Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 17.8.2013, sob 23:14

takže nádrž byla znovu venku a znovu složena, příruby vstupních a výstupních hadiček jsem lehce natřel Loctite 5921 u kterého je jako jednoho z mála garantována funkčnost i při trvalém namočení v benzínu, běžný "silikon na motor" benzín dlouhodobě nesnese. Zatím to asi těsní, ukáže čas. Nicméně podstatné je že jsem opět nastartoval, motor vypadal že běží na všech 6, zpočátku za studena možná občas jeden válec vynechal, až se ohřál, tak mi připadal v pořádku :) po zvukové stránce taky dobré, nezdá se mi že by cokoli na něm klepalo nebo cvakalo, vůle ventilů byly evidentně dělané, protože prakticky vůbec "nešije", což bych u takového motoru při zkušenostech se soudobými I6 od BMW nečekal :) A jinak při prošlápnutí plynu krásně reaguje, okamžitě jde do otáček a zvuk vám asi popisovat nemusím.. :) Ukazatel teploty funguje poměrně přesně, elektrická vrtule taky se taky roztočila když měla.

Nicméně co aktuálně řeším je ukazatel a kontrolka tlaku oleje. Jak funguje budík je mi jasné, ale co bych potřeboval od zkušenějších alfistů vědět je, jak funguje ta kontrolka. Totiž u mě to funguje tak, že když cvaknu klíčem do 1. polohy, tak se rožhne a po chvilce zhasne a znovu už se nikdy nerožhne. Což mi příliš nedává smysl, jak může zhasnout, když motor ani neběží, tedy tlak oleje = 0 :) Z běžných aut znám spíš klasickou funkci, kdy obdobná kontrolka zhasne až po nastartování. Je můj způsob funkce u 75ek normální nebo mám vadné čidlo? A ještě, jaká bývá zkušenost s ukazatelem tlaku oleje? Dá se mu po těch letech věřit? Osobně tyhle jednopinové ukazatele moc nemusím, nemyslím si že můžou být moc přesné, zvlášť po té době a zaoxidování všech kontaktů.

A další věc, liší se nějak kastle Ameriky od normální evropské? Mám na mysli hlavně v oblasti zadního nárazníku.. dle návodu by tam měly být 2 a 2 šrouby co evropský nárazník drží, ale ať hledám jak hledám, žádné jsem nenašel..
www.autickar.cz

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Pivrnec911 » 18.8.2013, ned 12:43

Uchyty nárazníků pokud se nepletu jsou u Americcké verze odlišné,myslím že jsou tam jinak i plechy,ale nechci kecat(říkal mi to tenkrát V.Kameník) Milano bude vědět. Jinak sem prolezl celej zahradní domek s krásně popsanejma krabicema s dílama na 75 a vstřiky nikde... :-k
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od PetrGTV » 18.8.2013, ned 19:22

Předek je urco jinej, zadek nevím, ale např. Vejfuk ma America jako jedina vyvedena na stranu ...
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 19.8.2013, pon 20:03

no jako že jsou nárazníky jiné a že má amerika (kromě té mojí :D) výfuk vpravo, to vím :) šlo mi čistě o to uchycení, ale podle toho co vidím na mojí pětasedmě tak bude asi u amerik jinak..

co se týče funkce kontrolky tlaku oleje, tak to skutečně italové pořešili poněkud atypicky, dle schémat je zapojená přes Alfa Control a má určitou logiku, dokáže svítit (signalizuje vadné čidlo, nebo přerušené vedení), blikat (signalizuje vadné čidlo, přerušené vedení nebo nízký tlak oleje) a nesvítit (vše ok :)). V mém případě jsem si čidlo proměřil a je v pořádku, při nenastartovaném motoru má nulový odpor (sepnuto), při nastartovaném (nebo spíš velice krátce po nastartování) má nekonečný odpor (rozepnuto).

Pivrnec: vstřiky nevadí, zatím to nějak funguje s těma mojema a prozatím je dál neřeším.

Ještě mě teda zajímalo jaký je spoleh na ukazatel tlaku oleje, určitě s tím tady máte víc zkušeností jak já.. :)

no a ve volném čase jsem ze zvědavosti rozebral staré (dost možná ještě úplně původní) palivové čerpadlo.. mám z toho pár fotek, myslím že nepotřebujou komentář a důvod proč bylo kouslé je zjevný :D na poslední fotce je patrný i samotný čerpací mechanismus, mi to připadá jako docela zajímavá věc :) nicméně zas půjde zprovoznit, což asi i časem udělám, rezervní Bosch s dobrýma uhlíkama se vždycky hodí.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
www.autickar.cz

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Milano75 » 19.8.2013, pon 21:42

america má uchycení nárazníku odlišné, oproti obyč verzi jak ve předu tak vzadu, lze to nabastlit, ale jeto kutilství (už jsem to viděl)

ty tam máš evropské nárazníky, ale jestli je to america, tak máš například vzadu pod kufrem úchyty na spodní část nárazníku, které jsou ted nevyužité.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 28.8.2013, stř 00:37

tak, včerejším dnem jsem se stal majitelem pětasedmy i z hlediska papírů, EKO daň pořešena přes ZTP :) na druhou stranu, nevím jestli mám vůbec za daných okolností být rád :D ikdyž zas tak černě to nevidím.. :)

nicméně, po prvním nastartování a prohřátí motoru se objevila voda v oleji, zcela jistě se jedná o chladící kapalinu, protože po sundání vany byly vidět i kapičky modré vody v zbytku oleje. Pravděpodobně se tam dostává přes těsnění hlavy nebo hůř přes prasklou hlavu, to se zjistí až ji sundám. Soudím tak podle toho, že když jsem se do motoru podíval zespodu tak z pístu 5. válce postupně velice pomalu odkapávala voda, viz. fotka. Ještě mě napadlo, jestli není problém v těsnění samotné vložky válců v bloku motoru, dle ePERu by tam měl být nějaký kroužek, nemůže být problém tam? Co je to za kroužek, je gumový nebo kovový? Může mi poradit někdo kdo to měl rozebrané? Víc mi taky napoví až vyšroubuju svíčku, ještě jsem se k tomu nestihl dostat.

Obrázek
www.autickar.cz

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od RV147 » 28.8.2013, stř 06:30

Já bych to viděl na 80 %těsnění pod hlavou.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9114
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Hampice » 28.8.2013, stř 06:35

Pravděpodobně to bude právě to těsnění pod vložkou. Je to gumový kroužek, který časem, zvlášť pokud motor dlouho stojí, ztvrdne. Teď jsem právě taky čekal na nové. Na mů motor už je neměli, tak se musely objednat z něčeho jinýho. Je několik typů. Nejlepší poptat v originálu, doporučí které tam půjdou.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 28.8.2013, stř 11:01

díky za rady, moudřejší budem až se do toho pustím, což teď chvilku potrvá, protože v sobotu jedu na dovolenou :)

Jinak, jak je to s dostupností originálních dílů v Alfě? Dá se na to všechno sehnat (jak jsem zvyklý z E30) nebo je to slabší? :)
www.autickar.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Richie » 28.8.2013, stř 11:04

Greeny píše:
Jinak, jak je to s dostupností originálních dílů v Alfě? Dá se na to všechno sehnat (jak jsem zvyklý z E30) nebo je to slabší? :)
hh..tak to jsi me pobavil :) jeste jsi nebyl v Alfe, ze chces neco na 75ku vid ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 28.8.2013, stř 11:05

Richie píše:
Greeny píše:
Jinak, jak je to s dostupností originálních dílů v Alfě? Dá se na to všechno sehnat (jak jsem zvyklý z E30) nebo je to slabší? :)
hh..tak to jsi me pobavil :) jeste jsi nebyl v Alfe, ze chces neco na 75ku vid ?
ne, nebyl :D vůbec nevím co mě čeká :)
www.autickar.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Richie » 28.8.2013, stř 11:06

no tak to ti preju hodne stesti...ja kdyz shanel neco na Alfettu , tak se mi spis vysmali...ono se jim to proste nevyplati drzet na sklade veci na 30 let stara auta.
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9114
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Hampice » 28.8.2013, stř 12:07

Tak třeba konkrétně tyhle těsnění pod vložky válců nikde jinde než v originále neseženeš. Do mého 12V tam šly snad z 3.2 GT, což je "úplně" jinej motor. To samé bude u té 75ky, půjde to tam z něčeho, co je ještě k dispozici. Ale jinak obecně je s origo dílama na tyhle auta už obrovskej problém, kromě seznamu*...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Milano75 » 28.8.2013, stř 12:12

noa nepoznáš jestli je to hlava či vložka podle toho od kama to teče??

když tobudestákat po stěně vložky, tak je to hlava

a když vložka bude suchá a bude to rosit na "dně"vložky tak je to těsnění vložky
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od hondzik » 28.8.2013, stř 12:14

Doteď nezapomenu když jsem volal do Alfy tady v Plzni že potřebuju něco na 75... Na co? Alfa Romeo 75.... Co to je? Zadokolka, hranatá, 90tý léta.... To neznám, to jsme dělali? ... Jinak, máte po ruce počítač s Eperem?... ... Smutný kino je když nejsou věci ani na GTV

Kdybys někdy potřeboval plno věcí držím skladem, část skladu jsem přesunul k Pivrnovi a Petrovi...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 28.8.2013, stř 16:43

Milano75 píše:noa nepoznáš jestli je to hlava či vložka podle toho od kama to teče??

když tobudestákat po stěně vložky, tak je to hlava

a když vložka bude suchá a bude to rosit na "dně"vložky tak je to těsnění vložky
není na to pořádně vidět, ale pokud jsem dobře viděl, tak aktuálně to skapává z pístu, protože je v dolní úvrati. Čistě teoreticky můžu potočit motorem aby byl v HU a pak by možná šlo poznat víc, ale i tak si myslím že se mi nepodaří zjistit jestli je to mokré i na stěně vložky. Možná ještě kdybych sundal i "velkou vanu", ale na to musí motor ven. Myslím si že dost ukáže vyšroubování svíčky jak jsem psal.

Hondzik: až na to dojde, tak se určitě ozvu, díky :)

Ostatním díky za rady a připomínky :)
www.autickar.cz

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 20.9.2013, pát 00:00

tak jsem zpátky z dovolené, vyšroubování svíčky nic moc neodhalilo, jen napovědělo, že 5. válec je odlišný od ostatních :) už jsem byl rozhodnutý na sundávání hlav a výměnu těsnění jak vložek válců, tak pod hlavama, ale ještě jsem se chtěl ujistit, že má smysl se s tímto motorem vůbec zabývat, protože přecijen, vzniklo podezření na jeho stav. Takže jsem znovu sundal olejovou vanu a povolil jedno ložisko na klice. A dobře jsem udělal :) Po pravdě jsem čekal že bude vpohodě, nic nenasvědčovalo tomu, že by být nemělo, za mého vlastnictví to s vodou v oleji to neběželo déle jak pár minut, neslyšel jsem žádné zvuky, co by napovídaly, že něco není v pořádku (což mě udivuje asi ze všeho nejvíc). Nicméně realita je takováto:
Obrázek
ložisko vydřené, klika by opticky až tak zle nevypadala, ale hmatem je cítit, že hladká taky není. Takže tento motor je ve své podstatě na odpis, generálkovat se mi to docela nechce, vzhledem k tomu, kolik financí by to stálo. Sám ještě nevím jaký mám plán, nicméně v první řadě to bude vyndat motor ven z auta, pak asi sehnat jiný, což by mohlo být docela problematické, no uvidíme, vzdávat to zatím nechci :)
www.autickar.cz

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9114
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Hampice » 20.9.2013, pát 07:40

Vzhledem k tomu, že teď mám ještě před očima ložiska, co jsme vyndali z mého motoru, co měl před GO 200.000km, tak tohle je teda masakr. Schválně sundej i ojniční. Tohle bude klika na výbrus, což samo o sobě neni tak problematické - šály se dělají snad na tři stupně. Spíš bych ale pátral po příčině, proč se to stalo (teda pokud motor nemá 600.000km). Ty moje po 200tis byly v podstatě ok a to se rozhodně nedá říct, že motor měl v posledních letech lehkej život.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Petan » 20.9.2013, pát 20:12

..tak a teď se přiznejte, kdo koupil tu červenou 164 V6 24V za těch 25 tisíc na Bazošu ? :-D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Ladin 164V6 » 20.9.2013, pát 20:56

Tak jako dárce motoru pro tuhle 75 proč ne... Par videii na tytrubko je, a ty auta jsou pak hodne mocný... :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19011
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Kubas » 20.9.2013, pát 21:18

Petan: to jako tu prorezlou o které jsem tady psal?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Greeny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 1.9.2010, stř 14:56
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Greeny » 20.9.2013, pát 23:31

Petan píše:..tak a teď se přiznejte, kdo koupil tu červenou 164 V6 24V za těch 25 tisíc na Bazošu ? :-D
já to nebyl, nicméně mě docela lákala, to ano :)
www.autickar.cz

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Milano75 » 22.9.2013, ned 15:04

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Ladin 164V6 » 22.9.2013, ned 17:36

To je na ho...o, potřebuje ze 164, nebo alespoň elektriku...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Greeny - Alfa Romeo 75 3.0 V6 1989

Příspěvek od Milano75 » 22.9.2013, ned 19:43

proč?? :shock: to na obrázku je asi 166, nejsou ty motory stejné jako u 164ky??

a proč řešit elektriku? america má jetronic a tyhle novější motory mají už motronic přehodit to lze i když svou zkušenost čerpám jen ze 75ky kde mám motronic ze 75ky namontovaný na původní jetronic
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host