159 2.4 - prasklá hlava?
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7231
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Ještě údajně regenerace DPF, které je nešťastně umístěné kdesi uprostřed výfuku a vznikají tím na motoru větší teploty než by bylo potřeba.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
>Hampice: Souhlasim.
Jen bych k tomu jeste prihodil nedostatecne dochlazeni po regeneraci DPF a nebo prerusena regenerace a odstaveni auta s tim, ze se teplota z prehrateho DPF vraci zpet do hlavy (cca 700°C)... Neni to z moji hlavy, nekde jsem se to docet. Kdyz vemu v uvahu odmere teploty, ktere se pri procesu regenerace pohybuji ve vyfukovem systemu tak mi to smysl dava. (I tu A4 papiru jsem zkousel pri regeneraci dat za koncovky a blafla jako nic).
Osobne si ale taky myslim, ze nejvetsi vliv ma obecne zachazeni.
Jen bych k tomu jeste prihodil nedostatecne dochlazeni po regeneraci DPF a nebo prerusena regenerace a odstaveni auta s tim, ze se teplota z prehrateho DPF vraci zpet do hlavy (cca 700°C)... Neni to z moji hlavy, nekde jsem se to docet. Kdyz vemu v uvahu odmere teploty, ktere se pri procesu regenerace pohybuji ve vyfukovem systemu tak mi to smysl dava. (I tu A4 papiru jsem zkousel pri regeneraci dat za koncovky a blafla jako nic).
Osobne si ale taky myslim, ze nejvetsi vliv ma obecne zachazeni.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Hampi, čím může ublížit zaslepený EGR, pokud mám DPF off? Osobně si myslím, že se někde malinko ušetřilo na materiálu za cenu obrovské ztráty spolehlivosti této komponenty. Nevím o tom, že by na tohle trpěli 16 ventilové 1.9 a 2.4 ve 147 a 156. A ty už EGR měli, jen to DPF samozřejmě ne.
U nás se prodávala 2.4 JTDm bez DPF? Vím jen, že první 1.9 se bez DPF dělali.
U nás se prodávala 2.4 JTDm bez DPF? Vím jen, že první 1.9 se bez DPF dělali.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Myslim si, ze to bude mit vliv na podil kysliku ve smesi a tim padem vyssi teploty ve spalovacim prostoru. Ale je to jen odhad.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 583
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Funkčný EGR znižuje teplotu v záťaži (otáčkach) kvôli nižším emisiám NOx teda úvaha správna.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9112
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Ano přesně tak, absence recirkulace výrazně zvyšuje teplotu hoření a tím tepelné namáhání především hlavy (oblasti ventilových sedel).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Děkuji všem za objasnění, egr jsem měl zaslepené, tak že by tomu napomohlo?
No nicméně hlavu jsem dnes sundal a je popraskaná na každém válci
Posílám fotky
No nicméně hlavu jsem dnes sundal a je popraskaná na každém válci

Posílám fotky
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9112
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Pěkná kaše :/
To rovnou vyhoď, to nemá cenu ani zkoušet opravit
To rovnou vyhoď, to nemá cenu ani zkoušet opravit
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Nemyslím si, že to je tak kritické. EGR v zátěži je zavřený, protože motor musí mít ideální směs nafty a vzduchu, aby táhl. Právě pomalu se zavírající EGR způsoboval chronický problém netáhnoucích JTD nad 2000 ot/min, když chtěl člověk přidat a šlápl na plyn, cukalo to, nebo nechtělo jet vůbec.tatkoTom píše: 28.5.2025, stř 17:35 Funkčný EGR znižuje teplotu v záťaži (otáčkach) kvôli nižším emisiám NOx teda úvaha správna.
EGR se otevírá při volnoběhu a při ustálené jízdě bez velké zátěže motoru, případně deceleraci. Nechce se mi věřit, že by si konstruktéři dovolili oslabit konstrukci hlavy tak, že by nevydržela tyto režimy provozu, aniž by se do sání přiváděl vzduch ochuzený o kyslík EGR-em. To že by zrovna při lehtání plynu, nebo volnoběhu, byli ve válcích nebezpečně vysoké teploty, slyším poprvé.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 583
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Súhlasím, pozabudol som (nemám) že je EGR v záťaži a vysokých otáčkach vyradený teda vtedy neznižuje nič 

Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7231
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Přesně jak píše Hampi, tuhle hlavu zahodit ať se nedostane zpět do oběhu 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Takže zaslepený EGR není až takový problem? Ptám se, jestli po výměně hlavy pořešit i nový EGR a nebo neřešit a nechat zaslepený. DPF nemam, jen katalyzator, alfa je původem z Německa. Ty praskliny tam jsou určitě delší dobu, pochybuju, že by to popraskalo na každém válci na několika mistech najednou, nejspíš nějaká ta prasklina se udělala nová, která dělala bordel, kdo vi.. Ještě bych chtěl nechat tuhle starou hlavu natlakovat a ze zvědavosti zjistit, která nebo které ty praskliny dělaly bordel, jestli všechny nebo jen některé. Do toho ještě budu muset pořešit turbo, jelikož trochu propouštělo a má vůli, tak když půjde druhá hlava, ať to mám vše pořešené.
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Jelikož budu shánět hlavu, turbo a poté práce na karoserii, tak budu potrebovat druhe auto na litacku, tak jsem uvazoval poridit 156tku 2.4jtd, ale po tehle zkušenosti se 159 mám obavy o hlavu, tam jsou také problémy s praskajicima hlavama? Pripadne nějaké jiné problémy s motorem? Diky
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Měli jsme to samé,hlava praská postupně a voda ubyva neznatelne, ale postupne se problemy zvetsuji. Egr bude sekundární příčina,pokud vůbec.hlavni problém je DPf a zacházení předchozího majitele. 156 nebo gt tyto problémy nemají.
Naše najela 350tkm a to mi jednou praskla hadice a uvařil jsem auto na dálnici cca v 280tkm. Tam to asi začalo a postupně to odešlo.
Naše najela 350tkm a to mi jednou praskla hadice a uvařil jsem auto na dálnici cca v 280tkm. Tam to asi začalo a postupně to odešlo.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
EGR off a DPF out má valná většina naftových 159. A že by to automaticky znamenalo prasklou palici se opravdu nepotvrzuje. Já bych se toho EGR-u nebál. To už víc podezírám tekoucí vodní pumpu, to se mi stalo. Začne to malinko slzet přes ložisko a kupodivu je to daleko častější závada, než zadření pumpy. Protože to slzí jen při točení a protože motor je teplý, stíhá se to odpařovat. A taky to může kapat do krytu, tam je taková deka, do které se to hezky vsakuje. Nepoznáte to jinak než ubýváním hladiny v nádobce. Jenže kdo by to furt kontroloval, auto má jezdit a ne být furt hlavou pod kapotou. A pak je pozdě, hladina je tak nízko, že je hlava bez vody a najednou je zle. Paradoxně i takhle nízká hladina stačí k tomu, aby kapalina cirkulovala v topení a chladiči, takže ani ručička teploty nic podezřelého neukáže.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host