Zdravím Alfisti. Mám problém na své 166ce se zařazením šestky. Začalo to postupně zlobit, kdy například zařazením neutrálu z šestky byl problém šestku zůátky zařadit a jediný fígl fungoval Neutral -> pětka -> šestka, ale nyní již nejde zařadit vůbec.
Nevíte kde by mohl být problém?
Předem hlásím, že nejsem nějak moc technický talent a nezkoušel jsem nikde nic rozebírat a hledat :-) Proto prosím o radu :-)
Díky
Špatné řazení šestky
Špatné řazení šestky
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, rv. 2000
- KillFucker
- Pozorovatel
- Příspěvky: 435
- Registrován: 18.10.2009, ned 19:05
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Řazení šestky
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=18&t=2578 ..tady se něco řešilo;-)))))
* BLACK DYNAMITE *
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V
AR 155 2.5 V6 12V /ex
AR 75 1.8i-europa /k.o.
AR GTV 3.0 V6 24V
http://killfucker.rajce.idnes.cz/Skoda_120L-130GL//
Alfy, pívo, ženy, víno, zpěv...znič mě...baby...
Re: Špatné řazení šestky
Ahoj, mel jsem stejny problem na GTV. Sestka se musela davat doprava silou resp. z petky, pak uz zapadla v pohode (tj. sychron ok).
U me byl problem byl v uvolnene kulise razeni ale stejne tak muze byt jen spatne nastaveny kabel z prevodovky a nebo praskly domek razeni (vsechno z toho uz jsem videl).
Sundej kozenou manzetu kolem radici prevodovky a podivej se na razeni. Predpokladam ze ta cerna plastova posuvna zapadka kterou zvedas krouzkem pod radickou pri razeni zpatecky narazi pri razeni sestky do toho svetleho plastoveho domku. Zkus jestli neni ten horni kryt radicky co drzi ty tri sroubky (viz foto) uvolneny nebo praskly. Pokud ani jedno ani druhy, jen to boura, pak je to jednoduchy a jen se nastavi radici kabel nahore na prevodovce (viz dale).
V pripade ze je uvoleny resp. praskly, je to vetsi problem protoze ze spodu maji ty sroubky maticky a je nutny to cely demontovat z auta. Nevim jak u 166 ale u GTV musi jit ven katalyzator, odpojit rucka, a vyndat spodni kryt tunelu tj. docela dost prace. Tyhle plastovy dily taky radi praskaji ale daji se lehce sehnat na vrakacich plus tusim ze jsou stejny jak na 156 nebo trilitrech GTV.
To nastaveni se dela na radicim mechanismu na tom hornim kabelu (viz obrazek). Uvolni tu maticku (nebo sroubek? uz nevim) na tom hornim malym raminku s pruzinkou. Pak muzes tim raminkem hybat a podle toho se bude radicka v kabine hybat doleva a doprava. Musis najit polohu kdy pujde sestka dobre zaradit ale blokace bude furt blokovat zpatecku. Az to najdes, tak utahni sroubek a je hotovo.
Good luck!
U me byl problem byl v uvolnene kulise razeni ale stejne tak muze byt jen spatne nastaveny kabel z prevodovky a nebo praskly domek razeni (vsechno z toho uz jsem videl).
Sundej kozenou manzetu kolem radici prevodovky a podivej se na razeni. Predpokladam ze ta cerna plastova posuvna zapadka kterou zvedas krouzkem pod radickou pri razeni zpatecky narazi pri razeni sestky do toho svetleho plastoveho domku. Zkus jestli neni ten horni kryt radicky co drzi ty tri sroubky (viz foto) uvolneny nebo praskly. Pokud ani jedno ani druhy, jen to boura, pak je to jednoduchy a jen se nastavi radici kabel nahore na prevodovce (viz dale).
V pripade ze je uvoleny resp. praskly, je to vetsi problem protoze ze spodu maji ty sroubky maticky a je nutny to cely demontovat z auta. Nevim jak u 166 ale u GTV musi jit ven katalyzator, odpojit rucka, a vyndat spodni kryt tunelu tj. docela dost prace. Tyhle plastovy dily taky radi praskaji ale daji se lehce sehnat na vrakacich plus tusim ze jsou stejny jak na 156 nebo trilitrech GTV.
To nastaveni se dela na radicim mechanismu na tom hornim kabelu (viz obrazek). Uvolni tu maticku (nebo sroubek? uz nevim) na tom hornim malym raminku s pruzinkou. Pak muzes tim raminkem hybat a podle toho se bude radicka v kabine hybat doleva a doprava. Musis najit polohu kdy pujde sestka dobre zaradit ale blokace bude furt blokovat zpatecku. Az to najdes, tak utahni sroubek a je hotovo.
Good luck!
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2
- DERGO
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
- Bydliště: Zlín/Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné řazení šestky
Taky zkontroluj hladinu oleje v převodovce...
mě jak tekl, tam mi nešla zařadit pětka...

Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP
Re: Špatné řazení šestky
Mockrát děkuji. Sundal jsem kolo, povolil matku, rozebral ty čepy, promazal a řadit teď můžu konečně jedním prstem :-)
Už se těším na první sraz, kam dorazím a budu děkovat Alfistům osobně :-)
Do té doby však ještě o nějakou tu radu požádám.
Už se těším na první sraz, kam dorazím a budu děkovat Alfistům osobně :-)
Do té doby však ještě o nějakou tu radu požádám.
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, rv. 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti