Pomoc s 2.0JTS

Odpovědět
Starky

Příspěvky: 1
Registrován: 6.1.2025, pon 01:19

Pomoc s 2.0JTS

Příspěvek od Starky » 6.1.2025, pon 01:37

Zdravím Alfisti,

nedávno jsem si pořídil svou první Alfu Romeo GT s motorem 2.0 JTS. Bohužel se potýkám s několika problémy, se kterými si zatím nevím rady, a proto bych vás chtěl požádat o pomoc a rady.

Když jsem auto koupil, motor sotva jel. Volnoběh byl velmi nestabilní, motor netáhnul a při lehkém sešlápnutí plynu (cca 5 mm) se vytočil maximálně na 3000 otáček. Při plném plynu se auto začalo dusit a házelo do výfuku. Navíc se při takové jízdě katalyzátor rozžhavil do ruda.

Diagnostika ukazuje missfire na válcích 2, 3 a 4 a chybu lambda heateru (Bank 1 Sensor 1).

Už jsem provedl několik oprav a kontrol. Vyměnil jsem senzor vačky, udělal nové rozvody a zkontroloval svíčky i zapalovací cívky – vše vypadá v pořádku. Dále jsem změřil kompresi na všech válcích a hodnoty jsou cca 11 bar na každém válci, což by mělo být v normě.

Z hlediska palivového systému jsem zjistil, že tlak na liště je při volnoběhu cca 50 bar a při sešlápnutí plynu stoupá, což by také mělo být v pořádku. Zkusil jsem také odpojit MAF senzor a celou trubku před škrticí klapkou, ale chování motoru se nezměnilo.

Mám podezření, že problém může být ve vadné lambda sondě (Bank 1 Sensor 1), protože diagnostika hlásí problém s heaterem, což by mohlo způsobovat špatné řízení směsi. Přehřívání katalyzátoru by mohlo také naznačovat, že je částečně ucpaný.

Máte někdo zkušenosti s podobnými problémy u motoru 2.0 JTS? Jaké další kroky byste doporučili? Ocením každou radu, tip nebo postup, jak problém vyřešit.

Díky moc za vaše odpovědi a pomoc!
arvsvw
„Já se do toho auta musím těšit sednout. Takovej královskej posez"
- P.M. 2023

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9077
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Pomoc s 2.0JTS

Příspěvek od Hampice » 6.1.2025, pon 07:58

No zkusil bych ten kat úplně odpojit. To samé lambdu. Pokud by byla vadná lambda, po jejím odpojení by měl motor běžet víceméně normálně. Tenhle motor pořád vychází ze starého TS, které trpělo na spotřebu oleje. Takže ten kat může být opravdu přicpaný a tím způsobovat všechny tyhle problémy.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti