JTD vs. JTDm
JTD vs. JTDm
Ahojte pani Alfisti,
neako tu je mrtvo, tak by som sa chcel spytat aky je rozdiet medzi JTD vs. JTDm? Neaku predstavu mam, ale zaujimalo by ma vcom su klady a zapory tychto motorov? Za odpovede vopred dakujem.
neako tu je mrtvo, tak by som sa chcel spytat aky je rozdiet medzi JTD vs. JTDm? Neaku predstavu mam, ale zaujimalo by ma vcom su klady a zapory tychto motorov? Za odpovede vopred dakujem.
Re: JTD vs. JTDm


Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: JTD vs. JTDm
Ahoj, daj pokoj s TS
. Je to sice slusny motor, ale chcelo by to mat od zaciatku. No tak chlapci, ziadne prakticke rady, postrehy?

- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTD vs. JTDm
Neznám moc 2,4 tak budu psát o 1,9JTD, JTDm
JTD - unijet
Používá elektromagnetický vstřikovače, po dobu pracovního cyklu vstřikuje jednu dávku paliva do válce. Dělaly se 77kW s pevnou geometrií lopatek na turbu, regulace turba byla řešená obtokem. Jde o první commonraily obecně vzato je to držák. Pak byla verze 81kW později 85kW obě mají regulaci turba naklápěním lopatek. Oproti starší verzi 77kW jede 85kW o poznání líp.
Tohle všechno jsou 8mi ventily.
No a pak přišlo JTDm - m znamená Multijet. (Rok 2003?)
Několik dávek vstřiku nafty během pracovního cyklu (tuším že 5), pro lepší průběh spalování omezení kouřivosti a klepání agregátu. Nevím přesně, ale asi už používají Piezovstřikovače.
Byly varianty 103kW a o trochu později 110kW, oboje 16ti ventil.
110kW varianta tvořila po dlouhou dobu vrchol nabídky z objemu 1,9litru, obecně se říká že je finančně náročnější na údržbu oproti 1,9JTD. Ale beru jí jako ideální oproti 2,4 která je konkrétně ve 156 těžká.
Víc z hlavy nevim
JTD - unijet
Používá elektromagnetický vstřikovače, po dobu pracovního cyklu vstřikuje jednu dávku paliva do válce. Dělaly se 77kW s pevnou geometrií lopatek na turbu, regulace turba byla řešená obtokem. Jde o první commonraily obecně vzato je to držák. Pak byla verze 81kW později 85kW obě mají regulaci turba naklápěním lopatek. Oproti starší verzi 77kW jede 85kW o poznání líp.
Tohle všechno jsou 8mi ventily.
No a pak přišlo JTDm - m znamená Multijet. (Rok 2003?)
Několik dávek vstřiku nafty během pracovního cyklu (tuším že 5), pro lepší průběh spalování omezení kouřivosti a klepání agregátu. Nevím přesně, ale asi už používají Piezovstřikovače.
Byly varianty 103kW a o trochu později 110kW, oboje 16ti ventil.
110kW varianta tvořila po dlouhou dobu vrchol nabídky z objemu 1,9litru, obecně se říká že je finančně náročnější na údržbu oproti 1,9JTD. Ale beru jí jako ideální oproti 2,4 která je konkrétně ve 156 těžká.
Víc z hlavy nevim

Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: JTD vs. JTDm
Těžká to jo
,ale trošku jede
.



Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTD vs. JTDm
takže jak to je 16 ventil tak je to automatticky JTDm????
někde píšou je n JTD
někde píšou je n JTD
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTD vs. JTDm
Já bych řekl že jo.
U JTDm jsem zapomněl na 88kW verzi, která je jen 8mi ventil.
U JTDm jsem zapomněl na 88kW verzi, která je jen 8mi ventil.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: JTD vs. JTDm
Tak, mame tu neaku zakladnu charakteristiku. Je rozdiel v turbe pouzitom pre JTD a pre JTDm?
Naposledy upravil(a) dmoravan dne 1.8.2010, ned 11:08, celkem upraveno 1 x.
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTD vs. JTDm
jtdm - Dýmivost způsobuje EGR ventil, který přestává fungovat správně. Řeší se to částečným zaslepením EGR.
2,4jtdm - nevýhody - je težká - odrovnává díly přední nápravy (opravíte za vcelku rozumný peníz na určitou dobu - mě horní, spodní ram., tyčky stabi a práce za cca 7tis. - na minim. počítám 20tis. km bude klid), jinak další nevýhody jsem neobjevil.
výhody - kultivovaný tichý chod díky druhé generaci common-railu, o tom, že jede jako
psát nemusím 
2,4jtdm - nevýhody - je težká - odrovnává díly přední nápravy (opravíte za vcelku rozumný peníz na určitou dobu - mě horní, spodní ram., tyčky stabi a práce za cca 7tis. - na minim. počítám 20tis. km bude klid), jinak další nevýhody jsem neobjevil.
výhody - kultivovaný tichý chod díky druhé generaci common-railu, o tom, že jede jako



GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
Re: JTD vs. JTDm
lukyn zabudol si na jednu nevyhodu:
to, ze je 2,4 tazky, sa prejavuje na tazkom nose auta a nedotacavosti v zakrutach oproti lahsiemu 1,9
podla mna je 1,9jtdm16V 110kw idealna volba pre 147 ( preto ju v aute nemam
). mas tam aj 6kvalt, takze nenadavas na dialnici ako ja s 5kvaltom 
to, ze je 2,4 tazky, sa prejavuje na tazkom nose auta a nedotacavosti v zakrutach oproti lahsiemu 1,9

podla mna je 1,9jtdm16V 110kw idealna volba pre 147 ( preto ju v aute nemam


Naposledy upravil(a) Tibalt dne 2.8.2010, pon 13:38, celkem upraveno 1 x.
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: JTD vs. JTDm
Pukud máte 2,4 JTDm ale ve 159, tak už nemáte takové potíže s těžkým předkem, ale s těžkým celým autem


Naposledy upravil(a) Milan+ dne 3.8.2010, úte 07:05, celkem upraveno 1 x.
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTD vs. JTDm


Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: JTD vs. JTDm
Já myslím,že už je jedno jestli 1,9 nebo 2,4 z pohledu váhy,to nějaké kilčo navíc vás nevytrhne.Jinak pojistka stejná a ten litránek navíc co to slupne zato stojí



Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: JTD vs. JTDm
Máš pravdu, na dálnici je to kočár s motorem z tanku, najedu na dálnici kousek od domu u Ústí n/L, dám tam šestku a vyndám ji až v Neapoli
, jen kdybych uměl jezdit pomaleji, byla by i ta spotřebakolem 7 litránků 



Naposledy upravil(a) Milan+ dne 25.8.2010, stř 14:43, celkem upraveno 1 x.
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
Re: JTD vs. JTDm
Mám dotaz. Nevíte někdo jak je na tom druhá řada railu v těch 20V?Jak jsou spolehliné a jak snášejí naši super kvalitní naftu od rádoby podnikavích pumpařů? Mám dojem že se tam cpali čerpadla CP3.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: JTD vs. JTDm
Dobrá tak že co jsem se tak dočetl tak CR cp3 který je v 20v je prý podobně nesmrtelný jako CP1 v 10v ale dále jsem se dočetl že dost na těchto novějších CR odchází vstřiky tak že dotaz: Už někdo z vás měnil vstřiky na JTDM ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: JTD vs. JTDm
Brát u pump s pečetí kvality + pro jistotu dodatečná adetivace (VIF
)a nemusíš mět strach
.
Jinak jsem nikde moc nečetl,nebo v mém okolí neslyšel kdo má tyhle mašiny,že by řešil vstřiky,takže asi dobrý


Jinak jsem nikde moc nečetl,nebo v mém okolí neslyšel kdo má tyhle mašiny,že by řešil vstřiky,takže asi dobrý

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTD vs. JTDm
Já osobně znám 4 alfysty v naftě a nikdo vstřiky nikdy neměnil. Zato dva měnili CP1 railový čerpadlo, protože to jejich bylo vyrezlý od bordelu v naftě a doražený "odborným" čiptuningem z nojbuku na parkovišti před lídlem.Zip166JTD píše: ... co jsem se tak dočetl tak CR cp3 který je v 20v je prý podobně nesmrtelný jako CP1 v 10v ale dále jsem se dočetl že dost na těchto novějších CR odchází vstřiky tak že dotaz: Už někdo z vás měnil vstřiky na JTDM ?
Takže asi tak...
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Re: JTD vs. JTDm



Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: JTD vs. JTDm
Moc sa neškleb Zlíňáku
,jdeš aspoň na barumku





Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: JTD vs. JTDm


Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: JTD vs. JTDm
Jasně,že jdu.Tak za prvé jedna 147 tam jede
, za druhé tam jede až 27 S2000 což nebylo ani na Monte Carlo
a za třetí ti veteráni taky nebudou od věci
.Ale jinak tě naprosto chápu zrušením WRC ten rally sport úplně vykastrovali 




Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: JTD vs. JTDm
hmm tam pojede 147 hmmm tak mám nad čím přemýšlet :-)
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Semrush [Bot] a 2 hosti