Životnost turba
Re: Životnost turba
Hths je hodnota filmu pri 150°C niektory vyrobcovia to udavaju v technickom liste iny zas neudavaju skoro nic myslim ze motul to udava aj mobil
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Životnost turba
jo jo,Motul to má,x clean má 3.6 mPa.s . Těžko porovnat se sport power,který v tech. listě taková data nemá ale dík za vysvětlení
Re: Životnost turba
Ak mas vela penaze isiel by som do motulu 300V je to ester
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Životnost turba
Muze mi nekdo rici, proc nektere turvo stoji 400 Eur a nektere pres 1000 Eur? Spatne to prekladam nebo je v tom jiny figl:
https://www.autodoc.de/autoteile/lader- ... 56-1-8-tbi
Predem dekuji za objasneni
https://www.autodoc.de/autoteile/lader- ... 56-1-8-tbi
Predem dekuji za objasneni
Re: Životnost turba
je to tam v poznámce že to je repas, nebo nový..
ale někteýr repasy stojí stejně jako nový.. to z toho původního nemohlo moc zbejt
ale někteýr repasy stojí stejně jako nový.. to z toho původního nemohlo moc zbejt
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Životnost turba
Čeká ma 4 výměna oleje od te doby co jsem nasadil izolační hadici na trubku turba, (20 tis km) . Přemýšlím jestli dat znovu hadici, nebo koupit trubku novou modifikovanou s tim stíněním a nebo omotavka na svody. Případně kombinace nové a omotavky. Řešil někdo? Protože evidentně ta hadice dostává docela zabrat a omotavka na svody by měla zvládat větší teplotu ale zas otázka zda to dobře zaizoluje.
- Přílohy
-
- 20210806_180553.jpg (3.74 MiB) Zobrazeno 5815 x
Re: Životnost turba
Čau kolegové. Odešlo mi turbo. Řeším jestli dát repas nebo jestli je potřeba koupit nové turbo které momentálně stojí 47 000,- předchozí majitel dával před cca 5ti lety a cca 40-50tis km nové originální turbo BorgWarner. Olej se měnil pravidelně kolem 10 000, dával se tam Quadrifoglio 5W-40, měnil se ten šroub se sítkem k turbu při každé výměně, turbo jsem po jízdě dochlazoval a i přes to to odešlo. Proto řeším jestli dát repas za nějakých 10 000,-? Protože pokud odejde nové turbo po cca 50tis km tak se mi do toho moc nechce. Pokud by repas vydržel 20 tis tak asi snad raději každou druhou výměnu oleje vyměním i turbo za desítku nemá s tímto někdo zkušenosti? Nebo jsem poslední mohykán co má 159 TBI? Děkuji za případné odpovědi.. ;)
AR 159 SW TBi Ti
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost turba
Mám repas (v Alfe 156 r.v. 2004), mám najazdené 20 000 km a nie je mu nič. Jazdím občas no zrýchľujem často s plynom na podlahe, do obmedzovača, nezahrievam auto, dochladzujem nanajvýš pár sekúnd - lebo nejdem plný kotel tesne pred zastavením.
Olej si menil včas, kvalitný. Aj vzduchový filter?
Olej si menil včas, kvalitný. Aj vzduchový filter?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Životnost turba
Ahoj. Máš info, co konkrétně na turbu odešlo? Je zadřené, či upadla (ukroutila) se vrtulka? Osobně bych zkusil repas. Dobré reference má (zatím) Turbo Holice.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843
Re: Životnost turba
Napadá mě ještě i otázka jak tento problém u TBI řešit? To turba standardně odchází po 50ti tis? Má někdo praktické zkušenosti nebo už se TBI všichni zbavili? Nějaký lepší olej než selenka Quadrifoglio kterej zvládne ty teploty v té peci aby se tam ten olej nepálil a mazal turbo?
AR 159 SW TBi Ti
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost turba
Dá sa niekde dohľadať, na čo tie turbá odchádzajú? Či sa zadierajú, či lámu? Asi zadierajú - ak by sa rozletelo, bolo by zrejme po motore.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Životnost turba
většínou se díky ucpaný přívodní trubce přidírají...
základ je prostě trubka s tepelným stíněním,(nebo ji předělat a vest jinudy, ne skrz svody) dobrej olej a často měnit vč. proplachu při výměně..
základ je prostě trubka s tepelným stíněním,(nebo ji předělat a vest jinudy, ne skrz svody) dobrej olej a často měnit vč. proplachu při výměně..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Životnost turba
hno3:
Takže co jsem tak prošel snad všechny možné fóra tak to co píšeš je asi takové celkové shrnutí.
Dobrej olej může být třeba Millers oils MI 76405 - XF PREMIUM C3 5W-40?
Zajímalo by mě jestli má někdo nějaké praktické zkušenosti třeba s tím vedením mazací trubky mimo to peklo, šroub se sítkem (bez sítka)....
Nebo jestli třeba někomu najelo turbo na TBI 100tis km a případně co pro to dělal
Ještě zajímavé informace ohledně tohoto problému pokud by to někdo opravdu zajímalo...
https://www.alfaowner.com/threads/alfa- ... t-17899778
Takže co jsem tak prošel snad všechny možné fóra tak to co píšeš je asi takové celkové shrnutí.
Dobrej olej může být třeba Millers oils MI 76405 - XF PREMIUM C3 5W-40?
Zajímalo by mě jestli má někdo nějaké praktické zkušenosti třeba s tím vedením mazací trubky mimo to peklo, šroub se sítkem (bez sítka)....
Nebo jestli třeba někomu najelo turbo na TBI 100tis km a případně co pro to dělal
Ještě zajímavé informace ohledně tohoto problému pokud by to někdo opravdu zajímalo...
https://www.alfaowner.com/threads/alfa- ... t-17899778
AR 159 SW TBi Ti
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost turba
Zastávam názor - olej, predpísaný výrobcom alebo kvalitný rovnocenný. V našich autách mám a mával som taký. No roky aj niečo v ňom. Či je to dobre, či to treba alebo sa vôbec smie o tom nebudem polemizovať.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Životnost turba
Ano olej předepsaný výrobcem který byl původně Selenia Star PE 5W40, pak protože se sraly turba udělali změnu na Selenia Sport power 5w40, který se pro změnu zrušil a nahradil ho Selenia Quadrifoglio 5w40 který jsem tam dával cca po 10 max 12tis km a i přes to po 5ti letech odešlo opět turbo tak mi celá selenie začíná připadat jako jedna velká komedie. TBI mají očividně i problém s ředěním oleje benzínem takže to asi začnu řešit tak že budu brát levnější olej (například Motul 8100 X-clean 5W-40) a měnit ho po 7-9 tis km.
AR 159 SW TBi Ti
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost turba
Je smutné, ako klesla kvalita a životnosť prakticky všetkých nových áut. Olej po 6-7000 sme menili v zasranom Pole HTP. Zlá vizitka Alfy ak to treba tiež.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Životnost turba
Odešlo někomu turbo najednou? Myslím tím bez předchozích příznaků, ze vteřiny na vteřinu? A měli jste při vadným turbu i únik oleje?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost turba
Viem o troch z okolia v posledných troch rokoch.
1. Zaseknuté bez deštrukcie.
2. Zlomené bez deštrukcie.
3. Zobralo motor zo sebou
K úniku oleja u nich sa vyjadriť neviem. Moje hvízdalo ako sanitka, z intercoolera mi mechanik vyťahal množstvo oleja.
1. Zaseknuté bez deštrukcie.
2. Zlomené bez deštrukcie.
3. Zobralo motor zo sebou
K úniku oleja u nich sa vyjadriť neviem. Moje hvízdalo ako sanitka, z intercoolera mi mechanik vyťahal množstvo oleja.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Životnost turba
Synovcovi právě odešlo bez předchozích příznaků. Uvidíme až seženem někoho kdo se nebude bát to rozebrat...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Životnost turba
Tak.. s protestujici elektronikou asi musim resit i turbo..
Auto za posledni mesic jen stoji.. ale od momentu co jsem vymenil tesneni mezi vanou a olejovou pumpou to nejak pokuruje.. pri delsim stani jakoze hodne...
Turbo tlaci jak ma, auto jede jak nikdy predtim (pokud nestavkuje vaha). ale kourove efekty jako bych mel schovat valecnou lod...
Ve vejfuku - hned pred katem dokud se to nevypali je proste mokro .. tesnici krouzek je mokrej... na vuli si zatim nesahnu, nemam cas to sundavat...
https://www.facebook.com/share/p/jMAQYwFqHebYhCN7/ treba se tam nekdo dostane a pokocha se mou dymovnici
Auto za posledni mesic jen stoji.. ale od momentu co jsem vymenil tesneni mezi vanou a olejovou pumpou to nejak pokuruje.. pri delsim stani jakoze hodne...
Turbo tlaci jak ma, auto jede jak nikdy predtim (pokud nestavkuje vaha). ale kourove efekty jako bych mel schovat valecnou lod...
Ve vejfuku - hned pred katem dokud se to nevypali je proste mokro .. tesnici krouzek je mokrej... na vuli si zatim nesahnu, nemam cas to sundavat...
https://www.facebook.com/share/p/jMAQYwFqHebYhCN7/ treba se tam nekdo dostane a pokocha se mou dymovnici
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host