kolísání napětí

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 28.6.2010, pon 12:01

tak se to začíná nějak vybarvovat... začal jsem pozorovat, že když auto stojí na volnoběh, ťuknu na tlačítko oken, tak v ten moment cuknou otáčky, víc to dělá při jakémkoliv odběru, když pustím hodně vetilaci, při puštění klimatizace trochu propadají a jednou za cca 10s kucknou hodně a doprovází to vibrace, pulzuje podsvícení budíků... je volné ložisko na alternátoru, může to být ono? baterka je Bosch z 11/2007 můžu něco zjistit přes diagnostiku? přímo žádné závady nejsou uloženy

:smt013

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 30.6.2010, stř 20:56

nikdo žádnej nápad? :smt016

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Kůrkyn » 30.6.2010, stř 20:57

v háji baterka, altík, kontakty na baterce atd. Nezbývá než měřit.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 30.6.2010, stř 21:05

toto jsem nedávno načetl přes diagnostiku

nenastartováno, klíč v první poloze: 12,15V

nenastartováno, klíč v první poloze + radio: 12,07V

nenastartováno, klíč v první poloze + radio + potkávací a obrysová světla: 11,86V

nastartováno + radio: 14,24V



ještě bych mohl zapnout klimu, co by to udělalo, ale tam bych to asi viděl na kompresor :???:

nebo zjistit, kam až napětí padne, když se to zakucká Obrázek

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 30.6.2010, stř 21:17

jen bych rád zjistil, jestli to může být věc, kterou bych zvládl opravit sám nebo připsal na dlouhej seznam "maličkostí", hned vedle prasklého řízení, vibrujícího kompresoru klimatizace, načatého alternátoru, vyhození sportovních tlumičů... :D

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Kůrkyn » 30.6.2010, stř 21:19

jestli někde fučí ty svody, tak bych tím začal, prootže motor jede na špatnou směs a to je předpoklad nestabilního chodu. Lambdy dávají špatné signály a řj to dorovnává všelijak. Když ase sejdou špatné hodnyty v jeden čas, tak to může toto dělat.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 30.6.2010, stř 21:32

když byly čerstvě udělané, tak klima vibrovala jen opravdu minimálně, ale bylo to na volnoběh, pak jsem ujel cca 5 km a už to na semaforech potřepávalo otáčkama, takže to asi někde začalo foukat :smt102

ake díky, jdu schánět svody :)

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Jans » 14.7.2010, stř 10:05

Mam podobny problem. Na baterke mam 3 clanky mokre, asi sa varia cize ide do skratu. Bojim sa aby neodisli diody na alternatore. Aku bateriu odporucate na 156 1.6 r.v98? Pozeral som po 74ah varta ale berner... za 73e. D
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Kůrkyn » 14.7.2010, stř 10:12

74 je zbytečně velká, stačí 55 nebo 62, 64 či kolik je to přesně

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 14.7.2010, stř 10:26

Daji se nějak poznat ty mokré články, když mám bezůdržbovou?

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Jans » 14.7.2010, stř 10:39

Ja to mam vlhke okolo uzaverov. A ked to utriem po dlhsej trase su znova viditelne vlhke. Zajtra ju idem kupit. Na znacke asi nezalezi? Lacny smejd nechcem, skor taky zlaty stred.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Kůrkyn » 14.7.2010, stř 11:08

na boku baterky je malý otvor, kudy unikají plyny a v případě poruchu i kyselina - ta by měla být suchá a nemělo by z níc vytékat.

Dobré baterie jsou např. Exide, Banner, Varta, Fiamm atd. Origo jsou v Alfách Exide.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 2.10.2010, sob 09:40

tak v autě je zánovní altík a když jsem dal trochu nahlas muziku, tak pulzovaly budíky... zas to dělá jenom někdy... jak jsem psal, doraz okna občas pohne s otáčkama, sahara taky... koukal jsem na baterku a je na jedné straně mokra/vlhka ta kapsička okolo ní... baterka Bosch, asi 3-4roky stará...


takže asi nechat otestovat tím zátěžovým testrem, co?



koukám na tu baterku a Bosch S3 je 45 Ah... není to málo? jezdím cca 10km, tak jestli se stačí dobíjet
Přílohy
PA010373.JPG

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 2.5.2011, pon 13:50

tak to trochu ozivim, posledni dobou jsem pozoroval takovej tichej šuchavej zvuk někde od motoru a když jsme po tom dneska šli, tak jsem dostal tip na volnoběžku alternátoru, to by mohlo za všechny problémy, co jsem za poslední rok pozoroval, vibrace při puštěné klimě, cukání otáček při puštění ventilátoru, kolísání podsvícení, problém s řemenem...

altík jsem tam dával kdysi jinej, ale ten byl z vrakáče a snad horší, než ten původní :roll: protože jsem myslel, že má vůli na ložisku...


takže co ta volnoběžka stojí? je to součást altíku?

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Yboris » 2.5.2011, pon 17:05

O jakej volnobezke je rec ja na altelnatoru zadnu vonobezku nemam ani som nic take zatial na zadnem nevidel hridel a remenice tot vse volne loziska alt, sposobuju kolisanie napetia ale taky uvhiky a regulator napetia vydreta kotva to vse zacina u lozisk pretoze sa klati rotor a sila odporu sa meni podla odberu tym aj zkrizeni pri spatnem lozisku suchavy zvuk moze bit lozisko hlavne zadne je v silenbloku kvuli odruzeni muze se starim rozpadnut

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Kůrkyn » 2.5.2011, pon 21:16

benzínový altík volnoběžku nemá

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 3.5.2011, úte 07:10

takže zas nic :D

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: kolísání napětí

Příspěvek od jany145 » 5.5.2011, čtv 15:05

Nazdar mam presne rovnaky problem na svojej 1.4. TS 2000. Klima ked ide tak vibruje, kolisa otackami, a okno alebo ventilator tiez zakolisa dost otackami. Vraj by sa volnobeh mohol ustalit po vymene variatora ktora ma onedlho caka. Ty nemas vylagrovany variator?

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: kolísání napětí

Příspěvek od jany145 » 5.5.2011, čtv 15:17

Mam ohladom toho taku teoriu: Pri vylagrovanom variatore ma auto slaby krutiaci moment v nizkych otackach cize aj vo volnobeznych. Pri velkom odbere prudu dava altik vacsi mechanicky odpor ktory vznika el.mag. odporom pri vyrobe prudu a to pri nizkom krutiacom momente moze znizit otacky ktore v zapati riadiaca jednotka vyrovna a preto to zakolisanie. A vibrovanie motora pri klime podobne - kedze klima ma velky odber prudu motor s nizkym momentom nezvlada utiahnut alternator s velkym odporom a riadiaca to vyrovnava predstihom a preto motor trosku vibruje.
Co vy na to? Znie to realne?

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 5.5.2011, čtv 15:45

ja mam variator zrepasovany spolu s rozvodama, cca pred 15tis km

jinak variator nema spatny zvuk, chova se normalne

jenom jsem mel problem s napinakem remene prislusenstvi, prej byl nejakej kouslej a na kladce se vybrousily male plosky, nic vyrazneho, jenom material byl vic vylesteny

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: kolísání napětí

Příspěvek od jany145 » 6.5.2011, pát 11:57

a co teda ten altik? nebude to tim? Alebo ci sa niekde neopiera elektrika? lebo v zime ked necham auto dva tyzdne stat tak vycuca baterku a nenatocim ale ked ju odpojim tak aj po dvoch tyzdnoch na prvy brnk... Ked je teplo tak to nie je take dramaticke pretoze baterka (1,5rocna) to lepsie znasa.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Petr147 » 6.5.2011, pát 12:58

nevim, nejak tam zacalo tise chrastit mnohem vic a mam pocit, ze se to zhorsuje, ale s jinym altikem nic neblika, ted jenom chrasti... nejak to neresim a doufam, ze se to neposere :D nechavam to na velkej servis :D

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: kolísání napětí

Příspěvek od jany145 » 3.6.2011, pát 08:45

ja to idem vyriesit nasledovne: variator, lambda, vaha vzducu, vycistenie klapky. Ked to bude robit aj po tom tak ma asi j..ne :smt013

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host