jaký setrvačník u JTD ?
jaký setrvačník u JTD ?
Chtěl bych trochu rozvinout téma o setrvačníku na JTD jelikož takoví dvouhmotový sertvačník není levná záležitost a prý sem slyšel že se dá sehnat z druhovýroby klasický setrvačník za mnohem rozumnější cenu, tak jsem se chtěl zeptat jelikož jsem se s tím ještě nesetkal jaký je mezi nimi rozdíl a jestli potom více netrpí převodovka. Protože mám dojem že dvouhmotový setrvační je právě na pohlcování rázů od motrou (teda jestli se nemýlím). Tak prosím o postřehy a zkušenosti.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
možná to tu téma už nekdě je, samozřejmě dvouhmota je na to aby šetřila převodovku a jednohmotu tam seženeš- měl by to být zaměnitelné bez problémů
hádal bych že bude na nejslabších JTDček
hádal bych že bude na nejslabších JTDček
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- autickar21
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
- Bydliště: Nove Mesto nad vahom
Re: jaký setrvačník u JTD ?
no mam jtd 77kw a dvojhmota tam bola a aj som tam kupil. Som odporca lepenia auta. zalezi na aky motor to chces. ak kupujes sadu ze zotrvak a spojkova lamela, vide to lacnejsie... zalezi aj kde to kupis. Hlavne tu u nas na slovensku su na to machri. pridaju si na tom aj 100%
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Prodavalo se to jako spojkova sada kde byl klasickej setrvak a odpruzena spojka.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Myslim,ze na Alfu este jednohmota neni. Patral som po tom asi pred pol rokom. Alebo,ze by sa uz nieco zmenilo?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
tak zněčeho jinýho, co fiat???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Dvouhmotý setrvačník je proto, že omezuje/vyrovnává torzní kmitání klikového hřídele. Pokud by se nahradil jednohmotým, mohlo by v budoucnu dojít k únavě materiálu hřídele a následnému prasknutí. Tlumič je v řemenici, viz téma o utržené řemenici zde, a i v setrvačníku. Diesely od Fiatu ho mají v osobních autech v řemenici odjakživa (Lancia Prisma/Fiat Ritmo 1.9 D). Do setrvačníku se začal používat až s příchodem pětiválců (dlohý klik. hřídel). V minulosti se to dělo na škodovkách s třikrát uloženou klikou (felicia I, Octavia, a novější) kde klika praskla mezi prvním a druhým válcem v absolutně rovném lomu. Dalo by se čekat, že klika praskne nejblíže k setrvačníku, kde je namáhána nejvyšším momentem, ale opak je pravdou, protože právě těžký setrvačník toto kmitání "podrží" a klika se chvěje spíš na lehčím konci.
Tady a dále to bylo již rozebráno:
http://www.lanciaklub.cz/forum/viewtopi ... c&start=30
Tady a dále to bylo již rozebráno:
http://www.lanciaklub.cz/forum/viewtopi ... c&start=30
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Celkem pěkný článek na téma dvouhmoty http://www.tipcars.com/applications/mag ... no&Lang=cz
animace dvouhmoty http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=e ... naXB8q3uzQ
animace dvouhmoty http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=e ... naXB8q3uzQ
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
setrvák pasuje z TD alf má sice menší lamelu, ale je to jen jednohmota a při ladění motoru ny větší výkon se používá s lepším materiálem na spojce
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: jaký setrvačník u JTD ?
BMW 730d, Superb TDI
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Jj-Kurkyň to napsal naprosto vyčerpávajícím způsobem... u JTD bych asi do záměny za jednohmotu nešel, to tlumení na spojce asi na tu konstrukci , když jezdí svižně, nebude dlouhodobě nejspíš stačit/přece jen otáčky oproti TD jsou o tisíc vyšší/...
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
u 4 válcového JTD bych do jednohmoty naopak šel a s ledovým klidem 

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Musim se s vámi podělit o takovou menší perlu
Objednal jsem si spojkový set Sachs(dal jsem na svojí intuici že si raději připlatím o 1000Kč více a budu doufat v kvalitu dílu)a po rozbalení čekal na mě milé překvapení v tom smyslu že jsem si připlatil 1000kč jen za krabici a vazelínu SACHS oproti Valeo
Ihned jsem volal prodejci jestli si ze mě nedělají prdel a po kontaktu jejich dodavatele ze Sachsu nevěděli kde se stala chyba
No nic zboží jsem jim poslal zpět a v týdnu mi přijde origo SACHS.Jsem jim říkal že kdyby alespoň smázli ty nápisi Valeo tak už si spokojeně mnu ruce jak mi spojčička krásně funguje jménem Sachs
Jedniný co tam bylo jako identifikačně od Sachsu na těch věcech byla malá samolepka s objednávacím číslem.Asi tak 





156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Ja silne pochybujem,ze cenovy rozdiel medzi Valeo a Sachs je len 1000 kc. 

Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
tohle je docela nornálni a někdy docela i nepříjemný- misokgb by mohl povídat
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: jaký setrvačník u JTD ?
U té firmy byl právě cenový rozdíl 1000 kč(proto jsem chtěl ten Sachs za ten litr navíc).Ale ono ejhleAlfik píše:Ja silne pochybujem,ze cenovy rozdiel medzi Valeo a Sachs je len 1000 kc.

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Naštěstí pro mě je to už vyřešený že jsem jim ji poslal zpět a oni mi poslali Valeo+1000kč rozdíl na kontoMilano75 píše:tohle je docela nornálni a někdy docela i nepříjemný- misokgb by mohl povídat

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Nevíte náhodou jaký je přesný průměr středu klikového ložiska(pouzdru) na mrkev s převodovky?Jde mi o to že nemam přípravek na usazení lamely,proto si chci nechat vytočit od soustružníka vodící trn,proto ten rozměr.Díky
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Změř lamelu po obvodě posuvkou a trn netřeba.
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Trochu jsem tě nepochopil
Jak to myslíš,mam dlouhé vedení 


156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Lamelu dát jen od oka na střed a šrouby na přítlačném talíři utáhnout jen rukou tak, aby byla lamela sevřená a nepadala vlastní vahou. Pak posuvkou po obvodě měřit vzdálenost od hrany na setrvačku k hraně obložení otočit motorem a případně šroubovákem posunout lamelu. Stačí na 4 místech po čtvrtkruhu. Pokud je setrvačník hrncovitého tvaru, tak jsou po obvodě otvory pro odvod nečistot. Ty lze k měření použít. U JTD je setrvačník plochý, takže to půjde normálně.
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Jo tak to už chápu i tak to jde.Jinak díky za hezký obrázkový výklad,snaha se cení 

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Nazdar alfisti. mam otasku ci mi bude treba menit zotrvacnik ked mi smyka spojka a po zaradeni rychlosti auto trasie urcite viem ze to bude lamela a pritlacne lozisko..auto ma najazdene 220 000 myslite ze bude dvojhmotny zotvacnik tiez treba menit?a preco vlastne sa tak opotrebuje ? vsak jednohmotny vydrzal roky a roky a dvojhmotny je raz dva v cudu?
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Když budeš pozorně číst celé vlákno, pochopíš proč se dává dvouhmota a ne jednoduchý.Napiš svou motorizaci, ale pokud máš 5-ti vál, nedoufej že seženeš náhradou jednohmotu s odpruženou lamelou, na Alfu nemají.Jinak 220tis km je průměrný nájezd spojky i dvouhmoty(VW/Škoda i 80tis), ale dožívají se i víc, to podle chování řidiče.
BMW 730d, Superb TDI
Re: jaký setrvačník u JTD ?
Joj ja viem ze ma byt dvojhmotna ja ani jednohmotnu nechcem len ma zaujimalo ze ci sa tak velmi opotrebuje alebo aj vydrzi viac ako 300 000km. a mam AR 1,9 JTD 77kw 98rocnik .a to vo vsetkych alfach je spojka valeo ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host