
kolísání napětí
kolísání napětí
tak se to začíná nějak vybarvovat... začal jsem pozorovat, že když auto stojí na volnoběh, ťuknu na tlačítko oken, tak v ten moment cuknou otáčky, víc to dělá při jakémkoliv odběru, když pustím hodně vetilaci, při puštění klimatizace trochu propadají a jednou za cca 10s kucknou hodně a doprovází to vibrace, pulzuje podsvícení budíků... je volné ložisko na alternátoru, může to být ono? baterka je Bosch z 11/2007 můžu něco zjistit přes diagnostiku? přímo žádné závady nejsou uloženy


Re: kolísání napětí
nikdo žádnej nápad? 

- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání napětí
v háji baterka, altík, kontakty na baterce atd. Nezbývá než měřit.
Re: kolísání napětí
toto jsem nedávno načetl přes diagnostiku
nenastartováno, klíč v první poloze: 12,15V
nenastartováno, klíč v první poloze + radio: 12,07V
nenastartováno, klíč v první poloze + radio + potkávací a obrysová světla: 11,86V
nastartováno + radio: 14,24V
ještě bych mohl zapnout klimu, co by to udělalo, ale tam bych to asi viděl na kompresor
nebo zjistit, kam až napětí padne, když se to zakucká
nenastartováno, klíč v první poloze: 12,15V
nenastartováno, klíč v první poloze + radio: 12,07V
nenastartováno, klíč v první poloze + radio + potkávací a obrysová světla: 11,86V
nastartováno + radio: 14,24V
ještě bych mohl zapnout klimu, co by to udělalo, ale tam bych to asi viděl na kompresor

nebo zjistit, kam až napětí padne, když se to zakucká

Re: kolísání napětí
jen bych rád zjistil, jestli to může být věc, kterou bych zvládl opravit sám nebo připsal na dlouhej seznam "maličkostí", hned vedle prasklého řízení, vibrujícího kompresoru klimatizace, načatého alternátoru, vyhození sportovních tlumičů... 

- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání napětí
jestli někde fučí ty svody, tak bych tím začal, prootže motor jede na špatnou směs a to je předpoklad nestabilního chodu. Lambdy dávají špatné signály a řj to dorovnává všelijak. Když ase sejdou špatné hodnyty v jeden čas, tak to může toto dělat.
Re: kolísání napětí
když byly čerstvě udělané, tak klima vibrovala jen opravdu minimálně, ale bylo to na volnoběh, pak jsem ujel cca 5 km a už to na semaforech potřepávalo otáčkama, takže to asi někde začalo foukat 
ake díky, jdu schánět svody

ake díky, jdu schánět svody

Re: kolísání napětí
Mam podobny problem. Na baterke mam 3 clanky mokre, asi sa varia cize ide do skratu. Bojim sa aby neodisli diody na alternatore. Aku bateriu odporucate na 156 1.6 r.v98? Pozeral som po 74ah varta ale berner... za 73e. D
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání napětí
74 je zbytečně velká, stačí 55 nebo 62, 64 či kolik je to přesně
Re: kolísání napětí
Daji se nějak poznat ty mokré články, když mám bezůdržbovou?
Re: kolísání napětí
Ja to mam vlhke okolo uzaverov. A ked to utriem po dlhsej trase su znova viditelne vlhke. Zajtra ju idem kupit. Na znacke asi nezalezi? Lacny smejd nechcem, skor taky zlaty stred.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání napětí
na boku baterky je malý otvor, kudy unikají plyny a v případě poruchu i kyselina - ta by měla být suchá a nemělo by z níc vytékat.
Dobré baterie jsou např. Exide, Banner, Varta, Fiamm atd. Origo jsou v Alfách Exide.
Dobré baterie jsou např. Exide, Banner, Varta, Fiamm atd. Origo jsou v Alfách Exide.
Re: kolísání napětí
tak v autě je zánovní altík a když jsem dal trochu nahlas muziku, tak pulzovaly budíky... zas to dělá jenom někdy... jak jsem psal, doraz okna občas pohne s otáčkama, sahara taky... koukal jsem na baterku a je na jedné straně mokra/vlhka ta kapsička okolo ní... baterka Bosch, asi 3-4roky stará...
takže asi nechat otestovat tím zátěžovým testrem, co?
koukám na tu baterku a Bosch S3 je 45 Ah... není to málo? jezdím cca 10km, tak jestli se stačí dobíjet
takže asi nechat otestovat tím zátěžovým testrem, co?
koukám na tu baterku a Bosch S3 je 45 Ah... není to málo? jezdím cca 10km, tak jestli se stačí dobíjet
Re: kolísání napětí
tak to trochu ozivim, posledni dobou jsem pozoroval takovej tichej šuchavej zvuk někde od motoru a když jsme po tom dneska šli, tak jsem dostal tip na volnoběžku alternátoru, to by mohlo za všechny problémy, co jsem za poslední rok pozoroval, vibrace při puštěné klimě, cukání otáček při puštění ventilátoru, kolísání podsvícení, problém s řemenem...
altík jsem tam dával kdysi jinej, ale ten byl z vrakáče a snad horší, než ten původní
protože jsem myslel, že má vůli na ložisku...
takže co ta volnoběžka stojí? je to součást altíku?
altík jsem tam dával kdysi jinej, ale ten byl z vrakáče a snad horší, než ten původní

takže co ta volnoběžka stojí? je to součást altíku?
Re: kolísání napětí
O jakej volnobezke je rec ja na altelnatoru zadnu vonobezku nemam ani som nic take zatial na zadnem nevidel hridel a remenice tot vse volne loziska alt, sposobuju kolisanie napetia ale taky uvhiky a regulator napetia vydreta kotva to vse zacina u lozisk pretoze sa klati rotor a sila odporu sa meni podla odberu tym aj zkrizeni pri spatnem lozisku suchavy zvuk moze bit lozisko hlavne zadne je v silenbloku kvuli odruzeni muze se starim rozpadnut
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání napětí
benzínový altík volnoběžku nemá
Re: kolísání napětí
takže zas nic 

Re: kolísání napětí
Nazdar mam presne rovnaky problem na svojej 1.4. TS 2000. Klima ked ide tak vibruje, kolisa otackami, a okno alebo ventilator tiez zakolisa dost otackami. Vraj by sa volnobeh mohol ustalit po vymene variatora ktora ma onedlho caka. Ty nemas vylagrovany variator?
Re: kolísání napětí
Mam ohladom toho taku teoriu: Pri vylagrovanom variatore ma auto slaby krutiaci moment v nizkych otackach cize aj vo volnobeznych. Pri velkom odbere prudu dava altik vacsi mechanicky odpor ktory vznika el.mag. odporom pri vyrobe prudu a to pri nizkom krutiacom momente moze znizit otacky ktore v zapati riadiaca jednotka vyrovna a preto to zakolisanie. A vibrovanie motora pri klime podobne - kedze klima ma velky odber prudu motor s nizkym momentom nezvlada utiahnut alternator s velkym odporom a riadiaca to vyrovnava predstihom a preto motor trosku vibruje.
Co vy na to? Znie to realne?
Co vy na to? Znie to realne?
Re: kolísání napětí
ja mam variator zrepasovany spolu s rozvodama, cca pred 15tis km
jinak variator nema spatny zvuk, chova se normalne
jenom jsem mel problem s napinakem remene prislusenstvi, prej byl nejakej kouslej a na kladce se vybrousily male plosky, nic vyrazneho, jenom material byl vic vylesteny
jinak variator nema spatny zvuk, chova se normalne
jenom jsem mel problem s napinakem remene prislusenstvi, prej byl nejakej kouslej a na kladce se vybrousily male plosky, nic vyrazneho, jenom material byl vic vylesteny
Re: kolísání napětí
a co teda ten altik? nebude to tim? Alebo ci sa niekde neopiera elektrika? lebo v zime ked necham auto dva tyzdne stat tak vycuca baterku a nenatocim ale ked ju odpojim tak aj po dvoch tyzdnoch na prvy brnk... Ked je teplo tak to nie je take dramaticke pretoze baterka (1,5rocna) to lepsie znasa.
Re: kolísání napětí
nevim, nejak tam zacalo tise chrastit mnohem vic a mam pocit, ze se to zhorsuje, ale s jinym altikem nic neblika, ted jenom chrasti... nejak to neresim a doufam, ze se to neposere
nechavam to na velkej servis 


Re: kolísání napětí
ja to idem vyriesit nasledovne: variator, lambda, vaha vzducu, vycistenie klapky. Ked to bude robit aj po tom tak ma asi j..ne 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host