proč jsme si koupili alfu (aneb nováčci se hlásí ;-)
Re: proč jsme si koupili alfu
Parádní veterán a ke všemu obytnej. To by měli vidět sběratelé.
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
Re: proč jsme si koupili alfu
Martin Ti píše:HonzaK:
Jo měl sis koupit 2,4, ale vybírat jí třeba rok, dva a ne brát co je teď. Pak by si natrefil na dobrej kus. Pro alfu si měl jet s automechanikem, který se specializuje na alfy a hlavně k serióznímu prodejci nebo soukromé osobě (třeba tělem i duší alfista, kterej ví co a jak a opečovává jí)
Jo 2,4 JTDm je sice těžší, ale jede jako zběsilá to nemluvím co s tímhle motorem udělá chip. Samozřejmě chip tak akorát a né z toho dostat maximum.
Náprava sice trpí více, ale když se budeš snažit vyhýbat dírám tak ti i ta přední náprava vydrží hodně dlouho.......
Já mám 2,4 JTDm - podvozek sníženej o 20mm sportovní tlumiče a pružiny a po ujetí 15000 Km přední náprava nejeví znaky opotřebení!!!!!!
Martine TI promin ale to muzes ty ale ne ja. Auto jsme potreboval hned. Nenapsal jsem, ze jsem koupil spatne, jen ze me to auto nebavi. S naftou jsem v zivote nejezdil. Kamarad mi rikal ze ani 2,4 JTDM by mi nepomohla :o). Mam rad kdyz muzu vzit auto pod krkem a pekne v otackach radit. Tady das 6 a proste jedes. Pridas plyn zrychlis hm ok, nuda. Projet zatacku pekne pod plynem podradit si pred zatackou atd.
Tvoje auto je krasny. Sam jsem zvazoval TI verzi ale osobne uz bych do nizkyho auta nesel. V zime je to des bes a kdyz jsem zjistil ze neni pod motorem kryt tak uz vubec ne. I stara Primera ma nejnizsi bod drzak pod celym motorem a pekne jsem ho ohobloval.
Re: proč jsme si koupili alfu
HonzaK: Jo tak je jasný, že pokud je auto potřeba tak se nedá nic dělat, ale i tak bych volil než koupit hůře raději počkat a na hned bych šel třeba do Fiátka Punto za 20tis. a pak když se najde něco lepšího tak prodat nebo nechat na horšavější popojíždění třeba po městě.
Já teda nevím, ale já jezdím s nafťákem přesně jak popisuješ do zatáčky jedině pod plynem a před zatáčkou podřazuju a točím to až do omezovače, aby se mi tam neusazoval karbon
Pro mě je teda zase zábavnější auto s turbem ať už je to benzíňák nebo nafťák ten turboefekt mě pěkně zatlačí do sedačky, proto je pro mě nůďo zase atmosférák, kterej zrychluje lineárně. Je to prostě věc názoru a každej motor má své výhody a nevýhody.
Já jezdím s nafťákem tak jak s benzínem a věř, že benzíňákům tak z 80% ukazuju záda
A když se tenhle motor čipne a má 210 koní a 480 Nm tak to je prostě zběsilý......
Nízekej a tvrdej podvozek mě baví, ikdyž na českých silnicích trošku trpí, ale v první zatáčce mi to vrátí. S mým stylem jízdy bych se s ochcávkou v první zatáčce vysypal!!!
Jo a kryt pod motorem mám už z výroby, dokonce se dá sehnat ještě silnější kryt z lepšího materiálu.......
Já teda nevím, ale já jezdím s nafťákem přesně jak popisuješ do zatáčky jedině pod plynem a před zatáčkou podřazuju a točím to až do omezovače, aby se mi tam neusazoval karbon

Pro mě je teda zase zábavnější auto s turbem ať už je to benzíňák nebo nafťák ten turboefekt mě pěkně zatlačí do sedačky, proto je pro mě nůďo zase atmosférák, kterej zrychluje lineárně. Je to prostě věc názoru a každej motor má své výhody a nevýhody.
Já jezdím s nafťákem tak jak s benzínem a věř, že benzíňákům tak z 80% ukazuju záda

Nízekej a tvrdej podvozek mě baví, ikdyž na českých silnicích trošku trpí, ale v první zatáčce mi to vrátí. S mým stylem jízdy bych se s ochcávkou v první zatáčce vysypal!!!
Jo a kryt pod motorem mám už z výroby, dokonce se dá sehnat ještě silnější kryt z lepšího materiálu.......
Alfa romeo 156 Sportwagon TI 2,4 JTDm 129 Kw
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: proč jsme si koupili alfu
příští podzim kupuju alfu 156
(nějakej lacinej vrak-pojízdnej)
a beru jí proto, že mě bolí s 205ky záda



a beru jí proto, že mě bolí s 205ky záda


Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: proč jsme si koupili alfu
HonzaK: že sis blbě vybral auto, to opravdu není problém Alfy, ale tvůj.... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: proč jsme si koupili alfu
Kubas píše:HonzaK: že sis blbě vybral auto, to opravdu není problém Alfy, ale tvůj....
Hm kdyz myslis. Ja si nevybral blbe auto. Vybral jsem si blbej motor. Vec nazoru. Mam dost znamejch, ktery by si Alfu v nafte nekoupili. Prej tam nepatri.


Martinr TI no jezdit jako s benzinovym turbem asi ju i kdyz se mi to moc nezda. Kdyz jsme mel 200sx 1,8 v turbu s vetsim turbem na 4 mi to delalo 220km. To same u atmosfery na 4 205km. Samo dost udela prevodovka a dalsi vec otacky. To bych chtel videt u nafty. Mam radeji atmosferu.
Z me strany je to debata o nicem. Ma chyba. Na Alfu jako takovou nenadavam ani ze je to naftak. Jen proste v mych ocich a nejen v mejch je to nuda s tim motorem.
Re: proč jsme si koupili alfu
no jasně že je pravda co se říká, jsou krásný, rychlý, na silnici seděj a i když jsou ženského rodu,tak maj koule 

AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: proč jsme si koupili alfu
Je velkej omyl myslet si, ze atmo benzin zrychluje linearne
Jenom holt ten tah neni od 2000-3500, ale od 3500-7000

Jenom holt ten tah neni od 2000-3500, ale od 3500-7000

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: proč jsme si koupili alfu
..... tak zrovna na alfafóru se dočíst, že atmo benzíny zrychlují lineárně, to už je vážně moc....
Jinak ale ano, turbokopanec je lahůdka.... Taky jsem tomu před víc než deseti lety propadal ve staré dobré Bravě TD100.... Dokud jsem se neprojel v tom samém autě 1.6 16v a nepochopil, že to, že auto kope do sedačky ještě neznamená, že jede rychle....

Jinak ale ano, turbokopanec je lahůdka.... Taky jsem tomu před víc než deseti lety propadal ve staré dobré Bravě TD100.... Dokud jsem se neprojel v tom samém autě 1.6 16v a nepochopil, že to, že auto kope do sedačky ještě neznamená, že jede rychle....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: proč jsme si koupili alfu
Kubas píše:..... tak zrovna na alfafóru se dočíst, že atmo benzíny zrychlují lineárně, to už je vážně moc....![]()
Jinak ale ano, turbokopanec je lahůdka.... Taky jsem tomu před víc než deseti lety propadal ve staré dobré Bravě TD100.... Dokud jsem se neprojel v tom samém autě 1.6 16v a nepochopil, že to, že auto kope do sedačky ještě neznamená, že jede rychle....
Kubas presne. Je treba dost zajimave jezdil jsem s AR 156 GTA na okruhu a porovnaval to s Hondou Accord Type R samosvor 212k + nejake upravy. Je zajimave a potvrdilo mi to i par lidi ze GTAcku ten samosvor hodne chybi. Bylo by to pak uplne jine auto. Tim hci rict ze ne vzdy i vykon znamena rychlost. Nu a nejvesti problem pak vidim v tom kdo za tim volantem sedi.
Sam jsem mel 200sx S13 vetsi turbo a stage 1 210-230k a stejne mi dost atmosfer s podobnym vykonem naklepalo.
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: proč jsme si koupili alfu
Tak samo sebou, výkon není vše, je důležitý ho mít, ale ještě důležitější je mít pořádnou trakci. Samosvor udělá dost práce pro to, aby se ty koně přenesly v co největší míře.
K tomu turbokpanci, nedej bože srovnávat turbokpanec u TDI na kterým ulítává jeho hrdej majitel s JTD, který taky kopne, ale má naprosto jinou charakteristiku tahu a o dost lepší rozsah využitelnejch otáček, na naftu je to pořád dobrý.
U klasickýho TD čekáš, až se otáčkoměr dotkne 2000 pak do 3500 tahne a je po smrti
K tomu turbokpanci, nedej bože srovnávat turbokpanec u TDI na kterým ulítává jeho hrdej majitel s JTD, který taky kopne, ale má naprosto jinou charakteristiku tahu a o dost lepší rozsah využitelnejch otáček, na naftu je to pořád dobrý.
U klasickýho TD čekáš, až se otáčkoměr dotkne 2000 pak do 3500 tahne a je po smrti

Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: proč jsme si koupili alfu
No tak pro mě, když porovnám atmosféru s nafťákem 2,4 s turbem, tak prostě atmosféra zrychluje lineárně, prostě táhne a zrychluje pozvolna,ten kopanec od turba tam prostě není!!!! je to taky pěkný, ale kopanec u turba, kdy zabere pořádně od 2000 až do 4000 tak to se mi bohužel líbí více, ale to je jenom můj názor. Vím, že kdo jezdí s benzínem tak to slyšet nechtěl, každej si prostě bude hájit tu svojí krasavici. Kolik lidí, tolik různejch názorů.....
Alfa romeo 156 Sportwagon TI 2,4 JTDm 129 Kw
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: proč jsme si koupili alfu
Az do 4000, no to jsou mi tocky...



AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: proč jsme si koupili alfu
Já myslel vždycky že je něco špatně když jsem viděl tdi pohybovat se po měste přískoky za mohutného zachrochtání. Ale koukám že někoho to baví 

33
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: proč jsme si koupili alfu
mě turbo zabírá jak potřebuji, měl sem to seřízený od 1650ot, ale dosti to žralo a táhlo to až do max otáčekenzo156 píše: U klasickýho TD čekáš, až se otáčkoměr dotkne 2000 pak do 3500 tahne a je po smrti
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: proč jsme si koupili alfu
Jsme par let zpet menili tesneni pod hlavou na 525Tds, a dali jsme spatne retez o 2 zuby... Jelo to pak jak benzin, tahlo to od 3000 do 5500, zajimavy to bylo... 

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: proč jsme si koupili alfu

Jinak máš pravdu, turbo a nafta není lineární a otáčky končí níž. Ale to ještě neznamená, že se s tím nedá jezdit. Navíc pro pravidelné přesuny na delší trasy je spotřeba i u velkého auta pořád příjemná.
Kromě toho je turbo u benzínu velká móda a AR není vyjímkou (1,75TBI) a tam ten turbo efekt bude taky.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9077
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: proč jsme si koupili alfu
Musím trošku oponovat: 1750 TBI se chová skoro stejně jako legendární 3.0 V6 12V. Tzn, příjemně táhne v nízkých otáčkách a se zvyšujícími otáčkami se zvyšuje i "síla" motoru. Jen škoda, že omezovač vypne přesně ve chvíli, kdy je to nejzábavnější. To starý Busso šel lehce přetočit a pak si trochu zaštěkal... Bože to byla nádhera, ale ty doby už jsou pryčTanguero píše:Kromě toho je turbo u benzínu velká móda a AR není vyjímkou (1,75TBI) a tam ten turbo efekt bude taky.

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: proč jsme si koupili alfu
můj T-jet 150k taky žádný turboefekt nemá.... ten je naopak lineární až moc.... (maximálně tak při podřazení na dvojku trošku kopne, ale jinak to fakt jezdí sametově....)
Nehledě na to že já bych turboefekt nepřeceňoval ani u moderních JTD.... JTDm 110kW "kope" rozhodně míň než Focus TDci 66kW
Jinak každý si nějak hájíme zrovna to svoje auto, ale u některých je to už opravdu křeč....
Nehledě na to že já bych turboefekt nepřeceňoval ani u moderních JTD.... JTDm 110kW "kope" rozhodně míň než Focus TDci 66kW

Jinak každý si nějak hájíme zrovna to svoje auto, ale u některých je to už opravdu křeč....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: proč jsme si koupili alfu
Stejne je nejlepsi Tds od Bmw bo tahne od 1500 do 4300...
Bez cipu

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: proč jsme si koupili alfu
Než mu praskne palice 

Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: proč jsme si koupili alfu

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: proč jsem si koupili alfu
No koukam ze se asi nikdo nesvezl ve VTECu. Kdy sepne druha vacka v 5400 ot. a je to zatah az do 8000ot. Do 5400 "klidecek" a pak :o). Tak to jsem opravdu u naftoveho turba nezazil a ani u 525 tds po cipu. Puvodne jsem si chtel poridit Fiata Cromu 2.4 JTDM 200k v automatu. No svezl jsem se a pak jsem hledal ty kone pod kapotou. Kam pak se stratili.
- Charlie.iks
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 12.11.2009, čtv 11:10
- Bydliště: Most
Re: proč jsme si koupili alfu
Máš pravdu s tím VTECem, hodně jsem se divil, kolik parády udělá motor s obsahem 1,6...
Nemluvě o spolehlivosti...

GTV 2.0 V6 turbo
Re: proč jsme si koupili alfu
HonzaK:Už to nehul 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti