Voda v oleji

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Voda v oleji

Příspěvek od Jans » 5.12.2009, sob 15:15

Zdravim.
Dnes som zdvihol viecko od oleja a vydim tam znovu trosku bieleho filmu. Vodu v oleji som uz mal, vymenilo sa tesnenie pod hlavou, hlava sa dala pretlakovat a vyrovnat. Bola trosku kriva. Popri tom sa menili komplet rozvody a variator. Auto mam tyzden po oprave a dnes znova, bieli film, ale len trosku. Vo vode nevizera ze by bol olej, aj ked trosku klesla jej hladina. Auto zadymi za bielo aj ked je zohriate, ale len na volnobeznich otackach. Kde by to este mohlo pretekat? Kolega tvrdi ze to moze byt len kondenzat. :roll: no neviem. Este sa chcem opitat ci mozem spustit nadrz cez spodok, lebo sa nemozem k nej dostat cez kufor. Pretacaju sa mi tie sroby za spodnom tapacire. Chcem ju vypustit a precistim, mam pocit za aj tam by mohla byt voda. Inac mam AR 156 1.6TS auto ma najazdene skoro 190tkm. Jemne nestabylne otacky za tepla,ale nelietaju len sa zhupnu a ustalia sa.Slape inac vynikajuco, po vymene variatora,sviecok,cievok a zap. kablov ide nadherne tichucko. Napravy nebuchaju, spotreba tych cca 8l. Len ta vode na serie. :smt100
Dik za rady
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od Kůrkyn » 5.12.2009, sob 15:27

Nádrž neřeš, kdyby tam byla voda, tak motor škube. Ten film pod víčkem je kondenzát, pokud jezdíš krátké trasy nebo máš špatný termostat.
Pokud máš podezření na vodu v plaivu, tak do benzínu přidej Velfobin od Velvany. Ten na sebe vodu naváže a pak shoří společně s benzinem. Je to na bázi lihu.

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: Voda v oleji

Příspěvek od Jans » 5.12.2009, sob 16:44

No myslis ze by to mohlo byt tym ze jazdim na kratke vzdialenosti? Jazdim tak 7-10km vzdialenosti. Termostat vyzera v poriadku, teplota vylezie na malinko nad 90 a potom spadne na cca 70 a to ide dookola. To je ale vlastnost 156ky nie? Ja sa len bojim ci nieje prasklina v bloku alebo vlozka. Dufam ze mas pravdu.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Voda v oleji

Příspěvek od Petan » 5.12.2009, sob 18:21

Kůrkyn má pravdu, bude to jen kondenzát, na tu tvou trasu se motor ani neohřeje...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od roberto37 » 11.1.2010, pon 15:56

No a mě zmizela kapalina z nádržky naprosto :shock:
Před víkendem jsem auto chystal na delší cestu, takže kontrola oleje a jen tak kouknu na nádržku chladící kap. a i při garážovém osvětlení se mi něco nepozdávalo. Jak je to zevnitž zařloutlý, tak se ta "hladina" nepohybovala. Otevřu víčko a nádržka prázdná. Tak jsem dolil na max (lehce zahřátý motor) a na druhý den po 350km zase kontrola (studený motor) a zase prázdná. Víčko od oleje ani náznakem od bílého filmu. Tak jsem to odvzdušnil a po dalších 350-ti km při kontrole (zahřátý motor) byla hladina na rysce min. Jako dost to bíle hulí ale to by značilo, že by šla voda do spal.. prostoru a to se mi nezdá, to by šlo spíš do chladícího okruhu (vzhledem k prac. tlakům) , ne?
Jsou asi 3 možnosti:
1. Že mi někde v servisu špatně nasadili trubici a tam to při zvýšeném tlaku v okruhu uniká. Jenom za jízdy, bo v garáži je sucho. Teda když nepřijedu zaprasenej od sněhu
2. Že mi to uniká do oleje. Ale žádněj bílej šlém nepozoruju. Barva stále stejně hnědo černá
3. Že mi ten můj Lojza-mekanik loni po výměně termostatu, chladící směs jen dolil a už neodvzdušnil. Ale já už do toho nalil zhruba 1,5 litru
Napadá vás něco? Než s tím někam pojedu....
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Voda v oleji

Příspěvek od JP159 » 11.1.2010, pon 16:12

Poutahuj všechny spoje hadic
Dolej to na rysku a nezavírej nádržku, nastartuj to a chvíli to nech běžet a po několika minutách nádržku zavři případně dolej na rysku.
Pokud se to nezlepší a nemáš vodu v oleji, tak se obávám nejhoršího, že fouklo těsnění pod hlavou....
Držím palce at to tak není.
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od Aleš » 11.1.2010, pon 18:43

Jestli ti vyfouklo těsnění pod hlavou,tak je to u výfuku cítit po fridexu.Blbě hledá,ale jestli jsi dolil 1,5 litru a nikde to nekape,tak tě to asi nemine.
Nevím jak JTS ,ale na mém TS je plastový odvzdušnovací šroubek na chladiči.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Voda v oleji

Příspěvek od HonzaR » 11.1.2010, pon 21:21

Sonda CO2 do chladicí kapaliny .?/Co na to guru Kurkyň... :) ./ :(
No kdyby to šlo pod hlavou, v oleji to musí být,aspoň trochu, to se nedá přehlídnout , mlíčnej šlem určitě.-. :smt021

Jednou jsem se trochu potrápil s něčím podobným, když je zkorodovaný chladič,vlhne
a za tepla to jen mírně teče-spíš rosí, no stačí se to odpařovat--litr na 300 žádnej problém..jezdil jsem s tím od dílny k dílně :-D
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 11.1.2010, pon 21:29, celkem upraveno 1 x.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od Kůrkyn » 11.1.2010, pon 21:26

Sondu neznám, ale snad to Roubrt nedolejval minerálkou:)
Nechal bych to být. Nalít za studena na horní rysku a pozorovat.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Voda v oleji

Příspěvek od HonzaR » 11.1.2010, pon 21:35

Je to prej celkem jednoduchý,a jednoznačný z hlediska oddělení vodního okruhu od spal.prostoru..
--při sání jde voda do spal prostoru -a musí se objevit v oleji, při expanzi CO2 do vody..
když ty okruhy/mazací a vodní/ nejsou úplně dokonale oddělený, nejčastější důvod netěsnosti-těsnění v hlavě :roll: ..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 11.1.2010, pon 21:45, celkem upraveno 2 x.

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od roberto37 » 11.1.2010, pon 21:40

já myslel že to odvzdušním, když to zahřeju na 90°C s otevřeným víčkem.
takže ještě než zajedu do servisu poslední otázka:
Co to tak koštuje ta výměna těsnění pod hlavou? a jak dlouho se to hlavně v autorizovaném servise dělá?


Kůrkyn: nevím jak to myslíš. Minerálkou jakože normální vodou z kohoutku anebo z karlovarskýho zřídla? No to ne, ale co by se pak stalo ? :shock:
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od Aleš » 11.1.2010, pon 21:40

Co mám zkušenosti,tak to může vyfouknout jen do vody a do oleje se nic nedostane.1,5 litru na 300 km to se klidně stihne odpařit při spalování.Ale klidně to může být i něco jinýho
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Voda v oleji

Příspěvek od HonzaR » 11.1.2010, pon 21:52

Ta sonda stojí pár korun a pokud fouká těsnění, bude CO2 v chladicí kapalině rozpuštěný
tutově --Čili pojízdná zásobárna minerálky--jak naznačil Kurkyň , akorát ji tam neleješ, ale vyrábíš..detekovat v dnešních podmínkách praktickýho vybavení na větší dílně sranda...
Nebudeš za pi.tomce, je to normální postup..
Furt levnější, než sundavat preventivně tu hlavu--chladič nepodceň, ty mikropraskliny
jsou sv.ně :wink:
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 11.1.2010, pon 21:55, celkem upraveno 1 x.

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od roberto37 » 11.1.2010, pon 21:55

No zítra potřebuju jet do Grazu, což je cirka 100km tam a 100 zpět, můžu si to lajznout?
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od Kůrkyn » 11.1.2010, pon 22:00

Zkus to dolít, zavřít víčko a někde cestou sáhni na hadici k chladiči, jestli není úplně tvrdá. jestli ne, tak opatrně otevřít víčko (Serrare forte lentamente:) ajestli to jen lehce pšoukne, tak bych to neřešil. Nebo zkus nechat otevřené víčko a teplý motor chvíli podržet v otáčkách (cca 2000), jestli voda vyhrkne z nádobky, tak je to v háji.

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od roberto37 » 11.1.2010, pon 22:10

A že já tu diskuzi vždycky rozproudím :smt077
takže do Grazu jedu a po cestě to zkouknu a kdyžtak volám odtahovku Kůrkyservis :-D
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Voda v oleji

Příspěvek od JP159 » 11.1.2010, pon 22:47

Hele kluci,když už se tu řeší chlazení, máte někdo zkušenosti s těma sajrajtama so se lejou ,nebo sypou do chladiče a mají udajně právě zalepit ty mikropraskliny v soustavě...??
Neudělá to spíš více škody než užitku..? :-k :-k
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od roberto37 » 11.1.2010, pon 23:11

to mě taky napadlo, ale neodvážil jsem se.... :-D
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Voda v oleji

Příspěvek od JP159 » 12.1.2010, úte 00:11

No právě, chtělo by to zkušenost odvážného borca ,co to už vyzkoušel abychom se my opatrníci nebáli to tam nalejt v očekávání,že to skutečně zalepí, ale tak nějak úplně všechno, že už ani zátka nepujde otevřít.... [-X
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Voda v oleji

Příspěvek od HonzaR » 12.1.2010, úte 00:19

Jj-funguje to, to se hodí právě na tyhle případy a zalepí se to na styku se vzduchem--pokud jsou to právě tyhle mikropraskliny, ne díry.. no novej chladič je rozumný řešení, i když někdy bohužel nejde na dálnnici odstavit auto--většina výrobců dodatečnejch aditiv je má v nabídce..no beru to jako první pomoc, ne opravu v pravým smyslu--když už to rosí,
je čas to vyměnit.. v tom okruhu je slušnej přetlak -občas- a pak to může odejít najednou..
Takhle jsem skončil s GTV na plaťáku :smt035 , prostě vyměnit když je nějaký podezření na odcházející chladič je asi rozumný...
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 12.1.2010, úte 00:29, celkem upraveno 1 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Voda v oleji

Příspěvek od HonzaR » 12.1.2010, úte 00:25

Jj-starý automechanici lili v těhle případech prej do vodního okruhu rozředěnou hořčici--/nevím -asi kremžskou, tam jsou ty drobný semínka.. :shock: /aspoň Kameník otec si na to se smíchem vzpoměl... :smt040
To "zalepení" v působení moderních prostředků chápu jako svýho druhu krystalizaci, která na rozhraní v kapilárním rosení ucpe tu vzlínavost,v okruhu kde je dost tekutiny a bez vzduchu to nevzniká, teda neusazuje se to v okruhu--
aspoň to tvrdí výrobci těhle lektvarů "spásy".. :smt021
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 12.1.2010, úte 00:35, celkem upraveno 1 x.

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Voda v oleji

Příspěvek od JP159 » 12.1.2010, úte 00:35

HonzaR - tak si mi jenom potrdil co jsem si myslel díky :smt023
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v oleji

Příspěvek od roberto37 » 12.1.2010, úte 05:47

roubrt37 píše:to mě taky napadlo, ale neodvážil jsem se.... :-D
JP159 píše:No právě, chtělo by to zkušenost odvážného borca ,co to už vyzkoušel abychom se my opatrníci nebáli to tam nalejt v očekávání,že to skutečně zalepí, ale tak nějak úplně všechno, že už ani zátka nepujde otevřít.... [-X

ja se neodvazil âni ZEPTAT :smt044
ale asi na to kouknu. Kremser Senf (Kremzskou horcici) tu maji ve Styrsku celkem chutnou...

ale vazne nenadela to paseku v motoru? Fakt totiz nevim jestli to unika ven, protoze pri kontrole na zahratem motoru, to nikde nesycelo, nekapalo a hlavne nesmrdelo
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Voda v oleji

Příspěvek od HonzaR » 12.1.2010, úte 08:29

Asi bych začal tím testem na CO2--to odliší dvě skupiny problémů od sebe--pokud bude
negativní, okruh vody a spalovací prostor, potažmo olejový okruh jsou téměř s jistotou
oddělený,tak hlava i těsnění pod ní by měly bejt OK, pokud jsou oddělený, závada je pouze ve vodním okruhu a pak to chce kontrolovat soustavu, kde se tou netěsností ztrácí kapalina.Chladič je nejčastější příčina, nebo i zpuchřelá hadice taky může prolínat,kape to pod sponkou,litr není nic velkýho, to stačí nakapat z kohoutku za hodinu, když zmizí tlak, většinou to přestane a na ohřátým se to prolínání rychle odpařuje--prostě se to blbě hledá--to je fakt..
Pokud CO2 v chladicí směsi, bude problém netěsnost mezi spalovacím prostorem-olej okruhem a vodním okruhem. Těsnění pod hlavou je to první, lepší, načatá hlava to druhý, horší, co by mě napadlo /zvlášť pokud je bílá ve vejfuku i po zahřátí nějak výrazně/ a voda v oleji-viz bílej šlem -šlehačka.. :(

Do toho testu CO2 bych se pro jistotu choval k motoru jako k pacientovi s rizikem
infarktu--mírný pohyb, dietní strava a vyloučit sex a "kořeněná jídla s vodkou"
Prostě jezdit jak s Feldou.. :-D

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Voda v oleji

Příspěvek od HonzaR » 12.1.2010, úte 08:38

Ty prostředky na dotěsnění jsou vcelku bezpečný, "zalepení " vodní cesty chlazení
není reálný..

Ten test CO2 se blíží složitostí třeba měření hustoty chladicí směsi -dneska taky stačí kapka na sklíčko a na displeji vyjede hustota s odolností -st.C, žádná složitost..žádná finanční rána..

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti