Odstranění DPF Veselí nad Moravou - 26.8. neděle
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Ja mam EGR off pres ridici jednotku ten manik ho ani nevyndaval jen to smazal v ridici jednotce a uklidil po nem a jezdim s tim uz 25000km bez problemu nebo hlasek.Ale nevim jak to udelal na to jsem amater .
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Zkus odpojit konektor od EGR ventilu ...Martas 01 píše:Ja mam EGR off pres ridici jednotku ten manik ho ani nevyndaval jen to smazal v ridici jednotce a uklidil po nem a jezdim s tim uz 25000km bez problemu nebo hlasek.Ale nevim jak to udelal na to jsem amater .
Alfa Romeo Perfection
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Pánové, já to tak nějak rozpoutal a otázka měla směřovat na čendlera. Jestli to už taky umí. Jinak raději založíme nové vlákno a tam to rozpoutáme do mrtě. Ptž to tady cendlerovi zamoříme věcma pro něho nepodstatnýma. Co?
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
klidně to projednejme tu, k dotazu, vím kde se to dělá, dělal jsem to u sebe a u Envela, nějak jsem nepocítily rozdíl, stejně EGR jako takový musí zůstat na místě a zapojený elektronicky, jen se mi mění hodnoty, takže ano umím
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
dobře, mě to je jedno. Funguje, nevyhazuje chyby chodí normalně akorát se neuzavře celý a uzavírá se pomalu, tak že při přidaní plynu mi přes něho uteče tlak turba. A chove se to jako kdyby automat podřazoval a pak se chytne. Mám tam teď krytku se 4-ma dírama. vemu ho, vyčistím uplně domrtě, nasadím a ucpu úplně. Jedna se mi o ty hodnoty před a za EGRem. Aby prostě nevyhodil kraviny.
ptž, při ucpaní jde o to že jsou různe tlaky před a za nim. čili potřebuju toto vychytat a ucpat ho celý, stejně tam je jen na to aby zasíral sání a tím i ty virove klapy které mají pak těžký chod a dělaj to co dělaj.
ptž, při ucpaní jde o to že jsou různe tlaky před a za nim. čili potřebuju toto vychytat a ucpat ho celý, stejně tam je jen na to aby zasíral sání a tím i ty virove klapy které mají pak těžký chod a dělaj to co dělaj.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
nemozes to ucpat lebo potom budes mat v sani uplne iny tlak (co mas uz aj teraz takze RJ musi korigovat). jak ti moze utekat tlak turba cez EGR? to ho mas furt otvorene to egr?.
Alfa 159 2006 sedan 2,4 JTDm, Qtronic. zatal iba bez DPF
Aprilia RSV Mille
Aprilia RS 125
Aprilia RSV Mille
Aprilia RS 125
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Jenom podotknu, ze prepsat mapu otevreni EGR ventilu maximalni hodnotou neni totez co kompletne a korektne vypnout EGR obvod v ECU. Rozdil mezi takto "zablokovanym" a nezablokovanym EGR by mohl poreferovat Radek ...cendler píše:klidně to projednejme tu, k dotazu, vím kde se to dělá, dělal jsem to u sebe a u Envela, nějak jsem nepocítily rozdíl, stejně EGR jako takový musí zůstat na místě a zapojený elektronicky, jen se mi mění hodnoty, takže ano umím
Alfa Romeo Perfection
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Já jsem s tím otravoval Cendlera hned při první DPF-OFF akci a chvíli jsem tam i upravenou EGR_OFF mapu i měl, ale po chipušla ven a po opakované konzultaci s Chendlerem jsem se na to vy
Pokud vím tak ani Cenda EGR mapu nakonec upravenou nemá i když to zkoušel.
Důvody jsou jasné: EGR má kromě negativní funkce i jednu snad pozitivní a to rychlejší zahřívání motoru v zimě. To že se přes EGR zanáší sání je problém asi jen v kombinaci s DPF-kem. Od odstranění DPF mělo už několik lidí sání včetně EGR rozdělané a žádné velké zanášení se již nekoná, takže jsem to nějak přestal řešit. Navíc jsem to konzultoval s borcem co mi dělal ten chip a ten říkal, že je to trochu zbytečné laborování než se vychytají nové mapy přiškrcení EGR tak, aby s tím ŘJ mohla korektně spolupracovat a udržovat potřebný tlak v sání.

Pokud vím tak ani Cenda EGR mapu nakonec upravenou nemá i když to zkoušel.
Důvody jsou jasné: EGR má kromě negativní funkce i jednu snad pozitivní a to rychlejší zahřívání motoru v zimě. To že se přes EGR zanáší sání je problém asi jen v kombinaci s DPF-kem. Od odstranění DPF mělo už několik lidí sání včetně EGR rozdělané a žádné velké zanášení se již nekoná, takže jsem to nějak přestal řešit. Navíc jsem to konzultoval s borcem co mi dělal ten chip a ten říkal, že je to trochu zbytečné laborování než se vychytají nové mapy přiškrcení EGR tak, aby s tím ŘJ mohla korektně spolupracovat a udržovat potřebný tlak v sání.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Který Radek? Ať poreferuje. O jak moc rychleji se pak motor zahřeje, když je v obvodu zapojený EGR? Připadá mi to ujeté na hlavu, když tam je intercooler, který schlazuje vzduch aby se ho tam víc vlezlo, mělo to větší výkon a já tam přímo do sání natlačím teplé vyfuk. plyny. Sice pokud teda funguje dobře tak by se měl uzavřít. A je fakt dokázano že po vyndaní toho DPFka se sání zasírá míň? Spíš měli ještě jedno DPF natlačit na vedení toho EGRu



(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Tak taky jsem slyšel, že při studeným motoru se díky EGRu a jeho zpětnému pouštění spalin do sání se motor rychlejc zahřeje a pak asi až je ohřátej, tak už tuhle funkci úplně nemá , ale stejně pak připouští část výfukovejch spalin z5 do motoru aby se ještě jednou "přepálily" a motor byl tak ekologičtější.. ale opravte jestli se mýlím, ať vím a neplácám blbosti 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Od určitých otáček a zahřáti motoru je EGR zcela zavřený. Dá se to odsledovat pomocí diagnostiky, kde je to zobrazováno v % otevření EGRu. Nikdy jsem ale přesně nezjišťoval kolik otáček to je - Cendler bude určitě znát přesnější data.
No a to, že je tam chladič stlačeného vzduchu a pak se to míchá s teplým hnusem z výfuku je prostě fakt a asi mi hodně lidí dá za pravdu, že je to taky do zahřátí dost cítit na pružnosti motoru. V rámci zahřívání samozřejmě nemá nikdo rozumný závodnické choutky, ale je prostě cítit, že ty teplé výfukové plyny v sání výkon citelně snižují.
Jo a ještě jedna věc, EGR (možná - snad) neohřívá motor jen přimícháváním spalin do sání, ale má údajně(nemůžu potvrdit-nevím kde) i teplovodní obtok napojený na chlazení (v ten moment vlastně ohřívání motoru). Toto je ale jen zcela neověřená informace a jelikož absolutně neznám architekturu motoru, tak nemám páru zda to není pouze kachna, kterou jsem zachitil někde zde na fóru.
No a to, že je tam chladič stlačeného vzduchu a pak se to míchá s teplým hnusem z výfuku je prostě fakt a asi mi hodně lidí dá za pravdu, že je to taky do zahřátí dost cítit na pružnosti motoru. V rámci zahřívání samozřejmě nemá nikdo rozumný závodnické choutky, ale je prostě cítit, že ty teplé výfukové plyny v sání výkon citelně snižují.
Jo a ještě jedna věc, EGR (možná - snad) neohřívá motor jen přimícháváním spalin do sání, ale má údajně(nemůžu potvrdit-nevím kde) i teplovodní obtok napojený na chlazení (v ten moment vlastně ohřívání motoru). Toto je ale jen zcela neověřená informace a jelikož absolutně neznám architekturu motoru, tak nemám páru zda to není pouze kachna, kterou jsem zachitil někde zde na fóru.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Obrázek z eLearnu přesně vysvětluje funkci EGR. Je tam jakýsi heat-exchanger, který slouží k ochlazování přicházejích spalin z výfuku. Ochlazování se děje za pomoci chladící kapaliny, takže se tím opět nepřímo ohřívá motor. Žádná věda 
Taky se lze dočíst, že EGR pracuje v rozmezí 800-3000rpm.

Taky se lze dočíst, že EGR pracuje v rozmezí 800-3000rpm.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Ještě mi není 100% jasná ta návaznost na teplotu 20°C... Podle mě je to myšleno tak, že dokud je teplota chladícího okruhu <20°C, tak je EGR otevřený pořád naplno. Potom s překročením této teploty začne fungovat solenoid (el.magnet) na základě zasílaných signálů z ŘJ a to pouze v rozmezí uvedených otáček 

Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Dík za vysvětlení, takhle nějak to opravdu bude. Teoreticky je to vymyšleno dobře, kdy se výfukové plyny před návratem do sání částečně ochladí o vodou z okruhu chlazení a tím se zároveň ohřeje vodou motor a po zahřátí se to postupně celé uzavře. Otázka je, jak to celé funguje v praxi, ale i kdyby to fungovalo jen trochu, tak to možná má smysl zachovat funkční a EGR jako takový zcela neodstavovat. Ono po odstavení DPF fakt zatím nevím o nikom, kdo by měl nějaké výrazné problémy se zanášením sání přes EGR. U mě osobně se to zlepšilo asi dost(měl jsem to rozhozené před DPF OFF a poté při odstavování vířivých klapek) a někdy v létě mám v plánu EGR a sání ze strany od škrtící klapky opět otevřít abych si tuto verzi definitivně ověřil stejně jak to už udělal Cendler.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
asi bych to lépe nanepsal co tu kluci napsaly, takže je to tak, proto bych EGR nechával na místě a zanechal jeho funkčnost.
A mám opravdu vyzkoušeno, že po vyndání DPF se EGR a sání nezasírají, nebo nezasírají se takovou rychlostí, mám najeto po vydání DPF cca 30t km a měl jsem ho jednou venku a bylo tam tak povrchově, nic velkého, ani bych ho nečistil, ale když už byl venku.
A mám opravdu vyzkoušeno, že po vyndání DPF se EGR a sání nezasírají, nebo nezasírají se takovou rychlostí, mám najeto po vydání DPF cca 30t km a měl jsem ho jednou venku a bylo tam tak povrchově, nic velkého, ani bych ho nečistil, ale když už byl venku.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
se*ete mě pánové!
o tom chladiči jsem se už taky dočetl. S takovou budu muset ten EGR koupit nový a vyřadit DPF. Nejraději bych to ale vyřadil ucpal a trubku co jde do toho chladiče spalin poslal zpátky do výfuku, jenže tohle nepůjde páč to je to napojene před turbem. Mají to asi i podchycené na to aby to lidi jen tak nerabovali.
kolik lidi už je přihlášených na akci DPF-
???


kolik lidi už je přihlášených na akci DPF-

(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Moc
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012

takže jindy...
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Ty spaliny se primarne vubec nechladi kvuli ohrevu motoru. Chladi se kvuli tomu, ze tahle ochlazena a INERTNÍ smes se poté neúčastní samotného hoření ve spalovaci komore a tím snizuje emise oxidu dusiku NOx (ktere vznikaji nad teplotami kolem 1700°C). Tim, ze se chladi se tak snizuje pocatecni kompresni teplota (tim i nasledna nizsi teplota maximalni) a tez se tim zvysuje objemova ucinnost motoru. Ta nizka teplota je strasne dulezita, protoze tvorba NOx je relativne pomala chemicka reakce a vyhovuje ji pomale horeni (vliv ma spalovaci prostor, kvalita miseni smesi, teplota, delka ojnice, zdvih, vrtani...) a nizke otacky (pri vyssich reakce zamrzaji). Pokud se dostanou pri te chemické reakci pod 1700 a reakce nedobehne do konce, tak tzv.zamrznou. EGR je take duvod proc i diesely zacaly mit skrtici klapku (kterou od principu nepotrebuji) - vytvoreni a regulace podtlaku a nasání EGR. Ve vyfuku je sice pretlak vuci atmosfere, v sání ovsem taky, takze je nutno to regulovat.
Treba benziny skrtici klapku potrebuji (kvantitativni regulace - meni se hustota nasavaneho vzduchu - velice ztratove). Ovsem s EGR maji pri NIZSICH zatizenich nizsi spotrebu, protoze prave nasavani vyf.plynu umozni vice otevrit skrtici klapku (tlak v sani je zde vzdy nizsi nez atmosfericky a vzdy nizsi nez tlak ve vyfuku) a snizit tim skrceni=zvysit objemovou ucinnost a tim i spotrebu. To ze do sani jde castecne inertni smes je v tomto pripade mensi zlo, nez treba jen z 10% otevrena skrtici klapka. To jen pro doplnění.
Treba benziny skrtici klapku potrebuji (kvantitativni regulace - meni se hustota nasavaneho vzduchu - velice ztratove). Ovsem s EGR maji pri NIZSICH zatizenich nizsi spotrebu, protoze prave nasavani vyf.plynu umozni vice otevrit skrtici klapku (tlak v sani je zde vzdy nizsi nez atmosfericky a vzdy nizsi nez tlak ve vyfuku) a snizit tim skrceni=zvysit objemovou ucinnost a tim i spotrebu. To ze do sani jde castecne inertni smes je v tomto pripade mensi zlo, nez treba jen z 10% otevrena skrtici klapka. To jen pro doplnění.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Kolbik píše:Ty spaliny se primarne vubec nechladi kvuli ohrevu motoru. Chladi se kvuli tomu, ze tahle ochlazena a INERTNÍ smes se poté neúčastní samotného hoření ve spalovaci komore a tím snizuje emise oxidu dusiku NOx (ktere vznikaji nad teplotami kolem 1700°C). Tim, ze se chladi se tak snizuje pocatecni kompresni teplota (tim i nasledna nizsi teplota maximalni) a tez se tim zvysuje objemova ucinnost motoru. Ta nizka teplota je strasne dulezita, protoze tvorba NOx je relativne pomala chemicka reakce a vyhovuje ji pomale horeni (vliv ma spalovaci prostor, kvalita miseni smesi, teplota, delka ojnice, zdvih, vrtani...) a nizke otacky (pri vyssich reakce zamrzaji). Pokud se dostanou pri te chemické reakci pod 1700 a reakce nedobehne do konce, tak tzv.zamrznou. EGR je take duvod proc i diesely zacaly mit skrtici klapku (kterou od principu nepotrebuji) - vytvoreni a regulace podtlaku a nasání EGR. Ve vyfuku je sice pretlak vuci atmosfere, v sání ovsem taky, takze je nutno to regulovat.
Treba benziny skrtici klapku potrebuji (kvantitativni regulace - meni se hustota nasavaneho vzduchu - velice ztratove). Ovsem s EGR maji pri NIZSICH zatizenich nizsi spotrebu, protoze prave nasavani vyf.plynu umozni vice otevrit skrtici klapku (tlak v sani je zde vzdy nizsi nez atmosfericky a vzdy nizsi nez tlak ve vyfuku) a snizit tim skrceni=zvysit objemovou ucinnost a tim i spotrebu. To ze do sani jde castecne inertni smes je v tomto pripade mensi zlo, nez treba jen z 10% otevrena skrtici klapka. To jen pro doplnění.


(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
Informace pro účastníky zájezdu, mám před sebou seznam, kdo je na něm to každý ví, zítra Vás budu obvolávat v průběhu celého dne(uvidím jak budete zvedat telefony, k vzhledem k pracovnímu dni ), aby jsme se domluvily na přesné hodině a zítra rozešlu, přesné místo určení.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012

AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
na telefonu budu po 16hod.cendler píše:Informace pro účastníky zájezdu, mám před sebou seznam, kdo je na něm to každý ví, zítra Vás budu obvolávat v průběhu celého dne(uvidím jak budete zvedat telefony, k vzhledem k pracovnímu dni ), aby jsme se domluvily na přesné hodině a zítra rozešlu, přesné místo určení.

Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
tu egr debatu by mohol nekdo oddelit do novej samostatnej temy
Alfa 159 2006 sedan 2,4 JTDm, Qtronic. zatal iba bez DPF
Aprilia RSV Mille
Aprilia RS 125
Aprilia RSV Mille
Aprilia RS 125
Re: Odrstanění DPF Morava #3 - nová akce 21.1.2012
To Kolbik:
Jsem rád, že tady tomu tlachání jednou za čas někdo dodá úrovně.
Po 3. přečtení a troše googlení mi to i hlava nakonec pobrala, takže díky za rozšíření obzorů.
Jsem rád, že tady tomu tlachání jednou za čas někdo dodá úrovně.
Po 3. přečtení a troše googlení mi to i hlava nakonec pobrala, takže díky za rozšíření obzorů.

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů