EGR ventil

Odpovědět
AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 11.7.2010, ned 14:12

mrknu na to. díky moc.
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 22.7.2010, čtv 12:30

tak, pomocí tohoto návodu: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE jsem demontoval EGR a vycistil.

prekvapive, tam za 165tkm byl jen asi cca 2mm nanos sazi. presto jsem ocistil vstup i vystup z EGR, samotny EGR - pruzinka chodila hladce.

namontoval zpatky a uvidime :-)

ale ted k tomu, proc tam toho bylo tak malo.

A) Bud teda mam opravdu najeto 165tkm (coz teda potvrzuje serviska) a ten EGR by byl hodne zanesen az tak ve 300tkm (po zasahu ceskeho bazarnika 150tkm :-) )

B) auto je z nemecka - tzn. kvalitnejsi nafta - lepsi spalovani - mene sazi

C) nekdo to cistil uz driv (coz ale pochybuji, bo s tim jezdila starsi pani po nemecke vesnici)

D) nevim :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 22.7.2010, čtv 13:06

E) už je alespoň jednou vyměněný
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 22.7.2010, čtv 13:30

Sgt. píše:E) už je alespoň jednou vyměněný
nic tomu nenasvedcuje .. bylo na nem logo vyrobce .. takova ta slatanina znaku fiat alfa lancia ...

a navic, i ta trubka, co k nemu ty saze vede, byla relativne cista. jen s tak cca 1mm nanosem sazi.
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: EGR ventil

Příspěvek od coyote » 22.7.2010, čtv 14:53

A ty si myslíš, že nový origo díl by tam tu "slátaninu" neměl? :wink:

Ono to usazování podle mě taky hodně záleží na způsobu provozu. Delší pravidelné štreky po dálnici usazování asi moc příznivé nebudou. Oproti tomu krátké couračky po městě, stálé rozjíždění a pod udělají své. Já třeba čistil už cca 3x. V EGRu jako takovém toho nikdy moc nebylo, ale co bylo v sání za EGRem, to byl humus. A tam si určitě nekoukal :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

dmoravan

Příspěvky: 50
Registrován: 1.3.2009, ned 11:08

Re: EGR ventil

Příspěvek od dmoravan » 22.7.2010, čtv 15:03

coyote píše:A ty si myslíš, že nový origo díl by tam tu "slátaninu" neměl? :wink:

Ono to usazování podle mě taky hodně záleží na způsobu provozu. Delší pravidelné štreky po dálnici usazování asi moc příznivé nebudou. Oproti tomu krátké couračky po městě, stálé rozjíždění a pod udělají své. Já třeba čistil už cca 3x. V EGRu jako takovém toho nikdy moc nebylo, ale co bylo v sání za EGRem, to byl humus. A tam si určitě nekoukal :wink:

Ahoj,

prosim Ta mohol by si to upresnit? Tiez ma caka cistenie EGR ventilu, tak by som rad vedel, co vsetko to obnasa. Dakujem.

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 22.7.2010, čtv 15:05

nekoukal .. :smt020

ale podle mě, to jezdilo maloměsto + delší štreky .. protože mám 165 najeto a horní přední ramena jsou teprve teď na výměnu (jsou origo).

ale proč jsem ten EGR rozdělával .. zdálo se mi, že to odspodu tak moc netáhne .. až po 2000 ot/min ..

tak jsem si říkal, vyčistím ho ..

no a teď jsem to chtěl projet .. co se nestalo .. :roll:

říkal jsem si .. kurník, jede to líp, ale jestli to není ono Kejmlovo "placebo" .. i v prudkém kopci to jelo trochu lepe. Pocitově to lépe tahlo ..

A pak mě to došlo .. ::s29::

Od té doby, co jsem to koupil, šla stále klima na 3 dilky (na polovinu vykonu nebo na plno). Prostě jsem vlastně ani nevěděl, jak to jede bez klimy ... no a ejhle, vypnul jsem ji a auto jede jak z praku ... tahne pekne odspoda a jede jak drak :-) :supz:

Takže problém s tím, že mi to netáhlo odspoda vyřešen vypnutím klimy :smt046
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 22.7.2010, čtv 15:08

dmoravan píše: Ahoj,

prosim Ta mohol by si to upresnit? Tiez ma caka cistenie EGR ventilu, tak by som rad vedel, co vsetko to obnasa. Dakujem.

tady je navod, jak to rozebrat: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE


budeš potřebovat 8, 10 a 13 klíč + pak na samotny egr torx T25 myslím


rozebereš to a prostě vyčistíš ty usazeniny... :-)

já jsem velký teoretik a velká huba, přesto jsem to zvládnul rozmontovat a kupodivu i zpátky pozapojovat :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladin 164V6 » 22.7.2010, čtv 15:10

Jj klima je dobra brzda, se to nezda, ja si tuhle taky rikal proc se babe nechce pres 230, po vypnuti pohoda, uz jela jak ma...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 22.7.2010, čtv 15:24

:smt040
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zip166JTD » 14.8.2010, sob 19:37

jj taky jsem mel rozdělaný egr a říkal si jak je to vše v poho no pak jsem nakoukl do sání kde se mísí saze z výfuku se vzduchem ze sání a to byla chuťovka málem sem se vyvrátil :( . Jen se nějak nemůžu dokopat k demontáži a vyčistění. Sundával už někdo z vás sání na 2,4JTD ? Jde to dobře nebo je tam špatný přístup ke šroubům.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od enzo156 » 15.9.2010, stř 19:20

Tak dneska jsem se odhodlal, EGR vyndal, vyčistil, a je to opravdu znát.
Před vyčištěním špatně táhla odspodu, kuckala, když si člověk nedal bacha při rozjezdu
tak to při málo plynu skoro chcíplo. Teď to trhá přední nápravu :smt040 v rámci mezí samo sebou.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 21.9.2010, úte 16:43

V rámci mezí, jak to myslíš, od pangejtu k pangejtu ? :smt040
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od enzo156 » 21.9.2010, úte 20:55

No jasně, :smt033 teď to rve asfalt a láme obrubníky. :smt040
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zion » 16.10.2010, sob 17:09

caute,

mam momentalne demontovany egr ventil, nevite jak jej rozdelam, abych ho mohl vycistit ? je tam dost sazi vsude a nemzu dojit na to, jak to rozdelat...uvnitr cylindru vidim nekolik maticek, ale kdyby se mi to podarilo povolit, tak si neumim predstavit, jak bych to daval z5

diky za radu
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Rac3r » 17.10.2010, ned 17:33

prolistuj si celou tuhle debatu o EGR a budeš o dost chytřejší... návod je někde zde..(nebo odkaz na nějakou stránku tuším) :wink:

Edit: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... hlight=egr :smt064
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zion » 17.10.2010, ned 19:54

no tohle jsem taky nasel, ale muj egr vypada trochu jinak, mam stare JTD 77kW rv.99

EDIT:

presne tento mam
Přílohy
zawr_egr_122.jpeg
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zion » 20.10.2010, stř 08:51

nebo to nejde rozebrat ? musim to jen necim prosplichnout ?
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od JardaS » 25.10.2010, pon 10:55

No asi bych to nerozebíral, ale nečím to rozpustit a vyfoukat vzduchem. Ono to nemusí být křišťálově čistý, stejně se to brzo zašpiní. Důležitý je aby těsnící dosedací plochy byly čistý a pohyb ventilu nijak nedrhnul.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

kubaR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Registrován: 8.3.2010, pon 02:47
Bydliště: Červený Kostelec

Re: EGR ventil

Příspěvek od kubaR » 2.11.2010, úte 21:41

EGR je fakt pěkná ....... Poslední dobou jsem si v mé alfe připadal jak v nějakém arvsvw . Vůbec se jí nechtělo rozjíždět. Do dvou tisíc byla úplně mrtvá. Ve dvou tisících však najednou vyrazila jako drak a za mnou nebylo pro černý dým vůbec vidět. Tak jsem to tak nějak tipoval na turbo, nebo alespoň na jeho regulaci, protože EGR i sání bylo úplně čisté. Navíc to turbo bylo slyšet až od cca 2100 ot./min. Tak jsem nechal vyčistit turbo, regulační ventily a všechno okolo a nic....No a dneska mého opraváře napadlo, že na zkoušku zaslepí EGR. - Alfinka už zase jezdí jako pravá JTD Alfa a dokazuje mi, proč jsem si jí koupil. Prostě nádherné svištění turba a dokonalý zátah, byť je to pouze 1.9JTD / 85kW. alfaromeo1 Jedna záslepka a co ušetří nervů.
Na závěr bych měl však dotaz: může se zaslepení EGR ventilu nějak negativně projevit? nějaká chybová hláška, nesplnění emisí apod? Děkuji za odpovědi.

bourak
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 7.8.2010, sob 11:19

Re: EGR ventil

Příspěvek od bourak » 3.11.2010, stř 16:03

U mého 16-ti ventilu se zaslepení EGRu projevilo tím, že to vyhodilo chybu množství vzduchu (cca 2x více vzduchu než by mělo být) a stoupla spotřeba na palubním pc. Jenže než jsme na to přišli, tak jsem koupil váhu vzduchu, kterou teďka musím poslat z5. :smt013

Stačilo rozhýbat a vyčistit EGR a chyba zmizela a hodnoty se vrátili do normálu a.vs.s

Jinak zaslepení EGRu u 8-mi ventilu by prý neměl být problém :wink:

A s těmi emisemi. EGR znamená Exhaust Gas Recirculation neboli recirkulace spalin. A funguje to přibližně tak, že část výfukových plynů jde přes EGR zpět do sání a znovu se spálí v motoru. Takže ty emise se podle mého změní, ale nevím nakolik abys neprošel na TK :smt102
AlfaRomeo156 SW 1.9 JTD 16V <3

cahovic

Příspěvky: 24
Registrován: 9.11.2010, úte 14:03

Problémy s EGR ventilem (JTDm)

Příspěvek od cahovic » 9.11.2010, úte 14:13

Ahoj, prosím Tě, psal jsi, že si měnil EGR ventil, protože Ti to škubalo za studena. Mohl bys mi prosím napsat, jak se to přesně chovalo?
Mě to dělá totiž taky: Dělá mi to pouze když je venku 15 stupňů a více, nastartuju a tak po cca 2 minutách jízdy mi to dvojku i trojku při sešlápnutí plynu dvakrát až třikrát škubne. Musím mu víc přidat. Když je venku kosa, tak to nedělá, jako kdyby se vypínal sytič, jestli tam nějakej je:)
A taky mi to teplejší hůř startuje. Ráno je to v poho, dojedu do práce a po cca 8 hodinách mi to chytne třeba až na podruhý nebo musím trochu přišlápnout plyn. Diagnostika neukazuje žádnou chybu!
Díky za každou radu, i od jiných užavetelů.

Jo, mám 159, 1.9 JTDm (88/120).

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19023
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s EGR ventilem (JTDm)

Příspěvek od Kubas » 9.11.2010, úte 14:43

Příspěvek jsem přesunul do EGR vlákna. Proč zakládat nové? kdyžtak pošli Řezníkovi SZ, jestli chceš mít jistotu, že si to tady přečte....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Foli » 20.11.2010, sob 18:50

Jinak právě jsem si na své Alfě 156 2,4 JTDm 129 Kw zaslepil EGR ventil. Aby nedocházelo k chybě, tak do záslepky jsem si vyvrtal 6 vrtákem do prostřed dirku. Ujel jsem 80 km a žádná chyba se nekoná. Auto jede o poznání lépe, jde rychleji za plynem a jede více volněji. A to jsem měl EGR ventil téměř nový a 100 procentně funknční. Takže jen tenhle bazmek bere dost výkonu
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 21.11.2010, ned 14:06

Já když to měl zaslepené,tak se to rožlo, né podle najetých Km,ale podle počtu nastartování,tuším něco kolem 6.Ale jestli Ti to šlape,tak dobrý tip :smt023 .
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host