TPMS
TPMS
Nevite nekdo jak se na Giulii resetuje TPMS? Po prehozeni na novy kola to nejdriv ukazovalo (celkem dlouho) tlaky stary sady a ted tam naskocily jen carky, ikonka gumy na pristrojovce a tyre pressure system unavailable hlaska pri startu.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: TMPS
tak to nevím, já ještě nepřezouval.... každopádně to dávám do nového vlákna....
jinak v návodu je zajímavá pasáž o vypnutí systému....
chápu to dobře že když mi autorizák nastaví že jsem v zemi kde ten systém nemusím používat tak to TPMS můžu mít vypnuté?
jinak v návodu je zajímavá pasáž o vypnutí systému....
chápu to dobře že když mi autorizák nastaví že jsem v zemi kde ten systém nemusím používat tak to TPMS můžu mít vypnuté?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: TPMS
myslím si že doma to nevyřešíš- servis a přes diag... jako u novejch koncernů... 

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TPMS
To me napadlo jako prvni, tak jsem volal do Imofy a ty rikali ze prej ne, ze se to nacte samo jizdou. Nicmene frcim do Zlina, uz jsem za Jihlavou a porad nic. V navodu neni ani slovo.hno3 píše: 18.7.2017, úte 08:35 myslím si že doma to nevyřešíš- servis a přes diag... jako u novejch koncernů...![]()
Odkud mas tu informaci?
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: TPMS
informaci mam od kolegy, kterej loni pořídil nějakej novej krám od VW (myslím že Tiguan) a po přezutí na zimáky doma (samozřejmě s odpovídajicími senzory) to na něj neustále řvalo... takže návštěva servisu a naučení "novejch" kol..
Naposledy upravil(a) hno3 dne 18.7.2017, úte 10:09, celkem upraveno 2 x.
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9097
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: TPMS
Jen pro jistotu, na těch nových kolech máš seznory TPMS?
Jinak dle toho, co píšou v návodu to celý zhasne až při dalším nastartování!
Jinak dle toho, co píšou v návodu to celý zhasne až při dalším nastartování!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: TPMS
To isté nám tvrdili v Suzuki, po výmene na letné to ostalo svietiť a pipalo to. Vraj sa to samo upraví - neupravilo sa, trebalo ísť s tým na diag do autorizaku.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
- Tommino
- Štamgast
- Příspěvky: 671
- Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TPMS
Chlapi, zkusím všeobecně zodpovědět otázku TPMS. Živí mě vybavení pneuservisů, v podstatě všechno co v pneuservisu vidíte, od zouvačky, vyvažovačky, přes nářadí na servis a opravu pneu a hlavně veškerý spotřebák, cca 300 druhů ventilů, záplaty na všechno, chemie, jakékoliv duše. Prostě opravdu od halířových položek až po stroje.
TPMS je obecně velký problém. Když se zaměřím na přímé TPMS (monitorování přes čidla TPMS senzorů), je problém ten, že u každé automobilky se párují čidla s řídící jednotkou úplně jinak. Zjednodušeně - automaticky, přes OBDII kabel nebo pomocí učících kroků, které jsou u každého vozu jinak. Pozor, u každého vozu, ne u značky. Tzn., že můžete mít např. Ford S-max 2015 a ten se bude párovat úplně jinak než model 2014 s jiným motorem. Třeba zmiňovaný Ford se páruje pomocí učících kroků, které pomalu kolikrát nezná ani automobilka. S-max jich má tuším 15, a je to něco jako:
Zapnout zapalování, otevřít kapotu, vypnout zapalování, zavřít kapotu, zapnout zapalování, 2x zmáčknout nožní brzdu, vypnout zapalování, zatáhnout ruční brzdu atp. Teď jsem si tyto kroky vymyslel, nejsou tak přesně, ale jen pro představu (sám jsem S-maxe měl). Pokud budete někdo řešit novou sadu s TPMS ventily, je nejlepší a nejjednodušší udělat si klony originálních ventilů. Tzn., že programovatelnému čidlu (pozor, musí být programovatelné, to nejsou všechny) nahrajete ID původních senzorů a auto tak vůbec nepozná, že jsou nasazeny nové senzory. ID zjistíte tak, že pomocí TPMS diagnostiky Vám pneuservis, který tuto diagnostiku má, vyčte ID originálních senzorů a to Vám potom nahraje do nových programovatelných senzorů. Pokud senzor nekomunikuje (je vybitý, poškozený..), sundáte pneumatiku a ID vyčtete ze senzoru (je napsané na každém senzoru), toto potom nadiktujete servisu nebo mně
a ten (já) Vám nahraje toto ID do programovatelných senzorů, které si potom nasadíte do nové sady disků. Schválně mrknu do tabulky, jak se párují Alfy ....tak ano, u Giulie je to automaticky, tzn., že ani nejsou potřeba klony, ale přes diagnostiku (která obsahuje požadované kódy) stačí do nových senzorů nahrát tyto kódy a senzory se mohou nasadit na jakýkoliv disk a vozidlo se spáruje automaticky. Co můžu doporučit jsou senzory CUB: https://www.vawobchod.cz/cub/ , které jsou o trochu větší a to z toho důvodu, že jsou vybaveny kvalitní větší baterií Sony, než všechny sériové senzory a tato vydrží 5-7 let, takže značná úspora, oproti senzorům ostatním, které vydrží 3-5 let. Kdyby někdo někdy chtěl senzory na jakékoliv auto, umím zařídit i cenu bych oproti shopu dokázal pro Alfisty vylepšit.
TPMS je obecně velký problém. Když se zaměřím na přímé TPMS (monitorování přes čidla TPMS senzorů), je problém ten, že u každé automobilky se párují čidla s řídící jednotkou úplně jinak. Zjednodušeně - automaticky, přes OBDII kabel nebo pomocí učících kroků, které jsou u každého vozu jinak. Pozor, u každého vozu, ne u značky. Tzn., že můžete mít např. Ford S-max 2015 a ten se bude párovat úplně jinak než model 2014 s jiným motorem. Třeba zmiňovaný Ford se páruje pomocí učících kroků, které pomalu kolikrát nezná ani automobilka. S-max jich má tuším 15, a je to něco jako:
Zapnout zapalování, otevřít kapotu, vypnout zapalování, zavřít kapotu, zapnout zapalování, 2x zmáčknout nožní brzdu, vypnout zapalování, zatáhnout ruční brzdu atp. Teď jsem si tyto kroky vymyslel, nejsou tak přesně, ale jen pro představu (sám jsem S-maxe měl). Pokud budete někdo řešit novou sadu s TPMS ventily, je nejlepší a nejjednodušší udělat si klony originálních ventilů. Tzn., že programovatelnému čidlu (pozor, musí být programovatelné, to nejsou všechny) nahrajete ID původních senzorů a auto tak vůbec nepozná, že jsou nasazeny nové senzory. ID zjistíte tak, že pomocí TPMS diagnostiky Vám pneuservis, který tuto diagnostiku má, vyčte ID originálních senzorů a to Vám potom nahraje do nových programovatelných senzorů. Pokud senzor nekomunikuje (je vybitý, poškozený..), sundáte pneumatiku a ID vyčtete ze senzoru (je napsané na každém senzoru), toto potom nadiktujete servisu nebo mně

Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Re: TPMS
2 Tommino: diky za osvetu!
Nicmene, jsem v autorizaku ve Zline a tady mi tvrdi, ze potrebuji znat ID ventilku z nove sady (tj vsechny kola zout a opsat) aby je mohli pres diagnostiku zadat do auta.
Je to tak?
Nicmene, jsem v autorizaku ve Zline a tady mi tvrdi, ze potrebuji znat ID ventilku z nove sady (tj vsechny kola zout a opsat) aby je mohli pres diagnostiku zadat do auta.
Je to tak?
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: TPMS
To právě má mít pneuservis a přes čtečku se to "pošle" do auta
Ale třeba ta jejich čtečka neumí načíst SN, možné je vše...
http://www.pneujavurek.cz/tpms.htmKontrola TPMS ventilů:
Při každé návštěvě našeho pneuservisu Vám můžeme provést kontrolu TPMS ventilů, takže se dozvíte,
v jakém stavu jsou baterie ve Vašich senzorech TPMS. Je to velmi rychlé, provádí se bezdrátově
pouze přiložením diagnostického přístroje k ventilu. Doporučujeme!
Ale třeba ta jejich čtečka neumí načíst SN, možné je vše...
Re: TPMS
autorizák je jeden z prvních co by měl umět kdejakou novou sračku co dává mateřská automobilka do aut
jinak to je pěkná ostuda...

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Tommino
- Štamgast
- Příspěvky: 671
- Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TPMS
Ty jsi kupoval nová čidla, nebo jak to vlastně bylo? Přestala ti fungovat ta původní? Je dost možné, že nemají TPMS diagnostiku a dělají to nějak jinak...i když nevím jak. Každá TPMS diagnostika umí ID vyčíst přes disk nebo pneumatiku, přiloží a vyčte se ID a nebo senzor neodopvídá - tzn. že je mechanicky poškozený nebo vybitý, nic se sundávat nemusí, od toho je diagnostika a ta zjistí i přes pneu, zda senzor komunikuje, či ne. Pokud ne, tak je KO - vybitý nebo rozbitý.honziss píše: 18.7.2017, úte 11:54 2 Tommino: diky za osvetu!
Nicmene, jsem v autorizaku ve Zline a tady mi tvrdi, ze potrebuji znat ID ventilku z nove sady (tj vsechny kola zout a opsat) aby je mohli pres diagnostiku zadat do auta.
Je to tak?
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
- Tommino
- Štamgast
- Příspěvky: 671
- Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TPMS
To umí právě každá TPMS diagnostika, jinak by byla k ničemu.Petr147 píše: 18.7.2017, úte 12:06 To právě má mít pneuservis a přes čtečku se to "pošle" do auta
http://www.pneujavurek.cz/tpms.htmKontrola TPMS ventilů:
Při každé návštěvě našeho pneuservisu Vám můžeme provést kontrolu TPMS ventilů, takže se dozvíte,
v jakém stavu jsou baterie ve Vašich senzorech TPMS. Je to velmi rychlé, provádí se bezdrátově
pouze přiložením diagnostického přístroje k ventilu. Doporučujeme!
Ale třeba ta jejich čtečka neumí načíst SN, možné je vše...
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
- Tommino
- Štamgast
- Příspěvky: 671
- Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TPMS
To právě neumí, pro ně je to v 80% španělská vesnice a my je potom školíme na tuto problematiku. Třeba Toyota (nebudu jmenovat která), na všech pobočkách mají nějakou diagnostiku, se kterou neumí pracovat, složitá a umí jen Toyoty. Tak ti si před 14 dny na jedu pobočku ode mě koupili CUB i s OBDII kabelem a to je opravdu ''blbuvzdorná'' diagnostika a úplně jednoduchá a uděláš s ní všechna auta. Dnes tam byla obchoďačka a volala, že pán je nadšený jak je to jednoduché, a že už dělal 2 jiná auta než Toyota a vše šlo jak má, tak doporučí ostatním pobočkám, aby vzali.hno3 píše: 18.7.2017, úte 12:53 autorizák je jeden z prvních co by měl umět kdejakou novou sračku co dává mateřská automobilka do autjinak to je pěkná ostuda...
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
- Tommino
- Štamgast
- Příspěvky: 671
- Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TPMS
Podle odkazu se dívám, že na P6 dělají univerzální programovací senzory Alligator, taky prodávám, je tam trochu vyšší cena, nevydrží tak dlouho jako CUB (baterie), ale jsou dobré a funguje to. Mrknu, má Alligator data pro Giulii a Ateq VDO prodávám taky a je to asi nejlepší diagnostika. Drahá, dnes už zbytečná celkem, protože CUB umí to stejné za 1/3 peníze, ale VDO je super.
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti