Torzní tuhost karoserie
Re: Fotogalerie
V návaznosti na příspěvek nade mnou písnu tohle, teď mám rozdělaný předek na 156ce a zase jen nevěřícně kroutím hlavou a všichni kolem, jak to soudruzi z FIATU s.p.a. mysleli s bezpečností osádky ve 156ce, přirovnání deformační přední zóny k papirovému kartonu myslím sedí, ta kastle je opravdu z bláta, při mých závodnických choutkách na tohle docela dost často myslím...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotogalerie
jo stačí se podívat na crash test 156 vede si podobně jako škoda 100
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Fotogalerie
AR 156 nikdy oficialni crashtest neabsolvovala. A nedelal bych si iluze ani o tehdejsi konkurenci. A ze je kastle z blata bych vzhledem k jeji tuhosti v krutu taky netvrdil. Ne ze bych zamenoval tuhost v krutu a deformacni zony, ale neverim, ze by pri cumaku z blata mela 156 tak vysoky hodnoty tuhosti v krutu. V ty dobe prakticky na urovni jen zavodnich aut. Zaklad vidim v tom nejezdit jak hovado. 

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Fotogalerie
To o čem píšu je holá praxe, rovnat na stolici Fiata a VW je opravdu rozdíl a člověk nemusí dvakrát zkoumat tabulkové hodnoty, když se občas k něčemu takovému dostaneš, jednou dvakrát, vícekrát opravdu vidíš ty rozdíly... to samé KIA, to je podle mě "specialista", ty auta jsou ošizené podobně. Třeba 156ka má v předu "pouze" jakýsi tvarovaný profil, ten je podobný na Mařeně atd., který když chytneš do teplých váží sotva pár kilo, mrkneš na stejný rok VW a v předu najdeš profilovanou traverzu hrubým odhadem važící téměř třikrát víc... a to se pozastavuju u jednoho dílu. Tak je asi jasné, co se tím sleduje ale na úkor čeho, to je otázka.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotogalerie
mno já se nechci hádat, ale někde sem četl, že právě alfa 156 má malou torzní tuhost
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Fotogalerie
Milano75 píše:mno já se nechci hádat, ale někde sem četl, že právě alfa 156 má malou torzní tuhost
viz:
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... -romeo-156
odstavec koncepce....
Torzní tuhost karoserie, kterou se Alfa 156 pyšní, byla v době uvedení na trh jednou z nejlepších hodnot, jakou komerční vozy dosahovaly.
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Fotogalerie
Dokážu si představit, co je za pojmem torzní tuhost ale teď mne zajímá, jak torzní tuhost ovlivňuje-omezuje deformační sílu při čelním nárazu? Pokud se nemýlím, tak při čelním nárazu se o kroutícím momentu bavit moc nebudeme... http://www.auto.cz/main.php?akce=pojem& ... te=slovnik
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Fotogalerie
tuhost v krutu nemá nic společnýho s deformačními zónami. tuhost kastle je dobrá kvůli chování při jízdě, protože se neposouvá to milimetrově nastavené uložení náprav a deformační zóny mají souvislost s pasivní bezpečností - nárazem. 156 určitě není přeboérník v čelním náratzu, ale uvědomte si, že je to auto konstrukčně z roku 1997, resp ještě starší - to bylo uvedení na trh. dobová konkurence, včetně aut o třídů výš jako A6 typ b5 měla dvě nebo tři hvězdy.. zlomový rok byl cca 99-00, tam už všichni dělali zhruba 4 hvězdičky. další věc - nemám pro to důkazy, ale jsem přesvědčen že v průběhu výroby docházelo k postupnému vylepšování těchto parametrů, je to dobře vidět i an stoupající pohotovostní hmotnosati stejně motorizovaných modelů v průběhu let 97-05.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Fotogalerie

Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Fotogalerie
A co tohle?Harous píše:AR 156 nikdy oficialni crashtest neabsolvovala.
BMW 730d, Superb TDI
Torzní tuhost karoserie
156tka (rok 1997) mela tuhost asi 18700 NM/deg coz byla hodnota vetsi nez trebas u BMW E46 (1998) ktery melo kolem 18000 Nm/deg i vetsi nez petidverovej Golf IV (1997) ktery mel okolo 17900 Nm/deg (ten mel navic mel vyhodu v kratsim rozvoru - obecne plati cim kratsi a sirsi auto je, tim tuzsi).Milano75 píše:mno já se nechci hádat, ale někde sem četl, že právě alfa 156 má malou torzní tuhost
Hodnota znamena jakym krouticim momentem je potreba na kastli pusobit kolem podelne osy, aby se v miste mezi predni a zadni napravou zkroutila o jeden stupen.
Takze tuhost 156tce ve svym roce uvedeni rozhodne nechybela. Dneska je to jinak a 159 ma kolem 32000 NM/deg coz je v jeji tride opet spicka.
Nicmene torzni tuhost nema prakticky vliv na celni deformacni zony. 147dmicka (vychazi ze 156ky) dostala v roce 2001 3 hvezdy (http://www.euroncap.com/tests/alfa_romeo/147.aspx) coz rozhodne nebylo moc kdyz Golf IV mel v roce 1998 hvezdy ctyri. Takze holt ta traverza funguje...

Naposledy upravil(a) JendaV6 dne 19.2.2010, pát 00:11, celkem upraveno 1 x.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2
Re: Torzní tuhost karoserie
kdo by se zas s tou traverzou tahal 

AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: Torzní tuhost karoserie
Jedna hvězdička v testech se dává za akustickou signalizaci nezapnutých pásů.Takže rozdíl jedné hvězdy není tak moc
Ford Windstar 3.0 V6
Ex AR 156 2,5 V6 24v
Ex Ford Scorpio 2.0 DOHC
Ex Ford Scorpio 2,9
Ex AR 156 2,5 V6 24v
Ex Ford Scorpio 2.0 DOHC
Ex Ford Scorpio 2,9
Re: Torzní tuhost karoserie
no nevim panove ale nechtel bych s AR156 nekdy potkat nejaky strom nebo sloup oproti memu predeslemu autu volvo 440GLXI je vazne jak z papiru
nejezdit jak zavodnik a predvidat at vam to jezdi 


alfa romeo 156 1.8Ts rv.99
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Torzní tuhost karoserie
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Torzní tuhost karoserie
Jenže bůhví co je to za testy. Oficiálním crashtestem ENCAP nikdy neprošla. Tím prošla 147 s nevalným výsledkem kdy jí při nárazu prasknul nějakej svár. Obvyklá praxe automobilek zopakovat test s jiným kusem taliánům evidentně žíly netrhala a nic se neřešilo. 

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Torzní tuhost karoserie
Včera jsem náhodou na youtube narazil na to video s crashtestem žluté 156 v sedanu (pro TUV/Autobild) a taky jsem se sděsil.
Přední příčný nosník opravdu jakoby z oka vypadl ještě z Fiatu Tipo/Bravo.
Stejně si ale myslím, že větší část energie při nárazu pohlcují boční nosníky a motor.
Jak už se tady psalo, Alfa 147 dostala u NCAP 3 hvězdičky,
to stejný má ale i Passat B5 z r 1997. I ta deformace ve videích při čelním nárazu 1/2 auta do překážky vypadají podobně.
Alfa 147: http://www.youtube.com/watch?v=hsNgIkpVaUM
Passat B5: http://www.youtube.com/watch?v=ELl5tN9zexM
Fiat Brava: http://www.youtube.com/watch?v=T4knZA7Uxx4
Ohodně líp je na tom Stilo, to už má 4 hvězdy: http://www.youtube.com/watch?v=f7TEQ7g0h_M
Tady je víc info o tom testu žluté alfy: http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=2055777
Test provedl německý TUV v r.2000 a rychlost byla 64Km/h!!!
Přední příčný nosník opravdu jakoby z oka vypadl ještě z Fiatu Tipo/Bravo.
Stejně si ale myslím, že větší část energie při nárazu pohlcují boční nosníky a motor.
Jak už se tady psalo, Alfa 147 dostala u NCAP 3 hvězdičky,
to stejný má ale i Passat B5 z r 1997. I ta deformace ve videích při čelním nárazu 1/2 auta do překážky vypadají podobně.
Alfa 147: http://www.youtube.com/watch?v=hsNgIkpVaUM
Passat B5: http://www.youtube.com/watch?v=ELl5tN9zexM
Fiat Brava: http://www.youtube.com/watch?v=T4knZA7Uxx4
Ohodně líp je na tom Stilo, to už má 4 hvězdy: http://www.youtube.com/watch?v=f7TEQ7g0h_M
Tady je víc info o tom testu žluté alfy: http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=2055777
Test provedl německý TUV v r.2000 a rychlost byla 64Km/h!!!
Překladač google: Jak je vidět na snímcích, dopravce nemá dostat mantenserse stáj po nárazu.Oblast uchycení dveří a dát A-sloupku, kde se setkává strop a těmito budovy, snížení prostoru v buněčné přežití. V řidiče, volant se pohybuje směrem k figuríny asi 15 cm ve vodorovném směru a stoupá ještě 7 cm.Oblast dolních končetin je jedním z nejvíce ovlivněn snížením ploch, vniknutím do pedálů a pravděpodobnost zranění.
Deformace:
- Posun sloupek A: 16,4 cm
- Posun přístrojové desky: 19.9 cm
- Odsazení většina pedálů: 26.5 cm
- Odsazení horizontální / vertikální volant: 14,9 cm / 7,7 cm
- Vynutit otevření dveří:> 500 N
Naposledy upravil(a) vanDave dne 16.6.2012, sob 20:02, celkem upraveno 10 x.
Fiat Stilo kombi JTD 85kW
Re: Torzní tuhost karoserie
nic nečekaného, to auto je z roku 1997, takže navrhované ještě někdy před tím, části z Tipa... prostě je to tak 

Re: Torzní tuhost karoserie
Tak tomu se říká krutá realita anebo nebezpečná krása

EDIT: Stejný test TUV s Audi A4:
http://www.youtube.com/watch?v=2MBjobow808
Je to jakýsi test lepidla na sklo, takže kdoví jak to je s tou alfou.
BTW: Crash test Tipa
http://www.forocoches.com/foro/showthre ... st67218325


EDIT: Stejný test TUV s Audi A4:
http://www.youtube.com/watch?v=2MBjobow808
Je to jakýsi test lepidla na sklo, takže kdoví jak to je s tou alfou.
BTW: Crash test Tipa

Fiat Stilo kombi JTD 85kW
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: Torzní tuhost karoserie
Se 156kou 1.9JTD jsem na čumák boural. Asi tak v 65-70 kmh, ale do stráně (do betonu by to asi bylo horší). Podle mě má Alfa oproti některým novějším autům výhodu v dlouhé přídi. No abych to dokončil... Sice mírně ohnut, ale s nepoškozeným motorem jsem dojel zpátky domů, sedl do Opelu a dojel do práce...
PS: Opel má v crashtestu 4 hvězdičky, ale motor je vpředu tak narvanej že nevěřím tomu, že bych s ním ze stejné bouračky odjel po svých...
PS: Opel má v crashtestu 4 hvězdičky, ale motor je vpředu tak narvanej že nevěřím tomu, že bych s ním ze stejné bouračky odjel po svých...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Re: Torzní tuhost karoserie
Schválně jsem se teď díval do EPERU, jestli jsou nějaký rozdíly mezi první verzí a posledním faceliftem a jediný co jsem našel, tak nějaká trubková výztuha v předních dveřích, jinak ty díly byly stejný vč. výztuh předku i výztuh skeletu.Radim píše:další věc - nemám pro to důkazy, ale jsem přesvědčen že v průběhu výroby docházelo k postupnému vylepšování těchto parametrů, je to dobře vidět i an stoupající pohotovostní hmotnosati stejně motorizovaných modelů v průběhu let 97-05.
Vypadá to, že tam nasypali airbagy navíc a tím považovali bezpečnost za vyřešenou.

Na druhou stranu to asi 156ka vynahrazuje stabilitou podvozku.
Fiat Stilo kombi JTD 85kW
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Torzní tuhost karoserie
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Hm0epStS ... re=related[/video]
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Torzní tuhost karoserie
Tady je koukam vydět docela slušnej rozdíl mezi novýma a staršíma Alfama
[video]http://www.youtube.com/watch?v=dRhwNv-hMn0[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=dRhwNv-hMn0[/video]
AR 156 2.5 V6 Chameleon SP3 Ragazzon
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Torzní tuhost karoserie
Ja nejak porad nevim co ma co torzni tuhost co delat s deformacnima zonama a crash testama co se sem cpou. 

Alfa Romeo Perfection
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti