Studene jizdy s dieselovym motorem....

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Studene jizdy s dieselovym motorem....

Příspěvek od Richie » 31.10.2007, stř 09:54

Mohl by mi nekdo prosim vysvetlit proc je vlastne spatne jezdit kratke trasy se studen motorem? proc je to u dieselu horsi? co nejvic trpi? co prvni odejde? atd
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 31.10.2007, stř 18:08

1. poradne nemaze=zvyseny oter pohyblivych casti
2. bez dobreho prohrati jsou v motoru jine vule nem maj byt
3. caste tepelne soky bloku motoru a hlavnich casti malym prohratim a naslednym zchladnutim
4. zvysena spotreba, procentuelne vyssi nez u benzinu
5. uz nevim, nejak me to nebavi :-D
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 31.10.2007, stř 21:18

ale stale nevidim duvod proc je to spatny pro turbo a proc je to horsi u diesela?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 31.10.2007, stř 22:24

Richie píše:ale stale nevidim duvod proc je to spatny pro turbo a proc je to horsi u diesela?
u nafty jsou vetsi komresni tlaky...tim vetsi rany na pohyblive casti...taky me to moc ted netesi...mam novou praci CCA1.2 km ...na skutru nemam zimaky a na kole to mam zpet do kopce..je to neresitelny :smt021
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 31.10.2007, stř 23:01

drtikols píše:
Richie píše:ale stale nevidim duvod proc je to spatny pro turbo a proc je to horsi u diesela?
u nafty jsou vetsi komresni tlaky...tim vetsi rany na pohyblive casti...taky me to moc ted netesi...mam novou praci CCA1.2 km ...na skutru nemam zimaky a na kole to mam zpet do kopce..je to neresitelny :smt021
no snad nejezdis do prace 1,2 km autem?!!!
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 31.10.2007, stř 23:49

Richie píše:
drtikols píše:
Richie píše:ale stale nevidim duvod proc je to spatny pro turbo a proc je to horsi u diesela?
u nafty jsou vetsi komresni tlaky...tim vetsi rany na pohyblive casti...taky me to moc ted netesi...mam novou praci CCA1.2 km ...na skutru nemam zimaky a na kole to mam zpet do kopce..je to neresitelny :smt021
no snad nejezdis do prace 1,2 km autem?!!!
no jasne ze jezdim...bouzel...rikam ze to mam do kopce..a mam problem s koleny proto zmena prace a proto vsude jezdim :???:
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.11.2007, čtv 08:35

a nebylo by lepsi si koupit za par tisic nejaky benzinovy priblizovadlo? takle diseselu hrozne zatapis ne? :( ja mam taky obe kolena operovana ale nastesti chodit muzu v pohode ...nekdy
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 1.11.2007, čtv 09:53

Zastávám názor, že auto je od toho, aby sloužilo.
Takže je mi šumák, že dieselu vadí krátké pojížďky. Nebudu si kupovat benzínové auto, které mi nevyhovuje zejména průběhem výkonu a momentu.

OT: hele vy dva uplakánci operovaný, máte bebíčka?
http://richardvagner.savana.cz/incoming ... snimek.jpg
Naposledy upravil(a) kejml dne 1.11.2007, čtv 11:53, celkem upraveno 1 x.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.11.2007, čtv 09:58

hehe...no jo ..ale tohle se ti v pohode uzdravi :) ale ja si nekleknu do konce zivota a pri kzadem zmene pocasi trpim jak kun....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 1.11.2007, čtv 10:02

Á, pán je zřejmě z lékařské rodiny :) Nebo Ti to nahouknul nějakej MUDr.? Jednoho znám...

zahájili jsme slušný OT....
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.11.2007, čtv 10:07

no vidim tam koleni kloub...lytkovou kost a sesroubovanou kost holeni :)

jinak at se vratime k tematu :
proc se nici turbo pri studene jizde? ze nema jeste vule na osicce?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 12.12.2008, pát 13:34

čao,

z toho co je psáno v první odpovědi - znamená to, že je pro motor horší nebo naopak lepší (tak to dělám já, snad dobře) ho nechat třeba 5min na volnoběhu a pak teprve vyrazit? když je teď ta zima :-D

:diky
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 12.12.2008, pát 13:42

to mu nedelas dobre....motor je pak trosku ohraty a prevodovka studena...lepsi tak tu minutu (to myslim doporucuje i vyrobce) a pak pomalou jizdou ohrat...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 12.12.2008, pát 14:02

fakt jo? a já to dělám té mé prdelce, páč jí mám rád a chci jí dopřát to nejlepší :???: taky jsem slyšel, že se to nemá dělat, protože diesel na volnoběh špatně (málo) maže. to se mi zdá teda přitažený za vlasy. ...

hm?
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 12.12.2008, pát 14:20

Solidus píše:fakt jo? a já to dělám té mé prdelce, páč jí mám rád a chci jí dopřát to nejlepší :???: taky jsem slyšel, že se to nemá dělat, protože diesel na volnoběh špatně (málo) maže. to se mi zdá teda přitažený za vlasy. ...

hm?
Né že by nemazal, ale v téhle zimě se stejně na volnoběh pořádně neohřeje :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 12.12.2008, pát 14:45

to bych neřekl, dneska jsem nastartoval a pak jsem alfinu pěkně očistil od sněhu, trvalo mi to 10min. pak jsem vyjel a tam kde se mi ručička ještě nehne, jsem měl už 60°C .... teď mě zajímá, je to dobře nebo naopak špatně
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 12.12.2008, pát 14:59

Otacky olejovyho cerpadla jsou umerny otackam motoru. Takze na volnobeh to mazani opravdu nemusi byt nic moc, zvlast kdyz je olej zatuhlej a celej motor je prochladlej...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 12.12.2008, pát 15:14

a kdybych chtěl tedy celkovou odpověď - nastartovat v zimě a nechat běžet a nebo raději hned jet?

jo a ještě druhá věc :) jak to děláte při jízdě, počkáte až se autí zahřeje na 88°C a teprve pak si pouštíte teplo, nebo to kouříte od začátku ? :-D
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 12.12.2008, pát 15:21

Delam to tak, ze mam nastaveno 22 a celej rok na to skoro nesahnu... :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 12.12.2008, pát 15:24

Např. výrobci traktorů, stavebních strojů, nákladních aut zase doporučují nechat motor ohřát na volnoběh.
Nejde ani tak o ložiska (ta jsou mazaná tlakovým olejem), ale spíš o pístní kroužky a ost. součásti, které jsou mazané ostřikem (stěny válců, pístní čepy, řetěz, ozubená kola). Chladný olej se špatně rozstřikuje a proto by se nemusely správně mazat stěny válců, pístní čepy, řetěz, ozubená kola. Při zvýšeném přítlaku kroužků na stěny válce (jízda s využitím plného výkonu), by mohlo dojít k přidírání pístů a pístních kroužků.

Právě u těch výše zmíněných strojů se předpokládá okamžitý záběr na plný výkon (naložený kamion) a proto by se měly ohřát na místě.

Laicky řečeno, nechat minutku běžet na volnoběh, aby se olej dostal na všechna místa a pak nejet na plný knedlík. :)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 12.12.2008, pát 15:29

Kůrkyn píše:Např. výrobci traktorů, stavebních strojů, nákladních aut zase doporučují nechat motor ohřát na volnoběh.
Takze vlastne i JTD... :smt118 :smt077
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 12.12.2008, pát 15:29

všem :diky moc
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 12.12.2008, pát 17:35

Harous píše:
Takze vlastne i JTD... :smt118 :smt077
:smt068 no počkej :smt033
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Erbreakz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 12.4.2008, sob 22:48
Bydliště: Bratislava/Kremnica

Příspěvek od Erbreakz » 12.12.2008, pát 22:23

s tým kúrením od začiatku autu neublížiš, jedine ti nevytlačí požadovanú teplotu, keďže nie je motor dostatočne zohriaty....Ozaj otázka - keď mi len občas vytlačí teplotu na 90 a skoro stále mám 75 stupňov C, je to termostat ? (aj po dialnici pri 130 KMH mi nestúpne). 147 JTD 85 kW powa :-({|=

Solidus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 28.4.2008, pon 12:40
Bydliště: kousek a jsi tam

Příspěvek od Solidus » 13.12.2008, sob 09:08

Erbreakz píše:s tým kúrením od začiatku autu neublížiš, jedine ti nevytlačí požadovanú teplotu, keďže nie je motor dostatočne zohriaty....Ozaj otázka - keď mi len občas vytlačí teplotu na 90 a skoro stále mám 75 stupňov C, je to termostat ? (aj po dialnici pri 130 KMH mi nestúpne). 147 JTD 85 kW powa :-({|=

no když dám hned teplo (nemám klima), tak mi přece odchází teplo od motoru a ten se bude zahřívat pomalej, ne? a teĎ o tom, že diesel se má zahřát, chápeš mě, nechci to tejrat, nakládám tomu zásadně jen když je 90°C, nikdy jinak :smt035 :-D

pravděpodobně ti tu za chvíli Kravi napíše, že to je vadnej budík(:wink:), ale spoustě lidi (včetně mě) to dělal přidřenej termostat. vyměnil jsem a jsem v poho.
even when you lost everything,
you can do anything

1561,9jtd77kW1999

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů