tak, jak už jsem zmínil v inzerci, tu opticky pochybnou Ameriku z Měnína jsem nakonec koupil já. Auto jsem viděl ještě asi rok předtím než majitel (mimochodem fajn člověk) vypustil do světa zprávu o tom že bude na prodej. Tehdy ještě tvrdil, že si ji postaví a že to rozhodně prodat nechce. Nicméně letos v dubnu se to změnilo a na prodej byla. Já jsem koupi v první chvili rychle zamítnul, přecijen řešit něco takového krátce před bakalářskýma státnicema se mi uplně nechtělo

ale před asi měsícem jsme se s kamarádama dohodli na společném pronájmu poměrně velké garáže u nás v Rožnově, současně s tím se mi podařilo alespoň trochu vyřešit finanční stránku věci a tak nebylo na co čekat a jel jsem pro ni. Vlastně se docela divím, že byla pořád na prodej, ale evidentně každý z potenciálních kupců už něco podobného vlastní
No, dost bylo kecaní okolo, teď k autu samotnému. Původně pochází snad odněkud z okolí Mladé Boleslavi, kde ji vlastnil člověk s opravdu vytříbeným vkusem a tak se díky němu můžu těšit onomu vyjímečnému vzhledu

po něm ji koupil minulý majitel z Měnína (kousek od Brna) a u něj stála asi 4 roky až do teď. Ne všichni tuhle 75 viděli, tak abych to uvedl na pravou míru.. Na kapotě je fake sání okolo kterého praská kit a jakési lepidlo, lišty na blatnících a pod C sloupkem jsou vytrhané a opravdu ohavně vykitované "do roviny". Akorát na levé straně se to vzadu už někdo pokusil oloupat, možná to odpadlo samo, kdoví. Ruka tunera se projevila i na dalších částech auta, pod levým prahem jsem objevil neonovou trubici, škoda že jsem už nezjistil jak se to zapíná

dalším kvalitním prvkem byl tunink interieru v podobě velmi vkusné řadící páky, viz fotka

Co je ale horší, tak bohužel se ono individuum vyřádilo i v motorovém prostoru a to v podobě "sportovního" filtru sání. Ten by mi sám o sobě ještě asi tak moc nevadil, kdyby byl kvalitní, nerozpadnul se po škaredém pohledu a kdyby redukce na váhu vzduchu nebyla zároveň restriktorem

Bohužel současně s touto úpravou se kamsi poděl i původní airbox, tudíž kdyby někdo měl airbox z V6, tak mám zájem

Další záležitostí je pak celkové barevné provedení a nálepky.. Bicolore provedení s šedými spodky dveří by mi až tak protivné nebylo, nápis Alfa Romeo bych taky zvládnul, ale nálepky "sporting" na blatnících jsou už přecijen trochu moc

stejně tak jakási tribal nálepka na zadním skle a další "sporting" logo na víku kufru. Zadní nárazník je taky pěkně odporný, byl přelakován jakýmsi humusem a to se z něj oloupalo.. Nicméně od majitele mám další pěkný evropský navíc. Stejně tak mám i přední a zadní americké nárazníky.
Tolik asi ke vzhledu, ve výsledku je to na celolak. Jinak je ta kastle překvapivě zachovalá, nebýt dvou míst (levý a pravý zadní lem), kde je to prorezlé skrz tak je to použitelná nezhnilá kastle, spodky dvěří pěkné, podlaha super, nosníky taky, akorát vpředu okolo motoru jsou malinko poťukané, ale žádná tragedie. Ještě teda nevím co mě čeká pod plastovýma krytama blatníku a prahů.. Co se techniky týče, tak auto nestartuje, teoreticky za to může kouslé palivové čerpadlo, jestli není háček i někde jinde se teprv uvidí. Další problém je prázdná nádržka brzovky a propadající se spojka, tohle mě děsí asi nejvíc. Brzdy nějak brzdí, ale určitě to chce odvzdušnit a zkontrolovat. Ruční brzda funguje. Na zadních brzdách se asi zapracovalo, protože kotouč i desky jsou v super stavu, jen kotouče po těch letech pochopitelně orezlé. Přední brzdy ještě nevím, nicméně majitel mi dal k autu oba nové přední Brembo kotouče. Převodovka by měla být po repasi a s novým olejem, uvidíme jaká je realita až se projedu.. Hardyny na kardanu jsem dneska obhlížel a vypadají pěkně. Řízení skoro nemá vůli, akorát teda v nádržce na servo není ani kapka. Stejně tak není ani kapka ostatních nádržkách, jediná přítomná provozní kapalina je motorový olej

ten je naopak nedávno měněný, krásný čistý, stejně tak vypadá i prostor ventilů pohledem přes dolevací hrdlo oleje. Zároveň byly údajně měněny rozvody a celý motor byl přetěsněn, nikde z něj nic nekape, tak snad to vydrží. Problémem je pak trochu stávkující elektrika, stěrače neznají první polohu a vypnou se kdekoli zrovna jsou

nesvití pravé přední potkávací světlo, nesvití žádné ze světýlek v interieru ani světýlko v motorovém prostoru, nesvití ani podsvětlení přístrojovky, nefunguje stahování oken, nefunguje ostřik světel, štelování zrcátek funguje velmi italsky, při přepnutí na levé se ovládá pravé a při přepnutí na pravé se neděje nic

naopak elektrický šíbr funguje na 100%. Jo a Alfa Control neukazuje ani očividně chybějící kapaliny
takže asi tolik, čeká mě hodně práce

auto by mělo sloužit především k zábavě, občasné víkendové vyjížďce, občasnému okruhovému vyžítí a tak

Neplánuju nějakou leštěnku, na to jsem si vybral špatný kousek, ikdyž teda vzhled v současné podobě nechat nechci. V první řadě musí pětasedma jet, spojkovat a brzdit, pak se musí udělat STK a zjistit co všechno je špatně

pak ji asi zavřu na zimu do garáže a budu na ni pracovat a příští rok bych s ní snad mohl i někam na veřejnost
hodím sem pár fotek co mám, není toho moc a ani kvalita není nijak valná, časem budou lepší
