Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
lach-t193
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 210
Registrován: 23.10.2011, ned 23:08
Bydliště: Orlová

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lach-t193 » 11.7.2012, stř 20:20

Mi ta kapota taky trochu nejak nelicuje... :smt023 :smt040 :smt040

lach-t193 píše:Někdy se prostě nedaří... :(
Fiat Grande Punto 1,9 JTDm 8V, 88 kW - male ale moje
Skoda Superb III 2.0 TDi CR 110 kW - sluzebni
Ex AR 166 2,4 JTD 110 kW
Ex AR 159 SW 1.9 JTDm 16V 110kW - Laska
ex aut bylo moc a moc

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kwaso » 11.7.2012, stř 21:08

Ach tolka skoda.. co sa stalo?
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Žížal » 11.7.2012, stř 22:20

2 lukee:
Zrcatko ma 2 polohy, ty asi pouzivas jako "nocni" sklopeni zrcatka ke stropu. Zkus zrcatko v tehle poloze nastavit ze vidis normalne dozadu a jako "nocni" pouzivat sklopeni dolu - pak se ti tam ty LEDky nebudou odrazet. Pripadne naopak - abych pravdu rekl nikdy jsem nezjistil jak to ma vyrobce vymyslene, ktera poloha je ktera, kazdy to pouziva jak se mu chce...

2vvenalfa:
proc jezdis na volnobeh? zbytecne to zere, je to na houby a mas Curoe Sportivo, ne Curoe volnobeho - proto to chcipa :D S chcipnutim na volnobeh se pry muzes obcas setkat u kazdeho auta i bez duvodu. Kdesi jsem cetl ze v ramci ekologie se snazi vyrobci snizit emise na volnobeh na minimum, ale na ukor stabilizace volnobehu a ve spojeni s automatickym chcipnutim motoru pod definovane otacky motor obcas zdechne. Chcipnout moderni auto pri rozjezdu jde daleko lip nez starou rotacku diesela bo karburator - kdo nekoho ucil rozjezdy si to asi overil...
Naposledy upravil(a) Žížal dne 11.7.2012, stř 22:26, celkem upraveno 1 x.

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 11.7.2012, stř 22:25

[-o< co vim, tak vždy to bylo tak že když to dáte ke stropu, tak vas v noci auta za vama osvětlujou tak o 50% míň. No ne?
AR 159 SW 1.9 JTDm

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 11.7.2012, stř 22:53

mne sa neda stelovat len sa zatahuje;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Andy159sw » 11.7.2012, stř 23:01

To lukee: Mas to manualne? Ja to mam automaticke prepinanie na nocny rezim, takze asi ako väcsina z nas. Ja tam ale ziadne ledky v zrkadle nevidim a nic ma nerusi. Pokial to mas manualne tak neviem posudit.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 12.7.2012, čtv 06:32

Nemám elektronické zrcátko, prostě manuální, cvak a je přepnuté na noční režim (zřejmě prvek nižších výbav). Ty LEDky jsou zabudované ve stropním plastu, jak jsou tlačítka. Dneska to nafotím. LEDky se rozsvěcují pouze v noci, resp. pokud rukou zastíním senzor světla v budíkách.

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 12.7.2012, čtv 10:38

tie ledky svietia na interier podla mna nic ine
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 12.7.2012, čtv 14:03

To je "ambient lighting", dospely auta to maji uz od 90 let... Alfa to objevila az v 21. stoleti. :wink:

Ale libi se mi, jak tomu hned nekteri davaji docela zajimavy funkce :smt044
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 12.7.2012, čtv 14:10

Žížal píše:2 lukee:
Zrcatko ma 2 polohy, ty asi pouzivas jako "nocni" sklopeni zrcatka ke stropu. Zkus zrcatko v tehle poloze nastavit ze vidis normalne dozadu a jako "nocni" pouzivat sklopeni dolu - pak se ti tam ty LEDky nebudou odrazet. Pripadne naopak - abych pravdu rekl nikdy jsem nezjistil jak to ma vyrobce vymyslene, ktera poloha je ktera, kazdy to pouziva jak se mu chce...

2vvenalfa:
proc jezdis na volnobeh? zbytecne to zere, je to na houby a mas Curoe Sportivo, ne Curoe volnobeho - proto to chcipa :D S chcipnutim na volnobeh se pry muzes obcas setkat u kazdeho auta i bez duvodu. Kdesi jsem cetl ze v ramci ekologie se snazi vyrobci snizit emise na volnobeh na minimum, ale na ukor stabilizace volnobehu a ve spojeni s automatickym chcipnutim motoru pod definovane otacky motor obcas zdechne. Chcipnout moderni auto pri rozjezdu jde daleko lip nez starou rotacku diesela bo karburator - kdo nekoho ucil rozjezdy si to asi overil...
Sice se podle toho neřídim ale jak jsou ruzny ty testy na snizeni spotřeby tak se vyřazování z kopce vyplatí, samozřejme to nesmí být na úkor brzd atd atd, prostě s rozumem. Ale je fakt že timhle zpusobem jizdy šetřili nezanedbatelnné množství nafty i u moderních nafťáků = energie ztracená tim jak vám motor z kopce brzdí je vetší než energie potřebná na udržení motoru ve volnoběžných otáčkách. Dokonce novej pasat v automatu sám vyřazuje na neutral při určitém režimu jízdy z kopce a tím skutečně šetří palivo. [-o< Ale řešit tohle všechno tak mi praskne hlava, takže si protě jezdím jak se mi to líbí a jak doufám že by se to mělo líbit i autu...
AR 159 SW 1.9 JTDm

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 12.7.2012, čtv 18:17

kamarat mas to pomilene ked tam mas kvalt a ides z kopca tak je spotreba 00000000!!!!!!!!! keby si mal cidlo teploty pred turbom tak by si vydel ako klesa teplota v momete ked das dole nohu z plynu
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 12.7.2012, čtv 18:19

a neviem ci aj v navode nepisu ze sa kvalt vyradovat nesmie pokial je auto v chode ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 12.7.2012, čtv 18:53

Já se nebudu hádat ale je to propstě fakt, spotřeba je sice 0 ale ten motor tě brzdí takže celou dobu ztrácíš energii (kinetickou) a ta je vetší než ta kterou potřebuje motor aby běžel na volnoběh takže pod kopcem musíš o to víc šlapat na plyn aby si tu energii kterou si ztratil brzdením motorem dohnal, tohle je prostě prokázaný a na mnoha autech změřený fakt, je pravda že se říkalo že je to mýtus ale to už zase neplatí. A jak říkám některý moderní automaty do dělaj automaticky prostě jedeš bez plynu a bez brzdění z kopce tak ti sami vyřaděj na neutral at chceš nebo ne a zařaděj v momentě kdy šlapneš na plyn nebo poznají že přibrzďuješ a pomužou ti v brždění motorem, jinak tímto šetří palivo.... Já nevyřazuju téměř nikdy, o těch pár dcl nejde, jen sem o tom něco prečet protože s jednim takovym automatem sem už jel tak sem se o to zajímal proč mi to z kopce samo hází neutrál co tim ušetřim když na neutral neni spotřeba 0. :wink:

A musím říct že jsem si to vyzkoušel na modelové situaci :smt040 když dojíždím domů mám tu delší pozvolné klesání kde není potřeba nijak brzdit, pod kopcem je dlouhá rovinka a pak odbočuju k baráku, no a uplně jednoduše když na kopci vyřadim tak dojedu až na tu odbočku bez toho abych se dotkl plynu a celkem svižně kdežto když jedu se zařazenou rychlostí tak už na hraně kopce musím ten plyn začít lechtat abych se uplně nešoural a pak na ty rovince už je spotřeba kolem 6l celou dobu pod plynem až na tu odbočku. Takže je to prostě tak, ale je mnoho různých situací při ketrých je to třeba zase jinak nikomu nic nevnucuju ani neradim jen bořím mýty jako na discovery channelu :-D Tohle jsem zkusil tak 2x jinak jezdim uplně normálně jako člověk... :smt016
Naposledy upravil(a) ssvd dne 12.7.2012, čtv 19:25, celkem upraveno 2 x.
AR 159 SW 1.9 JTDm

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 12.7.2012, čtv 19:00

pojdem 5km dolu kopcom na kvalte a vedla mna pojde auto na neutral a bude brzdit neverim tomu ze mu to viac nezozere ked ja tam budem mat kvalt motor celu cestu palivo vypne a ten co bude brzdit tak mu celich 5 km bude hucat palivo do motora :hotovej
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 12.7.2012, čtv 19:07

Tohle je zásadní nepochopení problému.... :hotovej V tom kopci ušetříš ty, on zas ušetří pod kopcem a vetšinou víc než ty v tom kopci protože ne každej kopec ma 5km a samozřejmě pokud v tom kopci potřebuješ brzdit tak je lepší tam ten kvalt mít. Ale takhle to prostě je, a to že automobilky vyraběji ve velkym automaty s touhle funkci je jen další důkaz když už nevěříš meření expertů od fauvé za což se na tebe nemůžu zlobit :o) a.vs.s

ja už nic neřikam koho to zajímá tak si to zjistí .... Ale HLAVNĚ, NEJDE O TĚCH PÁR DCL co se tim ušetří, nemá to kvuli tomu cenu, JEN JSEM CHTĚL PŘEDAT DÁL PRO MĚ NOVÉ INFORMACE. :wink:
Naposledy upravil(a) ssvd dne 12.7.2012, čtv 19:16, celkem upraveno 1 x.
AR 159 SW 1.9 JTDm

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 12.7.2012, čtv 19:16

tak isto brzdis akurat brzdov a ties pri konci kopca pridam plyn tak ako ty pustis brzdu a tiez pridas a ked ides dolu kopcom na kvalte tak auto zrychluje nebudem tam mat predsa 2 ale 4 alebo 5 a nemusim kazdych 5 sekund brzdit usetrene brzdy motor turbo zachladene ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

vlastne
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 24.5.2012, čtv 18:29
Bydliště: Zvolen

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vlastne » 12.7.2012, čtv 19:17

boze chlapi, predtym ste tu riesili na 5mm krivu kapotu, teraz jazdenie na neutral :D vsak nech si jazdi kto ako chce, ale hlavne bezpecne, zo strmeho kopca brzdim motorom, na miernom idem na volnobeh, pride mi to tak logicke, svizne a aj bezpecne, ak to robite naopak, to je uz vasa vec, ale do auta si k vam nechcem sadnut a ani vas na ceste stretnut :smt040

a skoro som zabudol co som chcel, menil niekto predne logo? som lenivy a nechce sa mi ist pozriet k autu, takze otazka, odporucite a alebo b?

http://www.mates-auto.cz/detail/znak-al ... .-504.html

http://allegro.pl/znaczek-emblemat-tyln ... 24354.html


a este nieco, neviete aky ma znak priemer - okolo 80?
SW 1,9 JTD 88kW DPF 4/2007, dovoz, jvc touch navi, tachometrovo 135000km :D realita podla servisu Rotterdam 165000km
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 12.7.2012, čtv 19:22

jurki888 píše:tak isto brzdis akurat brzdov a ties pri konci kopca pridam plyn tak ako ty pustis brzdu a tiez pridas a ked ides dolu kopcom na kvalte tak auto zrychluje nebudem tam mat predsa 2 ale 4 alebo 5 a nemusim kazdych 5 sekund brzdit usetrene brzdy motor turbo zachladene ;-)

Právě že tohle má smysl jen v případě že z toho kopce brzdit nemusíš nebo jen lehce... A takových kopců je... Napadá mě spousta míst z praxe. Ale hlavně já to nědělám vlastně sem si na to že jsem si o tom četl vzpoměl až když sem tady někde čet ten příspěvek. Pujč si auto s nějakou novou automatickou převodovkou ktera tohle dělá a uvidíš že je mnoho situací kdy to smysl má.... A dost uuuuž :-D
AR 159 SW 1.9 JTDm

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kwaso » 12.7.2012, čtv 19:33

to vlastne: viewtopic.php?f=37&t=7941&start=150

niekto tam pisal ze kupoval A variantu.. ja som tam nasiel t.c. na pana zavolal mu dohodol sa poslal peniaze on poslal znaky a vybavene za tyzden od telefonatu som ho mal uz aj nahodeny. :smt023
Akurat zo zadnej strany noveho znaku som mal uz nalepenu obojstrannu pasku, takze som iba ocistil od stareho znaku a nalepil novy..

t.c. 608848972
mail: Zbynek.Kostka@seznam.cz
Naposledy upravil(a) Kwaso dne 12.7.2012, čtv 19:41, celkem upraveno 1 x.
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

vlastne
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 24.5.2012, čtv 18:29
Bydliště: Zvolen

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vlastne » 12.7.2012, čtv 19:40

[quote="Kwaso"]to vlastne: viewtopic.php?f=37&t=7941&start=150

niekto tam pisal ze kupoval A variantu.. ja som tam nasiel t.c. na pana zavolal mu dohodol sa poslal peniaze on poslal znaky a vybavene za tyzden od telefonatu som ho mal uz aj nahodeny. :smt023
Akurat zo zadnej strany noveho znaku som mal uz nalepenu obojstrannu pasku, takze som iba ocistil od stareho znaku a nalepil novy..[/quotte]

takze sa da stary normalne strhnut ako nalepka, dikes Kwaso :smt023
SW 1,9 JTD 88kW DPF 4/2007, dovoz, jvc touch navi, tachometrovo 135000km :D realita podla servisu Rotterdam 165000km
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kwaso » 12.7.2012, čtv 19:42

V podstate ano.. skrutkovacom vypacis urobis dieru a pacisa trhas.. v tom vlakne som dal aj fotky su tam aj bez znaku pozri tam..
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 12.7.2012, čtv 19:44

U varianty A, když si prohlídnete těch 5 fotek tak je to tam taky dobře vidět. :smt023

A jak to vidím, tak chci taky. :-D
AR 159 SW 1.9 JTDm

vlastne
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 24.5.2012, čtv 18:29
Bydliště: Zvolen

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vlastne » 12.7.2012, čtv 20:04

jj pozeral som a uz som aj napisal na mail dopyt, takze uvidime, inac je sranda, ze ten zadny mam stale ako novy a predny ako reseto, takze potom asi aj novy dakou foliou este prelepim, aj ked to asi figu pred slnkom pomoze :D
SW 1,9 JTD 88kW DPF 4/2007, dovoz, jvc touch navi, tachometrovo 135000km :D realita podla servisu Rotterdam 165000km
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit

Kwaso
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 872
Registrován: 1.1.2012, ned 19:30
Bydliště: Púchov, SR

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kwaso » 12.7.2012, čtv 20:05

tak to nie no by asi bolo poznat neviem.. ja som ho tam nalepil vylestil a hotovo.. on zasa nieco vydrzi..
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)

vlastne
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 24.5.2012, čtv 18:29
Bydliště: Zvolen

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vlastne » 12.7.2012, čtv 20:08

tak hej, zo dva roky, teda original :)

inac aha co som nasiel, tak teraz neviem, aka je kvalita, ale asi beriem toto, je to v sk: http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... denie=1&c=
SW 1,9 JTD 88kW DPF 4/2007, dovoz, jvc touch navi, tachometrovo 135000km :D realita podla servisu Rotterdam 165000km
EX: Almera, Almera GT, Micra, Felicia, Favorit

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Google [Bot] a 1 host