Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Rubrika k turbodmychadlu u Jtdcek.. jak moc může pískat,údržba,oleje,možnost repase - kdo,kde,za kolik.Ne že by se mi sypalo,stejne jako debimetr ale pripravuju se na eventualni selhani.diky
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Richie: nemelo by piskat napr hned od volnobehu,podle me..navic je rozdil mezi pohvizdovanim (hvizdanim) a piskanim :-) chapu ze kdyz to nemam moznost akusticky potvrdit je to sporne slovickareni ale resil jsem podobny problem v octavii a vim o cem mluvim.ten zvuk je odlisny a zejmena jeho intenzita je jina.kdyz neni neco ok bylo to ve skodovce jako kdyz mas turbinu hned pod otackomerem :-) ..
btw,kdo dela ty repase - jakykoliv turboservis? v Praze tusim nejake dobre jsou..
btw,kdo dela ty repase - jakykoliv turboservis? v Praze tusim nejake dobre jsou..
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
je vice druhy repas.,jedna stoji cca 4500 druha 10 000kcRichie píše:udrzba turba...to by me taky zajimalo... jinak repase stoji tak 12 tisic bych rekl...
jak hodne ma piskatto ti asi tezko nekdo popise
ale piskat zacne asi tak v 1500 otackach
pry to jsou nejaky sady
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
turba
Ahoj kluci,jsem tu novej Pokud jde o turbo,je třeba s tím i umět jezdit,za tepla se s tím moc nemazat.Jinak dojde k zakarbonování a časem poškození.U jtd taky často zatuhne dráha pro stavění lopatek a pak to nejede nic moc.Na obojí pomůže rozebírka a vyčištění ultrazvukem.Stojí to málo a většinou to stačí,pokud opravdu nechybí nějaké lopatky.
156 2,4 JTD
- Tomas-Oaza
- Příspěvky: 14
- Registrován: 5.1.2007, pát 17:03
- Bydliště: Nikolčice
- Kontaktovat uživatele:
Nicméně David má pravdu v tom, že každý motor by se měl alespoň jednou za čas pořádně "protáhnout". Třeba na dálnici, protože jinak se zakarbonuje, což není zrovna ideální. Ovšem v případě přeplňovaného ho zase musíte nechat hezky vydýchat, tedy nechat za běhu schladnout. Pokud se turbo vypne příliš horké, tak se prý přepaluje olej, kterým je mazáno. Jestli dochází k nějakým jiným deformacím nevím.
- Tomas-Oaza
- Příspěvky: 14
- Registrován: 5.1.2007, pát 17:03
- Bydliště: Nikolčice
- Kontaktovat uživatele:
;))) Prave ste narazili na chronicky problem prilis vykonnych turbo dieslov, to mi neda nespomenut jednu krasnu navstevu ked som bol hodit auto do servisu, Mercedes benz C 220 CDI automat, trosku som chcel pokecat s technikmi a dozvedel som sa v ziadnom pripade si nekupovat MLko to starsie 400 CDI, pretoze na tom odchadza vsetko... Tie motory su prilis silne a ostatne dielu niesu dobre dimenzovane, dalsia vec 70% poruch na tych autach su odidene turba presne kvoli tomuto problemu, vacsinu tych aut si kupuju mafiani, a ti im davaju poriadne zabrat, a zjavne im nedavaju 5 minut na volnobehu a preto sa kazia tie turba vravel ze pripad ked sa turbo v lozkach rozlomi napoly nieje ziadna vynimka... To iste u starych oktaviek 100konovych TDIckach tento isty problem s turbom.
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005
Možná by nebylo úplně od věci elektrické olejové čerpadlo, které by po vypnutí motoru ještě chvilku zajišťovalo cirkulaci oleje v turbodmychadle. Dalo by se použít i v rámci předmazání motoru před startem. Třeba při žhavení. Hodně lidí si kupuje tuningové věci, které nejsou vůbec k ničemu, tak proč ne třeba tohle "telečerpadlo"? 

fuuu dost si to konstrukcne neviem predstavit kedze v turbe mas nejaky tlak a elektricky ho vyrobit v aute by si cuclo trosku energie. hm... ale napad zaujimavy na zamyslenie.ten olej totiz to turbo z casti aj chladi teda to samotne teleso turba hlavne hlavnu osku a loziska.
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005
richie,myslim ze i kdyz splnis do puntiku obe varianty,stejne se repasi driv nebo pozdeji nevyhnes,to je proste fakt.otazka je zda auto nejdriv neprodas..po 300tkm ti bude propustet olej tak jako tak,pokud se takovyho najezdu vubec dozije v puvodnim stavu
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
To se ale odviji i od vyrobce motoru a take kus od kusu :- na svem byvalem Citroenu BX 1,8 TD puvodem ze Svycarska jsem najel 419500 km bez nejmensi nutnosti cokoli na motoru opravovat,nebo repasovat. Olej drzel do vymeny po 10000 km a zachazel jsem s nim jak s cizim. Byl i 4* na Masarykove okruhu s casem na rakev se zimnim pneu dobrym 3,14 min.
mel jsi videt jak se kourilo od brzd a z intercooleru
mam i Fiat Scudo 1,9 TD s motorem od Peugeotu najeto 319000 bez repase a to denne vozim cca 450-840 kg. Takze otazka vydrze turba je u kazdeho vozu sporna,ale nejvic pomuze rozumne zachazeni a pecliva udrzba motoru (hlavne vymeny KVALITNIHO oleje) uf to jsem se rozepsal


Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
Malá oprava:Tomas-Oaza píše:turbinu vyuzivam dostatecne,hlavne na srazech, repasi jsou rozdeleny do trech casti:lehkej repas kde vymeni jen gufera cena kolem 5 tis
stredni oprava-vymena lozisek cenove kolem tech 12 tis a nebo celkova oprava a tam je to uz 17 tis.
jinak davide ne kazdy JTD ma VGT turbo
Výměna těsnících a úložných prvků za originál nové díly. Vyvážení.
Cena: 3.000 - 4.000,- Kč + DPH.
Střední oprava:
Výměna těsnících a úložných prvků a výměna rotoru.
Cena: 7.000 - 10.000,- Kč + DPH.
Generální oprava:
Výměna celého ložiskového uzlu (celá střední část TD). REPASE.
Cena: 14.000 - 17.000,- Kč + DPH.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
U turba je nekolik zasadnich problemu. Pri plnem plynu pres nej proudi na jedne strane horky vyfukovy plyn s teplotou az do 1100C, ktery roztaci vyfukovu turbinu az na 200.000ot/min. V teto fazi je vyfukova vrtule rozpalena do cervena, a Pokud se jedna o auto s originalnim softverem a elektronicky ovladanym turbem, vyrobce s tim VETSINOU pocita. Na druhe strane hridele se toci vzduchova propela, ktera nasava vzduch o bezne teplote a tlaci ho do sani. Stavajici problem je rozdil teplot na obou stranach, cim trpi zejmena hridel a kluzne loziskove pouzdro. U vozu s m,echanicky ovladanym turbem a u spatne nacipovanych vozu, kdy je snaha a dosazeni co nejvyssiho plniciho tlaku, vznika jiny problem. Horka propela roztaci hridel, ktera toci studenou propelu proti extremnimu odporu. Namahane jsou jak lopatky, tak hridel. V extremnich pripadech muze hridel i prasknout. Takovy tuning je nebezpecny a kontraproduktivni, protoze prilis vysoky tlak na turbinove strane brzdi vyfukovou propelu, plyny nemuzou odchazet z motoru a vykon v konecnem dusledku jeste klesne.
Druhy problem je, ze pokud se do cervena rozpalena propela toci a drzi v otackach, odstrediva sila ma tendenci lopatky natahovat - to ale nevadi, protoze jde o symetrickou silu. lopatky jsou pruzne amaji tvarovou pamet, takze k nicemu nedochazi. Ale pokud vypnes motor, propela se zastavi, a gravitace taha lopatky k zemi. Kdyz to tak parkrat zopakujes, ony se o mikrometry deformuji a zpusobuji nevyvazenost, pak hridel v utcite poloze vice tre o pouzdro, dochazi k zahrivani a uniku oleje. proto je dulezite nechat vzdy motor alespon 30s vychladnout pred odstavenim.
Dalsi problem je viskozita oleje, ktera je u studeneho oleje zejmena v zime znacna ajeho mazaci schopnosti jsou temer o 60% nizsi. proto doporucuji u vsech turbo vozu doplnit pristroje o ukazatel teploty oleje, a pokud nedosahne alespon 60 stupnu, nedavat plny plyn. Pro turbo je idealni pouzivat plnou syntetiku jiz od noveho motoru s visk. cislem 0W-40.
Dalsi problem souvisi s EGR ventilem a cipovanim. U spatneho softveru se turbo pri malych a strednich otackach zanasi sazemi, co znemoznuje violny pohyb smerovacich pacek (variabilni geometrie), a ty se zaseknou budto v polze zavrene, kdy vyfukovy plyn obchazi propelu, a motor pak nema vykon, anebo - co je horsi v otevrene poloze, kdy veskere plyny jedou pres propelu. ktera se protaci, prehriva, turbo tlaci misto 0,9bar az 1,7 bar a dochazi k jeho zniceni, ev. k zniceni motoru, pokud je vadne tlakove cidlo. Pokud je dobre, skace motor do nahjradniho rezimu a prudce klesa vykon. Taky vlivem tlaku praskaji hadice a intercoolery.
Takze na zaver: dobry olej, nechat ohrat, nechat vystydnout, cip pouze od zkusenych tuneru (castokrat to prave nejsou renomovane firmy), a idealni je vlastni kontrola hodnot teploty a plniciho tlaku - ja mam pridane budiky na tlak turba i teplotu oleje.
Druhy problem je, ze pokud se do cervena rozpalena propela toci a drzi v otackach, odstrediva sila ma tendenci lopatky natahovat - to ale nevadi, protoze jde o symetrickou silu. lopatky jsou pruzne amaji tvarovou pamet, takze k nicemu nedochazi. Ale pokud vypnes motor, propela se zastavi, a gravitace taha lopatky k zemi. Kdyz to tak parkrat zopakujes, ony se o mikrometry deformuji a zpusobuji nevyvazenost, pak hridel v utcite poloze vice tre o pouzdro, dochazi k zahrivani a uniku oleje. proto je dulezite nechat vzdy motor alespon 30s vychladnout pred odstavenim.
Dalsi problem je viskozita oleje, ktera je u studeneho oleje zejmena v zime znacna ajeho mazaci schopnosti jsou temer o 60% nizsi. proto doporucuji u vsech turbo vozu doplnit pristroje o ukazatel teploty oleje, a pokud nedosahne alespon 60 stupnu, nedavat plny plyn. Pro turbo je idealni pouzivat plnou syntetiku jiz od noveho motoru s visk. cislem 0W-40.
Dalsi problem souvisi s EGR ventilem a cipovanim. U spatneho softveru se turbo pri malych a strednich otackach zanasi sazemi, co znemoznuje violny pohyb smerovacich pacek (variabilni geometrie), a ty se zaseknou budto v polze zavrene, kdy vyfukovy plyn obchazi propelu, a motor pak nema vykon, anebo - co je horsi v otevrene poloze, kdy veskere plyny jedou pres propelu. ktera se protaci, prehriva, turbo tlaci misto 0,9bar az 1,7 bar a dochazi k jeho zniceni, ev. k zniceni motoru, pokud je vadne tlakove cidlo. Pokud je dobre, skace motor do nahjradniho rezimu a prudce klesa vykon. Taky vlivem tlaku praskaji hadice a intercoolery.
Takze na zaver: dobry olej, nechat ohrat, nechat vystydnout, cip pouze od zkusenych tuneru (castokrat to prave nejsou renomovane firmy), a idealni je vlastni kontrola hodnot teploty a plniciho tlaku - ja mam pridane budiky na tlak turba i teplotu oleje.
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
prozrad neco o tomhle ///kontrola hodnot teploty a plniciho tlaku///
pokud to neni tajne...kde a jak ..vim za na tlak turba je tobre to vzit nekde ze sani ale teplotu oleje kde??a mas digitalni ci normal budiky :?:
pokud to neni tajne...kde a jak ..vim za na tlak turba je tobre to vzit nekde ze sani ale teplotu oleje kde??a mas digitalni ci normal budiky :?:
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
Tlak v sani se snima hned za turbem, at se vylouci netesnost soustavy. Do hadicky, ktera vede od turba k regulacnimu ventilu se vsadi rozdvojka (T kus), a dalsi hadicka se napoji do budiku (mam oba analogove). Teplotu oleje snimam na miste, kde je puvodne namontovano tlakove cidlo. Nechal jsem si udelat rozdvojku i do tohodle otvoru, a mam tam obe cidla, teploty i tlaku. Kabely natazene do budiku na teplotu.drtikols píše:prozrad neco o tomhle ///kontrola hodnot teploty a plniciho tlaku///
pokud to neni tajne...kde a jak ..vim za na tlak turba je tobre to vzit nekde ze sani ale teplotu oleje kde??a mas digitalni ci normal budiky :?:
Někdo, když nejde i týden, tak tlačí i 10bar, a je rád, že mu nevylejzají jen oči....machy1118 píše:Tak já tlačím místo 0,8b asi 1,8b a zatim pohoda.:lol: :lol:

Jinak 0,8 bar nad atm. tlak znamená 1,8 bar. Fabrické nastavení je 0,9, resp. 1,9. Pokud bys mněl přidáno o celou atmosféru, tak Ti pouze nebude chodit omezovač tlaku, protože turbo nenatlačí víc, než 1,6 nad atmosféru, a to stejně již vyhazuje do nouzového režimu. Navíc takové nastavení by výkon snižovalo, nemluvě o životnosti. Vyšši tlak turba neznamená zákonitě vyšší výkon.

www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483
+421948011483
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host