Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
To je normalni, je to dle toho kde je nejblizsi sklad z moravy mam taky veci z Polska (stejna jako z rallu, kely od vsech) kdyz je blize nemecko tak se to bere z nemecka
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já dneska byl ve fiatu a taky, musíte počkat, než to pšonci vyskladní, oni tam mají zítra svátek... Takže někdy příští týden...
Re: Zadírání motorů TS 16V
Cez vikend bolo vyslovene garazove pocasie (vonku dazd), tak som siel porobit udrzbu na alficke. Vymenil som sviecky, olej, filtre. Klasika. Pred vymenou sviecok som odmeral kompresne tlaky. Tu su hodnoty:
1. Valec - 13,50 bar/1350 kilopascalov
2. Valec - 12,75 bar/1275 kilopascalov
3. Valec - 13,50 bar/1350 kilopascalov
4. Valec - 13,00 bar/1300 kilopascalov
Tieto hodnoty mam na vymenenom motore. Ma najazd 140tis. Su hodnoty v podiadku? Skusal som v e-learne vyhladat nejake info k hodnotam kopresii, ale bezuspesne. Mozno to tam niekde aj je, ale mne sa to najst nepodarilo.
1. Valec - 13,50 bar/1350 kilopascalov
2. Valec - 12,75 bar/1275 kilopascalov
3. Valec - 13,50 bar/1350 kilopascalov
4. Valec - 13,00 bar/1300 kilopascalov
Tieto hodnoty mam na vymenenom motore. Ma najazd 140tis. Su hodnoty v podiadku? Skusal som v e-learne vyhladat nejake info k hodnotam kopresii, ale bezuspesne. Mozno to tam niekde aj je, ale mne sa to najst nepodarilo.
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
to je super stav
Re: Zadírání motorů TS 16V
Už se tu dlouho nic neřešilo, tak přidám trochu teorie proč jsou TSka s vyšším objemem víc náchylnější na zadření.
2.0TS díky velkýmu zdvihu dosáhne doporučený maximální střední pístový rychlosti (25m/s) při 8241rpm (což je dost blízko omezovači).
1.8TS při 9068rpm
1.6TS při 9911rpm
1.4TS při 11561rpm
Takže tohle je další důvod, proč je z TS nejvíc postiženej 2.0TS... A asi bych byl i docela opatrnej s jeho vytáčením do omezovače.
2.0TS díky velkýmu zdvihu dosáhne doporučený maximální střední pístový rychlosti (25m/s) při 8241rpm (což je dost blízko omezovači).
1.8TS při 9068rpm
1.6TS při 9911rpm
1.4TS při 11561rpm
Takže tohle je další důvod, proč je z TS nejvíc postiženej 2.0TS... A asi bych byl i docela opatrnej s jeho vytáčením do omezovače.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
na těch 25m/s (a taky ten omezovač na 2l) si přišel jak..? to už je docela dost...spíš je lepší držet se do 20m/s...limitní je do 22m/s..pak už to jetěžce na úkor životnosti, kde s ebavíme o životnosti motoru v provozovaným takto vysoko na seriovým spodku v řádu jendotek hodin (kovanej spodek ustojí cca 20 motohodin..)
ta rychlost pístu, resp jeho akcelerace z úvrati do úvrati má vliv na životnost pístů a kroužků(a nepřímo ojnic)..ty se tímto cyklickým namáháním můžou roztrhnout (popraskanej pístů mezi kroužkama sem zažil dost a pár oztrhlejch taky...), prože hliník je svině a nemá definovatelnou mez únavy -ale obecně se nedoporučuje jít při cyklickým namáhání přes napětí 130MPa....
taky F=m*a a (zrychléní pístu z úvratě) to a je u 2L největší...(proto taky 2l má ze zmíněný řady TS nejmenší a nejlehčí písty - italové přišli na to, že je lepší mít 2 druhy bloků a 2 druhy ojnic a kombinovat to s ruznejma zdvihama klikovek a kompresníma vejškama pístů, než jako tomu bývalo dříve u Lamprediho 4 válců - 1 druh pístů (kurevsky těžkej - 430gramů např pro tipo 16v a 120g čep, je oproti pístu do 2l TS kterej má 315g a čep necelejch 60g...)se stejnou kompresní vejškou, 2 druhy bloků a ojnice pro každej zvih klikovky...
ta rychlost pístu, resp jeho akcelerace z úvrati do úvrati má vliv na životnost pístů a kroužků(a nepřímo ojnic)..ty se tímto cyklickým namáháním můžou roztrhnout (popraskanej pístů mezi kroužkama sem zažil dost a pár oztrhlejch taky...), prože hliník je svině a nemá definovatelnou mez únavy -ale obecně se nedoporučuje jít při cyklickým namáhání přes napětí 130MPa....
taky F=m*a a (zrychléní pístu z úvratě) to a je u 2L největší...(proto taky 2l má ze zmíněný řady TS nejmenší a nejlehčí písty - italové přišli na to, že je lepší mít 2 druhy bloků a 2 druhy ojnic a kombinovat to s ruznejma zdvihama klikovek a kompresníma vejškama pístů, než jako tomu bývalo dříve u Lamprediho 4 válců - 1 druh pístů (kurevsky těžkej - 430gramů např pro tipo 16v a 120g čep, je oproti pístu do 2l TS kterej má 315g a čep necelejch 60g...)se stejnou kompresní vejškou, 2 druhy bloků a ojnice pro každej zvih klikovky...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Zadírání motorů TS 16V
Těch 25m/s jsem myslel jako hodnotu, za kterou se nesmí jít (ani u upravených motorů) a hlavně k porovnání kdy tu hodnotu dosáhne jakej obsah - aby byl vidět rozdíl...
Omezovač jsem myslel, že je větší, ale teď jsem našel že je u 2.0TS asi v 7000rpm. Takže to by odpovídalo 21,2m/s při otáčkách v omezovači...
Omezovač jsem myslel, že je větší, ale teď jsem našel že je u 2.0TS asi v 7000rpm. Takže to by odpovídalo 21,2m/s při otáčkách v omezovači...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Myslím, že taky záleží jaký se dávaly ložiska. Možná byly špatný a proto ty problémy hlavně s motory kolem roku 1998. Dneska se do motorů také dávají vylepšený ložiska pro častější startování. http://www.auto.cz/novinky-federal-mogu ... -a-6-76592
Re: Zadírání motorů TS 16V
to je sice hezké, ale nemá to nic společného s ložiskama v TS... 

Re: Zadírání motorů TS 16V
bacha na těsnost výměníku vodal olej:)
http://hno3.rajce.idnes.cz/stilo_chladi ... M00107.jpg
delší dobu u stila pozoruju únik vody.. dnes sem se jal měnit chladič, protože vše naznačovalo že on je špatnej
.. no nakonec nebyl, novej sem ani neinstaloval, protože výrobce je diletant a neví, že stila maj "rychlospojky" těsnící na o-kroužek...takže by to kolem něj s hrdlama takových rozměrů a ovality chcalo....
když sem lezdl dále kolem auta, všiml jsem si stále se zvětšujicího úniku vody... a hle místo úniku nalezeno ve výměníku tepla voda olej... poněkud se rozlancoval.. takže zejtra nainstaluju to co mi zbylo z coupe a uvidím
ten alespoŇ není lancovanej, ale pájenej tvrdou pájkou, takže únik snad nehrozí.. navíc je krapet větší...
http://hno3.rajce.idnes.cz/stilo_chladi ... M00107.jpg
delší dobu u stila pozoruju únik vody.. dnes sem se jal měnit chladič, protože vše naznačovalo že on je špatnej

když sem lezdl dále kolem auta, všiml jsem si stále se zvětšujicího úniku vody... a hle místo úniku nalezeno ve výměníku tepla voda olej... poněkud se rozlancoval.. takže zejtra nainstaluju to co mi zbylo z coupe a uvidím

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Zadírání motorů TS 16V
tak lancování to nebylo, to je pěkně těsný- pravděpodobně zacínovaný...
prasklá přívodní trubička.. s kámošem jsme to zhodnotily jako neopravitelnou vadu..lepit to nemá cenu, vařit taky ne a letovat možná cínem s nejistým výsledkem...
takže scháním zdravej výměník...
bohužel napasovat něco ze starších motorů co doma mam se mi nezdařilo- buď z následnýho , nedostatku místa, krátkýho šroubu, či jinýho závitu...
nejdebilnější na tom je skutečnost, že musim jezdit, takže auto ma teď narychlo složený bez chlazení oleje s vodou v chladiči naředěnou pouze 0,5l fridexu, to projistotu, když už občas lehce mrzne... takže pohoda piánko na spotřebu aby se olej (5W50) moc neupek
prasklá přívodní trubička.. s kámošem jsme to zhodnotily jako neopravitelnou vadu..lepit to nemá cenu, vařit taky ne a letovat možná cínem s nejistým výsledkem...
takže scháním zdravej výměník...
bohužel napasovat něco ze starších motorů co doma mam se mi nezdařilo- buď z následnýho , nedostatku místa, krátkýho šroubu, či jinýho závitu...
nejdebilnější na tom je skutečnost, že musim jezdit, takže auto ma teď narychlo složený bez chlazení oleje s vodou v chladiči naředěnou pouze 0,5l fridexu, to projistotu, když už občas lehce mrzne... takže pohoda piánko na spotřebu aby se olej (5W50) moc neupek

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Zadírání motorů TS 16V
mam z 156 TSka, klidně Ti ho pošlu.
Když tak SZ
Když tak SZ
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Lidi poraďte mi nebo se zbláznim. Mám někoho zabít sekerou, nožem nebo pilkou na železo?
Po koupi 156ky jezdí mojí 147čkou manželka. Přes obdenní buzeraci a následné ujišťování, že je vše v pořádku, mi to nedalo, šel jsem se podívat a našel jsem olej cenťák pod ryskou dneska...
Už dvě hodiny nejsem schopnej slova. já se o to tak staral, to auto mám strašně rád. A teď vím, že je konec neodvratnej...
Zrovna jsem dal do pořádku podvozek, rozchodil škrtící klapku (možná si pamatujete moje vlákno o pískání) a teď tahle totálka...
Po koupi 156ky jezdí mojí 147čkou manželka. Přes obdenní buzeraci a následné ujišťování, že je vše v pořádku, mi to nedalo, šel jsem se podívat a našel jsem olej cenťák pod ryskou dneska...
Už dvě hodiny nejsem schopnej slova. já se o to tak staral, to auto mám strašně rád. A teď vím, že je konec neodvratnej...
Zrovna jsem dal do pořádku podvozek, rozchodil škrtící klapku (možná si pamatujete moje vlákno o pískání) a teď tahle totálka...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
Re: Zadírání motorů TS 16V

ale to este nemusi byt koniec...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Bohužel teď nemám prachy na nový ojniční a revizi kliky... letos jsem byl nucenej koupit dvě auta a navíc přišlo stěhování, jsem teď s prachama v p...
Možná bych zkusil toho Bishopa, co tu tuším HonzaR doporučoval, nevíte někdo, kde bych ho co nejdřív dostal? Narazil jsem akorát na eshop, kde to bude trvat 14 dnů když to půjde dobře...
Možná bych zkusil toho Bishopa, co tu tuším HonzaR doporučoval, nevíte někdo, kde bych ho co nejdřív dostal? Narazil jsem akorát na eshop, kde to bude trvat 14 dnů když to půjde dobře...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
Re: Zadírání motorů TS 16V
Toho znám, účinkuje v zábavným pořadu, Vetřelci dávnověku se to myslím jmenuje....Petr147 píše:
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
Re: Zadírání motorů TS 16V
Bishop - kdosik psal, že ho sehnal přes značkovéoleje.cz. 

Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já ho v létě bral tady a přišel rychle. http://www.bishopsoriginal.cz/?p=97
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
Na znackoveoleje.cz jsem ho nenašel...
zkusim bispopsoriginal.cz....
Plánoval jsem i průplach motoru tím bishopem, na to je teď asi potřeba se vykašlat, co?
Nebo nevíte někdo jak se teď nejlíp zachovat bez revize spodku? Kromě nástrojů útrpných teda...
zkusim bispopsoriginal.cz....
Plánoval jsem i průplach motoru tím bishopem, na to je teď asi potřeba se vykašlat, co?
Nebo nevíte někdo jak se teď nejlíp zachovat bez revize spodku? Kromě nástrojů útrpných teda...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jenže ten bishop se dává aby se podobným věcem předešlo, teď už to bude s křížkem po funuse 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já vim, ale co teď dělat, aby to motor umazal? Možná je to naprd už, ale musím mít aspoň pocit, že něco dělám....
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(
Re: Zadírání motorů TS 16V
a svítila kontrolka, že to nemaže? manželky se asi nemá cenu ptát, jestli tam něco nezablikalo... bych se na to vykašlal a dolil, časem udělal ty ložiska...
Re: Zadírání motorů TS 16V
ak s tym nejazdila niekde hore kopcom tak to bude v pohode
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host