Platforma 156

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 4.7.2007, stř 10:33

Harous: Ale vždyť ty úpravy máš v těch odkazech zhruba popsané. Je jasné, že když změníš systém odpružení tak razantně, tak zaměnitelnost původních dílů bude minimální. To je tam i uvedeo. Ale na druhou stranu není podvozková plošina kus plechu zobýbaného na ohýbačce tak, aby se na ni daly přišroubovat z jedné strany kola a druhé sedadla. :) Jsou to v první řadě mraky výpočtů a pevnostních zkoušek. Proto se používá napříč různými modely i spoustu let. Tady by měl dostat FIAT Tipo zřejmě alespoň nějakou medaili, ne-li pomník. Když vezmete v úvahu kolik se toho na něm postavilo. :)

A ba tvé otázky s klidným svědomím odpovím, že jsem nevěděl, že pérování 159 je stejné jako u 156 resp. 166 (a nevím to doteď, ale jestli budou pasovat náhradní díly, tak to bude jistě cenově příjemné),ale věděl jsem, že je jiné u 156 než u 155. To totiž při čtení ód na 156 přehlédnout nešlo.
A půjdu ještě dál. Já samozřejmě jsem ani nevěděl, že 155 používá stejnou platformu jako 156, ale mám vzdělání v oboru a vím, jak to chodí. Takže když se nijak zvlášť nemění rozměry ani hmotnost (ta tvá neprůstřelná 155 mi pořád vrtá hlavou), tak není důvod měnit ani to, co funguje.
A vůbec si myslím, že nemusíš všechno znát, ale stačí obecný přehled a vědět KDE případné detaily najít. :wink:

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 4.7.2007, stř 10:35

Marc: podivej, ja nemam cas sedet na netu cely den a hledat jestli ma kolo u alfy pet nebo ctyri srouby. zdroje mam ty, ze se o alfu zajimam uz nejakou dobu a za tu jsem precetl kdeco na ruznych webech,forech,clancich - a to jak spatnych tak dobrych informaci. nebudu sem davat dvacetpet tisic linku a obtezovat ostatni ve stylu kouknete oni to tam pisi tak se z toho posadime na zadek. chapu ze ses dobre dovzdelal behem par dni ohledne starsich alf,ale nesmime verit vsemu co cteme,pripadne to dokazat jeste nemanipulativne interpretovat.
az na to behem leta a po dovolene najdu cas, tak se prihlasim se svymi informacemi a kdyz bude treba, jsem ochoten uznat ze bych se treba v necem mylil.

Ad test ve francouzstine - mam bohuzel pocit, ze kdokoliv rekne o 159 sebemensi kritiku (ackoliv ji stejnou merou pochvalil) je asi padly na hlavu. muzu sem vkladat testy o tom jak skoncila az na 4 nebo patem miste a co to bude vypovidat? nic. nemam potrebu ji shazovat ani adorovat, zkus to taky :cool:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 4.7.2007, stř 11:49

Marc159 píše:...tak kupříkladu netušíš jak hodně vychází 156 ze 155...
Tak ja nevim, to je jak psat to na zed na nadrazi... :smt013
V cem konkretne vychazi 156 ze 155??? I kdyby ta platforma z ty 155 vychazela, tak to je hodne??? Nebylo by proste jednodussi priznat, ze si nemel pravdu?
Me uz tahle diskuze dost unavuje, pokud si presvedcen o tom, ze 156 vychazi ze 155, je to Tvoje vec a ja Ti to brat nebudu. Uz vubec Te nehodlam presvedcovat o tom, kolik vazi moje auto. Muze se Ti to nezdat, muze se Ti to nelibit, ale to je asi vsechno co s tim muzes delat...
Radsi budu svuj cas i energii venovat dulezitejsim vecem nez tyhle zvraceny diskuzi...

Omlouvam se za kvalitu, je to narychlo telefonem, nicmene udaj 1415 je naprosto zretelny...
Obrázek
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 4.7.2007, stř 12:59

Platforma AR 155 nemá NIC SPOLEČNÉHO s platformou AR 156. Je to vidět na první pohled - 155 má přední nosníky tvořené "krátkým" a "dlouhým" U, podélná konstrukce podlahy a příčná zadní nápravnice tvořená rourou, chycenou do podlahy 4 šrouby. Přední ramena jsou trojúhelníky, zadní jsou elka.
Trochu jiná podlaha je na 155 Q4, která je v přední i zadní části dost pozměněná a má zpevněná ta účka do podélných nosníků (stejné zpevnění převzala 2. generace 155 ve všech modelech po roce 94). Ještě jinak upravená je na Dedře Integrale, a to ve 2 verzích: do r. 93 a po r. 94.
AR 155/145/146/GTV/Spider stojí na sdílené platformě s Fiatem Tipo/Tempra/Coupé/Bravo/Brava/Marea/Lancia Delta/Dedra. Jsou to všechno varianty téhož, mezi jednotlivými modely jsou určité úpravy dílčích částí. GTV/Spider mají ale místo stávající nápravnice přišroubovanou zcela odlišnou podvozkovou konstrukci na samostatném pomocném rámu než ostatní, stejně tomu je i u AR 155 GTA, ale o ní je zbytečné psát).
156 má dnes typickou rozvidlenou přední strukturu nosníků, podélná podlaha a žádná zadní nápravnice. Přední náprava je chycená do nosníků a nahoře do hrnců (protože tam jsou dvoje příčná ramena) a zadní náprava je chycená ve středovém navařeném držáku na prolisu střdového tunelu, protože jsou tam dvě příčná ramena a vodicí podélné rameno je volně chcený v podlaze. 156 má shodnou platformu s Lancií Lybrou, ale mají zcela odlišnou stavbu podvozku a dalších částí karoserie.
AR 159 je na upravené a přepracované platformě podobné AR 166 a tudíž s platformou 156 nemá opět společného vůbec nic. Se 166 sdílí konstrukci podvozku, ale detajlně tam jsou opět změny.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 4.7.2007, stř 13:13

Dekuju Ti nacelniku, ze si se nas zastal... :wink:

A hlavne diky za technickej popis, to tu totiz doted chybelo... :diky :smt023
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 4.7.2007, stř 14:27

jsem velice rad ze se Integrale pripojil a svou technickou erudici pomohl nasmerovat toto vlakno od zbytecneho flame tam kam patri. aspon doufam. uz se stava pravidlem, ze nas necha debatovat a kdyz nekdo placa nesmysly, tak se ozve a usmerni nas :D (viz "transaxle" u AR 75 :wink: ) diky..

co se tyka problematiky platformy jsem rad i proto ze nemusim ve svym case slozite prolezat dobry i pochybne zdroje. normalne si vse overuju ale u Romana rad udelam vyjimku, protoze vim ze ve vsem ohledne italskych vozu posledni dekady se mylit nebude :D
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 5.7.2007, čtv 00:29

Richie píše:tak tedka utnu diskuzi o tom kolik vazi 155ka...tady mate neco by vam melo pomoct
http://www.daiblack.f2s.com/alfa155com/ ... tions.html
Podobný link jsem tu již bez výsledku zveřejnil. Ale dík.

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 5.7.2007, čtv 00:36

integrale píše:Platforma AR 155 nemá NIC SPOLEČNÉHO s platformou AR 156. Je to vidět na první pohled - 155 má přední nosníky tvořené "krátkým" a "dlouhým" U, podélná konstrukce podlahy a příčná zadní nápravnice tvořená rourou, chycenou do podlahy 4 šrouby. Přední ramena jsou trojúhelníky, zadní jsou elka...
U podvozkové platformy nejsou důležité na ní vázané komponenty, tedy ramena, nápravnice apod. Takže je to celé o ničem. Jestli to chceš oživit a něco o tom opravdu víš, tak napiš z čeho tedy vychází a kdo na ní, jako nepochybně úspěšnou navazuje. Jen nám tady netvrď že z ničeho a zároveň to nikde nenavazuje. Když si vezmeš kolik toho zastala platforma z Tipa, tak už by ti asi nikdo nevěřil :-D

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 5.7.2007, čtv 00:37

Raddik píše:jsem velice rad ze se Integrale pripojil a svou technickou erudici pomohl nasmerovat toto vlakno od zbytecneho flame tam kam patri. aspon doufam. uz se stava pravidlem, ze nas necha debatovat a kdyz nekdo placa nesmysly, tak se ozve a usmerni nas :D (viz "transaxle" u AR 75 :wink: ) diky..

co se tyka problematiky platformy jsem rad i proto ze nemusim ve svym case slozite prolezat dobry i pochybne zdroje. normalne si vse overuju ale u Romana rad udelam vyjimku, protoze vim ze ve vsem ohledne italskych vozu posledni dekady se mylit nebude :D
Docela držím palce.
:-D :-D :-D

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 7.7.2007, sob 00:08

Marc159: problém je v drobnostech. Například výkon NENÍ součinem kr. momentu a otáček, ale momentu a úhlové rychlosti. To jen tak na okraj.
A právě tyto detaily ti naprosto unikají. Podlahová plošina nebo zavěšení náprav jsou 2 zcela rozdílné věci - GTV a AR 155 jsou na STEJNÉ podlahové plošině a přitom mají naprosto ODLIŠNÉ zadní zavěšení (to samé patří o tandemu Lybra/156). Do pojmu "platforma" NEPATŘÍ vlastní zavěšení! To, o čem jsem psal, jsou KOTEVNÍ BODY RAMEN, které jsou u zmiňovaných vozů naprosto odlišné, jakož i celá konstrukce podlahy (jestliže někde JE nápravnice a někde NENÍ, NEMŮŽE se jednat o stejnou platformu!). A jestli tě uráží, že platforma Tipo/Tempra měla tolik variant, tak je to tvůj problém. Ty platformy - stejnějako pozdější - jsou těžký proto, že jsou vepředu otevřený. Dřív byly vpředu nosníky spojený pevnou příčkou. A z čeho vycházím? No řekněme, že v nejjednodušším případě z toho, že si pod auto vlezu a podívám se. Určitě ne z internetu, kam jsem i já sám v životě napsal hodně nesmyslů a hlavně tam kvanta nesmyslů četl, takže vypovídací hodnota nějakých internetových zpráv je pro mne nulová. Nebo to, že lež vystavím na net z ní udělá pravdu? I v některých firemních materiálech ti najdu chyby, protože je nedělají konstruktéři, ale reklamky.
A jako bývalý motoristický novinář ti můžu směle říci, že redaktora, který by vlezl fyzicky pod auto, jsem ještě neviděl.
K variátorům: TS v 75 měl variabilní změnu sacích vaček tvořenou cívkou, která natáčela vačku na základě map v ŘJ. Toto drahé, ale velmi dobré řešení se ve světě stále používá u dražších automobilů (BMW, AMG, Honda, MIVEC, atd.) Řešení od TS 16v počínaje je pouhý dvojkomorový bazmek, který se otáčí pouhou změnou mazacího tlaku. Je to jednodušší, ale nemá tam vliv zatížení a další aspekty (změna není tak přesně vázána na režim motoru, např. největší plnicí tlak je při studeném motoru). K jeho "odchodu" také dochází v důsledku netěsnosti. ALE tojí cca 1/3 ceny toho lepšího plně elektického systému. K tomu dále patří, že 2x cementované vačky na 75 jsou minulostí - od TS na 164 už to bylo udělaný z nesrovnatelně horších materiálů a ty vačky se zkrátky hoblují (jasně, měly i jiný časování a zdvih, to je logický z odlišného účelu). Stejná výtka ke každému dílu motoru - zatímco na 156 po 100.000 km je citelné zhoršení dynamiky cca 1 s/km, u 75 to nebylo patrné vůbec. Proč? Kvalitnější materiály, pečlivější práce. ALE SAKRA VYSOKÁ VÝROBNÍ CENA!
K torzkám: možná ti to uniklo, ale ten podvozek vycházel ze stavby formulových vozů a i dnes se na některých sporťácích torzky stále používají. Důvod? Nižší těžiště, menší zastavěný objem, velká variabilnost (jen se pootočí a máme změnu světlosti i případně tuhosti). Stejně tak čtyřpístkové brzdy s pevnými třmeny, které jsou na AR 159 Q4 a 2.4 JTDm to nejlepší, už tu dávno bývaly (75 má stejnou konstrukci, ale "jen" 2 pístky). Jenže firma Brembo je kdysi nahradila levnějším vynálezem - jednopístovými plovoucími třmeny.
To, že je nějaké konstrukční řešení staré ještě neznamená, že je horší než poslední výkřik módy. Ba právě naopak - ta stará řešení prověřil čas. A třeba čtyřventilové motory známe už z 30. let. Z drtivé většiny aut např. pevné vícepístkové třmeny zmizely a nahradily je plovoucí jednopístky, aby se po letech přišlo na to, že není nad pevný vícepístkáče (kvůli lepšímu odvodu tepla), který jsou dnes záležitostí jen aut nad 1 mil. Kč nebo supersportů. A to je mívala i Škoda 100! Jsou proto brzdy na WRC špatné???
K tomu poměru hmotnosti a výkonu jen to, že 75 QV a 159 Q4 jsou na tom prakticky stejně, s tím rozdílem, že 75 je mrštná a neuvěřitelně flexibilní, kdežto 159 je prostě luxusní kočár.
Nechci tím říci, že 159 je špatný auto. Je prostě poplatný svý době. V roce 1984, kdy byla představená AR 75, byla doba jiná. Jiné priority, jiné požadavky zákazníků. Jiná doba byla i později, kdy zákazníci překotně kupovali poruchové, hnijící a příšerně problematické Lancie Delty jen proto, že byly podobný Deltě Integrale, která kralovala světu rally. Její 2. generaci - spolehlivou a bezproblémovou - už nekupoval nikdo. Stejně ani přes veškeré sportovní úspěchy AR 155 už nikdo nekupoval. A to byla i proti 159 mnohem prostornější, měla větší kufr a na svoji dobu sloušnou výbavu. Inu - doba se změnila, resp. zákazníci se změnili.
Většina bývalých zákazníků Alfy Romeo v mém okolí dneska kupuje Subaru či Mitsubishi. Hodnoty, na kterých Alfa Romeo přes 70 let stavěla, jsou dnes tam. U Alfy Romeo už jde o to uspokojit povrchního germanofilního zákazníka, který ani tak nekupuje auto, jako spíš módní doplněk. Dobrá, to není moje věc. Já už (nějakou dobu) nejsem cílovka pro Alfu Romeo. Ty ano, v pořádku, to je tvoje věc. Na 159 je dokonce i originální konstrukční řešení spalování a regulace směsi. To rozhodně nelze popřít. A fakt dobrý brzdy. Ale jinak je to na úrovni šedi - průměr své třídy, možná trochu lepší, ale nijak zásadně nevybočující.
Možná, že s tebou můžu souhlasit, že mezi evropskými auty je to třeba to lepší. Nevím, ale vím jedno: ani nejlepší ještě nemusí znamenat dobrý.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 9.7.2007, pon 03:02

integrale píše:Marc159: problém je v drobnostech. Například výkon NENÍ součinem kr. momentu a otáček, ale momentu a úhlové rychlosti. To jen tak na okraj..
Nepřipadá ti, že by nějak úhlová rychlost mohla s otáčkami souviset? Neslyšel jsi někdy o tom, že rotující hřídel má nějakou úhlovou rychlost? A to je možná to, kde se míjíme. Výkon motoru samozřejmě JE součin otáček, momentu a konstanty, neboť jinak se motor navenek ani neprojevuje. Můžeš ho klidně počítat i jako součet sil působících na písty a násobit úhlovou rychlostí, ale pokaždě zjistíš, že počítáš stále totéž. Jinak je tento příspěvek poměrně dlouhý a dost obecný, takže jsou tam věci, s kterými se dá souhlasit a naopak. Například to, že podlahová plošina a zavěšení jsou dvě rozdílné věci jsem nikde nezpochybňoval, takže nevím, proč to tu uvádíš. Podvozková platforma je z mého pohledu to, co spolu se střechou řeší v první řadě tuhost karoserie, tedy odolnost vůči namáhání. Ale v zásadě je mi to jedno. jestli jste se rozhodli ignorovat veškeré dostupné informace a raději prosazovat své, ničím nepodložené názory, tak budiž. Pod 156, abych se na to podíval, si kvůli vám nelehnu.
FIAT Tipo ani jiný mě nikdy neurazil. Pokud ovšem nepoužívá z některých, zde notoricky známých nicků, takže mám zřejmě o problém méně.
Pokud jde tebou uváděná technická řešení, tak rozhodně nic proti. Ale je třeba se oprostit od černobílého vidění a ani růžové brýle nejsou tím nejlepším doplňkem mladého Alfisty. Všechna tato řešení byla totiž vystavena konkurenčnímu prostředí, kde byla důkladně vážena a všichni víme, že byla shledána zpravidla příliš lehkými. Takže můžeme srovnávat řešení použité v 75 s řešením 159, ale v současnosti pouze tabulkové hodnoty. Časový odstup k větší objektivitě 159 narozdíl od 75 totiž chybí.
S tou dynamikou na základě poměru váha/výkon je to těžké. Je jasné, že pokud 75 by na tom byla stejně jako 159, tak by kromě menší velikosti měla i kratší převody a mohla by snad i subjektivně mrštněji působit. Ve skutečnosti a přes proklamovaný náskok díky technice je to ale tak, že šestiválec 75 má menší výkon z litru, moment z litru, horší poměr váha/výkon a ve zrychlení 0-100 zaostává o nějaké 2 sekundy. Takže myslím, že i v realitě to bude slabší než 159.
Celé mi to tedy přijde spíše jako že jsi zamilován do 75 a odmítáš vnímat okolní realitu.

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 11.7.2007, stř 13:51

"Výkon motoru samozřejmě JE součin otáček, momentu a konstanty,"
NENÍ. Jako podklad doporučuji prostudovat fyziku pro 7. ročník základní školy, kde se učí rozdíl mezi otáčkami (tedy frekvencí) a úhlovou rychlostí. Bez znalostí fyziky pro základní školy opravdu nemá smysl diskutovat o automobilech!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jen dodatek: AR 75 3.0 V6 12v QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s (výrobce uvádí 7,3 s) a 1 km zvládne za 27,5 s (výrobce uvádí 28 s). AR 159 Q4 zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s (výrobce uvádí 7 s) a 1000 m s pevným startem zvládne za 27,8 s (výrobce uvádí 27,5 s). Tyto hodnoty se měří na silnici za pomocí rychlostního kalibrovatelného měřidla (nikoliv dle rychloměru, jehož průměrná odchylka je 4-7 %) a při zatížení 180 kg (2 osoby po 80 kg + 20 kg nákladu) nebo na válcové zkušebně (nutno auto zvážit a zadat reálné hodnoty + přičíst zatížení).
Ale to je samozřejmě naprosto nepodstatné, protože 75 byla uváděna jen proto, aby bylo jasno, že tvrzení "co je staré je špatné - nová auta jsou ve všem leší" ROZHODNĚ NEPLATÍ!!!!!!!!!
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 12.7.2007, čtv 18:24

integrale píše:"Výkon motoru samozřejmě JE součin otáček, momentu a konstanty,"
NENÍ. Jako podklad doporučuji prostudovat fyziku pro 7. ročník základní školy, kde se učí rozdíl mezi otáčkami (tedy frekvencí) a úhlovou rychlostí.
Tahle debata mě už trochu unavuje. Tak si dovolím citaci (sice ne z učebnice pro 7. ročník, zato běžně dostupnou na netu:

Běžně se hodnota výkonu motoru získává měřením na motorové brzdě, zde lze také určitým postupem změřit mechanické ztráty motoru. Při měření na brzdě se neměří přímo výkon, ale točivý moment motoru, z něj a z otáček motoru se okamžitý výkon vypočítává. Dále se tato hodnota přepočítá na barometrický tlak 100 kPa a teplotu 25° C – toto je základní hodnota výkonu motoru, která se udává v technických údajích k vozidlu.



Vzorec pro výpočet výkonu zjištěný na motorové brzdě:



Mt . n

P = -----------

9 549,3



P = výkon v kW

Mt = točivý moment v Nm

n = otáčky motoru za min.



BTW: Docela by mě zajímalo jak ladíte ty motory, když o výkonu máte poněkud mlhavé představy. :roll:
integrale píše:"
Bez znalostí fyziky pro základní školy opravdu nemá smysl diskutovat o automobilech!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak tady s tebou 100% souhlasím, ale co mám dělat? Udělali z tebe Alfa Guru, tak co už :-D
integrale píše:Jen dodatek: AR 75 3.0 V6 12v QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s (výrobce uvádí 7,3 s) a 1 km zvládne za 27,5 s (výrobce uvádí 28 s). AR 159 Q4 zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s (výrobce uvádí 7 s) a 1000 m s pevným startem zvládne za 27,8 s (výrobce uvádí 27,5 s). Tyto hodnoty se měří na silnici za pomocí rychlostního kalibrovatelného měřidla (nikoliv dle rychloměru, jehož průměrná odchylka je 4-7 %) a při zatížení 180 kg (2 osoby po 80 kg + 20 kg nákladu) nebo na válcové zkušebně (nutno auto zvážit a zadat reálné hodnoty + přičíst zatížení).
Ale to je samozřejmě naprosto nepodstatné, protože 75 byla uváděna jen proto, aby bylo jasno, že tvrzení "co je staré je špatné - nová auta jsou ve všem leší" ROZHODNĚ NEPLATÍ!!!!!!!!!
Hele, jak jsem tu již opakovaně psal, tak je mi jedno co si tu kdo navymýšlí, ale asi by bylo fér, kdyby si to dokázal obhájit, či alespoň nějak podložit. Já se alespoň vždy snažím uvést nějaký zdroj. To je věc, kterou vy se zásadně neobtěžujete. Pokud k těm testům skutečně došlo, tak nám sem dej nějaké odkazy na výsledky. Já mám linky na úplně jiné.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 14.7.2007, sob 12:26

Alfa Romeo magazin, cislo 1 * duben 2006 * rocnik IV

Clanek Slavne Alfy z 90. let:
(pasaz o Alfe 156)
Pohon prednich kol sice zustal zachovan, ale tentokrat Alfa Romeo vyvinula svoji vlastni podvozkovou platformu s vyspelim viceprvkovym zavesenim vsech kol. Spolu s nadprumerne tuhou karoserii to prineslo skvelou uroven jizdnich vlastnosti.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 14.7.2007, sob 22:27

Za pravopisnou hrubku vyrobenou pri prepisu se omlouvam. :oops:
Ale priste nez nekoho narknes ze lhani, si nejdriv over fakta. Urcite moc dobre vis, ze Alfa Romeo magazin vychazi pouze v tisteny forme. Tvoje reakce me doslova zvedla ze zidle, dosel sem pro fotak a vyfotil Ti zminenou stranku i obalku onoho Alfa Romeo magazinu. :smt013
Takze tady mas dukaz, ze ze me delas vola zbytecne. Nevim proc bych si asi mel neco vymyslet a psat to sem. To fakt nemam zapotrebi... :smt021

Obrázek Obrázek Obrázek
:smt097
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 15.7.2007, ned 02:01

Harous: No vida, nejen že při čtení mých příspěvků vstáváš, ale zároveň sem i celkem věcně přispíváš. :) To nemyslím nijak pejorativně, naopak jsem příjemně překvapen. :shock:

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.7.2007, ned 09:20

Cekal bych alespon omluvu a vyjadreni k obsahu... :???:
Porad mi neni jasny jak sis mohl myslet, ze bych si neco vymyslel a dal to sem jako citaci... :smt009
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.7.2007, ned 17:42

Jak je to s tema vzoreckama nevim, kdyz si vzpomenu, zkusim v praci mrknout do strojnickych tabulek. Ale Tva oblibena wikipedia rika toto:

Obrázek

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque#Rel ... and_energy

A nejen wikipedia

http://www.fjr1300.info/misc/torque-power.html
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 15.7.2007, ned 18:16

Harous: V mé oblíbené wikipedii píší:
In rotational systems, power is related to the torque (τ) and rotational velocity (ω):

Dost se těším na strojnické tabulky. :-D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.7.2007, ned 18:31

V tom pripade slavna wikipedie pise neco jinyho u vykonu a neco jinyho u momentu. :-D
Protoze vyse uvedeny vzorec plati prave pro rotacni pohyb...
A jeste pro zajimavost:
Consistent units must be used. For metric SI units power is watts, torque is newton-metres and angular speed is radians per second (not rpm and not revolutions per second).
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.7.2007, ned 19:17

Hmm, tak ono je to jeste zajimavejsi...
Podle toho co jsem nasel, mel pravdu Integrale, protoze opravdu plati, ze:

vykon = moment * uhlova rychlost
Obrázek

Ten Tebou uvedeny vzorec plati taky, tady je rozepsanej na kW:
Obrázek

Takze kdyby si na zacatku rekl, ze:
vykon = 2 * pi * moment * otacky
mel by si pravdu.
Obrázek

Vse diky tomuto vztahu:
Jedna otacka je 2pi radian...
Obrázek

Ale je pravdou, ze vykon neni soucinem momentu a otacek... :cool:
Mozna byla chyba tohle:
Přidanou konstantu pro jednoduchost vynechávám
.
Kdyby si ji tam hned napsal, byl by klid se vzoreckama a ja bych si ted nepripadal jak pri psani domaciho ukolu... :wink:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 16.7.2007, pon 00:18

Harous:
integrale píše:"Výkon motoru samozřejmě JE součin otáček, momentu a konstanty,"
NENÍ. Jako podklad doporučuji prostudovat fyziku pro 7. ročník základní školy, kde se učí rozdíl mezi otáčkami (tedy frekvencí) a úhlovou rychlostí. Bez znalostí fyziky pro základní školy opravdu nemá smysl diskutovat o automobilech!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Budeš mít chlapče asi honičku, páč ten tvůj Náčelník v teorii moc nevyniká. A ty se v tom také celkem topíš.
Jinak napovím, že 2pí je konstanta v každém případě. Leda, že byste se opět rozhodli hodnotu Ludolfova čísla měnit podle aktuální potřeby. :-D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 16.7.2007, pon 07:59

Kdyz uz napises ze se v tom topim, napis konkretne v cem, ja se rad poucim.
Ja jen tvrdim, ze opravdu plati vztah:
vykon = moment * uhlova rychlost.
Zpochybnujes tohle?
A protoze plati, ze:
uhlova rychlost = 2PI * otacky
plati i nasledujici:
vykon = moment * 2PI * otacky.

Pro bordel v jednotkach otacek ale povazuju ten prvni vzorec za pouzitelnejsi.
Mohl sis sice vsugerovat, ze 156 vychazi ze 155, ale fyziku bych takhle asi nelamal... :twisted:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 16.7.2007, pon 09:58

Marc159: moment krát otáčky není výkon. Výkon je moment krát úhlová rychlost. Jasně jsem ti řekl, kde najdeš důkaz mého tvrzení a ty zase místo toho začneš upravovat svá tvrzení, jako že jsi vlastně psal něco jiného, než jsi psal.
A tak je to se vším - ty někde na netu pochytíš něco a nedáš si vůbec práci s tím se zamyslet obyčejným selským rozumem nad tím, jestli je to vůbec možný.
Stejný je to s udávanýma hodnotama - já uvádím jako zdroj BUĎ SVÁ VLASTNÍ MEŘENÍ (Auto Jarov - brzda Maha) nebo měření kolegů z Automobilisma. Jak mám prokazovat zdroj svých vlastních měření nevím, ale nechápu, proč by mělo nějaké jiné tvrzení na netu být zárukou pravdivosti? Takové tvrzení má maximálně stejnou vypovídací hodnotu, jako tvrzení, že já jsem změřil něco jiného, nemyslíš? Měří se stejnými postupy na stejných přístrojích.
Stejný je to s platformama - někde na netu jsi přečet totální trotlovinu a budeš tvrdit (s odkazem na ní), že je to slovo Boží a přitom ti Harouš už hodil několik podkladů, které zjevně tvrdí něco jiného. I když už nebudeme hovořit o tom, že se stačí na ty auťáky podívat zespoda a NA PRVNÍ POHLED JE ZŘEJMÉ kde je pravda, ty budeš pořád tvrdit,m že ti nebylo prokázána lež! Jakým právěm mají tvé odkazy větší váhu než odkazy Harouše?
Stejné je to v diskusi o autech, která neznáš a v pravděpodobně jsi v nich v životě neseděl. Jak o tom můžeš vést nějakou polemiku, když ani nevíš, o čem se hovoří????
Jakým právěm jsou tvá tvrzení nadřazena tvrzením ostatních?
Takováto konfrontace mě nebaví, až se budeme bavit o něčem konkrétním, rád se zúčastním, ale hra "hádejme, kdo znás jsem nejchytřejší" mě opravdu nebaví. A naprosto pohrdám lidmi, kteří nedokáží přiznat, že se mýlili.
"Kdo nikdy nemění názory, má radši sebe, než pravdu" Seneca ml.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 16.7.2007, pon 15:56

integrale píše:Marc159: moment krát otáčky není výkon. Výkon je moment krát úhlová rychlost. Jasně jsem ti řekl, kde najdeš důkaz mého tvrzení a ty zase místo toho začneš upravovat svá tvrzení, jako že jsi vlastně psal něco jiného, než jsi psal.
Ty vždy napíšeš nějakou blbost a zabalíš ji do spousty obecně známých faktů a lehce okořeníš náznakem zkušeností, takže to vypadá jako pravda. :D
Tady ale narazíš, protože tvé tvrzení odporuje elementární logice. Úhlová rychlost rotující hřídele totiž není nic jiného, než její otáčky. Jediný rozdíl je, že úhlová rychlost se udává zpravidla v radiánech za sekundu a otáčky v jednotkách za minutu. A vzhledem k tomu, že k určení úhlové rychlosti mi stačí znát pouze otáčky, jsou oba údaje rovnocenné. Pokud tedy platí, že úhlová rychlost vyjadřuje otáčky, nemůžeš napsat, že výkon není součinem momentu a otáček.a zároveń dodat, že je součinem momentu a úhlové rychlosti. :-D Tohle jsem ti psal již v první reakci, tak nemůžeš říci, ža bych tu něco překrucoval.
A pochopení vlivů na výkon motoru, tedy v tomto případě kroutící moment a otáčky (nebo chceš-li úhlová rychlost hřídele), jsou podle mě jednoznačně základ, bez něhož je diskuze velmi složitá.

edit: aaa, teď jsem si všiml, že Harous už na to taky přišel. :wink: Paráda. :)

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host