Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 29.5.2013, stř 19:53

To je normalni, je to dle toho kde je nejblizsi sklad z moravy mam taky veci z Polska (stejna jako z rallu, kely od vsech) kdyz je blize nemecko tak se to bere z nemecka
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 29.5.2013, stř 20:03

Já dneska byl ve fiatu a taky, musíte počkat, než to pšonci vyskladní, oni tam mají zítra svátek... Takže někdy příští týden...

GaLaXy17
Uživatelský avatar

Příspěvky: 79
Registrován: 26.3.2012, pon 16:11

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od GaLaXy17 » 3.6.2013, pon 23:49

Cez vikend bolo vyslovene garazove pocasie (vonku dazd), tak som siel porobit udrzbu na alficke. Vymenil som sviecky, olej, filtre. Klasika. Pred vymenou sviecok som odmeral kompresne tlaky. Tu su hodnoty:

1. Valec - 13,50 bar/1350 kilopascalov
2. Valec - 12,75 bar/1275 kilopascalov
3. Valec - 13,50 bar/1350 kilopascalov
4. Valec - 13,00 bar/1300 kilopascalov


Tieto hodnoty mam na vymenenom motore. Ma najazd 140tis. Su hodnoty v podiadku? Skusal som v e-learne vyhladat nejake info k hodnotam kopresii, ale bezuspesne. Mozno to tam niekde aj je, ale mne sa to najst nepodarilo.
Alfa Romeo 147, 2002, 1.6 Twin Spark 88kW, 5dv

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 4.6.2013, úte 07:20

to je super stav

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Flp » 13.9.2013, pát 23:38

Už se tu dlouho nic neřešilo, tak přidám trochu teorie proč jsou TSka s vyšším objemem víc náchylnější na zadření.
2.0TS díky velkýmu zdvihu dosáhne doporučený maximální střední pístový rychlosti (25m/s) při 8241rpm (což je dost blízko omezovači).
1.8TS při 9068rpm
1.6TS při 9911rpm
1.4TS při 11561rpm

Takže tohle je další důvod, proč je z TS nejvíc postiženej 2.0TS... A asi bych byl i docela opatrnej s jeho vytáčením do omezovače.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 955
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 14.9.2013, sob 09:00

na těch 25m/s (a taky ten omezovač na 2l) si přišel jak..? to už je docela dost...spíš je lepší držet se do 20m/s...limitní je do 22m/s..pak už to jetěžce na úkor životnosti, kde s ebavíme o životnosti motoru v provozovaným takto vysoko na seriovým spodku v řádu jendotek hodin (kovanej spodek ustojí cca 20 motohodin..)

ta rychlost pístu, resp jeho akcelerace z úvrati do úvrati má vliv na životnost pístů a kroužků(a nepřímo ojnic)..ty se tímto cyklickým namáháním můžou roztrhnout (popraskanej pístů mezi kroužkama sem zažil dost a pár oztrhlejch taky...), prože hliník je svině a nemá definovatelnou mez únavy -ale obecně se nedoporučuje jít při cyklickým namáhání přes napětí 130MPa....

taky F=m*a a (zrychléní pístu z úvratě) to a je u 2L největší...(proto taky 2l má ze zmíněný řady TS nejmenší a nejlehčí písty - italové přišli na to, že je lepší mít 2 druhy bloků a 2 druhy ojnic a kombinovat to s ruznejma zdvihama klikovek a kompresníma vejškama pístů, než jako tomu bývalo dříve u Lamprediho 4 válců - 1 druh pístů (kurevsky těžkej - 430gramů např pro tipo 16v a 120g čep, je oproti pístu do 2l TS kterej má 315g a čep necelejch 60g...)se stejnou kompresní vejškou, 2 druhy bloků a ojnice pro každej zvih klikovky...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Flp » 14.9.2013, sob 12:50

Těch 25m/s jsem myslel jako hodnotu, za kterou se nesmí jít (ani u upravených motorů) a hlavně k porovnání kdy tu hodnotu dosáhne jakej obsah - aby byl vidět rozdíl...
Omezovač jsem myslel, že je větší, ale teď jsem našel že je u 2.0TS asi v 7000rpm. Takže to by odpovídalo 21,2m/s při otáčkách v omezovači...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od cooper.mb » 15.9.2013, ned 09:09

Myslím, že taky záleží jaký se dávaly ložiska. Možná byly špatný a proto ty problémy hlavně s motory kolem roku 1998. Dneska se do motorů také dávají vylepšený ložiska pro častější startování. http://www.auto.cz/novinky-federal-mogu ... -a-6-76592

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 15.9.2013, ned 09:12

to je sice hezké, ale nemá to nic společného s ložiskama v TS... :D

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 955
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 19.10.2013, sob 18:34

bacha na těsnost výměníku vodal olej:)

http://hno3.rajce.idnes.cz/stilo_chladi ... M00107.jpg

delší dobu u stila pozoruju únik vody.. dnes sem se jal měnit chladič, protože vše naznačovalo že on je špatnej :smt068 .. no nakonec nebyl, novej sem ani neinstaloval, protože výrobce je diletant a neví, že stila maj "rychlospojky" těsnící na o-kroužek...takže by to kolem něj s hrdlama takových rozměrů a ovality chcalo....


když sem lezdl dále kolem auta, všiml jsem si stále se zvětšujicího úniku vody... a hle místo úniku nalezeno ve výměníku tepla voda olej... poněkud se rozlancoval.. takže zejtra nainstaluju to co mi zbylo z coupe a uvidím :partyman: ten alespoŇ není lancovanej, ale pájenej tvrdou pájkou, takže únik snad nehrozí.. navíc je krapet větší...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od zde. » 20.10.2013, ned 07:53

Tak to je masakr, hlavně že jsi to našel. :smt023
33

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 955
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 20.10.2013, ned 18:00

tak lancování to nebylo, to je pěkně těsný- pravděpodobně zacínovaný...

prasklá přívodní trubička.. s kámošem jsme to zhodnotily jako neopravitelnou vadu..lepit to nemá cenu, vařit taky ne a letovat možná cínem s nejistým výsledkem...

takže scháním zdravej výměník...
bohužel napasovat něco ze starších motorů co doma mam se mi nezdařilo- buď z následnýho , nedostatku místa, krátkýho šroubu, či jinýho závitu...

nejdebilnější na tom je skutečnost, že musim jezdit, takže auto ma teď narychlo složený bez chlazení oleje s vodou v chladiči naředěnou pouze 0,5l fridexu, to projistotu, když už občas lehce mrzne... takže pohoda piánko na spotřebu aby se olej (5W50) moc neupek :smt068
Přílohy
CAM00111.jpg
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 20.10.2013, ned 20:11

mam z 156 TSka, klidně Ti ho pošlu.

Když tak SZ
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 20:32

Lidi poraďte mi nebo se zbláznim. Mám někoho zabít sekerou, nožem nebo pilkou na železo?

Po koupi 156ky jezdí mojí 147čkou manželka. Přes obdenní buzeraci a následné ujišťování, že je vše v pořádku, mi to nedalo, šel jsem se podívat a našel jsem olej cenťák pod ryskou dneska...

Už dvě hodiny nejsem schopnej slova. já se o to tak staral, to auto mám strašně rád. A teď vím, že je konec neodvratnej...
Zrovna jsem dal do pořádku podvozek, rozchodil škrtící klapku (možná si pamatujete moje vlákno o pískání) a teď tahle totálka...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 10.11.2013, ned 20:36

:smt068
ale to este nemusi byt koniec...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.11.2013, ned 20:40

Obrázek

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 20:40

Bohužel teď nemám prachy na nový ojniční a revizi kliky... letos jsem byl nucenej koupit dvě auta a navíc přišlo stěhování, jsem teď s prachama v p...

Možná bych zkusil toho Bishopa, co tu tuším HonzaR doporučoval, nevíte někdo, kde bych ho co nejdřív dostal? Narazil jsem akorát na eshop, kde to bude trvat 14 dnů když to půjde dobře...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 20:41

Petr147 píše:Obrázek
Toho znám, účinkuje v zábavným pořadu, Vetřelci dávnověku se to myslím jmenuje....
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2864
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od vonkreuz » 10.11.2013, ned 20:42

Bishop - kdosik psal, že ho sehnal přes značkovéoleje.cz. :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Flp » 10.11.2013, ned 20:49

Já ho v létě bral tady a přišel rychle. http://www.bishopsoriginal.cz/?p=97
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 20:55

Na znackoveoleje.cz jsem ho nenašel...
zkusim bispopsoriginal.cz....

Plánoval jsem i průplach motoru tím bishopem, na to je teď asi potřeba se vykašlat, co?
Nebo nevíte někdo jak se teď nejlíp zachovat bez revize spodku? Kromě nástrojů útrpných teda...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Ladis » 10.11.2013, ned 20:57

Jenže ten bishop se dává aby se podobným věcem předešlo, teď už to bude s křížkem po funuse :???:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 21:00

Já vim, ale co teď dělat, aby to motor umazal? Možná je to naprd už, ale musím mít aspoň pocit, že něco dělám....
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.11.2013, ned 21:02

a svítila kontrolka, že to nemaže? manželky se asi nemá cenu ptát, jestli tam něco nezablikalo... bych se na to vykašlal a dolil, časem udělal ty ložiska...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 10.11.2013, ned 21:05

ak s tym nejazdila niekde hore kopcom tak to bude v pohode
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host