Studene jizdy s dieselovym motorem....

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 13.12.2008, sob 10:47

Erbreakz píše:s tým kúrením od začiatku autu neublížiš, jedine ti nevytlačí požadovanú teplotu, keďže nie je motor dostatočne zohriaty....Ozaj otázka - keď mi len občas vytlačí teplotu na 90 a skoro stále mám 75 stupňov C, je to termostat ? (aj po dialnici pri 130 KMH mi nestúpne). 147 JTD 85 kW powa :-({|=
Jo, na 99 procent termostat.

Jinak automatická klimatizace (alespoň mně to tak dělá) pustí topení v autmatickém režimu až ve chvíli, kdy se motor trochu ohřeje a má to smysl.

Jinak k puštění topení hned po startu - opravte mě, jestli se mýlím - ale teplo do kabiny se bere z velkého chladícího okruhu, takže dokud není auto zahřáté a termostat nepustí vodu do velkého okruhu, tak si můžete topit jak chcete, ale stejně to bude fučet jen studenej nebo vlažnej vzduch.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Erbreakz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 12.4.2008, sob 22:48
Bydliště: Bratislava/Kremnica

Příspěvek od Erbreakz » 13.12.2008, sob 11:20

Hoši a cena termostatu na 147 JTD ? :shock:

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 13.12.2008, sob 11:39

Kleofáš píše:
Erbreakz píše:s tým kúrením od začiatku autu neublížiš, jedine ti nevytlačí požadovanú teplotu, keďže nie je motor dostatočne zohriaty....Ozaj otázka - keď mi len občas vytlačí teplotu na 90 a skoro stále mám 75 stupňov C, je to termostat ? (aj po dialnici pri 130 KMH mi nestúpne). 147 JTD 85 kW powa :-({|=
Jo, na 99 procent termostat.

Jinak automatická klimatizace (alespoň mně to tak dělá) pustí topení v autmatickém režimu až ve chvíli, kdy se motor trochu ohřeje a má to smysl.

Jinak k puštění topení hned po startu - opravte mě, jestli se mýlím - ale teplo do kabiny se bere z velkého chladícího okruhu, takže dokud není auto zahřáté a termostat nepustí vodu do velkého okruhu, tak si můžete topit jak chcete, ale stejně to bude fučet jen studenej nebo vlažnej vzduch.

ale tak vlažnej vzduch je lepší než studenej :-D chtěl bych tohle vědět, mě se totiž zdá, že když mám třeba 60°C a pustim na bomby teplo do auta, že teplota na budíku padne ... pokud by byla pravda, co píšeš, tak by to nemělo dělat, ne? teda úplně na 100% to nevím, ale řekl, bych, že se mi to tak děje ... díky
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 13.12.2008, sob 11:43

Erbreakz píše:Hoši a cena termostatu na 147 JTD ? :shock:
já kupoval za 700,- myslim na www.mjauto.cz

jen jsem jim ho musel dát na výměnu, já ho měl na dvě čidla a oni mi poslali na jedno sdružené čidlo, nevim, jak to poznat při objednání, prostě jim napiš, co tam máš. výměna od nich bez problémů, poslali PPL s novým a to stejný PPL ode mně vyzvedlo ten "špatnej", takže vše do dvou dnů, nic jsem nemusel posílat předem a dokazovat, že jsem to neponičil nebo tak ... horní rameno mi při objednání psali, že rameno od TWR(TRW nebo JZD?:-D) je levnější a lepší, takže fakt dobrý jednání.
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 13.12.2008, sob 17:56

Kleofáš píše: Jinak k puštění topení hned po startu - opravte mě, jestli se mýlím - ale teplo do kabiny se bere z velkého chladícího okruhu, takže dokud není auto zahřáté a termostat nepustí vodu do velkého okruhu, tak si můžete topit jak chcete, ale stejně to bude fučet jen studenej nebo vlažnej vzduch.
Opravuji :) výměníky topení jsou ohřívané u všech aut z malého okruhu, energetická spotřeba výměníku není tolik zásadní ... :wink: Zkus přepnout svou dvouzonovku do manuálu na max. ohřev a měl by jsi to poznat na výdechu.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 14.12.2008, ned 10:28

Petan píše:
Kleofáš píše: Jinak k puštění topení hned po startu - opravte mě, jestli se mýlím - ale teplo do kabiny se bere z velkého chladícího okruhu, takže dokud není auto zahřáté a termostat nepustí vodu do velkého okruhu, tak si můžete topit jak chcete, ale stejně to bude fučet jen studenej nebo vlažnej vzduch.
Opravuji :) výměníky topení jsou ohřívané u všech aut z malého okruhu, energetická spotřeba výměníku není tolik zásadní ... :wink: Zkus přepnout svou dvouzonovku do manuálu na max. ohřev a měl by jsi to poznat na výdechu.
prosím prosím pro blbý :-D když budu hned od nastartování topit, je to problém nebo ne, odebírám teplo motoru? pokud tomu rozumím, tak ano => déle bude studený => to diesel nemá rád => to mu nemůžu udělat :cry: :-D
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 14.12.2008, ned 10:35

Pokud je pravda to, co říká Petan, a já nemám důvod tomu nevěřit, tak pak to "problém" je a motor se pomaleji zahřívá.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 14.12.2008, ned 11:24

:diky
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 14.12.2008, ned 12:43

Přes výměník topení jde voda hned po nastartování, tzn. čím teplejší voda, tím více tepla z výměníku ( radiátoru ) do kabiny, není tam žádný ventil, který by reagoval na ovladač topení, takhle to funguje jen u Škodovek, kde ventil ( ovládaný přes ocel. lano ) funguje jako regulace, dnešní auta mají elek. klapky, které buď pouští do kabiny vzduch mimo výměník nebo přes něj ( ohřev kabiny ). K největší ztrátě dochází logicky při průchodu maximálního proudu vzduchu přes výměník ( čím chladnější vzduch větší ztráta )
Třeba v létě při přehřátí motoru, se dá topení využít jako další chladič. Pokud při přehřátí motoru nastavíš topení s ventilátorem na max. ( je to trochu nesmysl v létě při 35 °C topit ) motoru určitě na chvíli ulevíš.
Je otázka do jaké míry je topit hned od začátku negativní, jak moc to ovlivňuje zahřátí motoru, možná nějaký test by nám tohle osvětlil.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 14.12.2008, ned 12:51

Nevim jestli to všichni myslíte, tak jak to chápu. Ale pokud pustim fukar na plno (teplý vzduch do kabiny), potom se pomaleji ohřívá motor, protože mu odebírám teplo ? Jestli to tak je, potom už mi je jasný, proč se mi to občas ohřejvá pomalu :D
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 14.12.2008, ned 12:54

Ze začátku jsem jezdil se zapnutým topením a po čase jsem ho začal vypínat. Motor se mi opravdu v zimě ohřívá rychleji :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 14.12.2008, ned 13:10

Bohužel jsem doma nenašel komplet včetně termostatu, kde by se ten systém dal lépe pochopit a tak jen pro představu tohle schéma z 156 2.5.

Obrázek

Asi se dá říct, že se motor ohřeje pomaleji, ale kdo to řeší v zimě, když je potřeba odmlžit čelní sklo, jo na Mondeu s el. vyhříváním čelního skla jsem tohle neřešil :D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 14.12.2008, ned 13:15

Na okno pouštím vždy studený vzduch a i to je užitečné. A zima mi nikdy není, mám ohřev sedaček :-D
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 14.12.2008, ned 13:26

Já ne, proto na skla pouštim teplý vzduch :D

EDIT: Ale zajímalo by mě, jestli měla nějaká 145/146 nezávislé topení a výhřev zpětných zrcátek... moje to nemá, ale ještě jsem žádnou takovou nepotkal, ale na netu se to hemží popisama o nezávislém topení... ale to jen tak mimo no.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 14.12.2008, ned 13:31

právě :-D jezdím ráno v kapuce, páč to do mě hulí studenejch vzduch co rvu na přední sklo :o) proto mě zajímalo, jestli tím odebírám teplo motoru a jestli je správný nebo špatný nechat auto nastartovaný než vyjedu. zjistil jsem, že ideální varianta (kompromis) je, když nechám nastartovaný auto cca 5-10min, pustim nejvíc teplo na dvojku a dám vnitřní okruh. bohužel se to zas tluče s tím, že bych ho neměl nechat tak dlouho stát nastartované ...

zmatek :smt068
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

bury

Příspěvky: 3
Registrován: 11.7.2008, pát 10:08

Příspěvek od bury » 14.12.2008, ned 16:48

ja mam n AR 145 JTD elektricky nastavielny i vyhrejvany zrcatka. Ale nezavisly topeni bohuzel nemam

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 14.12.2008, ned 16:49

Staré pravidlo říká, že motor se nejlépe tzn. i nejrychleji zahřeje při zatížení, takže bych asi za sebe radil, pokud správně funguje termostat nestát a jet klidnou jízdou.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 14.12.2008, ned 16:52

když bych se podle toho řídil, tak mi auto ani nejede :D když tak 2 minuty nestojí a nebrblá si, tak se to dusí jen šlápnu na spojku nebo plyn :-))
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 14.12.2008, ned 17:48

Pátá stránka a o hovně....nastartuju a jedu ne... jak jednoduché :smt044
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Erbreakz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 12.4.2008, sob 22:48
Bydliště: Bratislava/Kremnica

Příspěvek od Erbreakz » 14.12.2008, ned 23:08

jj, plytvanie papierom :smt033

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 15.12.2008, pon 09:25

cuhan píše:Pátá stránka a o hovně....nastartuju a jedu ne... jak jednoduché :smt044
tak mít šestihrnek v benzínu jako ty, napíšu to samý :o) tady se bavíme o zemědělských strojích, to je jiná liga :smt044 :smt044 :smt023
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.12.2008, pon 10:32

Solidus píše:
cuhan píše:Pátá stránka a o hovně....nastartuju a jedu ne... jak jednoduché :smt044
tak mít šestihrnek v benzínu jako ty, napíšu to samý :o) tady se bavíme o zemědělských strojích, to je jiná liga :smt044 :smt044 :smt023
Dyť to je jedno jastli benzín nebo nafta v chladícím systému aspoň u mě je 6l vody z toho v topení necelý litr takže jestli si pustím topení hned po nastartování nebo ne tak tomu auto je to fuk...říkám nastartuju a jedu a je fuk jesstli je to zemědělský stroj například 2.4JTD :smt044 nebo v6 :drivers: :smt044 :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 15.12.2008, pon 11:20

cuhan píše:
Solidus píše:
cuhan píše:Pátá stránka a o hovně....nastartuju a jedu ne... jak jednoduché :smt044
tak mít šestihrnek v benzínu jako ty, napíšu to samý :o) tady se bavíme o zemědělských strojích, to je jiná liga :smt044 :smt044 :smt023
Dyť to je jedno jastli benzín nebo nafta v chladícím systému aspoň u mě je 6l vody z toho v topení necelý litr takže jestli si pustím topení hned po nastartování nebo ne tak tomu auto je to fuk...říkám nastartuju a jedu a je fuk jesstli je to zemědělský stroj například 2.4JTD :smt044 nebo v6 :drivers: :smt044 :smt023
to si nemyslím, nafta se jednoznačně zahřívá pomaleji ... možná kvůli vyšší účinnosti = tedy méně z té reakce se přeměňuje na teplo ... to bych nerad takhle polemizoval :-D každopádně nafta se zahřeje za mnohem dýl ...
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 15.12.2008, pon 11:31

To bude tím, že pracuje s většíma tlakama :-) ale rozdíl by v tom být opravdu neměl. Nejlíp se auto ohřeje jízdou a navíc nemá diesel předehřev ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 15.12.2008, pon 11:33

Solide neptej se pořád pa píč... :-D ..je se nedivim, že máš pak pořád ty okulary :hotovej Já bych spíš řekl, že sportovní benzin v Alfě a hlavně citlivý TS by se měl nechat zahřát déle..diesel nakopnout chvilku nechat, nevytáčet a jet. Dokonce to tak výrobci nových dieselů doporučojou.. Lepší zahřátí a šetrnost pro ten motor je rozumná jízda, než zahřívání na volnoběh...ale to už tady popsaný bylo.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů