Chyba spociva v tom, ze ked auto nastartujem RANO za studena po cca 8-12hodinach statia, mierne mi kolisu otacky pocas prvych 20sekund kedy motor bezi na "sytic". Otacky by sa mali vtedy spravne drzat na 1200rpm, u mna to ale zial kolise niekde okolo 1000-1100, obcas to aj vybehne na tych 1200. Najlepsie je na tom to, ze hra v tom velku rolu aj to, aky mam momentalne benzin v nadrzi. Pokial tam je shell vpower racing100, omv carrera100 pripadne nejaky natural98, tak je ten volnobeh este relativne kludny (otacky trochu zakolisu mozno medzi 1100-1200 a potom sa ustalia niekde na 1150). Pokial mam vsak natankovanu obycajnu natural95 pripadne shell vpower95, tak otacky kolisu dost nepravidelne medzi 1000-1200 az mam dojem ze sa motor dusi. Pocas pohynania sa auto par sekund doslova trhalo az skakalo uz pri miernom dotknuti sa plynoveho pedalu. Po par sekundach jazdy to nastastie preslo.
Druha cas mojho problemu spociva v nestalom, resp nepravidelnom volnobehu. Nie je to vsak kolisanie otacok v nejakych velkych skokoch, je to ako keby motor siel na 5valcov a jeden valec proste vynechaval. Robi to ci uz za studena (tesne po tom ako vypne "sytic" a motor bezi chvilu na +/- 1000rpm) ale tak isto mi to robieva aj ked je plne zahriaty motor a auto chvilku stoji na mieste. Otacky sa drzia pekne na 800rpm ale skratka motor, resp cele auto trochu vibruje a vyslovene ako keby vynechaval jeden valec, ten chod je nepravidelny. Nerobi to nonstop, vecsinou len cca 30sekund, potom sa to znova ustali.
Na aute mi pred casom odisiel katalyzator a vzhladom na to ze novy za 1500eur kupovat nemienim, a z vrakoviska som ziadny slusny nezohnal, nechal som si urobit celonerezovu trubku namiesto katu - vyzera nasledovne :
http://www.alfaholics.com/admin/uploade ... 7a7d63.JPG
Kedze moja 166 je este euro2 verzia, cize len jedna lambda ktora bola povodne tesne pred katom, tak na tej trubke ktoru mam namiesto katu, v tom spoji kde sa v nej spajaju dve uzsie rurky do jednej je dierka so zavitom kde je nasrobovana lambda. Stredovy tlmic je potom celonerez ragazzon a koncovy tlmic je este seriovka, ktora uz ale pomaly odhniva. Spet ku problemu.
Bol som s alfou na diagnostike a hned prve co diag vyhodila, bola chyba na lambda sonde. V tej dobe som na alfe pocitoval aj mierne znizeny vykon v nizsich otackach - auto bolo dole doslova lenive a clovek mal pocit ze to ani nie je 3.0 V6 ale napr 2.0 TS. Vo vyssich otackach, cize cca pri 4000rpm auto doslova ozilo ale myslim si ze az priliz nerovnomerne. Vyssiu spotrebu co je vsak obvykla chyba lambdy som nepocitoval .....
Ziadnu inu chyba diagnostika nevyhodila, aj hodnoty vahy vzduchu boli vraj OK.
Tak som teda kupil original lambda sondu bosch 0258006190.
Lambda sa vymenila, auto okamzite ozilo v spodnych otackach, opet to bol klasicky V6 ktory sice oziva az pri spominanych 4000rpm, ale taha pekne uz od 2000rpm.
Nanestastie otacky za studena stale kolisu presne tak ako pred vymenou lambdy, akurat ze MOZNO trosku miernejsie a auto uz netrha pri pohynani sa.
Takisto zial aj obcasny problem s chodom motora na 5valcov stale pretrvava

Otazka teda znie v com moze byt problem ?
Lambda je uz nova, cize to je OK.
Sviecky boli menene 20tisic KM dozadu za original NGK ake tam patria.
Vaha vzduchu bola menena pred cca 40-50tisic KM ale neviem ci by to mohlo byt nou, kedze auto taha normalne a necitim ze by bolo nejako pridusene, malo vykonove diery alebo viacej to zralo.
Skrtiacu klapku sme preventivne precistili ale neviem ci by ona mohla byt zodpovedna za chod motora na 5valcov. Otacky mi inak nekolisu a ked aj, tak naozaj v ramci tolerancie. Ziadne 50-100rpm skoky a podobne .
Ostava este krokovy motorcek volnobehu co tiez asi nie a potom uz jedine pripadne kable ku svieckam, pripadne zhaviace cievky - je mozne ze jedna z nich je chytena pri jednom s valcov a preskakuje napetie a ten valec vynechava?
Ako poslednu by som este teoreticky mohol zaradit samotnu trubku namiesto katu, je teoreticky mozne ze motor je proste dimenzovany na to aby mal katalyzator a urcity protitlak dostaval naspet, ale problemy s nepravidelnym chodom motoru na volnobehu som pocitoval este vtedy ako tam katalyzator bol (aj ked uz bol rozpadnuty) .....
Vopred diky za pripadne rady alebo odpovede a ospravedlnujem sa za ten vycerpavajuci sloh co som tu vyplodil
