Nebylo, Nova je ovládána ropnými kartely. .

--------------------------------------
Pokud chci nepředpojatě posuzovat jakýkoli jev, z hlediska pravdivosti nebo vědeckosti,v prvním kole si zjistím stávající relevantní veškeré dostupné informace. To nemá nic do činění s okamžitou praktickou využitelností, která závisí na seriozním rozvoji příslušné konkrétní technologie , často v horizontu desetiletí.
Aby to bylo polopaticky jasné mimo jakoukoli pochybnost--
americké právo je co se týká udělení patentového práva striktní..
i platí tam jednoduché -předveď nebo máš smůlu:
Podle US zákoníku,titul 35,část II.,kap.10,odst.101 [1]musí být patentované zařízení funkční a využitelné, přičemž udělení patentů inkriminovaného typu závisí na úspěšné demonstraci funkčního prototypu vynálezu před nezávislou Patentovou revizní komisí.
věc má dvě strany téže mince--
na jedné straně jsou týpci,, který rvou pomalu hadici do sání a pracují v lepší lahvi od okurek se silovou elektrolýzou v řádu desítek A a bez zpětný šlehový pojistky s vodíkem nebo dokonce se směsí Brownova plynu --tedy vodíku a kyslíku v konkrétním poměru který poskytuje elektrolýza--/

Vliv na spalování uhlovodíků, přesněji na křivku spalování uhlovodíku nemá smysl tady rozbírat, ale
stačí jen poznamenat, že běžnou konstrukcí spalovacího motoru lze vydolovat cca 25% energie paliva
(u diesela o něco víc díky vyššímu kompresnímu poměru).
Na druhé straně je snadno dostupná celá řada pokročilých US patentů s úplnou dokumentací, která
není v současnosti akceptována, přes keci o ropný krizi.[/b
..vědět je víc než pouze "myslet nebo dokonce "mít svůj svojsky zdravý názor".to je sice "svojsky ".hezké a ukazuje to na "pevnou osobnost" ale občas to také nepochybně znamená "ho.no vědět"
pozn.
Uspěch jakéhokoli společenství a jeho politické stabilita už pár tisíc let závisí v první řadě na úplné kontrole potravinové, energetické a informační základny.., včetně zajištění "výkonné moci".
jednání v tomto duchu / k praktickému získání této kontroly/jsou dnes o reálné "politice v demokracii" a nekopírují svojí "veřejnou prezentací"nutně vždy automaticky úroveň aktuálního vědeckého poznání..
Před pár stoletími si tu ťukali politici té doby-"církevní preláti" na čelo a upalovali lidi, co se snažili tvrdit, že země není placka--moc se od té doby zase nezměnilo.
A bohužel --jen čas to prověří---v postupu času jsou tyhle "politické šarvátky "zapomenuty a jako na potvoru platí....a přece se točí..
pozn.
Nemusíme běhat hned k problematické elektrolýze..nafta je schopna hořet ve vodní emulzi až do
50% hmotnostního obsahu vody při zachování litrové spotřeby /ta technologie ale neznamená že se prostě do nádrže natočí nafta půl na půl s vodou--chce to cosi víc../ testováno v Německu na autobusové dopravě, i u nás --ještě za komančů.., odborné stati jsou běžně dostupné..
V režimu kombinace se zařízením známém jako GEET /fyzik P.Pantone/hoří /nahlíženo z vnějšku podle obsahu nádrže :-)/ve spalovacím motoru uhlovodík stabilně v poměru 30% uhlovodík 70%voda při celkové skoro nezávislosti na typu uhlovodíku a ukrutně nízké spotřebě uhlovodíku jako takového.i v motoru --nebo naopak právě v motoru konstrukce nejvulgárnějšího 4-taktního zážehového motoru.:-) ale doba, kdy to někdo šoupne do motoru podobnému těm dnešním /přeplácaném čidly/z osobní auto- dopravy je paradoxně vzdálenější, než by bylo třeba před řekněme dvaceti lety---čili emise jsou z hlediska spalovacího režimu pochopitelně libové,tabulky EURO 5 plní snadno i na konstrukcích postavených za krále klacka.
Divné je spíš to, že se o to nikdo nezajímá a zůstává to v "garážovým" provedení jako levnej pohon "stabiláku" na chalupu..
On spalovací motor j/chápáno dobou kdy byl vynalezen/e totiž spíše více motorem "expansním" v prvním gardu--jaksi..a z tohoto hlediska je záhodno celou řadu jevů nebo pokusů nahlížet..