životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Odpovědět
JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od JardaS » 14.11.2010, ned 19:24

Nevím co pořád řešíte. U Alf je filtr DPF a ne FAP. FAP je vymyšlenost Peugeotů a využívá jako katalizační příměs thiomočovinu, takže v rámci servisních prohlídek se tato musí doplňovat. Alfa vypaluje zvýšenou teplotou. Pokud tuto teplotu nedosáhne motor (výfukové splodiny, např. z důvodu krákých pojížděk) vypaluje filtr řídící jednotka přidáním paliva. O tom, že je filtr potřeba takto řízeně vypálit jste informování kontrolkou na palubce. Pak je vhodné nevypínat motor ideální je jet ustálenou rychlostí po dobu než kontrolka zhasne. Nedoporučuje se provádět vypalování na stojícím vozidle z důvodu vysokých teplot částí výfuku.
Občas se podívám diagnostikou na svou Alfu a vidím, že třeba před x-km proběhlo vypalování a přitom jsem si toho ani při jízdě nevšiml. Takže ve filtru DPF nevidím vůbec žádný problém.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Hampice » 15.11.2010, pon 11:25

No když se mi to stalo prvně (zatím právě jen jednou asi před cca 4.000km - chvíli po koupi auta), tak se to na dálnici při zapnutém tempomatu projevilo rapidním nárůstem aktuální spotřeby, trochu to změnilo zvuk a hlavně za mnou nebylo chvíli vidět. Ale od té doby nic.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od xjohny » 15.11.2010, pon 11:34

Já jsem si toho nevšiml ještě nikdy a to po dálnici jezdim skoro pořád. Je ale možný, že díky tomu se to tolik nezanáší :smt102
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Kůrkyn » 15.11.2010, pon 12:49

je to tím, městský auta takhle šikovně vyváží saze za město :) Něco jako popeláři :)

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od xjohny » 15.11.2010, pon 14:08

Aháá, tak proto to u Kralup nad Vltavou vždycky tak smrdí, to se tam všem totiž začne vypalovat filtr :-D
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 634
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od krteczek » 15.11.2010, pon 16:21

zapojim se. nikde jsem nenasel jak casto se tak DPF vypaluje. nejaky zkusenosti? kdyz jezdim mesto (coz se mi stava), tak se ten kram vypaluje na muj vkus dost casto. mimo mesto jsem si toho zatim nevsiml. mam dojem, ze za ten rok provozu od koupe (cca 19tkm) jsem si vypalujiciho se filtru vsiml tak 5-6x. poprve sok - okamzita spotreba najednou 3-4 nasobna oproti normalu, zvuk jak kdybych prorazil diru do vejfuku, bez upozorneni na pristrojovce... pak jsem zjistil, co se deje a uklidnil jsem se, ale jak rikam na muj vkus dost casto. kdyz jsem byl na dovoleny (cca 4,5tkm behem 14 dni) - delsi trasy mimo mesta, tak nic.
zaver: jak casto se vam vypaluje DPF?
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od Hampice » 16.11.2010, úte 08:14

Je to tedy dost individuální, ale právě mě zaráží, že moje auto jezdí poslední dobou právě jen město a to ještě krátké trasy, že se motor ani pořádně neprohřeje a zatím žádné vypalování neproběhlo (všiml bych si díky kouřovým signálům)..
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost FAP (2.4 200k)?

Příspěvek od cendler » 16.11.2010, úte 18:48

takže filtr se vypaluje podle potřeby a ucpanosti, takže kdo jedzí delší trasy, tak to může mít klidně každých 5000t km, kdo jezdí hodně po městě a krátké trasy, tak se interval skracuje na cca 1000t km ale je opravdu hodně individuální, na nějaké foru jsem četl, že se dá při jízdě uměle vyvolat to čistění a to tím, že pojedete na 4.rychlostní stupěň a 2000ot/min, ale nevím co je na to pravdy.
Jinak DPF se dávaly do aut, pokud to zákazník chtěl, většina alf co tu máme jsou přivezená ze světa, tak ho mají, protože v jinde mají normální poslance a majitel s DPF má celkem slušnou slevu, natožto u nás nemá nic, takže český auta to moc nemají, je to další zbytečná elektronika co brzdí turbo pro lepší výken.
Já plánuji ho vyndat a trochu poladit RJ, ale to vše podle financí.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Oskar » 16.11.2010, úte 21:43

Tak nevim, me se teda rozhodne zadna kontrolka pri vypalovani DPF na palubce nerozsvecuje! Rekl bych, ze tam ani zadna neni.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

miro80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 16.6.2010, stř 20:04

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od miro80 » 16.11.2010, úte 22:05

Zapojim sa aj ja.
Ked som bol naposledy na diagnostike v BOSCHi, tak mi mechanik pozeral vsetky informacie z RJ. Bola tam aj informacia o poslednom vypalovani DPF filtra, ktora ma dost zaujala kedze som o tom nemal ani potuchu. RJ mala informaciu, ze posledna recyklacia DPF filtra bola pred 605 km pri teplote 624 stupnov. Ako som pisal, bol som max. prekvapeny, pretoze som si vobec nic nevsimol. Ani na spotrebe, ani na vykone .... ako sa tu pisalo. Takze neriesim. Ale bola to zaujimava informacia. :D
Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od cendler » 17.11.2010, stř 08:31

je pravda, že alfa žádnou ikonku nemá, nebo doufám, mě se teda nic neukáže, já jsi toho za jízdy všimnul asi 2x a to že auto celkem stratilo výkon a dost neohrabaně se rozjíždělo, takže pak chvilku kouř a už to jelo jak mělo, tak mě to trklo
jinak optimální teplota na pálení je v systému 630°C, ale na to se mohou podívat asi pouze ti co mají diagnostiku, jestli počast pálení je vše jak má být.
Za další, vyvolal jsem jedno čistění filtr plný z 92%, nahrál jsem to a dal do svého vlákna, je to v posledním přízpěvku na téhle stránce http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=30 je to video na youtubu, tak se mrkněte
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Zip166JTD » 17.11.2010, stř 16:51

Mám dojem že by prodejci měli k výbavám dnešních vozů dávat jako bonus i diagnostiku a zevrubný návod k použití jelikož s takovou co přibývá kokotin v autech ...
Viz třeba. po ujetí x km zkontrolujte olej , vodu do ostřikovačů, vypalte DPF atd.. :-D
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Radim » 17.11.2010, stř 17:28

to mi řekněte, na co ten filtr je, když to při tom vypalování položí všechny jabloně kolem silnice. vždyť je to stejný jak stará avie.. :cry:
Alfetta GTV L

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Oskar » 3.12.2010, pát 21:43

Dneska jak jsem mel ty peripetie se zamrzlou naftou a nechal mazat kontrolku motoru, tak jsem si nechal na diagnostice ukazat, jak plny je DPF. Ukazalo, ze ze 60% plny. Rikal jsem si, ze to neni tak hrozny. Ale, kdyz uz jsem stejne platil za vymazani chyby, nechal jsem ten DPF vypalit (bylo to v cene :D ), no po 10minutovem koncertu, kdy se hulilo z vyfuku, celej vyfuk byl rozpaleny do ruda a v okoli 1m od auta nezustal snih, se filtr vypalil.
Pak jsem nasedl a odjel. To auto jelo asi tak 100x lip nez kdyz jsem tam jel, krasne slo za plynem a od spodu. Neuveritelny rozdil a to byl ten filtr plny jen z 60%. V dnesnim pocasi, mraz a snih, nema clovek sanci autu nalozit a pomoc mu ten filtr vypalit.
FILTR PEVNYCH CASTIC JE NEJVETSI KURVITKO AUT NA SVETE!!! :smt013
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Martas 01 » 3.12.2010, pát 22:23

tak tak proto uvazuju ze ho necham odpojit vyjde me to to na 6000 kc tak sem trochu na vazkach ale asi to prubnu.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 3.12.2010, pát 22:26

no jo no, chtělo by ho vyndat a pak to bude taky o něčem jiném
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od ReznikCZ » 4.12.2010, sob 00:21

Asi bych to taky udelal, zanasi to egr ale ztratil bych zaruku :(
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od cendler » 4.12.2010, sob 08:24

DPF ti opravdu EGR nezanáší, to je totální hloupost
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od ReznikCZ » 4.12.2010, sob 08:37

v autorizaku mi rekli ze maji jiz overeno ze DPF ma vliv na zanaseni Egru a to tim ze ridici jednotka ma pravidelne intervaly v cisteni DPF a pokud se parkrat stane ze DPF cisteni se prerusi tak necistoty zanasi egr. Ridici jednotka je pry v tomto ohledu "blba" a dodrzuje pouze intervaly v cisteni ale nikdy nenavaze na prerusenou akci.
Jestli tomu prispiva i kvalita paliva netusim, nicmene mi to za studena skube a cuka stale i pres vyuzivani VIF
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Oskar » 4.12.2010, sob 12:45

RJ necisti DPF v zadnych intervalech, ale v zavislosti snimani tlaku pred a za filtrem.
Je bohuzel pravda, ze pokud jednotka zacne vypalovat a ty to prerusis vypnutim motoru, tak ten proces vypalovani prerusis a zacne zase buhvi kdy. Proto kdyz nahodou zjistim, ze se vypaluje filtr, snazim se jezdit tak dlouho dokud to nezkonci. Bohuzel vetsinou se to deje, kdyz mam zastavit. Je to opravdu vyborne vymyslene. :smt013
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Tazdevil » 4.12.2010, sob 13:32

Tak jsem dneska napíchl auto na diagnostiku. PDF byl zanešen z 84.30 procent. Tak jsem udělal regeneraci. Ta proběhla OK. Potom diagnostika ukázala, že DPF je na 70,03 procentech...

To se ta regenerace udělá jen o 10 procent dolů? Nebo to je způsobeno klimatickými podmínkami (venku -5 C)?

Na kolik je vlastně možný zregenerovat ten DPF?
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Foli » 4.12.2010, sob 13:40

Ten DFP je hroznej kurvil. Ještě že znám týpka, kterej má brzdu a vše kolem, je moc šikovnej a DFP odstraní jak mechanicky tak softwarově a to samé dokáže i s EGR. Když se udělaj tyhle dvě věci, tak to auto musí mít snad o 20 procent lepšejší průběh a výkon a nižší spotřebu.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Foli » 4.12.2010, sob 13:42

ad Tazdevil. To je divné, to by mělo jít komplet. Jsou dvě možnosti. špatnej snímač o infu z DFP, nebo DFP poškozen, že nejde úplně vyčistit a nebo soft, kterým to děláš, bere špatné info. Jen si vybrat :)
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od ReznikCZ » 4.12.2010, sob 14:34

Foli: Dobra rada "jen si vybrat" :smt033

Taz: Neprerusila se nejakym soft omylem regenerace?
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Filtr pevnych castic

Příspěvek od Martas 01 » 4.12.2010, sob 14:53

Ja si myslim ze ho nikdy uplne nevycistis proto ma nejakou omezenou zivotnost pokazde tam neco zustane a to se kupi a casem po najeti treba 150000km je proste po nem a neda se vypalit.Teda pokud nemas uplne novy vuz s par kilometrama pak bude problem nekde jinde.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti