mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Dovoluji si také odprezentovat svůj skromný vůz.
Cesta k němu byla dlouhá a trnitá. Po několika marných pokusech o koupi 159 jsem už byl krůček od zakoupení/operáku nového Fiatu Tipo, ale nakonec se našla. Vynechám veškeré předchozí pokusy a začnu rovnou tím, jak jsem na ni narazil. Koncem června 2016, po další neuspokojivé návštěvě autobazaru, jsem znechucen otevřel inzerci a najednou tam byla - pěkná pohádka, pro bazarníky jako vyšitá.
Inzerát zněl následovně:
Nabízím k prodeji, původem CZ, Alfa Romeo 159 1.9JTDm, 110kw, r.v. 10.2005, do provozu 7.2006. Najeto 77000 km. Vozidlo bylo v autosalonu vystavené a předváděcí, poté koupeno starší paní a pak mnou. Alfa používána jako druhé auto, převážně o víkendu, manuální převodovka, 6 rychlostních stupňů, xenony, ABS, ASR, ESP, el. okna a zrcátka, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, parkovací senzory vzadu i vpředu, ALU sada 17" zimních pneu, letní na foto, ve výbavě je vše běžné kromě vyhřívaných a kožených sedaček. Prohlídka mechanikem a připojení na pc vítáno. Předváděcí jízda samozřejmostí a v dostatečné délce. Nyní po výměně oleje a filtrů. Dálniční známka 2016.
Jako těžký pesimista jsem příběh ihned odsoudil, ale prověření VIN v záznamech STK km potvrzovalo a na fotkách vypadala opravdu pěkně. No nakonec mi to nedalo a hned jsem volal. Auto bylo v Ústí, takže z Liberce poměrně dobře dostupné. Domluvila se prohlídka hned na druhý den a ráno jsme vyrazili.
Hned při příjezdu přeskočila jiskra. Naleštěná zlatošedá Alfa v ranním slunku vypadala luxusně. Bylo vidět, že majitel si auta opravdu hledí. Naleštěno jako z linky a uvnitř ani smítko. Hezky byla vidět majitelova nervozita, když můj roční prcek cupital kolem auta a hrozilo, že obtiskne packu na naleštěné vozidlo . Jal jsem se auto prohlížet, zevnějšek byl velmi zachovalý a to i na věk přes 10 let. Kromě několika teček od kamínků na kapotě, dvou divných mini důlků na levé straně (jakoby něco na bok spadlo nebo něco na ten styl) a jedné bublinky v laku na víku kufru tam nebyla v podstatě žádná vada na kráse. Chopil jsem se měřičky laku a celé vozidlo "oťukal" a výsledek byl bez ztráty kytičky. Prohlídka interiéru a zkouška elektroinstalace rovněž neodhalila závady. Následovalo napíchnutí na diag, které k mému překvapení, rovněž skončilo 100% výsledkem. Ani jediná chyba v historii. To se mi snad nikdy nepovedlo na žádném předchozím autě . Vždy tam nějaká ptákovina typu žárovek apod byla a tady nic. Nabízí se, že reset mohl proběhnout před prodejem, ale nebyl v zásadě důvod tomu nevěřit s ohledem na stav vozidla.
Následovala zkušební jízda po okolí, zahrnující dálnice, okresky i město. Ani projížďka nezkazila celkový dojem a po krátkém zvažování jsem "to" odklepnul. Sice jsem původně koukal spíš po vozech kolem roku 2009 a hlavně verzi SW, ale s přihlédnutím k celkovému stavu jsem nakonec vzal zavděk tímto kusem, který je dost možná jedním z prvních (10/2005), které opustily linku. Před podpisem smlouvy jsem ještě byl v kontaktu s předchozím majitelem, který původ vozu odsouhlasil.
Historie v bodech:
2005 - vyrobeno
2006 - přihlášeno k provozu u Srba Servis
2009 - prodej ze Srba Servis do Vrbna pod Pradědem, cca 30 000 km najeto, originál faktura zachována (prodáno za 400 000,-)
2014 - prodej z Vrbna do Ústí, 65 000 km (přes VIN info dokonce nalezen inzerát z roku 2014 včetně fotografií)
2016 - kupuji já, najeto 76 000 km
K vozidlu je i sada zimních 17" kol včetně ALU ráfků, což mi samo o sobě ušetřilo nemalou investici. Za auto jsem vyskládal téměř 200 Palackých, což se může zdát jako dost peněz, ale po zkušenostech co lze nalézt v bazarech (v jakém stavu a za kolik) se mi ta cena nějak přehnaná nezdála. Zatím koupě nelituji a dobrý technický stav se mi zatím vrací v nulových investicích do servisu. Nechal jsem pouze udělat rozvody, protože už měly 2x přežitý věk. To, že se jedná zřejmě o původní a i to, že km jsou dle všeho pravdivé mi potvrdil i servisák. V budoucnu mě možná čeká nějaké uložení tlumičů na předku a uložení motoru, které už není tak pevné jako za mlada a je znát, že motor tam trochu tancuje při přechodu zátah/brzdění motorem nebo při necitlivém řazení.
Bohužel díky mé hlouposti, jsem týden po koupi lehce orazítkoval zadní nárazník a výsledkem je popraskaná barva na levém zadním rohu. Říkám tomu punc moji hanby (ponaučení: nikdy neodbrzďujte ručku a pak si nehrajte s mobilem).
Další malá nepříjemnost se mi stala u rodičů na šikmém nájezdu do garáže. Vždy tam auto jistíme špalkem pod kolo. Nicméně ráno jsem couval nahoru a najednou slyším nějaké prasknutí. Hlava mi nebere co to je a protože to nedává smysl, tak couvám dál. Prasknutí se opakuje už nepříjemnějším tónem. Lezu ven a koukám, že špalek se nalepil na gumu a vletěl do podběhu, který trochu pomlátil. S žádným autem se mi toto nestalo a s takovou voňavkou už druhé faux pas. Někdo mi to zjevně nepřál!
Tak toť ve zkratce příběh mojí Alfetty. Nyní, leden 2017 mám s ní najeto asi 8000 km. Kromě toho, že mě auto vytáčí řadou nedostatků (od nula úložného prostoru vpředu, dle mě nelogické signalizace tempomatu a nesmysl v tom, že ho lze použít až od 4. kvaltu po opačné ovládání steraču než má většina světa) se na něj pak podívám a vše je odpuštěno .
A na závěr nějaký fotomateriál:
Větší foto lze naklikat zde: http://www.jiranek.org/alfa-159
Cesta k němu byla dlouhá a trnitá. Po několika marných pokusech o koupi 159 jsem už byl krůček od zakoupení/operáku nového Fiatu Tipo, ale nakonec se našla. Vynechám veškeré předchozí pokusy a začnu rovnou tím, jak jsem na ni narazil. Koncem června 2016, po další neuspokojivé návštěvě autobazaru, jsem znechucen otevřel inzerci a najednou tam byla - pěkná pohádka, pro bazarníky jako vyšitá.
Inzerát zněl následovně:
Nabízím k prodeji, původem CZ, Alfa Romeo 159 1.9JTDm, 110kw, r.v. 10.2005, do provozu 7.2006. Najeto 77000 km. Vozidlo bylo v autosalonu vystavené a předváděcí, poté koupeno starší paní a pak mnou. Alfa používána jako druhé auto, převážně o víkendu, manuální převodovka, 6 rychlostních stupňů, xenony, ABS, ASR, ESP, el. okna a zrcátka, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, parkovací senzory vzadu i vpředu, ALU sada 17" zimních pneu, letní na foto, ve výbavě je vše běžné kromě vyhřívaných a kožených sedaček. Prohlídka mechanikem a připojení na pc vítáno. Předváděcí jízda samozřejmostí a v dostatečné délce. Nyní po výměně oleje a filtrů. Dálniční známka 2016.
Jako těžký pesimista jsem příběh ihned odsoudil, ale prověření VIN v záznamech STK km potvrzovalo a na fotkách vypadala opravdu pěkně. No nakonec mi to nedalo a hned jsem volal. Auto bylo v Ústí, takže z Liberce poměrně dobře dostupné. Domluvila se prohlídka hned na druhý den a ráno jsme vyrazili.
Hned při příjezdu přeskočila jiskra. Naleštěná zlatošedá Alfa v ranním slunku vypadala luxusně. Bylo vidět, že majitel si auta opravdu hledí. Naleštěno jako z linky a uvnitř ani smítko. Hezky byla vidět majitelova nervozita, když můj roční prcek cupital kolem auta a hrozilo, že obtiskne packu na naleštěné vozidlo . Jal jsem se auto prohlížet, zevnějšek byl velmi zachovalý a to i na věk přes 10 let. Kromě několika teček od kamínků na kapotě, dvou divných mini důlků na levé straně (jakoby něco na bok spadlo nebo něco na ten styl) a jedné bublinky v laku na víku kufru tam nebyla v podstatě žádná vada na kráse. Chopil jsem se měřičky laku a celé vozidlo "oťukal" a výsledek byl bez ztráty kytičky. Prohlídka interiéru a zkouška elektroinstalace rovněž neodhalila závady. Následovalo napíchnutí na diag, které k mému překvapení, rovněž skončilo 100% výsledkem. Ani jediná chyba v historii. To se mi snad nikdy nepovedlo na žádném předchozím autě . Vždy tam nějaká ptákovina typu žárovek apod byla a tady nic. Nabízí se, že reset mohl proběhnout před prodejem, ale nebyl v zásadě důvod tomu nevěřit s ohledem na stav vozidla.
Následovala zkušební jízda po okolí, zahrnující dálnice, okresky i město. Ani projížďka nezkazila celkový dojem a po krátkém zvažování jsem "to" odklepnul. Sice jsem původně koukal spíš po vozech kolem roku 2009 a hlavně verzi SW, ale s přihlédnutím k celkovému stavu jsem nakonec vzal zavděk tímto kusem, který je dost možná jedním z prvních (10/2005), které opustily linku. Před podpisem smlouvy jsem ještě byl v kontaktu s předchozím majitelem, který původ vozu odsouhlasil.
Historie v bodech:
2005 - vyrobeno
2006 - přihlášeno k provozu u Srba Servis
2009 - prodej ze Srba Servis do Vrbna pod Pradědem, cca 30 000 km najeto, originál faktura zachována (prodáno za 400 000,-)
2014 - prodej z Vrbna do Ústí, 65 000 km (přes VIN info dokonce nalezen inzerát z roku 2014 včetně fotografií)
2016 - kupuji já, najeto 76 000 km
K vozidlu je i sada zimních 17" kol včetně ALU ráfků, což mi samo o sobě ušetřilo nemalou investici. Za auto jsem vyskládal téměř 200 Palackých, což se může zdát jako dost peněz, ale po zkušenostech co lze nalézt v bazarech (v jakém stavu a za kolik) se mi ta cena nějak přehnaná nezdála. Zatím koupě nelituji a dobrý technický stav se mi zatím vrací v nulových investicích do servisu. Nechal jsem pouze udělat rozvody, protože už měly 2x přežitý věk. To, že se jedná zřejmě o původní a i to, že km jsou dle všeho pravdivé mi potvrdil i servisák. V budoucnu mě možná čeká nějaké uložení tlumičů na předku a uložení motoru, které už není tak pevné jako za mlada a je znát, že motor tam trochu tancuje při přechodu zátah/brzdění motorem nebo při necitlivém řazení.
Bohužel díky mé hlouposti, jsem týden po koupi lehce orazítkoval zadní nárazník a výsledkem je popraskaná barva na levém zadním rohu. Říkám tomu punc moji hanby (ponaučení: nikdy neodbrzďujte ručku a pak si nehrajte s mobilem).
Další malá nepříjemnost se mi stala u rodičů na šikmém nájezdu do garáže. Vždy tam auto jistíme špalkem pod kolo. Nicméně ráno jsem couval nahoru a najednou slyším nějaké prasknutí. Hlava mi nebere co to je a protože to nedává smysl, tak couvám dál. Prasknutí se opakuje už nepříjemnějším tónem. Lezu ven a koukám, že špalek se nalepil na gumu a vletěl do podběhu, který trochu pomlátil. S žádným autem se mi toto nestalo a s takovou voňavkou už druhé faux pas. Někdo mi to zjevně nepřál!
Tak toť ve zkratce příběh mojí Alfetty. Nyní, leden 2017 mám s ní najeto asi 8000 km. Kromě toho, že mě auto vytáčí řadou nedostatků (od nula úložného prostoru vpředu, dle mě nelogické signalizace tempomatu a nesmysl v tom, že ho lze použít až od 4. kvaltu po opačné ovládání steraču než má většina světa) se na něj pak podívám a vše je odpuštěno .
A na závěr nějaký fotomateriál:
Větší foto lze naklikat zde: http://www.jiranek.org/alfa-159
Naposledy upravil(a) mrkvak dne 12.1.2017, čtv 08:05, celkem upraveno 1 x.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6962
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
hezký auto a parádně nafoceno
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Moc pěkný fotky Líbí se mi málokterej sedan 159 co není v Ti, ale tvůj mezi ně patří, stav super.
Jak si to myslel s těma stěračema ?
Jak si to myslel s těma stěračema ?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Stěračema? O nich tam snad nic nepíšu :-). Prosím osvětlit
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6962
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
koukám,že jsi liberečák, tak to můžeme dát někdy kafe na pumpě
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
To klidně můžeme :-). Liberecká alfí komunita je silná. Ale přiznám se, že nejsem aktivní účastník zdejších srazů. Takové hromadné akce mě nelákají, ale nějaký alfí parťák se vždy hodí .
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Teda blinkry, co to píšu...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Jo tak to je omyl muj. Myslel jsem samo sterace. Ted nechapu, jak jsem to tam mohl napsat a tys mel vlastne neprimo pravdu
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
No vidíš
Jo, to mě ze začátku taky vytáčelo, pořád sem si to házel do první polohy než jsem si zvyknul.
edit: já si říkal že je divný aby ti fungovaly blinkry naopak...
Jo, to mě ze začátku taky vytáčelo, pořád sem si to házel do první polohy než jsem si zvyknul.
edit: já si říkal že je divný aby ti fungovaly blinkry naopak...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Tak já měl před 159 2 Stila a jednu 147, ale přesto si na to nemohu pořádně zvyknout. Jezdím i služebníma Octaviema a prostě opačnej systém mi přijde i logičtější. Hlavně na to jedno setření, prostě plácnu dolu a hotovo. Asi se budu rouhat, ale i tempomat maj v Oktě líp vyřešenej.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Tempomat mi naprosto vyhovuje, jak je v oktě ?
Je fakt že na stěrač je ten pohyb dolů přirozenější...
Je fakt že na stěrač je ten pohyb dolů přirozenější...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
U tempomatu mi vadí v zásadě dvě (tři) věci.
1) druhá páčka, preferoval bych tlačítka na páčce směrovek (jako to má např Octavia). Celkem se mi stává, že páčku nakopnu při nastupování, protože tato trčí dost dolů. Druhou páčku má sice více značek, zaznamenal jsem například v poslední Audi A4, kterou jsem měl na služebce v Kanadě.
2) Nejasná signalizace - nechápu proč se kontrolka tempomatu rozsvěcí ihned po přepnutí páčky na páčce tempomatu (což signalizuje, že tempomat je povolen) a potom vlastní nastavení rychlosti není nijak poznat. Jen tím, že auto prostě jede podle tempomatu. Právě u Škodovek mi přijde smysluplnější, že kontrolka se rozsvítí ve chvíli, kdy je tempomat přímo aktivní a hned vizuálně vidím, že už nemusím stát na plynu apod. Například při jízdě z kopce a navolení rychlosti se hůře pozná, zda aktivní je nebo ne.
3) Třetí už jsem zmínil - nejde mi do hlavy, proč lze aktivovat tempomat až na 4. a vyšší kvalt. 1 a 2 bych klidně oželel, ale tempomat na trojku mi opravdu chybí. Obecní rychlost je na 4. stupeň už dost na limitu. Po rovině jakž takž, ale kopec už je trápení.
1) druhá páčka, preferoval bych tlačítka na páčce směrovek (jako to má např Octavia). Celkem se mi stává, že páčku nakopnu při nastupování, protože tato trčí dost dolů. Druhou páčku má sice více značek, zaznamenal jsem například v poslední Audi A4, kterou jsem měl na služebce v Kanadě.
2) Nejasná signalizace - nechápu proč se kontrolka tempomatu rozsvěcí ihned po přepnutí páčky na páčce tempomatu (což signalizuje, že tempomat je povolen) a potom vlastní nastavení rychlosti není nijak poznat. Jen tím, že auto prostě jede podle tempomatu. Právě u Škodovek mi přijde smysluplnější, že kontrolka se rozsvítí ve chvíli, kdy je tempomat přímo aktivní a hned vizuálně vidím, že už nemusím stát na plynu apod. Například při jízdě z kopce a navolení rychlosti se hůře pozná, zda aktivní je nebo ne.
3) Třetí už jsem zmínil - nejde mi do hlavy, proč lze aktivovat tempomat až na 4. a vyšší kvalt. 1 a 2 bych klidně oželel, ale tempomat na trojku mi opravdu chybí. Obecní rychlost je na 4. stupeň už dost na limitu. Po rovině jakž takž, ale kopec už je trápení.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Ono koncern jde lehce proti proudu v tomhle a má stěrače naopak, než to bývá jinde. Většina aut má páčku nahoru pro jedno setření a dolů pak cyklovač a jednotlivé rychlosti. Má to tak třeba Mazda, Honda, Toyota... vlastně asi skoro všichni. Co ve 159 lehce nelogické a nasírací je, jsou dálky. Nepochopim, proč to nemůže bejt jako jinde, že od sebe zapnuto a k sobě houkačka. Obzvlášť když to takhle má jen 159. Co se kontrolky tempomatu týče, tak nevim, jak octávka, ale třeba SAG to má stejně jako 159, že kontrolka svítí po aktivaci tempomatu. Mazda má třeba kontrolky dvě. Zapínání tempomatu ve staršách koncernech mi příjde debilní, furt si u toho blikám. Ve 159 to taky není zrovna ideální, ale vadí to tam jen těm, co seděj moc nalepení na volant a maj moc pokrčený nohy. Ideál je ale mít ovládání na volantu.
Každopádně gratulace k Alfě... takto voňavých 159 se moc nenajde
Každopádně gratulace k Alfě... takto voňavých 159 se moc nenajde
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Ano na tu dvoustupnovou packu dalkacu jsem zapomnel. To me taky sere. Kdyz chces na nekoho rychle zablikat, tezko se odhaduje sila mezi blikem a zapnutim dalek.
Jinak u volantu moc nesedim. Nastaveno mam tak, aby pri plnem seslapu spojky jsem porad mel mirne pokrcenou nohu. Vysku mam cca 175 takze bezny prumer asi. Chte nechte o ni obcas zavadim a protoze je z lacinyho ausus plastu takbse bojim, ze to ukopnu .
Coz mi pripomina dalsi male negativum. U 147 rok 2001 mi prisel interier festovneji a poctiveji udelany. Packy pod volantem jsou jedna z hlavnich veci co na me pusobi fakt lacine proti 147.
Jinak u volantu moc nesedim. Nastaveno mam tak, aby pri plnem seslapu spojky jsem porad mel mirne pokrcenou nohu. Vysku mam cca 175 takze bezny prumer asi. Chte nechte o ni obcas zavadim a protoze je z lacinyho ausus plastu takbse bojim, ze to ukopnu .
Coz mi pripomina dalsi male negativum. U 147 rok 2001 mi prisel interier festovneji a poctiveji udelany. Packy pod volantem jsou jedna z hlavnich veci co na me pusobi fakt lacine proti 147.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
To je asi jen zdání... páčky pod volantem sice na tak drahé auto působí lehce fórově, ale jedinej, kdo ji urval o kom vím byl Sunic a to jen proto, že ho nas...l dešťovej senzor Jinak mě interiér příjde kvalitnější než ve 147... nevrže to, celkově je to pěkně spasované a tak. Kůže na dveřích, dřevo, leštěné hliníkové panely, značková kůže Poltrona Frau... no dobře, já mám v autě tu nejvyšší verzi interiéru, takže těžko soudit, jak na tom jsou ty běžnější výbavy. Fakt je ten, že hlavně auta, co maj na středové konzoli plast místo kovu působěj děsně lacině no
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Ti je nádhera, obyčejný 159 vypadají ale taky hodně k světu, hoď sem interiér ještě.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
...
Naposledy upravil(a) ozzy dne 8.7.2019, pon 21:23, celkem upraveno 1 x.
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Nááádherná fakt je že odkládací prostory v předu nula jinak na vše ostatní si člověk zvykne prostě to má jinak no, já střídám v práci cca 3 rozdílná vozidla každé má odlišné ovládání už to neřeším a jedu
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Jo s odkládacím prostorem je to fakt bída. Obecně se to ví, ale když jsem to poznal pořádně na vlastní kůži, tak mohu upřímně říci, že mi to opravdu vadí. Skalní obhájci budou křičet, že to není auto na jezdění na chalupu apod, ale to nic nemění na tom, že třeba mobil, peněženku a občas nějaký kafe by si tam člověk rád dal. Kapsy ve dveřích jsou směšně mělké a k tomu úzké, že do nich peněženku musím tlačit násilím. Uprostřed není skoro nic, v podstatě mini prostor na odložení mobilů. Područka je sice efektně rozdělená na 2 prostory, ale výsledek je ten, že jeden prostor je k ničemu a druhý o něco méně. A schránka před spolujezdcem taky prostorem neoplývá.
Pokud jsme vpředu dva, je skoro nereálné si odložit mobily, peněženky nebo něco do úst. Předchozí 147 na tom byla podstatně lépe. Kapsy dveří velké, na středovém místa taky celkem dost a v područce se ukryje i 0,7l lahev.
Pokud jsme vpředu dva, je skoro nereálné si odložit mobily, peněženky nebo něco do úst. Předchozí 147 na tom byla podstatně lépe. Kapsy dveří velké, na středovém místa taky celkem dost a v područce se ukryje i 0,7l lahev.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
Re: mrkvak - Alfa Romeo 159, 1.9 JTDm 16V, 2005
Jo je to tak prostě fakt bida,ale tak nějak sem se s tím naučil žít co jde dám do kufru doklady apod.Zase mi 159 přináší např. příjemné jízdní zážitky,krásný interiér orientovaný na řidiče a tak
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 23 hostů