Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Odpovědět
Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 1.4.2009, stř 03:04

Tak v 33 16V je čerpadlo stejný, takže zítra začnu testovat. Někde na inetu jsem vylovil, že tlak by to mělo udržet aspoň 10 minut, což si myslím že by mělo i dýl teda :wink: Ještě se nabízí alternativní řešení což je jezdit furt s plnou :smt098 pak stíhá čerpadlo v pohodě natlačit. Dále jsem si všiml, že ačkoliv pumpa z 33 je stejný typ tak asi novější provedení protože má hned v sání jemné sítko viditelné při pohledu dovnitř, to pumpa v 75 nemá...měl jsem ji i rozebranou když se kousla. Taky mě napadlo, že by to možná chtělo nechat změřit a vyčistit v utrazvuku vstřikovače... nemáte někdo tip na nějakou firmu zabývající se tímhle?
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 1.4.2009, stř 03:09

Ja by som chcel prerobit napajanie cerpadla, aby islo hned na prvej polohe - cize stale. Vraj pod kapotou, kde su relatka hned za skrtiacou klapkou, tak jedno z tych relatok je na zopinanie benzinoveho cerpadla. Zajtra to juknu, neprerabal to uz niekto? Vyrazne by mi to pomohlo pri startovani alfice ,)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 1.4.2009, stř 03:22

Jo otom jsem taky uvažoval... ale urobil bych to tak, aby čerpadlo nejelo stále po zapnutí klíčku, ale na 5sec by zaplo, natlačilo a pak zas vyplo... aby čerpadlo jelo hned po zapnutí klíčku nepřetržitě mi přijde dost nebezpečný. Takhle nějak to chodí u otcovy feliny s mono motronikem.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 1.4.2009, stř 04:08

Sejny píše:Jo otom jsem taky uvažoval... ale urobil bych to tak, aby èerpadlo nejelo stále po zapnutí klíèku, ale na 5sec by zaplo, natlaèilo a pak zas vyplo... aby èerpadlo jelo hned po zapnutí klíèku nepøetržitì mi pøijde dost nebezpeèný. Takhle nìjak to chodí u otcovy feliny s mono motronikem.
Auta to maji ruzne... Nekteri (daewoo) natlaci na 5s, nekteri - hlavne nove, ktere sou ovladany regulacny palivovy ventil elektronikou, snimaji tlak v liste a snazi se ho pred startem dorovnat, nekteri (Honda) bezi hned v prvni fazi klice... Nejak nebezpecny to nevidim, je tam regulator tlaku paliva, pres ktery tece benzin spatky do nadrze a rozdil mezi nastartovanym autem na volnobeh a vypnuty motor a cerpadlo bezi je temer nulovy, na volnobeh je minimalni ubytek tlaku v liste, tudiz nebezpecny proc jako? Jina auta to tak ma od serie. Pripadne na vypinac na pevno...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 1.4.2009, stř 09:37

Sejny píše:Jo otom jsem taky uvažoval... ale urobil bych to tak, aby čerpadlo nejelo stále po zapnutí klíčku, ale na 5sec by zaplo, natlačilo a pak zas vyplo... aby čerpadlo jelo hned po zapnutí klíčku nepřetržitě mi přijde dost nebezpečný. Takhle nějak to chodí u otcovy feliny s mono motronikem.
Takhle to má i Lancia a Fiat, ale ten čas je řízený z ECU. Zapne se zapalování, relé sepne asi na 3 s pak vypne a zase sepne, až když motor naskočí (snímač otáček hlásí běžící motor)

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 1.4.2009, stř 14:50

Vem si jen to, že 75tka nemá žádnou nárazovou pojistku... představ si, že se vybouráš tak šikovně, že dojde k porušení benzínovýho potrubí... klíček zůstane zaplý a benál vesele bude cákat někde kolem motoru a pak už stačí jen málo k tragédii.

Jo pokud s tím budeš dělat pokusy a napíchneš čerpadlo rovnou na baterku a přitom necháš v patici jeho relé tak se nediv že po vypnutí klíčku bude motor běžet vesele dál :smt046
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.4.2009, sob 15:47

Tak dneska byla alfina v motortecu na měření brzd a tlumičů zdarma :) Brzdy jsou v pořádku ale prý mám špatné zadní tlumiče. Dostal jsem i vytisklý protokol o zkoušce. Byla sranda jak tam s tím borec zajel na ty válce... když odtama vyjížděl tak párkrát zahrabal a furt nic a pak na něj druhej zvolal... prosímtě to má zadní náhon. :hotovej Tak to zkusil plynule a už to šlo :D Noa navrch ke všemu sem dostal utěrku na skla... tož s Motortecem 100% spokojenost, ale myslím že už mě tam i přesto nikdy neuvidí, leda na nějaké akci zdarma :D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 4.4.2009, sob 15:52

Uz som myslel, ze na valcovej brzde na meranie vykonu, tam sa chystam po poskladani ja... :)


Inak budu barvit predne brzdice, a menit gumicky na trmenoch... Chcem sa spytat, ked to chcem trosku zgeneralkovat, pocul som, ze treba rozobrat trmen - tusim 4x imbus, vytiahnut valcek - nejak ho zbrusit, alebo co a poskladat to naspat... Nerobil si to sejny? Uz ked to mam full rozobrate nech s tym mam par rokov pokoj... Takze sa mi jedna o repas brzdicov, valcek... a.vs.s
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.4.2009, sob 15:58

Tak to snad leda že by pístky vázly ve třmenu anebo byly nějak poškrábané... jinak nevidím důvod je lapovat. Jo nechat změřit výkon otom jsem taky uvažoval, ale vyhodit dva litry bez daně za NIC... to je prosím i na mě moc [-X Taková je cena za jedno odbrždění u Michl Motorsport tady poblíž v Kuřimi. Za tuto službu jsem ochoten dát to pětikilo, víc ne... to si za tu dvojku radši na alfu něco pěknýho koupím :wink:

P.S. Peníze RV147 dovezl a moje náklady byly cca 150Kč :wink:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 4.4.2009, sob 16:03

Sejny píše:Tak to snad leda že by pístky vázly ve tømenu anebo byly nìjak poškrábané... jinak nevidím dùvod je lapovat. Jo nechat zmìøit výkon otom jsem taky uvažoval, ale vyhodit dva litry bez danì za NIC... to je prosím i na mì moc [-X Taková je cena za jedno odbrždìní u Michl Motorsport tady poblíž v Kuøimi. Za tuto službu jsem ochoten dát to pìtikilo, víc ne... to si za tu dvojku radši na alfu nìco pìknýho koupím :wink:

P.S. Peníze RV147 dovezl a moje náklady byly cca 150Kè :wink:
Ja viem, ze to je hodne penazi... Lenze idem robit upravy, kde by auto malo dosahovat urcite 170ps... Preto chcem ist na brzdu, ja som zohnal za 1500Sk - 50E bez papiru v BA na brzde... Zasekavani asi nehrozi, trmeny sem vzal z auta, ktere ma 100tkm najizdeno... Takze dle tebe to nemam rozebirat? Mam nove gumicky na trmeny, ale stare sou taky OK, tak nemam ani ty menit? A co zadni brzyd? Jak se nastavujou, a taky rucnia brzda? Olej do prevodovky mam ten Valvoline a prace na aute zacali akorat sem nakej chciplej, tudiz tyden mozna dva a bude to jezdit... Ok, peneze mi nejak posles, nebo mozna si pak udelam vylet, uvidime :)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.4.2009, sob 18:15

No já bych to rozebral a omrkl jestli nejsou pístky narezlý, po vytažení vše pořádně vyčistit, rozhýbat popř vyměnit odvzdušňováky a máznout jim lehce grafitky do závitů. Když už je to rozebraný tak novýma kroužkama a manžetama tomu rozhodně neublížíš. :wink:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 1.5.2009, pát 05:06

Tak alfisko má cca 2500Km a převodovka funguje vinikajícně mimo jiné :) Je to super stroj. Nicméně... plánuju další odstávku(je to skoro jak Temelín :D ) a chystám se na GO hlavy motoru.

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od misokgb » 1.5.2009, pát 12:08

No ja mam tak 500km a zatial v poho, len raz mi nie skripla, ale tak divne buchla dvojka... A raz som miesto trojky nechtiac jebol jednotku... A tiez skriplo, inak pohoda, az na ten buchot prevodovky, musim to pozriet. Inak vyfuk uz mam pozvarany :D zvody, pletenec a 60mm trubka az do zadu a tam koncovy tlmic, potom to nafotim... Moja ide strasne, pevne drzi, este ma caka loziska vpredu aj s kotucmi a brzdami a bude to vsetko v pohode. Poskladat interier, umyt, nalestit, odstranit kozmeticke vady karoserie a ide sa stavat 300ps 75 :D

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od RV147 » 1.5.2009, pát 16:35

Docela by mně zajímalo, kolik bys naměřil, že Ti tlačí motor po tom snížení hlavy. Mně na tom mým motoru tlačí 7 atm. za studena (s původní hlavou), což není nic extra. Motor co mám od DD údajně tlačil 11-12atm. Asi bude přehození motoru. Jak jde motor přehodit, je to podobnej nebo horší porod než převodovka ?

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 1.5.2009, pát 20:38

No a co tak tlaky změřit na tom náhradním motoru? Připojit baterku se startérem a zatočit s tím :) Tyhle tlaky máš po generálce hlavy?

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od RV147 » 1.5.2009, pát 21:14

Ne na ten původní motor jsem zatím nešáhl, ale chtěl jsem to změřit, abych viděl o kolik by se tlak zvedl. Jo asi ten druhej motor zkusím připojit a zatočit s ním.

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od misokgb » 1.5.2009, pát 21:37

Motor swap pohoda...

Odpojis vyfuk - staci vyndat kat, parohy klido nechas... Sani - vaha vzduchu, komplet sani, odpojis starter, par cidiel, palivo, voda - chladic ven, kapota dolu. Kardan - nemusis vyndavat pokud to tam nastrcis, ale radsej ven i kardan... Drzi na trech silentech - salonka 2x 13matica, silenty bocni po 2 kusy srob 13 a matka 13. Jo servo odpojit a nechat cerpadlo v motorovem prostoru - nemusis vypoustet servo okruh... Vymena motoru tak 2-3 hodiny podle vybaveni...

Jinak tlaky netlaky nevim... Neviem si predstavit, ze moja Alfa by slapala lepsie skrz toho, ze ma motor okolo 300 tisic jazdene, pritom mojich asi 40 tisic a jazdim skoro race furt... :D

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 15.5.2009, pát 17:06

Tak jsem alfině koupil novou lambda sondu od bosch a konečně se chytám vyměnit repráky :-D ty původní hrajou docela slušně ale od určité hlasito ti chrastěj.... mají už za ty leta zborcený závěsy a cívky tak škrtají o magnety... jinak jsou do dvoupásma a takový repra by mohlo leckterý nový auto závidět. Též došlo na výměnu palivových hadic okolo motoru.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 30.7.2009, čtv 17:05

Tak další krátká zpráva ze života mojí 75... co nevidět budeme mít 10000km a s tím i výměnu oleje v motoru... najeto za tento rok, nešetřím ju stařenu :-D převodovka řadí skvěle a vše zatím funguje na jedničku... dneska jsem akorát doladil ručku zabírající dost vysoko a přitom jsem si všiml že se mě chce rodina asi zbavit :D na levé poloose byly všechny šrouby volné a víc než z půlky vytočené :twisted: právě ty poloosy připojoval otec když jsem alfu dával dokupy, asi to zapoměl utáhnout pač druhá strana je nafest.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 30.7.2009, čtv 21:28

na strane u ridice?
tam mi je taky furt nekdo povoloval :D
166 busso

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 30.7.2009, čtv 23:57

Jojo na straně řidiče :) jak to víš?? Nojo seš z brna a to je nebezpečně blízko, asi nás dva někdo nemá rád :-D :-D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Richie » 31.7.2009, pát 08:01

me je na 156ce nekdo povolil na pravem zadnim kole :D vsechny jsem je vytocil rukou :D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 31.7.2009, pát 08:25

No já myslím šrouby připojující poloosu na převodovku, to asi 156 vzádu nemá... nebo máš nějakou tajnou Q4 edition? :D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Richie » 31.7.2009, pát 08:32

Sejny píše:No já myslím šrouby připojující poloosu na převodovku, to asi 156 vzádu nemá... nebo máš nějakou tajnou Q4 edition? :D
jo ahaaaa :D ...jsem nejak prehledl :D ..no co ..taky srouby :D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 29.10.2009, čtv 16:50

Jelikož zima už je tady, tak jsem začal řešit proč mi topení tak málo fouká na přední sklo. No přišel jsem na zajímavý překvápko :wink: Tak hlavně klapka pouštějící vzduch na přední sklo na knoflík vůbec nereagovala a byla seklá v lehce pootevřené poloze.... řekl sem si no nic.... a pár chvaty za který by se nemusel stydět žádnej gynekolog či inseminátor skotu jsem klapku "demontoval" potažmo přelomil vejpůl a vytáhl. Nyní ofukuje sklo plnou silou perfektně.... dále mě štvalo neustálé chrastění při puštěném větráku a to, že z výdechů furt lítá jakýsi bordel. Inu napadlo mě odpojit hadici co vede z topení pod auto a slouží k odtoku vody co se do topení může dostat. Tato hadice byla plná listí a podobného bordelu.... to jsem prošťouchl.... ale pravý překvápko bylo v topení samotným... viz. fotka na které toho je jen zlomek.
DSC03484.JPG
Jinak celkem toho byly dvě hrsti... a dostával jsem to ven přes dotyčný odtokový otvor o průměru cca 1.5cm tak, že jsem střídavě pouštěl větrák a do skříně topení zespod bouchal kladivem :smt077 Na závěr jsem ještě radiátor profoukl stlačeným vzduchem.... je krásně přístupný po odklapnutí výdechů na středovém panelu. Nyní v topení nic nechrastí a fouká suprově :) Když jsem byl v tom tak jsem vyndal všechny mřížky výdechů a vydrbal je kartáčekm v jarové vodě.... byl v nich usazený takový hnusný prach a nevypadalo to vůbec hezky. Při testovací jízde bylo sklo v mžiku odmlžený a po celé ploše.

Když jsem zevnitř doloval ten bordel tak byly kousky listí rozfoukaný po celým autě.... dobrej důvod k tomu auto komplet vysát, omýt všechny plasty a vyleštit okna.... teďka je v alfici jak v obýváku :)

Příští tejden budu měnit oil v motoru.... už mám objednaný Q8 10W50 a filtr. Jinak od výměny do výměny jsem dolil necelý litr.... to si myslím, že je super.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti