Vybíráme 17" pneu
- kamcazajda
- Příspěvky: 60
- Registrován: 14.8.2009, pát 17:21
Re: Vybíráme 17" pneu
Dobrá, tak to jsem trefil zrovna na někoho kdo se v aquaplaningu vyžívá Já ho dostal asi tak 1 nebo dvakrát. A to ve vyježděných kolejích. A nemyslím si, že když někdo bude mít pneu o cenťák širší, že ho dostane po každým dešti.....
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
tady vůbec nejde o šířku pneu kvůli Aquaplableble. ale o to, že jestli si někdo dá na předokolku, zadní pneu širší, tak tím totálně rozhodí fungování auta v zatáčkách k horšímu. Tím, že dá někdo širší pneu na zadek než předek u předohrabu, tak mnohem více podpoří nedotáčivost vozu s touto koncepcí na suchu, vodě a dalších podmínkách. To že někteří dávají širší zadní pneu na předohrab po vzoru GT vozů, F1 a supersportů si malinko neuvědomují jednu věc. Výše jmenované vozy jsou se zadním náhonem, kde potřebují na zadní nápravě zvýšit přilnavost oproti přední nápravě, protože zadní náporava přenáší většinu síly. A to u předohrabu tak opravdu není. Takže nepochopím, proč to někdo dělá u předohrabu, jestli to je neznalost, nebo mylné přesvědčení, že to zlepší jízdní vlastnosti.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Vybíráme 17" pneu
Tak abych to vysvětlil proč jsem dal takové rozměry a výrobce gum na svoje GTV:
1. Rozdílná šířka pneumatik je použitá, protože jsem koupil rozdílnou šířku rávků... konkrétně 8,5" dopředu a 9,5" dozadu. Jinak v techničáku mam napsaný pneu 225/50 R17, takže nižší profil pneu si myslím je jen plus a ten centimetr na zadní nápravě mě také netíží, jelikož ty kola nelezou ven a ani nemusím používat podložky! Navíc tyto kola jsou i s těmito rozměry lehčí než originální kola co mam na GTV (205/50 16), mají skoro stejný průměr (přesněji necelý půl centimetr jsou 17" vyšší) a lépe odvádějí teplo od brzd.
2. Rozdílný výrobce si myslim, že také ničemu nevadí, zvlášť když jsou to jedny z nejlepších značek a jejich modelů a jak jsem již psal, rozhodl jsem se koupit dopředu pirellky protože jsem nemohl Yokohamy v rozměru na předek sehnat.
3. Tohle všechno ale nedávám z přesvědčení, že by mi to zlepšilo jízdní vlastnosti, naopak počítám s tím, že to bude mít vliv na spotřebu, větší namáhání na podvozku a nedotáčivost. Ale dělám to z estetického důvodu. To auto nemám na denní ježdění, jako jiní, ale mam ho v garáži momentálně pod plachtou a se značkama v depozitu a nemám v plánu s ním ani v zimě vyjíždět. Kdyby to bylo na denní ježdění tak to tam nedávám a jak psal Foli: "Tady vůbec nejde o šířku pneu kvůli Aquaplableble. Ale o to, že jestli si někdo dá na předokolku, zadní pneu širší, tak tím totálně rozhodí fungování auta v zatáčkách k horšímu." tak rozhodit fungování auta můžete i jinýma věcma které se na alfy hojně dávají ale nikomu to nevadí. Např. powerflex u gtv na zadní nápravě...? Uvažoval bych, protože díky tomu že je to tvrdší a vymezí to vůle, tak gtv má pasivní natáčení zadní nápravy právě díky tomu že tam ty vůle jsou. Ale to jsou vzduchové filtry (přímé sání s konusem třeba), rezonátory, výfuky, křídla apod.
Chci aby to vypadalo dobře i za nějaké drobné zhoršení vlastností, ale to auto mam opravdu jen pro parádu.V létě jsem s nim najezdil cca 3000km a jen když bylo hezky. Z aqaplaningu tudíž strach nemám. Když by mě zastihl nějaký silný déšť, tak jen debil by "letěl" na vodě stejně jak na suchu.
P.S.: Zadní nápravu tam mam komplet udělanou a je to podle mě důležitější na chování auta než jeden cm na kolech..
1. Rozdílná šířka pneumatik je použitá, protože jsem koupil rozdílnou šířku rávků... konkrétně 8,5" dopředu a 9,5" dozadu. Jinak v techničáku mam napsaný pneu 225/50 R17, takže nižší profil pneu si myslím je jen plus a ten centimetr na zadní nápravě mě také netíží, jelikož ty kola nelezou ven a ani nemusím používat podložky! Navíc tyto kola jsou i s těmito rozměry lehčí než originální kola co mam na GTV (205/50 16), mají skoro stejný průměr (přesněji necelý půl centimetr jsou 17" vyšší) a lépe odvádějí teplo od brzd.
2. Rozdílný výrobce si myslim, že také ničemu nevadí, zvlášť když jsou to jedny z nejlepších značek a jejich modelů a jak jsem již psal, rozhodl jsem se koupit dopředu pirellky protože jsem nemohl Yokohamy v rozměru na předek sehnat.
3. Tohle všechno ale nedávám z přesvědčení, že by mi to zlepšilo jízdní vlastnosti, naopak počítám s tím, že to bude mít vliv na spotřebu, větší namáhání na podvozku a nedotáčivost. Ale dělám to z estetického důvodu. To auto nemám na denní ježdění, jako jiní, ale mam ho v garáži momentálně pod plachtou a se značkama v depozitu a nemám v plánu s ním ani v zimě vyjíždět. Kdyby to bylo na denní ježdění tak to tam nedávám a jak psal Foli: "Tady vůbec nejde o šířku pneu kvůli Aquaplableble. Ale o to, že jestli si někdo dá na předokolku, zadní pneu širší, tak tím totálně rozhodí fungování auta v zatáčkách k horšímu." tak rozhodit fungování auta můžete i jinýma věcma které se na alfy hojně dávají ale nikomu to nevadí. Např. powerflex u gtv na zadní nápravě...? Uvažoval bych, protože díky tomu že je to tvrdší a vymezí to vůle, tak gtv má pasivní natáčení zadní nápravy právě díky tomu že tam ty vůle jsou. Ale to jsou vzduchové filtry (přímé sání s konusem třeba), rezonátory, výfuky, křídla apod.
Chci aby to vypadalo dobře i za nějaké drobné zhoršení vlastností, ale to auto mam opravdu jen pro parádu.V létě jsem s nim najezdil cca 3000km a jen když bylo hezky. Z aqaplaningu tudíž strach nemám. Když by mě zastihl nějaký silný déšť, tak jen debil by "letěl" na vodě stejně jak na suchu.
P.S.: Zadní nápravu tam mam komplet udělanou a je to podle mě důležitější na chování auta než jeden cm na kolech..
Dodge Neon SRT-4
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm
ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm
ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
Chápu, že máš jiný ráfky, nesehnal jsi gumy atd. Co ale nechápu, proč jsi nedal širší dopředu ? Co se týká aquaplableble u mě to při oholenejch předních gumách nastává už při cca. 90 km/h, pokud jsou vyjetý koleje plný vody. Mám 215/45 R17. To se nezdá co, to i Felda se slickama 165/70 R13 si to sviští víc.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
přesně, aby širší něco řešila, měla by vždy být na nápravě, kde je pohon
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Vybíráme 17" pneu
Asi prave proto:
Dr.DooM píše:Ale dělám to z estetického důvodu.
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
Re: Vybíráme 17" pneu
přesně tak, je to jen a pouze aby to vypadalo hezky.. přece jenom by bylo divný mít na přední nápravě 9,5" ráfek s větším límcem než na zadní s 8,5"...
Dodge Neon SRT-4
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm
ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm
ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva
Re: Vybíráme 17" pneu
Kdyby ses nedejbože ocitl s autem v nějaký kritický situaci tak se snaž nikoho nezranit a našij to do tý nejlevnější varianty. Budeš to totiž všechno cálovat sám...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
takovej Veyron nebo 8C by nebyla nejlepší varianta
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Vybíráme 17" pneu
Pane bože proč takový halo jen kvůli tomu že má rozdílnost pneu jen o číslo a o tom že má o palec širší disk. U našich zákonodárcu pochybuji že si budou po očumování pneu na předku a vzadu pamatovat co bylo na předních než dojde k zadní nápravě. Když už se něco stane tak stejně čumí maximálně na vzorek a ne nato jestli sedí šíře disku ba rozměr. Kdyby měl vzadu válce jak od traktoru tak neřeknu, ale když si pořídil do zadu kola o palec větší ( udělal bych to stejně jelikož zadek je vždy utopen v blatnících než předek a vypadá to debilně na pohled) tak bych pak z toho dělal haloo. To co vídím dost často v práci, co lidi dávaj za sračky na auto, tak tohle mě nepompujeHarous píše:Kdyby ses nedejbože ocitl s autem v nějaký kritický situaci tak se snaž nikoho nezranit a našij to do tý nejlevnější varianty. Budeš to totiž všechno cálovat sám...
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
Raku, jde o pojišťovnu v případě jakékoliv nehody. Jakmile něco podobného, tak policie okamžitě zapisuje rozměr pneu, kouká skoro na vše. Pojišťovna vždy hledá důvod, proč nevyplatit peníze, nebo krátit plňění. A často se z toho snažím klienty vysekat, ale prostě sse to nedaří, jakmile je na autě něco, co není schváleno
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Vybíráme 17" pneu
Tak tak. Při silniční kontrole si toho asi nikdo nevšimne, ale jakmile se něco stane tak bude zle.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Vybíráme 17" pneu
Souhlasim, že v případě nějakého problému (nehody), by z toho nějaké problémy mohli být. Jedině je nechat zapsat do TP. Jen pro představu přikládám fotku, jak ty kola co jsem pořídil vypadají na GTV, které je navíc ještě snížené -30mm. Neni to moje GTV, fotka je stáhnutá, ale jsou to ta stejná kola i v stejných rozměrech jako mám já...:
Dodge Neon SRT-4
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm
ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva
Alfa Romeo Giulietta 1,6jtdm
ex alfy:
GTV 2,0 Edizione sportiva
147 1,6 TS Distinctive
GTV 2.0 TS Lusso
145 1.4 TS Junior
145 1.4 TS Edicione sportiva
Re: Vybíráme 17" pneu
nebo se nechaj dat stejny gumy, stejna sirka rafku, ale jiny et.
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
Já je tam dal na dojetí a oni nějak nechtěj mizet, nechci zlepšovat jízdní vlastnosti ani estetický dojem. Podotýkám že v mém případě se bavíme o šedesátikoňovém kombi..
33
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3817
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
Co se týče nehody a neschváleného příslušenství při mé nehodě s moji bejvalkou viz exalfy zde. Nedobržděno náraz v cca 30km hod do Fiatu Punto na němž byly totálně sjeté pneu vzorek 0,1mm a propadlá STK cca 1 měsíc. Policie učinila zápis borec dostal 1000 pokutu, a přesto moje pojišťovna vyplatila bez problémů škodu a navíc takovou dardu že by za to bylo druhé punto podotýkám že na mém autě byly škoda za cca1000kč světlo, maska a zavaření nového chladiče. Nesnažím se vymanit z odpovědnosti viník jsem byl o tom žádná, ale pojišťovna v žádném případě pojištění nekrátila.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Vybíráme 17" pneu
Jo, ale viník si byl Ty. Běda jak by si ty sjetý gumy měl na svým...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3817
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
JJ ale to auto tou dobou nemělo na silnici co dělat tak jsem si říkal že mu třeba pojišťovna bude krátit plnění ale navíc navymejšlel kupu konin okolo a nakonec to byla škoda za 86tis. na puňtovi z 2001
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
Tak to si snad děláš to je moc...Franik píše:škoda za 86tis. na puňtovi z 2001
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: Vybíráme 17" pneu
Kamarad to uz takhle splaci. Mel na aute 18" misto 15" nikdo se s nim nebavil. Pojistovna zaplatila a ted to po nem vymaha.
Je zajimave ze kdyz me nabourali a schodili do prikopu tak jsem mel ocesanej celej podvozek a hnutej predek dostal jsem 45000,- s tim ze se nevyplati ho opravovat. Auto melo hodnotu 130tisic a rekli mi at se soudim s tim kdo me naboural. Tenkrat jsem docela zabrecel. Frajer jeste k tomu nemel STK.
Je zajimave ze kdyz me nabourali a schodili do prikopu tak jsem mel ocesanej celej podvozek a hnutej predek dostal jsem 45000,- s tim ze se nevyplati ho opravovat. Auto melo hodnotu 130tisic a rekli mi at se soudim s tim kdo me naboural. Tenkrat jsem docela zabrecel. Frajer jeste k tomu nemel STK.
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: Vybíráme 17" pneu
Prvně bych se s vámi ostatními rád přivítal, jsem tu novej. Už dobře pět let toužím po 156SW a zdá se, že den D nadešel. Příští týden se jedu podívat na jednu pěknou 2,4 JTDm. Motor má slušnou forsáž, akorát se trochu děsim představy, co jeho váha udělá s přední nápravou. Navíc jsem slyšel z několika nezávislých zdrojů, že to není zrovna odolnej motor. No nic, přejdeme k věci - budu muset na svojí novou krásku opatřit gumy, tak co říkáte na tyhle? Máte s nima někdo zkušenost?
http://www.maxim-pneu.cz/pneu-firestone ... 0-xl-fp-1/
http://www.maxim-pneu.cz/pneu-firestone ... 0-xl-fp-1/
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
Tady trošku levnější : http://www.pneu-servis.cz/index.php?Pne ... %20R17%20Y
Jinak SZ90 nevím, SZ 80 byla hodně slušná guma co dost rychle mizela.
Jinak SZ90 nevím, SZ 80 byla hodně slušná guma co dost rychle mizela.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Vybíráme 17" pneu
Tak myslím, že tohle řešit--teda ty širší 17 nezapsaný v techničáku je ještě úplná sranda..
Půlka lidí co na tomhle foru provozuje třeba GTV má 18 , některý skalní borci i 19..
Největší for kterej snad padnul, byl expert, co udělal půlku GTV z carbonu /haupnu, kufr, oboje dveře /, difuzor M1 stavěnej na zakázku u Bláhy a oblíknul to do 19 vepředu /240 a vzadu /280 ... na předohrabu.. , a psal mi dost nevybíravý SZ, když jsem to negativně oglosoval--že jízdní vlastnosti si neumím v dosahu svý představivosti vůbec představit--a vozil bych to nejvýš na srazy na platě..
Třeba Z3 mě na obyč 17 tahá za volant při 225 vepředu a na 240 na hnaným zadku jak prase, normálně pokud si to člověk chce trochu užít, tak předek max 17/215 a zadek 17/225 a to auto stejně v kolejích a nerovnostech reálnejch silnic tahá --každej cenťák je pekelně cejtit
Ale borci ze Z3-klubu jezděj vzadu 19/260 a vepředu 19/240 teprve po druhým pivu přiznaj, že by to auto nejradši šoupli ze srázu.. holt pro krásu se musí trpět..
Nerozumím tomu mít auto jako čistě prezentační předmět a bez ohledu na původní reálný jízdní vlastnosti z toho udělat směšnou karikaturu..
Druhá věc a zásadnější, proč tolik povyku, --- zavěšení GTV vepředu je klasika McP a výrobce
nemá moc možností udělat širokou škálu možných pneumatik, točná osa na hnaným kole je tlumič.. tam každá změna jen pouhýho ET je rapidním zásahem do poměrů z hlediska fyziky, pro názornost stačí -- nastartovat úhlovou brusku a zkusit si s ní zahejbat ve smyslu krouživýho pohybu..rukojeti kolem dokola podélný osy, kotouček je taky odsazený ...to kolo má nějaký silový momenty a ne jen pouhou váhu ...Dvojitý trojůhelníky ideálně napojený v ose těžiště rotující hmoty na těhlici kola jako na kloubu rotace jsou zase trochu o něčem jiným..
Taz když to rozstřelil /GTV/u Mořiny měl obutý 17/240 vepředu i vzadu a na tý drobný frakci, co zbyla po posypu ze zimy ,to byly prostě neovladatelný sáňky..zadek ho utrhnul ze silnice
Nehnanej zadek na 240 na nedotáčivý předohrabce/no ono nedotáčivá je právě jen do limitu, než se to opře o ten multilink--viz video J.C-Top gear, pak jde do přetáčivýho smyku.a .na jiným ET a široký gumě to v limitě jede po hraně se vší bídou / ..
Půlka lidí co na tomhle foru provozuje třeba GTV má 18 , některý skalní borci i 19..
Největší for kterej snad padnul, byl expert, co udělal půlku GTV z carbonu /haupnu, kufr, oboje dveře /, difuzor M1 stavěnej na zakázku u Bláhy a oblíknul to do 19 vepředu /240 a vzadu /280 ... na předohrabu.. , a psal mi dost nevybíravý SZ, když jsem to negativně oglosoval--že jízdní vlastnosti si neumím v dosahu svý představivosti vůbec představit--a vozil bych to nejvýš na srazy na platě..
Třeba Z3 mě na obyč 17 tahá za volant při 225 vepředu a na 240 na hnaným zadku jak prase, normálně pokud si to člověk chce trochu užít, tak předek max 17/215 a zadek 17/225 a to auto stejně v kolejích a nerovnostech reálnejch silnic tahá --každej cenťák je pekelně cejtit
Ale borci ze Z3-klubu jezděj vzadu 19/260 a vepředu 19/240 teprve po druhým pivu přiznaj, že by to auto nejradši šoupli ze srázu.. holt pro krásu se musí trpět..
Nerozumím tomu mít auto jako čistě prezentační předmět a bez ohledu na původní reálný jízdní vlastnosti z toho udělat směšnou karikaturu..
Druhá věc a zásadnější, proč tolik povyku, --- zavěšení GTV vepředu je klasika McP a výrobce
nemá moc možností udělat širokou škálu možných pneumatik, točná osa na hnaným kole je tlumič.. tam každá změna jen pouhýho ET je rapidním zásahem do poměrů z hlediska fyziky, pro názornost stačí -- nastartovat úhlovou brusku a zkusit si s ní zahejbat ve smyslu krouživýho pohybu..rukojeti kolem dokola podélný osy, kotouček je taky odsazený ...to kolo má nějaký silový momenty a ne jen pouhou váhu ...Dvojitý trojůhelníky ideálně napojený v ose těžiště rotující hmoty na těhlici kola jako na kloubu rotace jsou zase trochu o něčem jiným..
Taz když to rozstřelil /GTV/u Mořiny měl obutý 17/240 vepředu i vzadu a na tý drobný frakci, co zbyla po posypu ze zimy ,to byly prostě neovladatelný sáňky..zadek ho utrhnul ze silnice
Nehnanej zadek na 240 na nedotáčivý předohrabce/no ono nedotáčivá je právě jen do limitu, než se to opře o ten multilink--viz video J.C-Top gear, pak jde do přetáčivýho smyku.a .na jiným ET a široký gumě to v limitě jede po hraně se vší bídou / ..
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíráme 17" pneu
Honza R- Máš naprostou pravdu. Já si zase zkusil dát na 75-ku kola co mám na 147, tj. OZ Ultraleggera 7,5x17 s pneu 215/45. Jednak to vypadalo divně, druhak to odhalilo to, že když se začneš opírat o nízkoprofilový gumy tak odhalíš, že kastle není tuhá, péra měkký atd., ve výsledku jsem byl pomalejší než na origo setupu 195/60 R14. Sranda na tom je, že origo ráfek 6,5x14 s gumou 195/60 váží 14kg a ta Ultraleggera má sice jako ráfek jenom 6,5kg (bežnej liťák kolem 10kg), ale guma váží 10kg a hned to máme 16,5kg a na každým kole 2,5kg neodpružený hmoty navíc. Občas to chce přemejšlet, jestli peníze co se utratí za liťáky nejsou vyhozený prachy. Na 147 jsem měl origo 185/65 R15, hrůza, 205/55 R16 značnej posun vpřed oproti předchozímu a teď 215/45 R17 což je tvrdší než na R16, ale na jízdních vlastnostech jsem to nějak moc nepoznal..
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Vybíráme 17" pneu
Má někdo zkušenosti s Japonskýma pneu TOYO,celkem mě zaujaly cenou a asi to taky nebude žádné šméčko . http://www.pneumatiky-barum.cz/toyo-pro ... etni-pneu/
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti