Tak servisní víkend je za mnou a jak jsem slíbil, přináším fotodokumentaci a postřehy z operace
Giulietta dostala nové rozvody, olej v motoru, olej v převodovce, průtočné šrouby na okruhu mazání turba a filtr modulu multiair.
Na počátek třeba předeslat, že práce jde mnohem líp od ruky, když je k dispozici kvalitní zázemí s dostatkem piva a dalších oblíbených nápojů
Po demontáži krytu motoru (2 miliony šroubků - bez akušroubováku solidní opruz :-)) jsem se propracoval k vypuštění oleje.
Předchozí majitel asi na dílech nešetřil
Zbytek oleje, co nevytekl jsem odsrkal injekční stříkačkou
Úkony, které nejsou při rozvodech a výměně oleje logicky zapotřebí, ale já jsem měnil těsnění víka ventilů, takže všechno pořádně očesat.
Ať je všude dost místa
Nakouknutí do turbíny
Další oklešťování motoru
Olejová vývěva přístupná a odpojení hadice k posilovači brzd. Na její místo přijde aretační přípravek na fixnutí vačky
Zapalovací cívky a svíčky pryč
teď je potřeba se pomalu propracovat k rozvodům
Po sundání horního krytu se objeví filtr modulu multiair
Sundání víka ventilů kvůli výměně těsnění
Nadšeně se vrhneme pod auto a sundáme plastový podběh a kryt řemenice
Pro jistotu odpojíme konektory snímače fonického kola a olejového čidla. Až se tam budeme ohánět s ráčnou a povolovat řemenici, tak to oceníme :-)
Zde už je řemnice pryč a tím pádem přístup k nasazení přípravku pro zablokování kliky
Sundáme silentblok s držákem motoru kvůli přístupu k řemenu rozvodů (
motor podepřený heverem)
Cesta k rozvodům je volná
Otáčením motoru na klice (17 ořech na ráčně) dostanem vačku a kliku do polohy, kdy jdou nasadit oba aretační přípravky
Povolíme napínací kladku
Sundáme řemen a povolíme šroub ozubeného kola vačky (potřebujem dva páry rukou a kontra přípravek, kterým se musí přidržet řemenice při povolování)
Nasadíme novou napínací kladku a řemen a kladku napneme vidličkou (součást aretační sady) až se překryjí značky na napínací kladce
Dotáhneme šroub kladky (momnet 27 Nm) a šroub řemenice vačky (moment 132 Nm) - opět 4x ruka :-) , sundáme aretační přípravky, protočíme několikrát motor přes klikovku a překontrolujem, zda jsou v dané pozici aretační přípravky opět nasadit.
Tímto je výměna rozvodového řemene hotová, pokud se dělá i vodní pumpa, tak je práce trošku víc. V mezičase jsem dekarbonoval víko ventilů (když už bylo dole)
Potom ještě přišla řada na výmenu šroubu se sítkem na přívodu oleje do turba a velkého šroubu na vracečce oleje. Stav původního byl vemi dobrý, zanesení karbonem žádné. Nový má o 2 díry navíc oproti původnímu. Třetí průtočný šroub jsem nechal původní, protože k němu nebyl přístup a turbínu se mi ven tahat nechtělo.
Filtr multiairu byl taky velmi málo znečištěný a výměna zcela nezáludná, z otvoru po něm vyteče jen pár kapek oleje, takže v klidu otřít a našroubovat nový.
Po poskládaní motoru zpět do původního stavu a nastartování jsem projel procedury kalibrace nového oleje a nového řemenu přes Multi ecu scan a zde vyvstal jediný drobný problém - naskočila blikající kontrolka motoru a hláška z dignostiky o nesynchronizované poloze fonického kola (chyba P1300). Chvilka s googlem záhy přinesla řešení:
1. přes diagnostiku vymazat adaptační parametry
2. nastartovat motor a nechat ho na volnoběh zahřát až do zapnutí sahary
3 3x vxtočit motor na 5000 ot/min a vždy nechat otáčky spadnout na volnoběh
4. zhasnout motor a počkat 60 sekund do dalšího zapnutí zapalování
5. Hotovo.
Pokud ještě nedošlo pivo, je možné se vrhnout na výměnu oleje v převodovce
Vypuštění je celkem bez problémů, jen je potřeba velmi krátký ořech s imbusem, protože mezi vypouštěcím špuntem a rámem zavěšení není přílš místa.
Bez dostatečné dlouhého prodloužení na golu a v kombinaci s kardanem je vyšroubování napouštěcího šroubu celkem oříšek :-)
Napuštění nového oleje přes trychtýř s hadicí je už brnkačka. Dal jsem Castrol Syntrans FE 75W, za studena to teď řadí podstatně líp.