Jo, požičajú mi ho na celý deň, takže z tých 300-500 km, čo na ňom urobím, si budem vedieť urobiť obrázok.
Otázka ku konfigurácii: ak chcem aktívny diferenciál, čo chcem a dosť, tak musím chcieť aj aktívny podvozok (balík Výkon), čo v zásade nevadí, lebo z iných áut s tým mám len tie najlepšie skúsenosti. No predavač ma od toho pruženia odhováral, vraj to nie je tak odladené ako normálny pružinový podvozok. Nikde na nete k nemu neviem nič relevantné nájsť. Nemá s tým niekto skúsenosť? Žiadna predvádzačka v BA aktívny podvozok nemá.
A ešte otázka k výberu motorov. Pohrávam sa s myšlienkou zobrať namiesto silnejšieho 280k benzínu ten slabší 200k. Dynamicky mi bude pohodlne stačiť a vzhľadom k nižšiemu výkonu predpokladám vyššiu spoľahlivosť. Nechcem ho po troch rokoch predávať, mám rád autá na dlho. Som mimo?
Dík za každý postreh.
Aktivní podvozek
Re: Stelvio (pokec)
No to me trochu prekvapuje, ze prodejce rika, ze to neni odladeny a ani tam to auto nemaji
Ja balik Vykon na Giulii mam a nemuzu si stezovat a urcite bych si ho vybral znovu kdybych kupoval novy auto. V rezimu D se da podvozek nastavit na "hard" nebo "soft" - rozdil poznas zejmena na rozbity silnici a pri jizde na hrane. Jinak jsou ale obe nastaveni dostatecne komfortni a nelame ti to pater a nevyklepava plomby ze zubu, jako to treba delaji ve sport modu nektery nemecky auta. Co se tyka LSD, tak ac nejde vypnout ESP (ale s SUV asi nikdo driftovat nechce
), tak ten diff tam opravdu znat je. Mel jsem ted moznost jezdit verzi bez LSD a pocitove (asi i realne) jsem byl v zatackach pomalejsi a mene jisty a auto slo do smyku a ESP zacalo "kopat" mnohem driv.
Co se tyka motoru, tak urcite vem verzi 280hp, ta je dynamicky jinde a casem by ti pripadalo tech 200hp malo. Spolehlivost bude stejna, to bych neresil. Jo a nevim teda, jak je to u Stelvia, ale u Giulie Super jsou v zakladu sedacky, ktery nejsou uplne dobry a je lepsi si priplatit za ty sportovni, ktere maji lepsi bocni vedeni.


Co se tyka motoru, tak urcite vem verzi 280hp, ta je dynamicky jinde a casem by ti pripadalo tech 200hp malo. Spolehlivost bude stejna, to bych neresil. Jo a nevim teda, jak je to u Stelvia, ale u Giulie Super jsou v zakladu sedacky, ktery nejsou uplne dobry a je lepsi si priplatit za ty sportovni, ktere maji lepsi bocni vedeni.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Stelvio (pokec)
aktivní podvozek mají všechny Giulie QV a myslím si zatím nikdo nestěžoval :-) kdyžtak se zeptej i ve vlákně o Giulii QV, tam ti majitelé řeknou.....
něco málo viz tady: https://www.youtube.com/watch?v=esxsktqxbYA
podle mě to je prostě tlumič s elektronicky stavitelnou tuhostí.... nic co by nebylo miliónkrát vyzkoušené.... pokud to tlačítko nezmáčkneš, teoreticky by to mělo být úplně stejně pohodlné jako běžné Stelvio.... ale jen teoretizuju, nejel jsem s tím....
2.0T se výkonově liší jen nastavením SW, železo je stejné.... to se aspoň většinou píše.... možná je tam nějaký drobný rozdíl, ale nic zásadního.... Pokud to máš na dlouhé přesuny tak je jedno jestli jedeš 150 na tempomat s verzí 200PS nebo 280PS ne? ;-) samozřejmě když budeš těch 280 koní ždímat tak asi to namáhání bude vyšší než u 200PS verze.... ale když s tím budeš jezdit normálně tak bych nic neřešil a vzal tu výkonnější verzi čistě kvůli výkonové rezervě....
Suma sumárum bych buď šel do 200PS verze bez aktivního podvozku a toho diferenciálu, prostě poctivý základ, jezdit to i tak bude pěkně.... a nebo teda 280PS a pak už i ty blbosti kolem ;-) Ale jestli je smysl auta jezdit dlouhé štreky a ne dělat zábavu, tak i ten základ bude naprosto OK a ušetříš nějaké prachy, no.... ;-)
něco málo viz tady: https://www.youtube.com/watch?v=esxsktqxbYA
podle mě to je prostě tlumič s elektronicky stavitelnou tuhostí.... nic co by nebylo miliónkrát vyzkoušené.... pokud to tlačítko nezmáčkneš, teoreticky by to mělo být úplně stejně pohodlné jako běžné Stelvio.... ale jen teoretizuju, nejel jsem s tím....
2.0T se výkonově liší jen nastavením SW, železo je stejné.... to se aspoň většinou píše.... možná je tam nějaký drobný rozdíl, ale nic zásadního.... Pokud to máš na dlouhé přesuny tak je jedno jestli jedeš 150 na tempomat s verzí 200PS nebo 280PS ne? ;-) samozřejmě když budeš těch 280 koní ždímat tak asi to namáhání bude vyšší než u 200PS verze.... ale když s tím budeš jezdit normálně tak bych nic neřešil a vzal tu výkonnější verzi čistě kvůli výkonové rezervě....
Suma sumárum bych buď šel do 200PS verze bez aktivního podvozku a toho diferenciálu, prostě poctivý základ, jezdit to i tak bude pěkně.... a nebo teda 280PS a pak už i ty blbosti kolem ;-) Ale jestli je smysl auta jezdit dlouhé štreky a ne dělat zábavu, tak i ten základ bude naprosto OK a ušetříš nějaké prachy, no.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Stelvio (pokec)
Jenom technicka poznamka:
- aktivni podvozek se tyka jen rezimu D, v ostatnich je "standard" a nejde prepinat
- v D rezimu nemackas tlacitko, aby to bylo tvrdy, ale naopak mackas tlacitko, aby to bylo mekky
- "vraj to nie je tak odladené ako normálny pružinový podvozok" - tohle je taky normalni pruzinovy podvozek, akorat si nastavujes tuhost tlumice jak psal Kubas
- aktivni podvozek se tyka jen rezimu D, v ostatnich je "standard" a nejde prepinat
- v D rezimu nemackas tlacitko, aby to bylo tvrdy, ale naopak mackas tlacitko, aby to bylo mekky

- "vraj to nie je tak odladené ako normálny pružinový podvozok" - tohle je taky normalni pruzinovy podvozek, akorat si nastavujes tuhost tlumice jak psal Kubas
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Stelvio (pokec)
Tým „normálnym“ podvozkom som to len chcel odlíšiť od adaptívneho...
Dík za vysvetlenie. Mimochodom, tá štandardná tvrdosť v režimoch N+A je ako mäkká v režime D? Že to v déčku prituhne je celkom OK, tak by som to aj očakával.
Inak, aký je rozdiel medzi Aktívnym pružením Alfa FSD (kód 377) a Alfa Active suspension (SDD). Z predajcu som nič zrozumiteľné nedostal.
Dík za vysvetlenie. Mimochodom, tá štandardná tvrdosť v režimoch N+A je ako mäkká v režime D? Že to v déčku prituhne je celkom OK, tak by som to aj očakával.
Inak, aký je rozdiel medzi Aktívnym pružením Alfa FSD (kód 377) a Alfa Active suspension (SDD). Z predajcu som nič zrozumiteľné nedostal.
Re: Aktivní podvozek
jestli chápu co psal Kenjiro tak prostě to má dvě polohy - hard/soft. Jde to používat jen v režimu "D", jinak jezdíš furt na soft.... jen v tom "D" si můžeš vybrat jestli hard nebo soft....
co se druhého dotazu týče tak viz printscreen z německého ceníku (český je stručný a nic nevysvětluje) - aktivní podvozek je to o čem jsme se tady bavili (tedy prostě manuální možnost nastavení tuhosti tlumičů).
ta druhá položka - FSD - je patrně spíš komfortní funkce (nelze dát do QV) a když to strojově přeložím tak je to "tlumící síla se odvozuje od frekvence pohybů vozidla".... tzn. to auto asi nějak detekuje po jak hrbolaté cestě jedeš a podle toho automaticky řídí tuhost tlumičů..... je to asi jakási nadstavba toho aktivního podvozku.... (musíš ho mít aby sis tohle mohl přikoupit)
co se druhého dotazu týče tak viz printscreen z německého ceníku (český je stručný a nic nevysvětluje) - aktivní podvozek je to o čem jsme se tady bavili (tedy prostě manuální možnost nastavení tuhosti tlumičů).
ta druhá položka - FSD - je patrně spíš komfortní funkce (nelze dát do QV) a když to strojově přeložím tak je to "tlumící síla se odvozuje od frekvence pohybů vozidla".... tzn. to auto asi nějak detekuje po jak hrbolaté cestě jedeš a podle toho automaticky řídí tuhost tlumičů..... je to asi jakási nadstavba toho aktivního podvozku.... (musíš ho mít aby sis tohle mohl přikoupit)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Aktivní podvozek
K tomu tlumení: FSD tlumiče budou jen normální s mechanicko hydraulickým vylepšením, tzn. totéž co dělá třeba KONI ve verzi FSD https://www.koni-tlumice.cz/Giulia-c1_1_2.htm a v případě SDD bude tuhost a charakteristika tlumiče regulována elektronicky, tím pádem aktivně řiditelný podvozek.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti