159 2.4 - prasklá hlava?

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7231
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od speedy » 28.5.2025, stř 11:26

Ještě údajně regenerace DPF, které je nešťastně umístěné kdesi uprostřed výfuku a vznikají tím na motoru větší teploty než by bylo potřeba.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od swoop01 » 28.5.2025, stř 12:25

>Hampice: Souhlasim.

Jen bych k tomu jeste prihodil nedostatecne dochlazeni po regeneraci DPF a nebo prerusena regenerace a odstaveni auta s tim, ze se teplota z prehrateho DPF vraci zpet do hlavy (cca 700°C)... Neni to z moji hlavy, nekde jsem se to docet. Kdyz vemu v uvahu odmere teploty, ktere se pri procesu regenerace pohybuji ve vyfukovem systemu tak mi to smysl dava. (I tu A4 papiru jsem zkousel pri regeneraci dat za koncovky a blafla jako nic).

Osobne si ale taky myslim, ze nejvetsi vliv ma obecne zachazeni.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1144
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Tanguero » 28.5.2025, stř 13:06

Hampi, čím může ublížit zaslepený EGR, pokud mám DPF off? Osobně si myslím, že se někde malinko ušetřilo na materiálu za cenu obrovské ztráty spolehlivosti této komponenty. Nevím o tom, že by na tohle trpěli 16 ventilové 1.9 a 2.4 ve 147 a 156. A ty už EGR měli, jen to DPF samozřejmě ne.
U nás se prodávala 2.4 JTDm bez DPF? Vím jen, že první 1.9 se bez DPF dělali.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od swoop01 » 28.5.2025, stř 14:00

Myslim si, ze to bude mit vliv na podil kysliku ve smesi a tim padem vyssi teploty ve spalovacim prostoru. Ale je to jen odhad.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 583
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od tatkoTom » 28.5.2025, stř 17:35

Funkčný EGR znižuje teplotu v záťaži (otáčkach) kvôli nižším emisiám NOx teda úvaha správna.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9112
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Hampice » 28.5.2025, stř 21:51

Ano přesně tak, absence recirkulace výrazně zvyšuje teplotu hoření a tím tepelné namáhání především hlavy (oblasti ventilových sedel).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Pavax

Příspěvky: 28
Registrován: 19.4.2025, sob 21:44

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Pavax » 29.5.2025, čtv 18:28

Děkuji všem za objasnění, egr jsem měl zaslepené, tak že by tomu napomohlo?

No nicméně hlavu jsem dnes sundal a je popraskaná na každém válci :shock:

Posílám fotky
Přílohy
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9112
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Hampice » 30.5.2025, pát 07:32

Pěkná kaše :/
To rovnou vyhoď, to nemá cenu ani zkoušet opravit
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1144
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Tanguero » 30.5.2025, pát 08:18

tatkoTom píše: 28.5.2025, stř 17:35 Funkčný EGR znižuje teplotu v záťaži (otáčkach) kvôli nižším emisiám NOx teda úvaha správna.
Nemyslím si, že to je tak kritické. EGR v zátěži je zavřený, protože motor musí mít ideální směs nafty a vzduchu, aby táhl. Právě pomalu se zavírající EGR způsoboval chronický problém netáhnoucích JTD nad 2000 ot/min, když chtěl člověk přidat a šlápl na plyn, cukalo to, nebo nechtělo jet vůbec.
EGR se otevírá při volnoběhu a při ustálené jízdě bez velké zátěže motoru, případně deceleraci. Nechce se mi věřit, že by si konstruktéři dovolili oslabit konstrukci hlavy tak, že by nevydržela tyto režimy provozu, aniž by se do sání přiváděl vzduch ochuzený o kyslík EGR-em. To že by zrovna při lehtání plynu, nebo volnoběhu, byli ve válcích nebezpečně vysoké teploty, slyším poprvé.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 583
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od tatkoTom » 30.5.2025, pát 11:26

Súhlasím, pozabudol som (nemám) že je EGR v záťaži a vysokých otáčkach vyradený teda vtedy neznižuje nič :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7231
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od speedy » 30.5.2025, pát 14:00

Přesně jak píše Hampi, tuhle hlavu zahodit ať se nedostane zpět do oběhu :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Pavax

Příspěvky: 28
Registrován: 19.4.2025, sob 21:44

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Pavax » 31.5.2025, sob 10:02

Takže zaslepený EGR není až takový problem? Ptám se, jestli po výměně hlavy pořešit i nový EGR a nebo neřešit a nechat zaslepený. DPF nemam, jen katalyzator, alfa je původem z Německa. Ty praskliny tam jsou určitě delší dobu, pochybuju, že by to popraskalo na každém válci na několika mistech najednou, nejspíš nějaká ta prasklina se udělala nová, která dělala bordel, kdo vi.. Ještě bych chtěl nechat tuhle starou hlavu natlakovat a ze zvědavosti zjistit, která nebo které ty praskliny dělaly bordel, jestli všechny nebo jen některé. Do toho ještě budu muset pořešit turbo, jelikož trochu propouštělo a má vůli, tak když půjde druhá hlava, ať to mám vše pořešené.

Pavax

Příspěvky: 28
Registrován: 19.4.2025, sob 21:44

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Pavax » 1.6.2025, ned 09:41

Jelikož budu shánět hlavu, turbo a poté práce na karoserii, tak budu potrebovat druhe auto na litacku, tak jsem uvazoval poridit 156tku 2.4jtd, ale po tehle zkušenosti se 159 mám obavy o hlavu, tam jsou také problémy s praskajicima hlavama? Pripadne nějaké jiné problémy s motorem? Diky

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2902
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Radim » 1.6.2025, ned 12:30

Měli jsme to samé,hlava praská postupně a voda ubyva neznatelne, ale postupne se problemy zvetsuji. Egr bude sekundární příčina,pokud vůbec.hlavni problém je DPf a zacházení předchozího majitele. 156 nebo gt tyto problémy nemají.
Naše najela 350tkm a to mi jednou praskla hadice a uvařil jsem auto na dálnici cca v 280tkm. Tam to asi začalo a postupně to odešlo.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1144
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?

Příspěvek od Tanguero » 2.6.2025, pon 10:41

EGR off a DPF out má valná většina naftových 159. A že by to automaticky znamenalo prasklou palici se opravdu nepotvrzuje. Já bych se toho EGR-u nebál. To už víc podezírám tekoucí vodní pumpu, to se mi stalo. Začne to malinko slzet přes ložisko a kupodivu je to daleko častější závada, než zadření pumpy. Protože to slzí jen při točení a protože motor je teplý, stíhá se to odpařovat. A taky to může kapat do krytu, tam je taková deka, do které se to hezky vsakuje. Nepoznáte to jinak než ubýváním hladiny v nádobce. Jenže kdo by to furt kontroloval, auto má jezdit a ne být furt hlavou pod kapotou. A pak je pozdě, hladina je tak nízko, že je hlava bez vody a najednou je zle. Paradoxně i takhle nízká hladina stačí k tomu, aby kapalina cirkulovala v topení a chladiči, takže ani ručička teploty nic podezřelého neukáže.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host