Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Odpovědět
riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 15.8.2016, pon 15:40

To mě mrzí, že ses tehdy s tou naší herkou neprojel, bo s těma brzdama fakt nevim. Je u 164 normální, že v porovnání s jakýmkoliv trochu modernějším autem brzdí nakokot? Desky i kotouče jsou vyměněný, odvzdušněný to je dobře, dokonce i posilovač a brzdovej válec a třmeny jsou daný ze Superky a stejně to brzdí nakokot. Musí se na to fakt dupnout, pak není problém zablokovat kola. Jestli to takhle je normál, tak to pěkně sucks, co jsem jel s jinejma 164, nebylo to lepší... To samý se týká řazení. Je děsně autobusový, nepřesný, gumový... a u jinejch 164 co jsem řídil bylo jen víc volný a vyvaklaný, ale jinak chodilo furt stejně nakokot. Ale to holt beztak dopadne na špajzku ze 166, protože QV je moc krátká a bez šestky.

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Jakub_mt » 15.8.2016, pon 17:42

Brzdy, ktoré zablokujú kolesá a zároveň brzdia nakokot? Tipujem, že tak "nakokot" to má byť aby bolo možné nejaké to dávkovanie brzdného účinku. Rovnako to mám na 146, aj kamarát na 156. Brzdy, ktoré ma po najjemnejšom pohladení brzdového pedála jebnú o čelné sklo sucks :wink: (čo mi pripomína napr. Octaviu II., ale určite to tak má veľmi veľa "moderných" áut).
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 15.8.2016, pon 19:04

Když se do toho dupne, tak to flekuje (abs furt nejde), ale při pokusu brzdit normálně jevto gumový a má to dlouhej mrtvej chod. Ale ne vždy :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 15.8.2016, pon 20:36

No přesně tenhle problém máme. Když do toho člověk šlape jak do brambor, tak to brzdí jak sviň, ale dávkování prostě nakokot... podřazovat s meziplynem a zároveň brzdit je prostě skoro no way... aspoň pro někoho levýho jak já :-D Taky nemám rád brzdy, kdy o ně člověk brnkne a je nalepenej na skle... vyhovuje mi to ve 159 nebo v RX8, nebo i v tom Stilu... ale tady to je prostě dost napiču no a nevim jestli s tím něco nebo je to prostě normál :roll:

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 29.8.2016, pon 07:25

V aktuálním čísle AMS Clasic srovnávací test (dá-li se to tak nazvat) s Themou 8.32. Výslek je, že mi to jezdí líp než ferrari*:)

Včera jsem to byl zas trochu projet. Když se tomu stojí na krku, funguje báječně. Asi to nemá rádo pomalý ježdění, zkusim se tomu přizpůsobit :-D

EDIT: Ještě doplněna titulka článku
Přílohy
0.jpeg
1.jpeg
2.jpeg
Naposledy upravil(a) Hampice dne 31.8.2016, stř 13:48, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od A.J.Michal » 29.8.2016, pon 12:38

proste se musis s tim naucit zit. Nebyt takovy Perfekcionista i kdyz nekde bude chyba, ale nikdo nevi kde. Treba ma 75 do 3000 ot/min take jede jak pytel sracek, cuka to , po meste s tim jezdit je za trest, ale neresim to kdyz v otackach to jede proste suprove :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 29.8.2016, pon 12:44

Když už mě to stálo takových nervů a peněz, tak chci, aby to fungovalo dobře pořád a ne jen pod plnou zátěží... Ale jo, hlavně že to nějak funguje...

A potěšili v Kelly, nový radiátor je originál :)
Přílohy
WP_20160821_005.jpg
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 521
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Jarous » 29.8.2016, pon 13:24

Hezky :D , jako nová !
Stelvio Veloce TI 280CV Misano Blue 2021
156 SW 2,5 V6 2002
Giulietta JTDm 2011

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 29.8.2016, pon 14:05

Ono bohužel s těmihle starými pekáči to bude vždycky tak trochu boj, protože dost věcí je nedokonalejch tak nějak samo o sobě. Naše auto holt zas funguje, když se na to nešlape a do nějakejch 3500rpm ten motor jede suprově, ale pak mu nějak dojde dech a ty koně tam prostě chybí a má to nějakou tupou reakci na plyn (v porovnání s tím, jaké by to mělo být, v porovnání s čímkoliv elektronickým to furt je paráda) :( Na druhou stranu na vadnutí brzd si fakt stěžovat nemůžu... fungujou dle mých standardů nedostatečně i nezahřátý a s teplotou se to nezhoršuje, ale brzdí to furt stejně = dobře, jen se na to musí moc dupat, což je třeba při podřazování s meziplynem a brzdou poněkud nepříjemné. U Hampiho to vadnutí podle mě musej dělat desky a případně brzdovka, protože holt ty brzdy nemaj úplně vhodnej průměr pro výkonný a 1300kg těžký auto (údaj v tom časopise je nesmysl, bo i ta Thema papírově váží míň a dle specifikací má předface 164 V6 1280kg, což QV nemůže mít o tolik víc). Chce to volit víc racingový obložení. Ferodo DS2500 fungují dobře, případně si lidi chválej i Hawk HP+. Navíc teda pofacelift má silnější brzdový servo, tlustší přední kotouče a větší přední třmeny, což na výdrži dost přidá a je to rozumnej upgrade.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 29.8.2016, pon 14:51

Když to zrovna funguje (nesvítí abs a nepřisává), tak to brzdí skvěle. Dlouhej mrtvej chod bude beztak tím (asi) nefunkčním regulátorem.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 29.8.2016, pon 19:29

Bude to určo tím. Na starý byl taky kousnutej a chovalo se to stejně. Klidně můžeš zatím zkusit jen ho odšroubovat, sundat manžetu a kleštěma s tím zahejbat, ono to postačí. Já jen že soudruh redaktor si stěžoval na vadnutí brzd, nevim jak moc jste tomu nakládali :-D , ale při trochu větší pile maj sériový brzdy dost co dělat a nezažil jsem to u 164 jinak...

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 29.8.2016, pon 19:31

Je to i o komponentech, mne Zimmermann/Ate na Moste zvadly, ale i po 3 kolech to v klidu zasmykovalo...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 29.8.2016, pon 20:05

Zkusím to rozhýbat na autě, dobrej nápad :wink:
Zkusil s tím dvě ostrý zatáčky, ale ono to nevadne, jen je to gumový. Včera mi teda nevadly a že celkem dostaly :-D

A mimochodem se začínám přiklánět k tomu, že tam není tak úplně sériová jednotka...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kubas » 29.8.2016, pon 20:12

Hampi: máš od toho časopisu autorizaci to zveřejňovat? já jen že bych to kdyžtak dal na homepage.... jinak pěkný čtení, znalec tam samozřejmě nic extra neobjeví, ale pro širší veřejnost myslím pěkný článek.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7251
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od speedy » 29.8.2016, pon 21:26

taky jsem si ten časák koupil a počteníčko parádní, až je člověk pyšnej na to, že si s takovými lidmi tyká :)

no teď už si zbývá koupit jenom svět motorů s GTA od Vency Brtka :)
Naposledy upravil(a) speedy dne 31.8.2016, stř 20:57, celkem upraveno 1 x.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 521
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Jarous » 29.8.2016, pon 21:51

Ten už mám taky :D .
Stelvio Veloce TI 280CV Misano Blue 2021
156 SW 2,5 V6 2002
Giulietta JTDm 2011

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 31.8.2016, stř 13:23

Včera jsem vyšetřil hodinku volna od rodinky a v rychlosti vyměnil saharu za novější typ ze Superky (stejná jako na pozdějších Fiatech*). Válela se mi v garáži už pěkně dlouho, k její výměně mě vedla jen vysoká hlučnost té původní (s tím, že v té původní vyměním ložiska a půjde pak zpět). No, stačilo po demontáži té původní je položit vedle sebe (viz. ilustrační foto)... Ta novější má tak o třetinu větší činnou plochu, mnohem účinnější tvar lopatek, silnější motor a větší otáčky. Po spuštění je auto mnohem tišší než předtím a subjektivně má ventilátor tak 2x větší tah (sebral mi papíry, co ležely metr před autem a nalepil na nárazník). Taky zdaleka tolik neklesá na volnoběh napětí, jako s tou starou. Takže až bude čas, ještě jí pořadně očistím a nalakuju (ať nekazí dojem) a celý systém předělám na dvourychlostní (montáž jiného spínače a přidat jedno relé).
Přílohy
PředFL.JPG
FL.jpg
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kubas » 31.8.2016, stř 21:07

Hampi je to na homepage - díky za skvělou reprezentaci značky a taky trošku tohoto webu :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od petrAR156 » 31.8.2016, stř 23:07

Krásnej článek, pěkně mě odnes, před alfou jsem měl (povětšině po fordech) "kufrovou deltu" Prismu i.e. a když se odebrala do spalovacího nebe, Thema byla horký favorit. Nakonec to vyhrála 156 s Bussem, byla nová a krásná s fantastickým podvozkem a motorem z kterýho dokážu mít dodnes připitomělý výraz. Nelituji, ale na Lancii a její ochotu brát zatáčky na okreskách dvěma koly škarpou se nedá zapomenout. Takovýto články mě vždycky připomenou, že jestli bude někdy nějaký důchod vím co (bych rád) pořídím ... a škoda té značky, snad Alfa dopadne líp a to co sledujeme není poslední křeč před konformitou ve světe kdy je důležitá konektivita s ajfónem, držák na petku, papírový výkon a na nějakou radost z toho jak to jede sere pes. Při nejlepším, někdy mám pocit, že to za pár let bude trestný.
Hodně štěstí s QV :smt023

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3534
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od crashta » 1.9.2016, čtv 01:12

Ha: LIST!
Coppa Alfa Romeo 31.5.-1.6.2025
14° Crashtovic veselé vánoce 13.12.2024
Corsa Italia 8.6.2019
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 2.9.2016, pát 09:03

Včera se Alfa nachomýtla k natáčení Garáže LIVE s Giulií QV:
https://www.youtube.com/watch?v=ULz_wG5iV9U - zmínka o ní je mimo jiné v čase 37:40 :-D
Neprozřetelně jsem si nevzal foťák, takže fotky jsou z mizernýho mobilu.
Přílohy
WP_20160901_010.jpg
WP_20160901_011.jpg
WP_20160901_007.jpg
Naposledy upravil(a) Hampice dne 2.9.2016, pát 09:19, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 2.9.2016, pát 09:18

A nechci to zakřiknout, ale asi jsem zvítězil. Ze zoufalství jsem vyměnil volnoběžnej ventil (byl kdysi v krabici k autu, nějakej italskej výrobce, z roku 2010) a zdá se, že tam byl celou dobu zakopanej pes. Aniž bych s motorem dělal cokoli jinýho, úplně se uklidnil volnoběh, zmizelo škubání při přechodu z/na volnoběh, brzdy začaly brzdit normálně a nejspíš zmizela nebo se zmírnila ta bohatost, protože po svižném několika kilometrovém projetí zůstavá výfuk čistý (relativně). Při výměně jsem rozpojil i hadici separátor-sání a je úplně suchá (jen trocha suchých sazí, asi zbytky po koupání), takže se zdá, že i toto konečně funguje. Dál jsem se inspiroval zde a doplnil do obvodu refake díl :) Teplotu jsem pak porovnával s udaji v ECU a teď se to +- 2°C shoduje. Předtím to zhruba od 75°C začlo brutálně přeměřovat a při reálných 82°C, kdy spíná sahara budík ukazoval přes 95°C. Takže teď mi za jizdy drží krásně 80°C (střed ukazatele) a při trochu zátěže vyleze max na 85°C. Sahara jede mezi 82-74°C, což přesně odpovídá hodnotám spínače. Je to zajímavý, že to teď chladí dobře. Nic jsem s tím neudělal a tlak tam stále není :smt102 Ale jsem rád :-D
Přílohy
Refake vložka
Refake vložka
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kubas » 2.9.2016, pát 10:45

tak to jsem fakt zvědav, jestli to fakt bylo ono.... :D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Honza164 » 2.9.2016, pát 16:45

Dneska jsem jsem byl ve dvou trafikách a ten časák jsem nesehnal. Tak se musím poptat jinde.
Jinak držím palce s tím problémem :smt023
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od rossogtv » 3.9.2016, sob 11:04

..tak to je zajimave, u me motor na vymenu volnobezaku nereagoval. A s bohatosti to neudela vubec nic, to by byl zazrak. Spise jsem tipoval, ze ty tri drobne netesnosti co jsi odstranil, budou mit vliv na ten houpanec pred volnobehem.
A clanek super, bo kara jede fakt dobre....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti