JTD vs. JTDm

Odpovědět
dmoravan

Příspěvky: 50
Registrován: 1.3.2009, ned 11:08

JTD vs. JTDm

Příspěvek od dmoravan » 30.7.2010, pát 12:54

Ahojte pani Alfisti,

neako tu je mrtvo, tak by som sa chcel spytat aky je rozdiet medzi JTD vs. JTDm? Neaku predstavu mam, ale zaujimalo by ma vcom su klady a zapory tychto motorov? Za odpovede vopred dakujem.

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 261
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Tibalt » 30.7.2010, pát 13:22

:-D :-D V jtd sekcii je mrtvo,lebo tie motory su tak spolahlive,ze neni o com.chod do TS sekcie.tam je zivo stale
Ex 147 1,9jtd 88kw

dmoravan

Příspěvky: 50
Registrován: 1.3.2009, ned 11:08

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od dmoravan » 30.7.2010, pát 13:29

Ahoj, daj pokoj s TS :smt019 . Je to sice slusny motor, ale chcelo by to mat od zaciatku. No tak chlapci, ziadne prakticke rady, postrehy?

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od enzo156 » 30.7.2010, pát 16:33

Neznám moc 2,4 tak budu psát o 1,9JTD, JTDm
JTD - unijet
Používá elektromagnetický vstřikovače, po dobu pracovního cyklu vstřikuje jednu dávku paliva do válce. Dělaly se 77kW s pevnou geometrií lopatek na turbu, regulace turba byla řešená obtokem. Jde o první commonraily obecně vzato je to držák. Pak byla verze 81kW později 85kW obě mají regulaci turba naklápěním lopatek. Oproti starší verzi 77kW jede 85kW o poznání líp.
Tohle všechno jsou 8mi ventily.

No a pak přišlo JTDm - m znamená Multijet. (Rok 2003?)
Několik dávek vstřiku nafty během pracovního cyklu (tuším že 5), pro lepší průběh spalování omezení kouřivosti a klepání agregátu. Nevím přesně, ale asi už používají Piezovstřikovače.
Byly varianty 103kW a o trochu později 110kW, oboje 16ti ventil.
110kW varianta tvořila po dlouhou dobu vrchol nabídky z objemu 1,9litru, obecně se říká že je finančně náročnější na údržbu oproti 1,9JTD. Ale beru jí jako ideální oproti 2,4 která je konkrétně ve 156 těžká.

Víc z hlavy nevim :smt040
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Ladis » 30.7.2010, pát 16:44

Těžká to jo :???: ,ale trošku jede :smt019 :-D .
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Milano75 » 30.7.2010, pát 17:14

takže jak to je 16 ventil tak je to automatticky JTDm????

někde píšou je n JTD
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od enzo156 » 30.7.2010, pát 17:19

Já bych řekl že jo.
U JTDm jsem zapomněl na 88kW verzi, která je jen 8mi ventil.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

dmoravan

Příspěvky: 50
Registrován: 1.3.2009, ned 11:08

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od dmoravan » 1.8.2010, ned 09:48

Tak, mame tu neaku zakladnu charakteristiku. Je rozdiel v turbe pouzitom pre JTD a pre JTDm?
Naposledy upravil(a) dmoravan dne 1.8.2010, ned 11:08, celkem upraveno 1 x.

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Lukyn » 1.8.2010, ned 11:06

jtdm - Dýmivost způsobuje EGR ventil, který přestává fungovat správně. Řeší se to částečným zaslepením EGR.

2,4jtdm - nevýhody - je težká - odrovnává díly přední nápravy (opravíte za vcelku rozumný peníz na určitou dobu - mě horní, spodní ram., tyčky stabi a práce za cca 7tis. - na minim. počítám 20tis. km bude klid), jinak další nevýhody jsem neobjevil.
výhody - kultivovaný tichý chod díky druhé generaci common-railu, o tom, že jede jako alfaromeo1 alfaromeo1 psát nemusím :-D
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 261
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Tibalt » 2.8.2010, pon 10:26

lukyn zabudol si na jednu nevyhodu:
to, ze je 2,4 tazky, sa prejavuje na tazkom nose auta a nedotacavosti v zakrutach oproti lahsiemu 1,9 :wink:
podla mna je 1,9jtdm16V 110kw idealna volba pre 147 ( preto ju v aute nemam :-D ). mas tam aj 6kvalt, takze nenadavas na dialnici ako ja s 5kvaltom :D
Naposledy upravil(a) Tibalt dne 2.8.2010, pon 13:38, celkem upraveno 1 x.
Ex 147 1,9jtd 88kw

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Milan+ » 2.8.2010, pon 10:48

Pukud máte 2,4 JTDm ale ve 159, tak už nemáte takové potíže s těžkým předkem, ale s těžkým celým autem :smt033 a.vs.s
Naposledy upravil(a) Milan+ dne 3.8.2010, úte 07:05, celkem upraveno 1 x.
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od enzo156 » 2.8.2010, pon 15:26

:smt023 snad to neni tak strašný :smt040
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Ladis » 3.8.2010, úte 10:39

Já myslím,že už je jedno jestli 1,9 nebo 2,4 z pohledu váhy,to nějaké kilčo navíc vás nevytrhne.Jinak pojistka stejná a ten litránek navíc co to slupne zato stojí :drivers: a.vs.s
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Milan+ » 3.8.2010, úte 12:11

Máš pravdu, na dálnici je to kočár s motorem z tanku, najedu na dálnici kousek od domu u Ústí n/L, dám tam šestku a vyndám ji až v Neapoli :smt033 :smt033 , jen kdybych uměl jezdit pomaleji, byla by i ta spotřebakolem 7 litránků a.vs.s
Naposledy upravil(a) Milan+ dne 25.8.2010, stř 14:43, celkem upraveno 1 x.
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Zip166JTD » 25.8.2010, stř 12:30

Mám dotaz. Nevíte někdo jak je na tom druhá řada railu v těch 20V?Jak jsou spolehliné a jak snášejí naši super kvalitní naftu od rádoby podnikavích pumpařů? Mám dojem že se tam cpali čerpadla CP3.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Zip166JTD » 25.8.2010, stř 21:41

Dobrá tak že co jsem se tak dočetl tak CR cp3 který je v 20v je prý podobně nesmrtelný jako CP1 v 10v ale dále jsem se dočetl že dost na těchto novějších CR odchází vstřiky tak že dotaz: Už někdo z vás měnil vstřiky na JTDM ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Ladis » 25.8.2010, stř 22:07

Brát u pump s pečetí kvality + pro jistotu dodatečná adetivace (VIF :-D )a nemusíš mět strach :wink: .
Jinak jsem nikde moc nečetl,nebo v mém okolí neslyšel kdo má tyhle mašiny,že by řešil vstřiky,takže asi dobrý a.vs.s
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od kejml » 26.8.2010, čtv 01:17

Zip166JTD píše: ... co jsem se tak dočetl tak CR cp3 který je v 20v je prý podobně nesmrtelný jako CP1 v 10v ale dále jsem se dočetl že dost na těchto novějších CR odchází vstřiky tak že dotaz: Už někdo z vás měnil vstřiky na JTDM ?
Já osobně znám 4 alfysty v naftě a nikdo vstřiky nikdy neměnil. Zato dva měnili CP1 railový čerpadlo, protože to jejich bylo vyrezlý od bordelu v naftě a doražený "odborným" čiptuningem z nojbuku na parkovišti před lídlem.
Takže asi tak...
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Zip166JTD » 26.8.2010, čtv 19:50

:-D :-D :-D HM hm zajímavé.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Ladis » 26.8.2010, čtv 20:19

Moc sa neškleb Zlíňáku :-D :-D ,jdeš aspoň na barumku :ot: :smt077
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Zip166JTD » 26.8.2010, čtv 20:37

:smt040 nejdu. Od té doby co přestalo jezdit WRC tak fakt ne. Dívat se na ty udýchané 1,6 Filcky jak to řve a plazí se to jak lemra to je fakt děs. Jo kdyby tam jezdili třeba alfičky to bych šel :-D . A ty jdeš?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Ladis » 26.8.2010, čtv 20:55

Jasně,že jdu.Tak za prvé jedna 147 tam jede :-D , za druhé tam jede až 27 S2000 což nebylo ani na Monte Carlo :smt023 a za třetí ti veteráni taky nebudou od věci :smt007 .Ale jinak tě naprosto chápu zrušením WRC ten rally sport úplně vykastrovali :smt021
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: JTD vs. JTDm

Příspěvek od Zip166JTD » 26.8.2010, čtv 21:11

hmm tam pojede 147 hmmm tak mám nad čím přemýšlet :-)
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host