Reklama:
http://www.youtube.com/watch?v=KXlvdM7pz7c&NR=1
Vlk je vyborny, dobry napad...

taky souhlasim. je dobre ze par lidi krome me a Marca vyjadrilo v kostce svuj nazor na tento model a muj nazor se blizi hodne tomu od Kubase. Alfa se jednoznačně chtěla odpoutat od image vyrobce pohlednych, ale nespolehlivych,neprilis bezpecnych a nedobre zpracovanych aut. U 159 je design skvělý ,zpracování příkladné, bezpečnost na výši, technika je stale nadprumerna. Bohuzel pri tomto posunu filosofie stavby auta se to dostalo az nekam, kde alfa neni a dle me nikdy nebude doma. je to ale logicke, tehdy nad vyvojem dohlizel nemecky management v cele s uz dnes provarenych managerem Kalfbelem. proto 159 posobi a do zancne miry je to nemecke auto s jizanskym designem - vcetne dalsich atributu jako robustnost, hodne silne a tezke plasty, silna skla, masivni a vykone motory. tady je videt ten odklon nejjasneji a vyzadaly si ho omyly automobilky v minulosti, legislativa EU a samozrejme trh.Kubas píše:ať už máte na 159 názor jaký chcete, tak prostě na tomto modelu se AR naučila spoustu užitečného (bezpečnost, zpracování, doufejme i spolehlivost, i ta špatná zkušenost s hmotností se hodí) a tyto poznatky může zlatě zúročit v budoucnu
Ale jdi, pokud jsou italští policisté zvyklí na dynamiku 2.0 JTS, tak co by asi dělali s 3.2 JTS?Roman 156 píše:Ještě taková malá perlička. O tom, jak je koncepce 159 "vedle" svědčí například i to, že italská policie si tohle auto nakonec vybrala s motorem 2.4 JTD. Doposud jezdí ve 156 2.0 T.S., tak proč ta náhlá změna? (italští policajti jezdí v Alfách od 50. let, ale nikdy neměli nafťáky). Odpověď je jednoduchá - motor 2.4 JTD je se svými 400 N.m jediný agregát, který je takto velkému a těžkému auto schopen udělit patřičnou dynamiku, na kterou jsou italští strážci zákona zvyklí. Ano, podobnou dynamiku nabízí i 3.2 V6 JTS, ale za tak vysokou pořizovací cenu a s tak vysokou spotřebou paliva, že by to rozpočet italské policie pravděpodobně neunesl.
ale vzdyt je to logicke! 159 ma manazerske "baleni" - tlusta skla,plasty, tlumici hmoty atd.. kolikrat to mam opakovat? na to mi staci kratke svezeni jako spolujezdci.. btw to je poznamka, ktera se netyka rizeni ani brzd pochopitelne.Marc159 píše:A nemohl bys nám ty řidičské zážitky přeci jen trochu přiblížit?Raddik píše: 159 je dobre,ba spis stale v ramci premiove tridy vyjimecne auto. jen ridicske zazitky ucinilo diky vyse zminovanym okonostem odtazitejsi. a to je skoda..
Jeste poznamka k tomu clanku - docela slusnej, jen ho kazi to, ze si autor plete saci a vyfukovy potrubi a jim uvadeny rozvor Alfy 156 by ji mohlo zavidet snad i Ducato MAXI...Marc159 píše: Ale kupříkladu na http://magazin.auto.cz/predstavujeme/al ... -roku.html se mnou ohledně slavného vývoje 156 kupodivu souhlasí.
hadka to neni,jen obcas se partneri v diskusi neposlouchaji a melou si to sve,pripadne nereaguji na vecnou kritiku.filip píše:Dobre Raddiku neopiral bych se zas tolik o tu kratkou projizdkuByl jsem u toho, s Marcem ses projel tak 200-300m celkem a potom si to auto navic chvalil.Tahle debata by mozna mela skoncit, prerusta to spis v hadku.
Co to je zase za otázku? Jasně jsem psal, že je jasné že 159 vychází ze svých předchůdců. A konkrétních informací je plný net.Harous píše: Vedel si vubec jakou techniku pouziva 155 a 156? Ze tam byl naprosto diametralni rozdil v podvozku? Vedel si ze 159 prevzala predni napravu od 156 a zadni od 166?
hele nerejpej :lol: ja nikde nerekl ani nepsal ze je to sterilni a nudne autoMarc159 píše:Asi neznají Raddika...
No jednoduchým výpočtem poměru váha/výkon zjistíme, že 159 je na tom mnohem lépe a ty a tví „zběhlí přítelé“ jste pro 159 leda tak překážkou v silničním provozu. Výpočet si může udělat každý doma sám. Jde jen o to vydělit váhu výkonem a zjistit kolik kg vlastně ten pomyslný kůň pohání. Nemluvě o tzv. průběhu momentu, který by v případě akcelerace také hodně napověděl a tam je TwinSpark oproti novému JTS opravdu staré zboží.integrale píše:A ještě si namůžu odpustit k těm starším příspěvkům. Např. kdo je zákazník AR? Ten, kdo chce aby auto mělo hlučný a výkonný motor, žádný kufr...a nevím jak přesně to tam bylo. A že 159 starší Alfy ve všem překonává.
A to je nesmysl. Překonává v čem?
Podle mého - a většiny mých od AR "zběhlých" přátel - je poslední "klasickou a typickou" Alfou Romeo model 75. Takže srovnání se 159?
Motor: 2.0 TwinSpark: 148 koní na 1200 kg hmotnosti - na to se 159 Q4 nechytá.
No tak tady opět vidíme nepochopení autora principu variability časování ventilů. Jen jako malou odbočku si dovolím upozornit, že výkon je součin kroutícího momentu a otáček. Přidanou konstantu pro jednoduchost vynechávám. Existují tedy dvě možnosti, jak zvýšit výkon. Tou jednodušší je zvýšením otáček. To naráží na materiálovou náročnost a pro pokročilejší také soulad střední rychlosti pístu s rychlostí hoření paliva. To vyžaduje tzv. podčtvercovou konstrukci, která ovšem dosahuje nízké účinnosti v nízkých otáčkách. Druhou cestou je zvýšení kroutícího momentu. To je právě o variabilitě časování a snaha o maximální účinnost motoru v pokud možno co nejširším spektru otáček. A tady doporučuji juknout na rozdíly, a to velmi výrazné, mezi starými a novými motory. Nějaké cívky bych si nechal raději pro sebe.integrale píše:jenže ten motor měl variabilní vačky udělány cívkou ovládanou ŘJ motoru a ne tím laciným šmejdem jako 159. To samé platí o každém díle motoru - proti JTS to byla fajnšmekrovská práce. Jenže TS byla socka varianta, k ní byly 1.8 turbo (168 koní na 1260 kg) nebo 3.0 V6 (193 koní na 1310 kg) a jejich dynamika je zase trochu někde jinde. Jednoznačně bod pro 75.
Tady si již autor pohrává s inteligencí Alfistů, protože vyzdvihovat přední pérování podélnými torzními tyčemi (jen pro zajímavost uvádím, že ty používala i například nákladní Tatra 138 a 148) a zjevně nerozumí pojmu „tuhost“ . A jestli se mu líbila více sedadla, tak budiž. To je ale asi tak vše, čím byla 75 lepší než 159. Komentovat konstrukci brzd by bylo opět nadlouho.integrale píše:Ano, zadní pohon, uspořádání motoru vpředu podélně a spojky s převodovkou vzadu, přední náprava lichoběžníková na podélných torzních tyčích, zadní náprava DeDion, samosvorný diferenciál vzadu. V otázce jízdních vlastností je 159 Q4 outsider.
75 měla i tužší karoserii(!!!) díky konstrukci nosníků do uzavřeného profilu profilů (první "moderní karoserie otevřené konstrukce skeletu byla neAlfa 155). Kufr? 500 litrů - 159 Q4 má jenom 405. V otázce bezpečnosti nevím - se 159 jsem ještě neboural
Prostornost interiéru - u 75 lepší! Ač byla jen 1660 mm široká, využití obestavěného prostoru uvnitř bylo nesrovnatelně lepší. A také sedadla byla lepší, jen přední měla krátkou dráhu max. posunu předních sedáků. Vzadu bylo i přes podtsatně kratší rozvor (2510 mm) více místa i pro nohy, protože celý interiér byl posunut dopředu a přístrojovka zabírala z interiéru jen pár cm.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů