ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po itals
Pred nedavnom som stal v zapche cca pol hodku a zrazu dym z podkapoty. Vyskocil som z auta otvoril kapotu a videl som ze dym isiel z rozvodov zdalo sa mi ze z remena prislusenstva. Odstavil som auto nechal vychladnut a potom uz to islo bez sprievodnych zvukov a dymu. Dal som to mechanikovi, vysledok - rozsypane lozisko v klime...aj to sa vraj stava.
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po itals
Pokud máš přípravky je jedno kde máš nakreslený rysky. Jen tu remenici pak na tech imbusech dotahni:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po itals
Cus,
pred cca 14 dny jsem náhodou koupil Alfu, má natočených cca 155tis a poslední člověk co s tím najezdil tak 5tis km, prý rozvody nedělal ... proto mám dotaz - najde se tu někdo šikovný na rozvody? Případně jaké máte zkušenosti se servisy v Ostravě, případně Frýdku-Místku?
a co se týče materiálu, našel jsem sadu Bosch za celkem dobré prachy (podle mě):
http://aukro.cz/rozvodova-sada-alfa-rom ... 21925.html
nebo by Alfa ráda jiného výrobce?
Díky za rady
pred cca 14 dny jsem náhodou koupil Alfu, má natočených cca 155tis a poslední člověk co s tím najezdil tak 5tis km, prý rozvody nedělal ... proto mám dotaz - najde se tu někdo šikovný na rozvody? Případně jaké máte zkušenosti se servisy v Ostravě, případně Frýdku-Místku?
a co se týče materiálu, našel jsem sadu Bosch za celkem dobré prachy (podle mě):
http://aukro.cz/rozvodova-sada-alfa-rom ... 21925.html
nebo by Alfa ráda jiného výrobce?

Díky za rady
*** Alfa Romeo 147, 1.6 TS 120CV, (2002, 5dv, Azzurro Gabbiano) ***
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Klucí mám jako laik, který se dělá na aute jen drobné opravy šanci nějak posoudit stav rozvodů?
Jde o 147 1.6TS. Tj, bez nějakých větších demontáží shodit kryt a zkouknout řemen? Opotřebení, napnutí. Nebo se kontrole pohledem nedá věřit?
Auto má historii, které se dá jakž takž věřit a podle ní jsou měněné tuším před 30000.
Jde o 147 1.6TS. Tj, bez nějakých větších demontáží shodit kryt a zkouknout řemen? Opotřebení, napnutí. Nebo se kontrole pohledem nedá věřit?
Auto má historii, které se dá jakž takž věřit a podle ní jsou měněné tuším před 30000.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
stáří řemenu poznáš max podle toho jak je vyleštěná plocha co jezdí po napínací kladce.. z výroby je ta plocha taková hrubší, u řemenu jetýho je vyleštěná s ještě trochu čitelnými znaky/popisky, stoletej řemen už bejvá popraskanej, neměl by bejt mastnej (únik oleje z gufer na vačce/klice)
napnutí neřešit, to by mělo bejt správně ze servisu - tj. jazýček na kladce proti značce..
pokud z rozvodů při schození řemene pomocnejch zařízení (altík, klima, servo) nejde hluk neřešit, pokud neteče vodní pumpa-neřešit...
napnutí neřešit, to by mělo bejt správně ze servisu - tj. jazýček na kladce proti značce..
pokud z rozvodů při schození řemene pomocnejch zařízení (altík, klima, servo) nejde hluk neřešit, pokud neteče vodní pumpa-neřešit...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Zaujímavý prístup k súčasti tak kritickej, ako je rozvod a zároveň tak poddimenzovanej ako na TS, ktorý ma prekvapuje hlavne od človeka ako si ty. Pokiaľ si nie som istý či boli rozvody menené, vymeniť. Či je remeň nový alebo ojazdený sa pohľadom zistiť dá, ale či má 30 000 alebo 60 000km, určite nie. Výmenný interval je 60 000, takže riskuješ, že prídeš o motor kvôli smiešnym 30 000km.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
rozvod na TS rozhodně poddimenzovanej není , 1" řemen je u 16V motorů napříč automobilkami standart, busso -24v má cca 32mm což odpovídá 8mmšíře 8 ventilů.
Cchceš li vidět co to je poddimenzovanej rozvod, koukni se na starej fiatí lampresi 16v , kde je řemen 16mm širokej to je na 2l 16v vysokootáčkovej motor dost málo -přesto výměnnej interval 60tkm a dle některých motorářů vzhledme k síle pružin, geometrii zubu naprosto dostačující... šíře převzata z původní verze agregátu, která měla jen 8v ...
pospal jsem pouze stav, že hrubé stáří poznat jde... pak tu může nastat veselá situace, že se ke mě dostal řemen, sice "novej", krásně zabalenej v původním obalu ale dle krabice 15let starej, nemající žádnou pružnost.....krásné archivní zásoby, koupené za levno..
každej svého štěstí strůjcem...
Cchceš li vidět co to je poddimenzovanej rozvod, koukni se na starej fiatí lampresi 16v , kde je řemen 16mm širokej to je na 2l 16v vysokootáčkovej motor dost málo -přesto výměnnej interval 60tkm a dle některých motorářů vzhledme k síle pružin, geometrii zubu naprosto dostačující... šíře převzata z původní verze agregátu, která měla jen 8v ...
pospal jsem pouze stav, že hrubé stáří poznat jde... pak tu může nastat veselá situace, že se ke mě dostal řemen, sice "novej", krásně zabalenej v původním obalu ale dle krabice 15let starej, nemající žádnou pružnost.....krásné archivní zásoby, koupené za levno..
každej svého štěstí strůjcem...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Jakub_mt:
Má se to takhle. 147 jsem kupoval od překupníka co to přivezl z Německa. Přihlašoval jsem ho tu sám, takže jsem měl originální papíry z DE a vím předchozí majitele.
Auto má takovou historii, že si ho koupil první majitel z německého salonu Alfy a pak ho tam 7 let servisoval s vedením servisní knížky.
Následně ji prodal zpátky tomuto salonu, který si ji nechal dalších 6 let pro sebe a servisovali ji logicky sami.
Knížku ale v té době už nepsali a dopsali jí naráz až při prodeji a podle nich ty rozvody dělali.
Kdybych koupil auto s neznámým původem, tak je rovnou udělám. Nicméně tohle auto posledních 6 let před námi vlastnil přímo autorizovaný prodejce Alfa-Romeo a tak se mě to jen tak dělat nechce. Ale důvěřuj a prověřuj že. Proto můj dotaz, zda má cenu koukat se na ten řemen.
Má se to takhle. 147 jsem kupoval od překupníka co to přivezl z Německa. Přihlašoval jsem ho tu sám, takže jsem měl originální papíry z DE a vím předchozí majitele.
Auto má takovou historii, že si ho koupil první majitel z německého salonu Alfy a pak ho tam 7 let servisoval s vedením servisní knížky.
Následně ji prodal zpátky tomuto salonu, který si ji nechal dalších 6 let pro sebe a servisovali ji logicky sami.
Knížku ale v té době už nepsali a dopsali jí naráz až při prodeji a podle nich ty rozvody dělali.
Kdybych koupil auto s neznámým původem, tak je rovnou udělám. Nicméně tohle auto posledních 6 let před námi vlastnil přímo autorizovaný prodejce Alfa-Romeo a tak se mě to jen tak dělat nechce. Ale důvěřuj a prověřuj že. Proto můj dotaz, zda má cenu koukat se na ten řemen.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Jaký je předepsaný interval výměny?
Bylo to myslím 120tkm a pak to zkracovali na 60tkm, ale určitě tam bude ještě nějaká doba v letech ne?
Bylo to myslím 120tkm a pak to zkracovali na 60tkm, ale určitě tam bude ještě nějaká doba v letech ne?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
buď předepsaný km, nebo 5 let
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Chtěl bych udělat rozvody na 1,6TS 77kw.
Můžete doporučit nějaký důvěryhodný servis v Praze? Chtěl bych to s fakturou pro případný budoucí prodej.
Zatím co jsem pátral bych oslovil italcar. Reference tu nejsou špatné.
Kde by se měla pohybovat cca férová cena s vodní pumpou, prací a DPH?
Díky.
Můžete doporučit nějaký důvěryhodný servis v Praze? Chtěl bych to s fakturou pro případný budoucí prodej.
Zatím co jsem pátral bych oslovil italcar. Reference tu nejsou špatné.
Kde by se měla pohybovat cca férová cena s vodní pumpou, prací a DPH?
Díky.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
auto Kohout (Aleše znám z fiat Coupeclubu ) - http://www.autokohout.cz/
náklady okometricky:
materiál -kladky, řemeny cca 1700,- vodní pumpa cca 1000,- , řemen pomocnejch pohonů cca 1000,- (+ případně napínací a vodící kladky, pokud jsou starý KO, pokud ještě nemaj vůli a nedělaj kravál, nadělím jim pod těsnění ložisek novou vazelínu a jedou bez problémů dál)
počítej max. den práce pokud se něco neposere a minimálně 5000,- za vše nahoře jmenovaný
náklady okometricky:
materiál -kladky, řemeny cca 1700,- vodní pumpa cca 1000,- , řemen pomocnejch pohonů cca 1000,- (+ případně napínací a vodící kladky, pokud jsou starý KO, pokud ještě nemaj vůli a nedělaj kravál, nadělím jim pod těsnění ložisek novou vazelínu a jedou bez problémů dál)
počítej max. den práce pokud se něco neposere a minimálně 5000,- za vše nahoře jmenovaný
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Řešili jste nekdo na JTS/TS hydroštely? Mám ted hlavu po GO (nový vodítka, gufera, zabroušený sedla) a přemýšlím, jestli vyměnit taky hydroštely ... případně jestli jdou nějak rozdělat a např. vyčistit. Před rozebráním motoru to nikterak neklepalo, ale už budou mít asi dost najeto...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Zeptám se tu zkušenějších....
Na svém GTV 2.0 TS 114kw jsem měnil rozvody a vše se zdá ok, ale po startu sem si všiml, že nový řemen nejede přesně středem řemenic tak jako to dělal starý řemen, ale jede asi o 2 mm blíže k motoru. Na straně u motoru mu zbývá už ani ne 1 mm místa na konec řemenic a na druhé straně má místa plno.
Je to tak normální a stává se to, nebo sem někde udělal chybu? Dával sem sadu řemene a kladek SKF. Napínačka je napnutá správně, za chodu ukazuje jazýčkem kolem značky. Vačky sem měl zaaretované přípravky, píst nastavený budíkem na horní úvrať, řemenice vaček jsem dotáhl až po napnutí řemene...vše podle návodu....
Na přiložené fotce je vidět oleštěná stopa po starém řemenu a jak nový řemen je o kus jinde.
Na svém GTV 2.0 TS 114kw jsem měnil rozvody a vše se zdá ok, ale po startu sem si všiml, že nový řemen nejede přesně středem řemenic tak jako to dělal starý řemen, ale jede asi o 2 mm blíže k motoru. Na straně u motoru mu zbývá už ani ne 1 mm místa na konec řemenic a na druhé straně má místa plno.
Je to tak normální a stává se to, nebo sem někde udělal chybu? Dával sem sadu řemene a kladek SKF. Napínačka je napnutá správně, za chodu ukazuje jazýčkem kolem značky. Vačky sem měl zaaretované přípravky, píst nastavený budíkem na horní úvrať, řemenice vaček jsem dotáhl až po napnutí řemene...vše podle návodu....
Na přiložené fotce je vidět oleštěná stopa po starém řemenu a jak nový řemen je o kus jinde.
GTV 2.0 T.SPARK Lusso 1999
166 3.0 Sportronic 1998
Alfasud 1.5 Ti QV 1983
164 Super T.SPARK 1994
145 1.4 T.SPARK 2000
166 3.0 Sportronic 1998
Alfasud 1.5 Ti QV 1983
164 Super T.SPARK 1994
145 1.4 T.SPARK 2000
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Vůle v kladkách způsobuje to, že kladka po čase není přímo kolmo k bloku motoru a pomalu ale jistě řemen z řemenic sjíždí. Za následek to může mít až následné obroušení řemene tak, že praskne. Já jsem takhle například obrousil na 3.0V6 řemen na 6mm šíře (ale nepraskl).
Takže je dobře, že nejezdí řemen tam kde jezdil starý. Pokud ti nikde nedrhne tak je to v pořádku.
Takže je dobře, že nejezdí řemen tam kde jezdil starý. Pokud ti nikde nedrhne tak je to v pořádku.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Řemen nikde nedře, tak to tak asi nechám. Po čase to ještě zkontroluju.
GTV 2.0 T.SPARK Lusso 1999
166 3.0 Sportronic 1998
Alfasud 1.5 Ti QV 1983
164 Super T.SPARK 1994
145 1.4 T.SPARK 2000
166 3.0 Sportronic 1998
Alfasud 1.5 Ti QV 1983
164 Super T.SPARK 1994
145 1.4 T.SPARK 2000
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Dobry den,
Mam GT 2.0 JTS vedeli by ste mi niekto poradit kam mam dat tie pripravky na casovanie vacky?
Mam GT 2.0 JTS vedeli by ste mi niekto poradit kam mam dat tie pripravky na casovanie vacky?
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Zdravím, nenašel by se někdo z Ostravy a okolí kdo by za úplatu půjčil pripravky na 1,6 ts 77KW? Nejlépe i s uchylkomerem.
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Zdarec. 156 JTS už přesně týden nemám, ale stejně mi to vrtá hlavou.
Před 5 rokama jsem dělal GO motoru. Výbrus, broušení kliky. Vrtal jsem dirky do pístů pod stírací kroužek a odstranil vyvažovací hřídele. Motor p téhle akci skoro nežral olej (litr na 10 000km) a auto jezdilo v pohodě.
Po cca 40 000 ujetých km se potkal. Povolil se šroub, který držel na klikovce řemenice. Šroub byl opravdu částečně vyšroubovaný. Udělal jsem hlavu, vyměni řemenici rozvodů, koupil nové rozvody i hydroštely a motor složil. Po 2000km jsem jeste vvyměnil variátor, který tím potkáním dostal "na prdel". Od té doby to jelo dobře.
.. ale po asi 3000 km se motor opět zastavil. Tentokrát se rozvody jen pootočily,myslel jsem si, že přeskočily zuby. Dal jsem pro jistotu nový řemen a motor složil. Už v rámci zkušební jízdy se zase rozvody pootočily (kontrolka motoru a divný zvuk, ale ještě to jelo). Zjistil jsem, že se zase protočila řemenice na klice, ale tentokrát už ten šroub viditelně povolený nebyl. Samozřejme se taky střihl klínek na řemenici. V rámci těchto dvou "pootočení rozvodů" do sebe písty a ventily asi narazily, ale nedošlo k ohnutí ventilů, jen byly vidět světlý místa na pístech.
Koupil jsem tedy novou řemenici rozvodů a vyměnil ji. Na utáhování jsem použil pneumatický rázový utahovák a nejsilnější Loctite. (po prvním potkání jsem to utahoval momenťákem). Auto ujelo dalších cca 2000km a řemenice se znova protočila. Tentokát se ventily zase ohnuly. Navíc se zvýšial výrazně spotřeba oleje (za posledních 600km před potkáním zmizelo cca 0.5l oleje). To už jsem vzdal a auto šlo na vrakáč.
.. a teď dotaz. Proč? Proč se ten šroub pořád povoloval? Rázovej utahovák by už ho měl přece utáhnout dostatečně! O Loctite nemluvím. Nebýt toho zasranýho šroubu, tak to auto jezdí spokojeně do teď.
Před 5 rokama jsem dělal GO motoru. Výbrus, broušení kliky. Vrtal jsem dirky do pístů pod stírací kroužek a odstranil vyvažovací hřídele. Motor p téhle akci skoro nežral olej (litr na 10 000km) a auto jezdilo v pohodě.
Po cca 40 000 ujetých km se potkal. Povolil se šroub, který držel na klikovce řemenice. Šroub byl opravdu částečně vyšroubovaný. Udělal jsem hlavu, vyměni řemenici rozvodů, koupil nové rozvody i hydroštely a motor složil. Po 2000km jsem jeste vvyměnil variátor, který tím potkáním dostal "na prdel". Od té doby to jelo dobře.
.. ale po asi 3000 km se motor opět zastavil. Tentokrát se rozvody jen pootočily,myslel jsem si, že přeskočily zuby. Dal jsem pro jistotu nový řemen a motor složil. Už v rámci zkušební jízdy se zase rozvody pootočily (kontrolka motoru a divný zvuk, ale ještě to jelo). Zjistil jsem, že se zase protočila řemenice na klice, ale tentokrát už ten šroub viditelně povolený nebyl. Samozřejme se taky střihl klínek na řemenici. V rámci těchto dvou "pootočení rozvodů" do sebe písty a ventily asi narazily, ale nedošlo k ohnutí ventilů, jen byly vidět světlý místa na pístech.
Koupil jsem tedy novou řemenici rozvodů a vyměnil ji. Na utáhování jsem použil pneumatický rázový utahovák a nejsilnější Loctite. (po prvním potkání jsem to utahoval momenťákem). Auto ujelo dalších cca 2000km a řemenice se znova protočila. Tentokát se ventily zase ohnuly. Navíc se zvýšial výrazně spotřeba oleje (za posledních 600km před potkáním zmizelo cca 0.5l oleje). To už jsem vzdal a auto šlo na vrakáč.
.. a teď dotaz. Proč? Proč se ten šroub pořád povoloval? Rázovej utahovák by už ho měl přece utáhnout dostatečně! O Loctite nemluvím. Nebýt toho zasranýho šroubu, tak to auto jezdí spokojeně do teď.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Dobrá otázka. Jediné, čo ma napadá, že alebo bola dosadacia plocha šróbu poškodená, alebo závit v kľuke "plytký" a nedotiahlo sa to (alebo chýbala podložka). Alebo to ten rázový uťahovák dobre nedotiahol.
Inak ja mám 1,6 TS 16V, n atacho 120 tkm (tipujem, že čosi tam stočené bude, že reáln ebude mať okolo 180 tkm) a spotreba oleja nemerateľná.
Ozaj, aj si niekedy menil tú opravnú sadu variátoru?
A nevadí, keď ten variátor trochu znásilním pri výmene rozvodov?
Inak ja mám 1,6 TS 16V, n atacho 120 tkm (tipujem, že čosi tam stočené bude, že reáln ebude mať okolo 180 tkm) a spotreba oleja nemerateľná.
Ozaj, aj si niekedy menil tú opravnú sadu variátoru?
A nevadí, keď ten variátor trochu znásilním pri výmene rozvodov?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
Možno trebalo vymenit tu srubu. Uz si nevybavujem ako to tam vyzeralo, tiez mozno uz bola vola na klinku a to uz sa potom zle obnovuje ak uz dorazova cast nedosada rovnomerne. Na istotu to trebalo bodnut zvarackou a nechať to dožiť. Škoda...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
-
Pája alfa 156
- Příspěvky: 2
- Registrován: 14.6.2023, stř 22:00
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
chci měnit rozvody,ale v nabidce jsou dva typy 166 a 168 zubu...ted ktery vzit,mam 1.8 103 kw,prvni registrace 2001 ...
- lukas.01
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: ROZVODY 1.6,1.8,2.0TS a 2.0 JTS - prostě řemeny po italsku
V eperu podle VIN zjistit originál číslo řemenu.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti