Příspěvek
od riprex » 25.7.2012, stř 23:44
No asi takhle, nejčastější a typické závady Alfy 159 s 2.4 JTDm jsou:
- řízení
- zanesené sání a problémy s vířivými klapkami - může za to ucpané DPF
- DPF
- běžné problémy moderních dieselů (vstřikovače, dvouhmota)
- horší odolnost laku vůči kamínkům projevující se pokud vím hlavně u černé - loupe se horní krycí lak, ale ne až na plech, jen ten vršek, ale nerezne to
a to je asi tak všechno. Žádný hororový zkazky nečekej. S elektronikou problémy nejsou, jen nutno říct, že už je poměrně archaicky vypadající, hlavně tedy navigace pocházející z roku 2004. Jediné co mi občas trochu zazlobí, je dálkové otevírání kufru, ale to je problém mého kusu, nikoho jiného s tímhle problémem neznám. Jinak pozor na kapaliny, motoru dopřát Selenii 5W-40 nebo jiný olej srovnatelných parametrů (dával bych stejně ale radši tu Selenii) a do řízení zelenou Tutelu GI-R, odpadnou pazvuky a v zimě to půjde lehčeji. Jo a ještě jeden detail mě napadá - pohlídej si, ať máš k autu oba klíče a kódovou kartu. Náhradní klíče nejsou levná sranda.
Na DPF se současná legislativa dívá tak, že je jí to jedno. Jsou tu sice ekoaktivisti a hrozej tím, že to začnou řešit, ale věc se má tak, že povinné DPF z výroby je až od Eura V, kdežto Alfa má IV. Navíc 159 existovala i bez DPF i z továrny. Na STK nebývá problém, protože tolerance jsou docela vysoké. STK chtějí sice zpřísnit, ale myslím, že to stejně nebudou řešit. Lidí bez DPF je tu spousta a nejen s Alfama. Navíc STK jsou rády za každého zákazníka, takže kvůli emisím tě jich dost nevyhodí, i kdyby to auto produkovalo víc škodlivin, než Spolana Neratovice.