Alfisti si povídají o koncernu VW

Odpovědět
krtmoj
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 633
Registrován: 18.2.2010, čtv 12:27
Bydliště: Kladno

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od krtmoj » 17.3.2011, čtv 00:50

V top gear magazinu byl megatest hot hatchů, kde se testovala tyto auta:

VW Golf R (MkVI)
VW Golf GTI (MkVI)
VW Polo GTI (New Polo)
VW Scirocco R
Seat Ibiza Bocanegra
Alfa Romeo MiTo Cloverleaf
Fiat 500 Abarth Essesse
Ford Focus RS500
Subaru Impreza WRX STI Cosworth
Renault Megane RS Cup
Renault Clio RS Cup

(ten seznam jsem okopčil z nějakýho fora)

No já ten časopis nečetl a nikde nemůžu najít ani oskenovaný stránky, ale někdo tady na foru psal, že Mito bylo na okruhu snad poslední, ale papírově je i nejslabší takže se zas neni tolik čemu divit, otázka je jakej byl ten časovej rozdíl :/
1750 ATB => JSEM JEŠTĚ MLADÝ NA ŠESTIVÁLEC :D

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od roberto37 » 17.3.2011, čtv 07:16

Honza R. píše:
180 koní to má na 6200 otáčkách. Mito QV 170 koní má na 5500 otáčkách a točivý moment 250 Nm je u obou motorů stejný.

.
ty brďo Fábka jde točit až do 6500? To je mi ale sportoveček. co mi hodně vadí u Multiairů je těch dieslových 5500 otáček a konec...
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Honza R. » 17.3.2011, čtv 07:17

Tady nejde o desetinky, ale o princip. Prostě ikdyž je Mito evidentně ve všech technických neokecatelných parametrech lepší než Fabie RS, "Fabie sedí jako přikovaná, zatáčkami doslova prolétá... výsledná známka 1" a Mito "Žádné ostré průjezdy a řezání zatáček, nic z toho vám podvozek nedovolí, tragické řízení... výsledná známka 3"

http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?p=155575#p155575

Cena obou aut +/- podobná, provedení nesrovnatelné, naměřená spotřeba během testu u Fabie 15 litrů u Mita 8,5 litru, ale Fabie je "víkendový automobil pro výlety a požitek z jízdy" a Mito je "malé a totálně nepraktické auto s vysokou spotřebou"

Tak to mě tedy rozproudio krev a to jsem jinak docela klidný člověk :smt068
Alfa Brera 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kubas » 17.3.2011, čtv 08:07

ježišikriste.... :roll:

1) nikdo z vás co tady něco řešíte v Mitu QV ani nové FRS nejel, že?
2) odkazuje se tady na test z nejidiotštějšího autowebu v galaxii.... co je komu po tom, že někde píšou bludy, no a? ten plátek je evidentně placený ze správných míst tak proč to řešit....
3) oni testovali FRS a Mito Multiair 135k (čili ne upravenou verzi QV). Opravdu věříte, že civilní Mito musí být lepší než vytuněná škodovka?
4) není pravda, že Multiair 170PS točí jen dieselových 5.000ot/min. Maximum výkonu dává v 5.500 a točit jde určitě přes 6.000 (že tam nemá výkonovou špičku je věc jiná). O otáčkách multiairu 135PS viz tady: http://www.auto.cz/test-alfa-romeo-mito ... iair-22022 aneb "Omezovač zasahuje sice až v 6500 min-1, po překročení 6200 ale už čtrnáctistovka citelně ztrácí dech."

Čili diskuse zcela prostá argumentů a logiky, ale zato nadupaná emocema a vírou.... bože....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od roberto37 » 17.3.2011, čtv 08:24

já si dělal srandu :-D
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Honza R. » 17.3.2011, čtv 08:35

Ježiši :D civilní Mito je zcela jasně lepší než civilní Fabia a vytuněné Mito QV je lepší než vytuněná Fabia RS. Dával jsem tu čísla na Mito QV o poměru hmotnost/kůň a na rozvor, rozchod, výšku auta. To jsou neokecatelné parametry, které mají vliv na stabilitu auta v zatáčkách. Fabia má prostě znatelně vyšší těžiště a kola podstatně blíž u sebe. Fyzika nepustí.

A bavíme se o tom proto, že většina lidí si prostě ani nedá tu práci, aby si ty auta projela a nakupují podle dojmů, co jim do hlavy vtlouká marketing. V civilním Mitu a civilní Fábii jsem seděl, takže provedení interiéru můžu porovnávat. V Mitu je v úrovni loktů mnohem víc místa než ve Fábii a o materiálech a celkovém zpracování se nemá cenu vůbec bavit.
Alfa Brera 1750 TBi

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Honza R. » 17.3.2011, čtv 08:59

A teď koukám, že je na všechny Mita 11% sleva. Fungl nové QV v plné palbě za 491 000 Kč...

http://www.alfaromeo.cz/UserFiles/File/ ... 2.2010.pdf
Alfa Brera 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kubas » 17.3.2011, čtv 09:09

mě je to jedno.... klidně si tady pište že Mito jede líp než Bugatti :wink:

roubrt: srandu si tady doufám děláme všichni, každopádně na ty otáčky fakt bacha - jak Multiair tak T-jet prostě přes 6.000 točí :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Honza R. » 17.3.2011, čtv 09:25

zase nepřeháněj :D to tu nikdo neříkal, porovnáváme porovnatelné:

Mito QV 6.73 kg / kůň ... 491 000 Kč
Fabia RS 7.32 kg / kůň ... 499 000 Kč
Alfa Brera 1750 TBi

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Harous » 17.3.2011, čtv 09:36

Tohle není srovnávání, to je to samý co předváděj v tom článku o Fabii RS, pouze v opačném gardu... :smt102
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Adamsquare » 17.3.2011, čtv 09:43

Jak děti na pískovišti... :)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kubas » 17.3.2011, čtv 09:58

a vůbec nejlepší je dát do cenového srovnání u Škodovky cenu z ceníku a u Alfy nějakou krátkodobou akční cenu :wink:

Jinak jak už jsem psal, je mi to jedno, škodovky mě nezajímají.... Ale mohli bysme se tady bavit na trošku jiné úrovni než že Fábie je auto pro blbečky a že ten její motor se "určitě rozsype".... [-o<

Ale to je jedno, tohle vlákno jsem zakládal právě proto, aby se ty nenávistné názory na VW koncentrovaly sem a neprasily jiné, normální, diskuse.... Co už :weedman:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Honza R. » 17.3.2011, čtv 12:14

ach jo. Sám jsem jezdil 11 let v Oktávce 1.6 Mpi a nemůžu proti ní říct křivé slovo, ikdyž žádný zázrak to nebyl, jak se všude vychvaluje do nebes. Brera je naprosto někde jinde a není ani těžká, ani nedotáčivá, ani nikde nic nevrže, ani nedává rány do podvozku... překvapivě je i docela praktická a jestli se rozpadne po 100 tisích, to ještě nevím.

Vážím si práce vedení, techniků i obyčejných dělníků v Alfě Romeo. Za posledních několik let udělali ohromný kus práce. V době krize, kdy jiné automobilky krachovaly, Alfa dokázala nejen přežít, ale přijít s novými nápady a od základu novými modely. Ty lidi to musí neskutečně bavit a musí být fandové, protože ustát tlak ekonomicky mnohem silnější německé trojky je prostě obdivuhodné. Kde je dnes Volvo, Saab, Jaguar, Rover nebo takový gigant jako GM?

O to větší mám averzi proti dvojímu metru a nefér marketingu, co tu někteří novináři předvádí.
Alfa Brera 1750 TBi

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Petr147 » 17.3.2011, čtv 12:19

To se dává normálně flaška oleje k novému autu? v Práci máme pár novejch motyk a nafasovali rovnou flašku Castrolu :D jsem myslel, že se to doporučovalo jenom u megapruserové 2,5TDI :)

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od tuta146 » 17.3.2011, čtv 12:27

Nejsou to náhodou 2,0 TDI PD a olej Castrol Longlife II?
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Harous » 17.3.2011, čtv 13:41

Honza R. píše:Ježiši :D civilní Mito je zcela jasně lepší než civilní Fabia a vytuněné Mito QV je lepší než vytuněná Fabia RS. Dával jsem tu čísla na Mito QV o poměru hmotnost/kůň a na rozvor, rozchod, výšku auta. To jsou neokecatelné parametry, které mají vliv na stabilitu auta v zatáčkách. Fabia má prostě znatelně vyšší těžiště a kola podstatně blíž u sebe. Fyzika nepustí.
Samozřejmě to jsou parametry který na stabilitu auta vliv mají, ale nejsou rozhodující a nejde se řídit pouze podle nich.

Malej příklad.

Výkon/krouťák:
Alfa Romeo MiTo QV - 125 kW / 250 Nm
Škoda Fabia RS - 132 kW / 250 Nm
Citroen DS3 THP - 115 kW / 240 Nm

Pohotovostní hmotnost:
Alfa Romeo MiTo QV - 1145 kg
Škoda Fabia RS - 1243 kg
Citroen DS3 THP - 1165 kg


Rozvor / rozchod / výška:
Alfa Romeo MiTo QV - 2511 mm / 1483 mm / 1446 mm
Škoda Fabia RS - 2464 mm / 1423 mm / 1492 mm
Citroen DS3 THP - 2464 mm / 1468 mm / 1458 mm

Teoreticky (podle výše uvedeného) by teda MiTo mělo mít jednoznačně navrch. Ale prakticky to dopadlo takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=giNwUe8PXDE

Zkrátka nejde srovnávat jízdní vlastnosti podle tabulkových parametrů bez ohledu na spousty ostatních faktorů.
P.S. Z uvedený trojky bych bral MiTo a vůbec by mě netankovalo jestli je Fabie RS nebo Citroen DS3 rychlejší...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Ladin 164V6 » 17.3.2011, čtv 14:30

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18994
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kubas » 17.3.2011, čtv 14:41

tak někdy člověka taková chuť popadne, no.... Taky jsem se párkrát vracel ze záruční opravy v tomto duševním rozpoložení :-D

Jinak ale auta škoda, kdyby ho prodal a peníze rozdal, asi by udělal líp.... Chudáků je v Číně dost.... :-k no co už....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Honza R. » 17.3.2011, čtv 16:49

Harous píše:Citroen DS3 THP
Dík za video. Ono taky záleží na řidiči, gumách, sžití se s autem a okruhem... Těch vlivů je tam spousta. Takže bych z jedné nebo dvou desetinek rozdílu nedělal žádné závěry. Vzpomeň si na Clarksona na Nürburgringu s Jaguarem S-Type :wink:

Lehčí auto s nižším těžištěm a delším rozvorem/rozchodem se bude lépe chovat na limitu, odstředivá síla ho nepotáhne tolik ze zatáčky ven. To mi nikdo nevymluví.
Alfa Brera 1750 TBi

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Harous » 17.3.2011, čtv 18:45

Já to vzdávám... :smt044
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Petr147 » 17.3.2011, čtv 18:58

tuta146 píše:Nejsou to náhodou 2,0 TDI PD a olej Castrol Longlife II?
2,0 TDI DPF - 125kW olej zítra omrknu

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Ladis » 17.3.2011, čtv 19:31

Jo tak o tomhle motoru psali tuším v bazarové sekci ve Světě motorů u octávie RS,moc pěkné počtení :-D .O proti tomu je 2,0 T.S. ve 156 symbol spolehlivosti :smt040
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od tuta146 » 17.3.2011, čtv 19:40

Ať si rovnou zajedou do servisu pro další pixlu, fasujou se zdarma (jinak litr stojí kolem 800,-), pokud chtějí motor brutálně vytáčet nad 2.000ot s jednou pixlou mezi garančkami nevydrží :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kůrkyn » 17.3.2011, čtv 19:42

Svérázná metoda "školení řidičů" :smt044

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Petr147 » 17.3.2011, čtv 19:55

:-D hehe, ona ta flaška stojí ještě nenačatá na skříni v kanclu a už se s tím bylo 4x v Düsseldorfu :D


To zas bude jako posledně ráno: "Kde máš auto? Ale... ráno kontrolka motoru, měrka suchá, tak jsem to odvez do servisu" :D

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host