Příspěvek
od Kubas » 23.3.2022, stř 12:09
Odpovím si citací z Auto.cz: Pod kapotou modelů GT a Modena přitom najdeme stejné pohonné ústrojí, které však bude naladěno do dvou výkonnostních verzí. Jeho základem je 2,0litrový turbem přeplňovaný čtyřválec, který automobilka doplnila o mild-hybridní 48V elektrifikaci se startér-generátorem a elektrickým kompresorem.
V základní verzi GT bude motor naladěn na rovných 300 koní a nejvyšší točivý moment bude 450 Nm v rozmezí 2000 až 5000 min-1. Ve vyšší verzi zůstává nejvyšší točivý moment stejný, výkon ovšem vzrůstá o 30 koní na výsledných 330 k. Sprint z 0 na 100 km/h bude verzi GT trvat 5,6 sekundy, Modeně pak 5,3 sekundy. Na 200 km/h se modely dostanou za 23,7 sekundy, respektive Modena za 21,9 sekundy. Maximální rychlost obou pak bude 240 km/h.
Na vrcholu nabídky stane model Trofeo, pod jehož kapotu automobilka uložila 3,0litrový dvakrát přeplňovaný motor V6, naladěný na 401 kW (538 k). Motor by měl být inspirovaný Formulí 1 a byl vyvinut z motoru Nettuno, kterým je osazen model MC20. Oproti sporťáku je však motor v Grecale vybaven upraveným systémem mazání a funkcí deaktivace válců, technologie Maserati Twin Combustion však zůstala zachována.
Jinak je to delší, širší a nižší než Stelvio....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)