nedávno jsem si pořídil svou první Alfu Romeo GT s motorem 2.0 JTS. Bohužel se potýkám s několika problémy, se kterými si zatím nevím rady, a proto bych vás chtěl požádat o pomoc a rady.
Když jsem auto koupil, motor sotva jel. Volnoběh byl velmi nestabilní, motor netáhnul a při lehkém sešlápnutí plynu (cca 5 mm) se vytočil maximálně na 3000 otáček. Při plném plynu se auto začalo dusit a házelo do výfuku. Navíc se při takové jízdě katalyzátor rozžhavil do ruda.
Diagnostika ukazuje missfire na válcích 2, 3 a 4 a chybu lambda heateru (Bank 1 Sensor 1).
Už jsem provedl několik oprav a kontrol. Vyměnil jsem senzor vačky, udělal nové rozvody a zkontroloval svíčky i zapalovací cívky – vše vypadá v pořádku. Dále jsem změřil kompresi na všech válcích a hodnoty jsou cca 11 bar na každém válci, což by mělo být v normě.
Z hlediska palivového systému jsem zjistil, že tlak na liště je při volnoběhu cca 50 bar a při sešlápnutí plynu stoupá, což by také mělo být v pořádku. Zkusil jsem také odpojit MAF senzor a celou trubku před škrticí klapkou, ale chování motoru se nezměnilo.
Mám podezření, že problém může být ve vadné lambda sondě (Bank 1 Sensor 1), protože diagnostika hlásí problém s heaterem, což by mohlo způsobovat špatné řízení směsi. Přehřívání katalyzátoru by mohlo také naznačovat, že je částečně ucpaný.
Máte někdo zkušenosti s podobnými problémy u motoru 2.0 JTS? Jaké další kroky byste doporučili? Ocením každou radu, tip nebo postup, jak problém vyřešit.
Díky moc za vaše odpovědi a pomoc!
