Na úvod trošku proč a jak:
Po Alfě už jsem se díval přibližně rok před tím, než jsem jí opravdu začal shánět. Vlastně prapůvodním impulzem bylo to, že si jí pořídil bratr (hodně zachovalá 156 - rv 1999, najeto 90tis km, interiér ve dřevě). Zalíbila se mi už na první pohled, po prvním projetí jsem si řekl, že další auto, které si koupím bude Alfa. Díval jsem se hodně po pětidvéřových stočtyřicetsedmách a u 156 jsem vyžadoval alespoň první facelift. To mi napovídalo, že chci auto do 70 tisíc. Díval jsem se už hodně dlouho dopředu a bohužel jednu z nejhezčích Alf, které jsem viděl, jsem propásl. Nakonec jsem v prosinci naboural své celkově první auto, naftovou Astru G


Tak a teď k tomu, co jsem koupil:
R.v. 2004, najeto 165tis. km. Jde nakonec jen o 85 kW motorizaci. Výbava Progression. Karoserie je lakována nádhernou tmavě modrou „blu notte“ metalízou a interiér má ve světlé barvě. Celkově mi to přijde opravdu nádherné. Původ Itálie, do ČR přitažené před rokem a půl, takže podlaha prakticky netknutá a interiér (až na světlou podlahu) celkem zachovalý.
Klady:
Rozhodně design. Designu 156 se nevyrovná snad žádné soudobé auto (vyjma 147). Už původní model byl po designové stránce krásný a po faceliftu je prostě k sežrání

Dál jednoznačně motor. 1.9 JTD je velmi spolehlivý úsporný motor, navíc nesmrtelný 8v



A nesmím samozřejmě zapomenout na to, jak to auto přesně ví, kam chci jet, přesně se řídí tím, co dělám.
Rozhodně jako další pozitivum je komunita Alfistů, komunita dělá hodně. Najde se spousta příjemných lidí, kteří jsou ochotni pomoct, když je potřeba. Plus ten zvyk zdravit Alfu, když nějakou na cestě potkám – k nezaplacení.
Zápory:
Trošku mě štve možná až moc tvrdý podvozek. Sice je dobré cítit vozovku, ale se stavem českých silnic je to už trošku moc. Silentbloky na nápravách taky nepatří ke kladům. Jako další zápor musím uvést rádio - na Blaupunkta nic moc.
Servis:
- Při 167 tis. km - šlo o utržený pedál spojky, při jízdě zůstal pedál na zemi
- Při 169 tis. km - plánovaná výměna oleje a filtru, kontrola spojkového pedálu
- Při 171 tis. km - čištění zadních brzdových destiček, vyčištěn EGR ventil
- Při 172 tis. km - po zničení ložiska spojky vyměněna spojková sada (spojka jde teď konečně krásně)
- Při 179 tis. km - vyměněny brzdové destičky, výměna oleje a filtrů, změna otáček turba na sériové (oprava po předchozím majiteli - achjo, proč to ty lidi dělaj?)
- Při 188 tis. km - výměna oleje v převodovce, brzdové kapaliny, oprava předního nosníku a výměna kapoty po menší dopravní nehodě. Při tom samozřejmě udělána i geometrie.
Úpravy:
Díky logu alfistů a spoustě samolepek čtyřlístků o hodně zvýšený krouťák

Březen 2014 - nainstalovány kožené sedačky
Léto 2014 - konečně nainstalován dřevěný volant!
Na plánu je:
BOSE - zesilovač mám, nechce se mi dělat vlastní kabeláž a ten co mi ji slibuje se k tomu pořád nemá
Sháním Rimmerovské žluté plyšové kostky za zrcátko, nemá někdo??? [-o<
Osobní zkušenost:
S Alfinkou už mám najeto přes 20tis. km, takže už se mnou něco zažila, každopádně s koupí jsem spokojený. Komfort, sportovnost a úsporná jízda plus jako bonus ty pohledy hezkých slečen

Významná data:
13.10.13 - jelikož 13 je moje šťastné číslo, tak na den se dvěma 13kami úspěšně překročeno 175 tis. km, což znamená téměř najetých 10 tis. km od koupě vozidla (samozřejmě spokojenost).