
Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Re: Turbo u JTD
Tak diag. sem si koupil svou a po vyčtení žádná chyba v paměti nebyla. (nedávno byla odpojená baterka) Ale taky mi to už neudělalo od doby co sem vyměnil hadici od turba k IC. tj. cca 1tis.km. Auto poslouchá jak má 

AR 147 JTD
Re: Turbo u JTD
OT o vypínání/zapínání motoru za jízdy přesunut sem:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 020#p90020
Normálně bych na to hodil bobek, ale tohle vlákno je docela hodnotné, tak jsem se překonal a moderoval. Prosím žádné další OT (jestli mě za tuhle akci chcete pochválit, čiňte tak v tom novém vlákně
)
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 020#p90020
Normálně bych na to hodil bobek, ale tohle vlákno je docela hodnotné, tak jsem se překonal a moderoval. Prosím žádné další OT (jestli mě za tuhle akci chcete pochválit, čiňte tak v tom novém vlákně

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re:
som asi idiot, kedze som si kupil na kratke trasy po meste ( 80% ) AR 1.9jtd a nie citroen saxo 1,1iRichie píše:nasel jsem krasny clanecek o turbu....Magic píše:Ale na jízdu 5 km ráno do práce a 5 km odpoledne z práce je přeplňovaný motor zcela nevhodný, v kombinaci s naftou je to asi nejhorší možný nápad. V takovém režimu je mnohem výhodnější maloobjemový zážehový atmosférický motor, který se rychleji ohřívá i chladne. Přeplňovaný vznětový motor (zvláště vyššího objemu) je mnohem vhodnější na pravidelné jízdy na dlouhé vzdálenosti.
Zkrátka - kdo si koupí Audi A6 3.0 TDI na krátké popojíždění po Praze a časté parkování v přeplněném centru města jen dokazuje, že je idiot, i když on si říká manager.

Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: Turbo u JTD
Tak důležitý je si to přiznat.
Tomu nafťáku trvá mnohem dýl než se ohřeje a na takhle krátký trasy stráví motor většinu času v ne zrovna optimálních podmínkách. Do města to mám taky cca 5 km a pokud nepotřebuju kombíka tak radši jedu benzínovým Bravem nebo dřív Ypsilonkou.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Turbo u JTD
Měl jsem jednu hodne smutnou prihodu ktera me stala 100 000 kč , 1 motor a 2 turba + plno dalsich veci, diky tomu jsem nabral plno zkusenosti
na par veci co jsem tu cetl znam odpoved
Neznama chyba bude pravdepodobne vysoky tlak turba - na diagnostice se dostanes do ŘJ přes stilo nebo spis novy punto, potom ti to ukaze kde je chyba
na turbu je regulator tlaku, musi se nejdrive na grafu zjistit pri jake hodnote se to hodi no nouzaku a pak stelovat a zkouset, na graf se dostane pouze autorizovany servis
na par veci co jsem tu cetl znam odpoved
Neznama chyba bude pravdepodobne vysoky tlak turba - na diagnostice se dostanes do ŘJ přes stilo nebo spis novy punto, potom ti to ukaze kde je chyba
na turbu je regulator tlaku, musi se nejdrive na grafu zjistit pri jake hodnote se to hodi no nouzaku a pak stelovat a zkouset, na graf se dostane pouze autorizovany servis
Alfa 147 1.9 JTDM 183 hp Bitpower
Re: Turbo u JTD
tak mi dneska odešlo turbo..zkoušeli jsme ho a vůbec netěsní a osička která vede uprostřed má vůli v řádu ca 3mm..doporučil by někdo nějakou firmu na repasi, popř. kde koupit nové nebo mítně jeté turbo? nedalo by se rovnou dát větší a tím se i posunout výkonově nahoru?
Další možnost která se mi honí hlavou je přivízt 2,5 V6 a udělat přestavbu.. díky za každou radu..je to fakt na pytel :-(
Další možnost která se mi honí hlavou je přivízt 2,5 V6 a udělat přestavbu.. díky za každou radu..je to fakt na pytel :-(
Ex: bílá Alfa Romeo 156 2,4JTD
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD
kup starší použité a je to
na větší turbo zapoměn
na větší turbo zapoměn
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Re:
Buď v pohodě... S mojí 2.4JTD teď náhle jezdim nejvíc přesně jak ten ukázkovej idiot, akorát s tim rozdílem, že já jezdim 8 kilákůTibalt píše:som asi idiot, kedze som si kupil na kratke trasy po meste ( 80% ) AR 1.9jtd a nie citroen saxo 1,1iRichie píše:nasel jsem krasny clanecek o turbu....Magic píše:Ale na jízdu 5 km ráno do práce a 5 km odpoledne z práce je přeplňovaný motor zcela nevhodný, v kombinaci s naftou je to asi nejhorší možný nápad. V takovém režimu je mnohem výhodnější maloobjemový zážehový atmosférický motor, který se rychleji ohřívá i chladne. Přeplňovaný vznětový motor (zvláště vyššího objemu) je mnohem vhodnější na pravidelné jízdy na dlouhé vzdálenosti.
Zkrátka - kdo si koupí Audi A6 3.0 TDI na krátké popojíždění po Praze a časté parkování v přeplněném centru města jen dokazuje, že je idiot, i když on si říká manager.


156 sw 2.4JTD (103kw)
alfa 156 turbo
Zdravim alfisti. Koupil jsem si alfičku před pul rokem, dost lidí mi to rozmlouvalo. Do ted vše ok ale bohužel začalo mě trapit turbo, no hlavně poslouchat ty keci že mi to všichni řikali. Z ničeho nic mi začalo hučet turbo při zvyšování otáček, na volnoběh ticho a při pomalé jízdě taky. Zvuk jak kdyby šel s intercooleru. Mam dojem jestli neni ucpaný a řídící jednotka dává impuls aby turbo přidalo tlak. Při větší zatěži velká kouřivost, když byl extrém jednotka vyřadila turbo a bylo ticho motor šel v poho ale bez výkonu. Vratil sem tahlo ovládání do puvodní polohy, takže výkon spět a hučení také. Vypadá to že turbo vytváří moc vysoký tlak. Prosím o radu jestli se vám to stalo. motor 1.9jtd 103kw. Díky
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
"Mam dojem jestli neni ucpaný a řídící jednotka dává impuls aby turbo přidalo tlak. Při větší zatěži velká kouřivost, když byl extrém jednotka vyřadila turbo a bylo ticho motor šel v poho ale bez výkonu."
Zase bych schopnosti ŘJ tak nepřeceňoval.... Turbo přeci nejde elektricky jen tak odpojit
V tvém případě je pravděpodobně jen zanešené karbonem, přesněji jeho ovládací lopatky. To se dá poměrně lehce a hlavně levně řešit. Rozebrat, vyčistit, složit... Pokud ovšem nemá vůle na ose a nepřidírá se pro to.
Zase bych schopnosti ŘJ tak nepřeceňoval.... Turbo přeci nejde elektricky jen tak odpojit

V tvém případě je pravděpodobně jen zanešené karbonem, přesněji jeho ovládací lopatky. To se dá poměrně lehce a hlavně levně řešit. Rozebrat, vyčistit, složit... Pokud ovšem nemá vůle na ose a nepřidírá se pro to.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Na ostatní se vykašli, oni se jiný wageny asi nikdy neporouchaj nebo co?
S tím turbem může být spousta věcí, nejrozumnější krok je asi dát to na diagnostiku a projet to, sledovat hodnoty, kolik turbo dává, jak jsou na tom ostatní akční členy a pak budeš vědět víc.
Ten kouř je černej? Může znamenat málo vzduchu, ale taky nemusí, může to bejt jenom načipovaný, pokud neznáš dokonale minulost tvojí Alfy.
Pokud by turbo dávalo moc velkej tlak, motor by padal do nouzáku.
Pokud se nic závažnějšího neděje, než to hučení, může to bejt prkotina, viz tady http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=6695
S tím turbem může být spousta věcí, nejrozumnější krok je asi dát to na diagnostiku a projet to, sledovat hodnoty, kolik turbo dává, jak jsou na tom ostatní akční členy a pak budeš vědět víc.
Ten kouř je černej? Může znamenat málo vzduchu, ale taky nemusí, může to bejt jenom načipovaný, pokud neznáš dokonale minulost tvojí Alfy.
Pokud by turbo dávalo moc velkej tlak, motor by padal do nouzáku.
Pokud se nic závažnějšího neděje, než to hučení, může to bejt prkotina, viz tady http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=6695
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravim alfisti děkuju za rady. Kouř je černý a je to určitě saním nebo turbem protože když odpojim hadici u saciho potrubí hlav valcu přestane hučet. Turbo jednou přeplo do nouzového režimu . No vyndám ho rozeberu a uvydíme jak je na tom. zdar a dík napišu jak sem dopadl.
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
kolik mas kw??jaguar píše:Zdravim alfisti děkuju za rady. Kouř je černý a je to určitě saním nebo turbem protože když odpojim hadici u saciho potrubí hlav valcu přestane hučet. Turbo jednou přeplo do nouzového režimu . No vyndám ho rozeberu a uvydíme jak je na tom. zdar a dík napišu jak sem dopadl.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravim 1,9jtd 103 kw
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravíčko alfisti. Chci vás požádat o názor, než s tím pojedu do servisu. AR159 2.4 QTronic. Včera jsem chtěl odjet z práce a ouha, rozjezd se nekonal. Na turbu nebyl tlak. Přepnul jsem do režimu sport a naráz tam tlak byl. Po cestě jsem odpozoroval, že to netáhne dokud nemám 2tis otáček. Jakmile podřadím, tak ukazatel turba jde na 0,6 - 0,8 a jede to jak má. Při tom když mám nízké otáčky, řekněme kolem 1400-1600, tak tlak ukazuje 0,2 a víc, ale netáhne to. Při režimu sport to ale táhne od spodu jak jsme zvyklý, hezky plynule i od nízkých otáček. Největší problém je při rozjezdech, musím mít sport, jinak vypadám jako idiot. I stodvacítka by mi to natřela. Neslyším žádné pazvuky ani mi to víc nekouří ani žádný jiný negativní efekt. Jezdím delší trasy, vždycky nechávám auto zahřát a při dojezdu tak 3km před cílem pouze nízké otáčky, aby všechno vychládlo. Díky za názory.
:::Juras:::
AR Stelvio 2.0T 280HP 2017
ex: AR 159 2.4JTD 200HP SW 2007, AR 146 1.8TS 140HP 1997, Fiat Bravo 1.6 16V 103HP 1997, Fiat Tipo 1.4 72HP DGT 1989
AR Stelvio 2.0T 280HP 2017
ex: AR 159 2.4JTD 200HP SW 2007, AR 146 1.8TS 140HP 1997, Fiat Bravo 1.6 16V 103HP 1997, Fiat Tipo 1.4 72HP DGT 1989
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Chtělo by to vyměnit snímač tlaku v sacím potrubí.
Re: turba
David píše:Ahoj kluci,jsem tu novej Pokud jde o turbo,je třeba s tím i umět jezdit,za tepla se s tím moc nemazat.Jinak dojde k zakarbonování a časem poškození.U jtd taky často zatuhne dráha pro stavění lopatek a pak to nejede nic moc.Na obojí pomůže rozebírka a vyčištění ultrazvukem.Stojí to málo a většinou to stačí,pokud opravdu nechybí nějaké lopatky.
Zdar. Měnič tlaku je ok, akorát se mi nezdá jestli je normální, když přes hadičku vytvoříš podtlak na podtlakovou regulaci turba, tak podlak uniká. Jinak turbo má lopatky v cajku téměř bez vůle a když zatlačím na ovlač těch lopatek (z toho regulátoru) tak turbo sepne a jde, ale to ovládání jde dost těžko. Nevíte jestli jde sehnat někde ta podlaková regulace nebo to je v pohodě a mám to pročistit?
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak jsem vyndal ten měch podtlakové regulace turba a zjistil jsem že je hadice co vede do něj prasklá. Je ale normální, že když tlačím na tu tyčinku co jde z měchu že jde hodně těžko. neumím si představit ten podtlak, který by musel být aby se to táhlo pohlo.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak turbo už frčí. jen jsem vyměnil ty popraskané hadice a jel ji projet a neskutečný zátah. 

Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ta regulacia ide dost tazko viem ze ked mi prislo turbo z repasu tak to neslo rukou pohnut vobec iba za pomoci nejakej mensej paky ako srobovak.
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jj už jsem to zjistil, že to tak má jít, ale i tak mě to dost zaskočilo, protože tam musí být podtlak jak sviňa. 

Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Na 100kW som nadtym nejak nerozmyslal tam je to ovladane zase tlakom turba.Takze som na hadicku dal nove pasky az neuchadza z nej tlak a hotovo. Hodim vam foto ako vypadalo moje turbo po repase.
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Fiat Tempra 1.6i.e cat
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím všechny,před týdnem jsem si pořídil 156 Sportwagon 2,4 jtd 103 kw a před pár dny když jsem chtěl na dálnici předjíždět,tak se vyskytl problém který mě dost zarazil. Na 1,2,3 to táhne perfektně ale na 4,5 když se dostanu nad 2500 otáček tak to přestane táhnout a rozsvítí se kontrolka motoru.Maximum co jsem z toho dostal bylo asi 160 km/hod. a další problém nastal dneska když jsem chtěl vyměnit olej,protože předchozí majitel ten vypouštěcí šroub sežvejkal,že to budu asi muset odvézt někomu kdo je na to vybavenej aby mi to nějak povolil.Ale jinak je to suprový auto a s investicema jsem počítal už před koupí
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zatuhla regulace lopatek turba
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Mě se kontrola objevila cca při 2800 ale to třeba i na trojku. Stačí když to pořádně roztočíš. no chce to diag a uvidíš. Pokud je to zatuhlou regulací ,zbytečně to turbo netrap a nech to vyčistit.Taky by se ti mohlo úplně vysypat.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti