokry trave, ze jedno kolo hrabe, druhy stoji a auto bohuzel taky...

ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
To je prave tim saosvorem...
Jeste mam otazku na vas na vsechny - jak citlive se necha projizdet s 75 zatacky smykem? Tady to vypada jako brnkacka...
http://www.youtube.com/watch?v=OB50eiEJa9s
Myslim tim hlavne prechod do smyku, ovladatelnost behem smyku a prechod do primyho smeru. Sierra kdyz se utrhla, tak plynem moc ovladat nesla...

Jeste mam otazku na vas na vsechny - jak citlive se necha projizdet s 75 zatacky smykem? Tady to vypada jako brnkacka...

http://www.youtube.com/watch?v=OB50eiEJa9s
Myslim tim hlavne prechod do smyku, ovladatelnost behem smyku a prechod do primyho smeru. Sierra kdyz se utrhla, tak plynem moc ovladat nesla...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Samosvor
jenom upřesnění - 25% omezení svornosti diferenciálu znamená, že při rozdílu otáček obou kol jedné nápravy větším než 25 % je diferenciál skokově uzavřen - vyřazen z činnosti - a tím pádem jsou od této hranice otáčky obou kol stejné (i krouticí moment na ně přenášený je stejný).
To, co tu bylo popsáno - tedy různý moment při stejných otáčkách - to je systém AYC od Mitsubishi a ten funguje trochu jinak. jeho základem je také klasický samosvor, ale ten je vložen do systému dvojice lamelových spojek, které umožňují prokluz jednotlivých kol v závislosti na řídící jednotce a čím větší prokluz jednoho kola, tím více momentu pro kolo opačné (přes sekundární čelní převod).
Pokud je uzávěrka diferenciálu mechanická (lamelová jako u AR 75 či M3 nebo kolíková u závodních aut), pracuje diferenciál úplně normálně právě do bodu max. rozdílu otáček jednotlivých kol (u 75 je to těch 25 %) a potom jsou skokově otáčky vyrovnány.
Pokud je diferenciál šnekové konstrukce (TorSen u 155 Q4/164 Q4 nebo jeho derivát na přední nápravě Q2 nebo Impreza STi či Lancer Evo Vi RS a novější), není změna vyrovnání otáček skoková jako u mechanického kolíkového či lamelového, ale je plynulá a většinou nebývá 100%, takže každé kolo jedné nápravy i po "uzavření" umí distribuovat rozdílný výkon na vozovku (s rostoucím odporem roste výkon).
Pokud je uzávěrka diferenciálu hydraulická (uzávěrkou je viskózní spojka - např. Impreza GT, Audi S4 nebo přední u Fiatu Coupé, Lancií Thema Turbo, Delta Nuova HF), je rovněž průběh uzavírání plynulý s tím, že má určitou časovou prodlevu a horní mez uzavření je limitovaná rozdílem otáček (plynulý je např. do 50 % rozdílu, potom už je 100% uzavření).
Doufám, že to je alespoň trochu srozumitelné...
To, co tu bylo popsáno - tedy různý moment při stejných otáčkách - to je systém AYC od Mitsubishi a ten funguje trochu jinak. jeho základem je také klasický samosvor, ale ten je vložen do systému dvojice lamelových spojek, které umožňují prokluz jednotlivých kol v závislosti na řídící jednotce a čím větší prokluz jednoho kola, tím více momentu pro kolo opačné (přes sekundární čelní převod).
Pokud je uzávěrka diferenciálu mechanická (lamelová jako u AR 75 či M3 nebo kolíková u závodních aut), pracuje diferenciál úplně normálně právě do bodu max. rozdílu otáček jednotlivých kol (u 75 je to těch 25 %) a potom jsou skokově otáčky vyrovnány.
Pokud je diferenciál šnekové konstrukce (TorSen u 155 Q4/164 Q4 nebo jeho derivát na přední nápravě Q2 nebo Impreza STi či Lancer Evo Vi RS a novější), není změna vyrovnání otáček skoková jako u mechanického kolíkového či lamelového, ale je plynulá a většinou nebývá 100%, takže každé kolo jedné nápravy i po "uzavření" umí distribuovat rozdílný výkon na vozovku (s rostoucím odporem roste výkon).
Pokud je uzávěrka diferenciálu hydraulická (uzávěrkou je viskózní spojka - např. Impreza GT, Audi S4 nebo přední u Fiatu Coupé, Lancií Thema Turbo, Delta Nuova HF), je rovněž průběh uzavírání plynulý s tím, že má určitou časovou prodlevu a horní mez uzavření je limitovaná rozdílem otáček (plynulý je např. do 50 % rozdílu, potom už je 100% uzavření).
Doufám, že to je alespoň trochu srozumitelné...
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samosvor
Srozumitelný to je, tak trochu jsem doufal, že se objevíš a uvedeš to na pravou míru.integrale píše:jenom upřesnění - 25% omezení svornosti diferenciálu znamená, že při rozdílu otáček obou kol jedné nápravy větším než 25 % je diferenciál skokově uzavřen - vyřazen z činnosti - a tím pádem jsou od této hranice otáčky obou kol stejné (i krouticí moment na ně přenášený je stejný).
To, co tu bylo popsáno - tedy různý moment při stejných otáčkách - to je systém AYC od Mitsubishi a ten funguje trochu jinak. jeho základem je také klasický samosvor, ale ten je vložen do systému dvojice lamelových spojek, které umožňují prokluz jednotlivých kol v závislosti na řídící jednotce a čím větší prokluz jednoho kola, tím více momentu pro kolo opačné (přes sekundární čelní převod).
Pokud je uzávěrka diferenciálu mechanická (lamelová jako u AR 75 či M3 nebo kolíková u závodních aut), pracuje diferenciál úplně normálně právě do bodu max. rozdílu otáček jednotlivých kol (u 75 je to těch 25 %) a potom jsou skokově otáčky vyrovnány.
Pokud je diferenciál šnekové konstrukce (TorSen u 155 Q4/164 Q4 nebo jeho derivát na přední nápravě Q2 nebo Impreza STi či Lancer Evo Vi RS a novější), není změna vyrovnání otáček skoková jako u mechanického kolíkového či lamelového, ale je plynulá a většinou nebývá 100%, takže každé kolo jedné nápravy i po "uzavření" umí distribuovat rozdílný výkon na vozovku (s rostoucím odporem roste výkon).
Pokud je uzávěrka diferenciálu hydraulická (uzávěrkou je viskózní spojka - např. Impreza GT, Audi S4 nebo přední u Fiatu Coupé, Lancií Thema Turbo, Delta Nuova HF), je rovněž průběh uzavírání plynulý s tím, že má určitou časovou prodlevu a horní mez uzavření je limitovaná rozdílem otáček (plynulý je např. do 50 % rozdílu, potom už je 100% uzavření).
Doufám, že to je alespoň trochu srozumitelné...
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů