Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
PiMBeche
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 346
Registrován: 29.9.2009, úte 12:43
Bydliště: Praha-Západ

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od PiMBeche » 10.12.2010, pát 23:38

uz dlho rozmyslam co to je Digitech, ale asi mate na mysli Dieseltech od Agipu...
AR Brera 3,2V6 Q4 191kW-"Krásna"
AR GT 1,9 JTDm Q2 110kW-“Blackline”
ex-AR156 SW 2,4JTDm 20V 129kW-"Veľká"
ex-AR147 1,6TS 77kW-"Malá"

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 10.12.2010, pát 23:45

Že by tygr? Jj--máte pravdu, na stojanu bude Dieseltech--DIGItech mu říká moje žena
a zvykl jsem si.. :-) souhlasím..je to zavádějící :smt021

Smysl je ale jednoduchý..palivo je kompromis..něco udělá destilační pásmo a
procentuelní obsah některých konkrétních frakcí, něco základní aditivace výrobce, něco dodatečná ...a .něco je jen pouhá reklama a marketing..

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 11.12.2010, sob 09:57

Tady je to samej komůrkáč sem, komůrkáč tam, ale 90% lidi na fóru má 146/156 a novější s CR :)

Já měl právě za to, že Pumpe Diese, žere i drcený uhlí s vodou, ale jak to tak píšeš, tak je snad ještě náchylnější než CR.

No nic, o moc chytřejší nejsem... zůstanu u Agipu a až udeří mrazy, koupim Castrola... to by mělo být ok ne? :wink:
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 11.12.2010, sob 10:05

přesně tak.... komůrkáče už jsou zajímavé jen pro veteránisty....

Jinak celé tohle vlákno je o tom, že na normální provoz stačí jakákoliv běžná nafta od normálních "značkových" benzinek.

"prémiové" paliva jsou ještě dále aditivované a tím pádem "lepší".

Ale protože člověk nikdy neví, jestli nebude mít smůlu a nenatankuje i u dobré pumpy nějakou břečku a zároveň je riziko, že "prémiové" palivo bude taky nějak ošizené (případně jestli auto nebude mít třeba nějaký ten týden odstavené), tak je dobré do té normální nafty přidávat aditivum. Z aditiv například VIF, který i vyhrál nějaké testy.... (ale asi i jiná aditiva odvedou potřebnou službu).

Tečka.

Nevím, co na tom furt chcete vymýšlet dál.... (už je to jak o olejích do TS :-D )
PS: spíš než naftu si řešte ti palivové filtry....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9101
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 11.12.2010, sob 14:13

Nevím proč tečka! Forum je snad o tom, abychom se tady o tom bavili. A myslím, že v tomto případě je to docela důležité téma. Kvalita nafty v čr versus náchylné a drahé vstřikovače v CR!

To Honza: Když to tedy vztáhneme k CR:
Shell s VIFem - obyč schell je suchá (má vršek) nafta s nízkým cč ale dobrými čistícími vlastnostmi. VIF zlepšuje mazivost (zlepšuje spodek) a zároveň zvyšuje (až o 5 jednotek) cč. Jeví se mi to teda jako rozumná kombinace. Benzina (top Q) je to samé, ale má větší cč, zato méně "čistí".

Chápu to správně ?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1929
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 11.12.2010, sob 15:44

Hampice:

Nevím proč tečka! Forum je snad o tom, abychom se tady o tom bavili. A myslím, že v tomto případě je to docela důležité téma. Kvalita nafty v čr versus náchylné a drahé vstřikovače v CR!

To Honza: Když to tedy vztáhneme k CR:
Shell s VIFem - obyč schell je suchá (má vršek) nafta s nízkým cč ale dobrými čistícími vlastnostmi. VIF zlepšuje mazivost (zlepšuje spodek) a zároveň zvyšuje (až o 5 jednotek) cč. Jeví se mi to teda jako rozumná kombinace. Benzina (top Q) je to samé, ale má větší cč, zato méně "čistí".

Chápu to správně ?


Přesně ..

Pozn.

Jj--je to stejný jako říct: půlka nákupních tašek dneska jede tak, že normální řidič nemá
pocit žádnýho omezení pro skákání po městě a otloukání u Tesca ... sportovně založený řidič si koupí Imprezu, tak co pořád s tou problematickou a choulostivou komercí od Italů máte: :-)
Možná na tom taky bude trochu pravdy a možná taky ne--záleží na úhlu pohledu..

Někoho chce možná bavit i cesta do Tesca,a pocit že auto je víc než přibližovadlo a nechce ani na závod do vrchu, ani amater-rally..

Pravda má spoustu podob..
Udržovat hasákem starej komůrkáč , do kterýho můžu nalejt v podstatě co chci--když vím jak to skombinovat, je o iluzi určitý "nezávislosti" ..
Svět , kde stačí změnit poměr petrolejový a parafínový frakce v palivu, aby půl státu nevyjelo do práce , kde odpojením elektřiny dostanete na kolena tu druhou půlku která s ní topí je na můj vkus příliš "choulostivej"..půlka těch lidí je bezradnejch, když do krámu nepřijede auto se zbožím a další třetině stačí snížit příjem o třetinu a zabalí hypotéku..

Chápu borce, co vzal normovanou trubku z Hornbachu za kilo půl metru, odlil do ní
stříbrnej píst, kterej v ní bez repasu vydrží běhat minimálně 15-20tis hodin,/a to je spíš zaběhlej-repas vyjde na 1500,- a místo alternátoru pustí přetočenej třífázovej motor , protože ví co s tím /, maže to celý pouze párou a pouhým navýšením průměru zvyšuje výkon v kilowatech na rotačním parním stroji co má pouhý tři součástky a postavíte ho v garáži do 2tis za pár hodin a ze zpětnýkondenzační smyčky tohoto rotačního parního stroje vytápí chalupu..
Lidi, který poslouchaj bla, bla, bla a si kupujou nezávislost v podobě Stirlingova motoru nejsou ničím nebezpečný :-)lidi s mozkem v hlavě jsou nepříjemný vždycky--naštěstí unifikace dosáhla takového stupně, že v podstatě mozek opravdu používáme dost často jen pro výběr druhu mobilního telefonu..:-)

Mám rád D-fense, za to, že jako úsekový ředitel jednoho podniku klidně repasuje motor ze starýho Fáčka v garáži a řekne to, v čem musí do práce je zas jiná věc.., ale není tam to bezmezné přitakání klišé prostředí ve kterém se pohybuje...rád jezdí ve svým Fáčku v sobotu a poslouchá jak mu to vrní a není to o tom, že nemá na Imprezu..
Jeho vlastní iluze nezávislosti..


Každopádně tohle je vlákno, určený k diskuzi o palivu jako takovým a kdo nechce, tak to prostě neřeší a naleje co mu u stojanu daj..

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 11.12.2010, sob 17:32

Hampice píše:Nevím proč tečka! Forum je snad o tom, abychom se tady o tom bavili. A myslím, že v tomto případě je to docela důležité téma. Kvalita nafty v čr versus náchylné a drahé vstřikovače v CR!?
Hele mě je to jedno, jestli tady chcete řešit, jestli je lepší běžná nafta od Shellu nebo od Benziny, je to váš boj. Akorát že jaksi Shell i Benzina můžou kdykoliv něco málo změnit na nějaké receptuře a vše se změní.... (nehledě na další variace na téma zimní/letní nafta). Takže když tady dospějete k nějakému závěru, tak příští týden může výrobce něco upravit a jste v bodě 0.

A co si vzpomínám na ten legendární test, kde vyhořel V-power (s tím,že to je defacto obyčejná, jen předražená nafta), tak tam běžná nafta od Shellu i Benziny vyšly jako OK. Takže když k těmto naftám ještě pro sichr přidáš aditivum, nemůžeš udělat pro auto víc (pokud tedy nehodláš před každým tankováním posílat vzorek do laboratoře na testy :wink: )

Jinak jak jsi přišel na to, že zrovna JTD nějak trpí na poruchy vstřikovačů? Tady na webu se to defacto vůbec neřeší (samozřejmě, pár případů najdeš). Ty aféry se vstřikama mají nějaké starší Fordí a Renaultí diesely, JTD je v tomto ohledu úplně v pohodě....

Takže bych byl opravdu v klidu, bral normální naftu, aditivoval to a na dalších 200tkm máš klid....

Ale máš pravdu, že fórum je od diskutování, takže to řešte dál a nikdo vám v tom nebude bránit. PEACE :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od cuhan » 11.12.2010, sob 17:57

No jo saze,s tím bude vždy problém v diskusích která je nejlepší,myslím že nejlepší nafta je benzín :-D klidně si natankuju v JZD :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 11.12.2010, sob 18:10

K té naftě z JZD - taky jsem už slyšel názor, že mají kvalitní naftu. Když totiž máte nový stroje za miliony Kč, tak si je nebudete kurvit nějakou sračkou.. Možná na tom něco bude :-k

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9101
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 11.12.2010, sob 18:14

To že na JTD neodchází vstřikovače neznamená, že neni potřeba se o ně nějak starat a dopřád jim pokud možno to nejlepší.

S benzínem je to samozřejmě pravda, ale i u toho se vyplatí být opatrný!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Vrbák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 1.7.2010, čtv 21:14

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Vrbák » 12.12.2010, ned 16:55

elbandito píše:K té naftě z JZD - taky jsem už slyšel názor, že mají kvalitní naftu. Když totiž máte nový stroje za miliony Kč, tak si je nebudete kurvit nějakou sračkou.. Možná na tom něco bude :-k
No jenže ty stroje za miliony mají 5x větší filtry..Jezdím s Tatrou T-810 to je de facto Renault má to kabinu z Midlumu motor DXi7 což je zase německej vergl s kosočtvercem.Je to klasika Comon Rail...hrubej filtr je velkej jak 4 litrovka od okurek a jemnej to samý.V Alfě nejsou takový filtry který pochytaj tu vodu a veškerej ten humus z jezedáckejch nádrží z roku 19..Takže JZD nikdy.. :wink:
Alfa Romeo 155 V6
Alfa Romeo 166 JTD
http://www.alfaromeoul.cz/vrbak.html

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kůrkyn » 13.12.2010, pon 08:57

jenže u náklaďáku jsou filtry tak velké z toho důvodu, že jimi proteče 10 x tolik paliva /km než u osobáku

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od zde. » 13.12.2010, pon 12:23

Jak píše Ladin na pár stránkách dříve, celou minulou zimu (a že táhlo občas k mínus 20) jsem tankoval na Tescu, o nějakých aditivech jsem neměl ani tušení a starý 1.8D od forda (komůrkáč) nastartoval po půlminutovým žhavení vždy, ani ve filtru to nezparafínovalo :)
33

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tuta146 » 13.12.2010, pon 12:27

Jenomže 1,8D od Forda je obdoba 1,6D od VW - absolutně nesmrtelné motory, které snesou snad všechno.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3819
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Franik » 13.12.2010, pon 12:48

to bych moc netvrdil otec mel 1,8d ve fieste a v zime horor zkouselo se temer vse nakonec motor dostal I novou hlavu s vackama jelikoz otec nevydrzel a auto zkousel z kopce roztlacit preskocily rozvody a bylo hotovo. Zkouseli se ruzny svicky ruzna nafta a proste kdyz byla zima auto nestartovalo stryc mel 1,8 ale v turbo tez fiesta a tam to bylo o uplne necem jinym. Nakonec auto slo do sveta jelikoz otec potrebuje auto na ktery se muze 100 spolehnout za vsech situaci (invalida) myslim ze jsou lepsi motory nez prave 1,8d od fordu.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tuta146 » 13.12.2010, pon 13:01

no lepší byl ten 1,6D od VW, měl jsem ho v Golfu :-D , v Escortu jsem měl 1,8D a vždycky bez jediného problému i v zimě (pokud teda nepočítám ten šílený traktorový zvuk).
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od zde. » 13.12.2010, pon 13:23

Musí mít tlaky, to je základ a musí prostě být zachovalý. Jinak Franik má s tím startováním pravdu, starty v mrazu s 1.8D a hlavně 1.8TD (úplně stejný motor, jen s turbem) bývají problematické. Proto se tím taky tak prsím :)
33

Vrbák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 1.7.2010, čtv 21:14

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Vrbák » 15.12.2010, stř 19:55

Kůrkyn píše:jenže u náklaďáku jsou filtry tak velké z toho důvodu, že jimi proteče 10 x tolik paliva /km než u osobáku
Ani bych neřekl.. :butthead:
Alfa Romeo 155 V6
Alfa Romeo 166 JTD
http://www.alfaromeoul.cz/vrbak.html

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od zde. » 15.12.2010, stř 20:02

Jakto? :)
33

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 15.12.2010, stř 20:13

Vrbák píše:
Kůrkyn píše:jenže u náklaďáku jsou filtry tak velké z toho důvodu, že jimi proteče 10 x tolik paliva /km než u osobáku
Ani bych neřekl.. :butthead:
No vzhledem k tomu že třeba T815 8x8 s podvalem si klidně pápne 120 litránků na 100km Tak bych klidně i řekl ;)
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 15.12.2010, stř 20:31

Teď jsem kukal na starší top gear a měli tam pár sporťáků co měli na okruhu dojet co nejdál na galon benzínu (tuším 4,5l) a nejdříve chcíplo ferari,kde jim vyšla spotřeba na 160 l/100Km :-D ,ale už končím :ot:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Vrbák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 1.7.2010, čtv 21:14

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Vrbák » 16.12.2010, čtv 17:39

whitedevil píše:
Vrbák píše:
Kůrkyn píše:jenže u náklaďáku jsou filtry tak velké z toho důvodu, že jimi proteče 10 x tolik paliva /km než u osobáku
Ani bych neřekl.. :butthead:
No vzhledem k tomu že třeba T815 8x8 s podvalem si klidně pápne 120 litránků na 100km Tak bych klidně i řekl ;)
Tahač s V12 dvě turba+naloženej podval max 90 litrů..Ale o tom to není..Pokud jezdíš na nekvalitní naftu hrubej čistič jí částečně odkalí.Je tam snímač vody v palivu kterej přes jednotku zahlásí problém a rail si sám zvýší průtok nafty takže nedochází ke kuckání,snížení výkonu a tak.. :D problém je nafta z JZD a ta v žádným případě do auta nepatří..... :smt026
Alfa Romeo 155 V6
Alfa Romeo 166 JTD
http://www.alfaromeoul.cz/vrbak.html

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 16.12.2010, čtv 18:08

Bavíme se o průtoku.... Osobně sem teda v tý tatře nejel, ale když byl na podvalu tank tak tam prej tahle spotřeba byla...
Nebo dejme tomu AV 15... Nebo ZIL... tam ta spotřeba prostě je...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Vrbák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 1.7.2010, čtv 21:14

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Vrbák » 16.12.2010, čtv 18:12

whitedevil píše:Bavíme se o průtoku.... Osobně sem teda v tý tatře nejel, ale když byl na podvalu tank tak tam prej tahle spotřeba byla...
Nebo dejme tomu AV 15... Nebo ZIL... tam ta spotřeba prostě je...
Tatra 14 tun+5tun závaží+podval ten má 10 tun+ T-72 má 42 tun..To je přes 70 tun a to potom jo,jinak standart je těch 80-90 :-D konec :ot:
Alfa Romeo 155 V6
Alfa Romeo 166 JTD
http://www.alfaromeoul.cz/vrbak.html

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Joe » 18.4.2011, pon 00:20

Kruci to je dlouhé téma jak svět. Jsem došel na 17. stranu a už nevidím na text. :cry: tankuju u benziny verva diesel. Jednou jsem tankl top q a rozdíl byl. Auto neakcelerovalo jako na vervu. Naštval jsem se na benzinu a zajel na shell kde jsem natankoval shell v-diesel za 37,80 Kč (cena je neuvěřitelná :smt068 ) a rozdíl nebyl znatelný po vyjetí znovu na benzinu a natankoval jsem vervu za 34,90Kč a lítá zase jak raketa. V opavě z testovaných benzínek vyšla benzina téměř vždy vítězně, navíc 1kč za litr mě nezabije. Ale jde mi hlavně o ty aditiva. Jak jsem si alfu koupil tak jsem koupil přípravek od ligui molli na čištění vstřikovacího systému. Můžu to tam nalít když tankuju již aditivovanou vervu? Prosím o seriózní odpovědi, ne (franta z JZD říkal a podobně ...).
Jinak jsem uvažoval o koupi toho aditiva VIF a to můžu taky přidat do vervy, nebo mám začit jezdit na ten diesel top q na který mi to moc nejelo. :smt102
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů