Navíc teda podle akčního ceníku viz níže je Superka jen nepatrně levnější než Veloce a tím pádem myslím neprodejná, protože Veloce má kotel výbavy navíc a k tomu větší výkon....

Samozřejmě v cizině (PL, DE) je nabídka podstatně širší....
Já bych se na akční cenu vůbec nedíval. Z mých zkušeností je potřeba pracovat s běžnou ceníkovou sumou a z toho odpočítat určitou % výši, kterou si v konkrétní době u konkrétního prodejce vyjednáš (mění se v čase).Kubas píše: 17.5.2021, pon 07:53 .... tak se tím proklikávám a nějak se mi to rozpadá pod rukama, například verze Ti byla ještě před pár týdny v konfigurátoru, teď už je v ceníku napsáno že se doprodává a nepůjde dát do výroby. Takže v nabídce zůstává jen Superka a Veloce, + teda ještě nesmyslně drahé Veloce Ti....
Navíc teda podle akčního ceníku viz níže je Superka jen nepatrně levnější než Veloce a tím pádem myslím neprodejná, protože Veloce má kotel výbavy navíc a k tomu větší výkon....![]()
Samozřejmě v cizině (PL, DE) je nabídka podstatně širší....
Tak ta potenciální maximální možná % sleva je samozřejmě i v současné době o dost vyšší než uváděných necelých 9,3%Kubas píše: 17.5.2021, pon 10:36 tak zas když je tam akční cena tak dražší to nebude, že jo.... ;-) čili vycházím z aktuální ceníkovky, když je akční, tak z ní.... a pak jednám jestli se z toho dá ještě dát nějaká sleva....
No tohle jsem si taky našel, když mě to dříve zajímalo. Nicméně tohle mě fakt neuspokojuje. Navíc tento text rozhodně neznamená, že se může měnit i předpětí pružin resp. to nevyvrací. Podle čeho si troufáš jako tvrdit, že to pružiny rozhodně nemění? Jak jsem psal, samotného by mě to zajímalo, pátral jsem po tom mnohem dříve, teď už jsem to vypustil z hlavy, jelikož jasné odpovědi jsem se nedopátral. A já si jen tak nějak podvědomě myslím, že FSD se týká jen průtoku oleje, tedy útlumu, odskoku..... kdežto AAS bude komplexnější a že ty dvě polohy se budou týkat i předpětí pružin. Ale to je prostě jen moje domněnka. Já si troufám teda sto procentně říci jen to, že AAS a FSD rozhodně není stejná záležitost. Ale tvrdit cokoli jiného bych si fakt netroufal....kenjiro píše: 18.5.2021, úte 15:37 Nasel jsem k tomu tohle:
The Stelvio Ti is fitted as standard with Frequency Selective Dampers (FSD) by renowned suspension specialists KONI®. A hydraulic damping solution, road inputs allow the shock absorber to change the level of damping via a frequency sensitive valve incorporated into the damper funit. This system further enhances the balance of sporting performance and ride comfort.
Also available as an option for the Stelvio Ti is Alfa Active Suspension (AAS). AAS is semi-active system that can electronically control the damping characteristics of the vehicle suspension. This system delivers the highest possible comfort and road holding, based on real time analysis of driving dynamics and road surface conditions.
The AAS is a semi-active system that can change the viscous damping coefficient of the shock absorber. A solenoid valve modifies the hydraulic flow inside the shock absorber, changing the damping characteristics of the suspension setup.
Cili FSD je levnejsi varianta, ktera dynamicky reaguje na nerovnosti a tomu prizpusobuje tuhost tlumicu (bez moznosti nastaveni ze strany ridice) a ten aktivni AAS system meni elektronicky tuhost tlumicu dle prani ridice. Delku pruzin urcite nemeni ani jeden system![]()
Hampice píše: 18.5.2021, úte 16:23 Jak bys prosimtě chtěl měnit předpětí pružin???
FSD jsou "speciální" tlumiče, které umí svou konstrukcí měnit charakteristiku v závislosti na rychlosti a výšce zdvihu. Používá je ve standardu třeba Fiat Tipo vzadu, po FL dokonce i vpředu za příplatek. Je to patent Koni.
AAS je klasický elektronický systém na regulaci tuhosti tlumičů. Něco jako měla už 164QV.
Přesně tak to je.Pete Biggy píše: 18.5.2021, úte 16:36 Edit: Ještě dodám. Ve starých Alfách se nevyznám. Ale jestli jsem dobře pochopil, tak ty se domníváš, že FSD jsou "pouze" nějaké progresívní patentované tlumiče od firmy KONI a AAS je vlastně nějaký sofistikovanější systém, který mění průtok oleje jednak progresivně dle informací od vozovky a jednak je nastavitelný ve dvou polohách, které může ovlivnit řidič sám. Jest tak, pochopil jsem to správně? Tohle je docela možné, je docela možné, že tam u toho AAS není žádná změna předpětí pružin.
Jen pro doplnění; nevím jak Delta II, ale u 164ek to právě fungovalo v závislosti na podmínkách. Auto je prošpikovaný snímačema a v závislosti na xy proměnných (zrychlení, náklon, rychlost atd) to upravovalo tuhost jednotlivých vzpěr tak, aby auto bylo co nejstabilnější. Řidič mohl taky přepnout do SPORT, kdy se všechny vzpěry natvrdo zavřou. S tím se ale na našich cestách moc jezdit nedá. To dnešní AAS bude úplně to samý.Harous píše: 18.5.2021, úte 17:36 To AAS je u AR používaný snad už od MiTa. Jak psal Hampice, v principu je to stejný systém jako měla 164 nebo Delta II od Boge. Dneska je to jen doplněný o tu aktivní změnu v závislosti na podmínkách. Ale pořád je to "jen" změna tuhosti tlumičů.
...
Jo, technikalie. V mem chapani je delka porad stejna, i kdyz ji stlacim. Stlacenim menim vysku. Slovickareni....Hampice píše: 18.5.2021, úte 18:31 Ono předpětí pružiny je dáno jejím stlačením tudíž délkou (výškou). Věřím, že jen zmatek v technikáliích. Mír.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti