Cejtím ve tvejch slovech závist a nic víc, když uměj vytřískat z motoru 180 koní budíž, pochybuju že je ten motor méně spolehlivej než cokoliv jiného ... A ti můžu s čistým svědomím říct, že 90% součástek v TSI a MultiAir budou stejný, vyráběný v prdeli v číně na dřevěném klacku člověkem, který nemá ani základní vzděláníHonza R. píše:Mito 1.4T Multi-Air má 170 koní / 250 Nm na 1145 kilo a ten motor se po 30-ti tisících nevysype...
poruchový 1.4 TSI cpou helmuti už jen blbečkům do Fábií RS
http://www.autoweb.cz/vw-mozna-ukonci-v ... u-14-tfsi/
a 7,3 sec taky nevěřím... papír snese všechno
Alfisti si povídají o koncernu VW
-
lumberjack
- Příspěvky: 9
- Registrován: 11.11.2010, čtv 12:44
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
jj moudřejší ustoupíHarous píše:Já to vzdávám...
Ještě že tam netestovali Fábii, ta by skončila na střeše
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=16745
strana 8, článek 1, odstavec 2
Při průjezdu automobilu zatáčkou vyvolává odstředivá síla v těžišti a boční reakce
pneumatik klopný moment kolem podélné osy vozidla, který dále způsobuje změnu
svislých zatížení jednotlivých kol a naklápění karoserie vozidla. Pokles svislého
zatížení na jednom z kol vozidla může způsobit ztrátu adheze kola s vozovkou a
automobil se dostává do smyku. U automobilů s velmi vysokou polohou těžiště může
dojít také k převrácení. Vznikající klopný moment je tím větší, čím je větší odstředivá
síla, tedy při předpokladu konstantního dostředivého zrychlení (obvodové rychlosti
automobilu a poloměru zatáčky), čím je větší hmotnost automobilu.
a skvělý článek o jízdních vlastnostech čtyřkolek:
http://www.lidovky.cz/pravda-o-ctyrkolk ... uality_mev
O výši přilnavosti v zatáčkách rozhodují vaše pneumatiky, takže pokud máte na svém Audi s pohonem quattro tři roky staré sjeté pneumatiky, ve stejné zatáčce bude rychlejší řídič Fabie na nových gumách.
Lepší je ale pro názornost hodnotit naprosto stejná auta, takže si vezměme třeba BMW se systémem xDrive a bez něj. Auto s pohonem všech kol je samozřejmě těžší, protože nějaké mechanismy musí na přední nápravu výkon přenášet. V tomto případě je nárůst hmotnosti 105 kilogramů.
V zatáčce je ale rozhodující, jaká síla na pneumatiky působí a když je odstředivá síla kvůli vyšší hmotnosti větší, logicky musí jet auto zatáčkou pomaleji, aby neztratilo trakci.
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
lumberjack píše:Cejtím ve tvejch slovech závist a nic víc
jj kombinace vysokých tlaků a vysokých otáček je zdrcující
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jedno oko nezůstane suchý. Očekávám, že příští rok přejdou všechny WRC na pohon předních kol...
Poruším to co jsi sám uznal - malá technická. Nehodlám porovnávat auta se sjetýma a novýma gumama, ale která pneumatika dokáže podle Tebe vydržet větší boční zatížení. Ta která přenáší v přímým směru řekněme 400 Nm nebo ta která přenáší 200 Nm?
Mimochodem. Fakt bych bral z týhle třídy to MiTo. Jen nedokážu pochopit, že lepší výsledek DS3 svádíš na řidiče, pneumatiky, okruh a bůhví co ještě, ale být o stejnej chlup rychlejší MiTo tak se tu rozplýváš nad tím jak to DS3 nandalo...
Poruším to co jsi sám uznal - malá technická. Nehodlám porovnávat auta se sjetýma a novýma gumama, ale která pneumatika dokáže podle Tebe vydržet větší boční zatížení. Ta která přenáší v přímým směru řekněme 400 Nm nebo ta která přenáší 200 Nm?
Mimochodem. Fakt bych bral z týhle třídy to MiTo. Jen nedokážu pochopit, že lepší výsledek DS3 svádíš na řidiče, pneumatiky, okruh a bůhví co ještě, ale být o stejnej chlup rychlejší MiTo tak se tu rozplýváš nad tím jak to DS3 nandalo...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
To jsem nepochopil, jak to souvisí s předešlou diskuzí?Harous píše:Očekávám, že příští rok přejdou všechny WRC na pohon předních kol...
Ta, která přenáší v přímém směru větší síly, bude mít větší koeficient tření a odolnější konstrukci, předpokládám bude mít větší přilnavost a vydrží víc i při bočním zatížení. Ale nejsem expert na gumy, beru to jen selským rozumem. Očekávám, že mi to nějakým videem z Fifth Gearu vyvrátíšHarous píše: která pneumatika dokáže podle Tebe vydržet větší boční zatížení. Ta která přenáší v přímým směru řekněme 400 Nm nebo ta která přenáší 200 Nm?
Kdyby to dopadlo o chlup obráceně, tak bych měl radost, ale jen chlupovouHarous píše:nedokážu pochopit, že lepší výsledek DS3 svádíš na řidiče, pneumatiky, okruh a bůhví co ještě, ale být o stejnej chlup rychlejší MiTo tak se tu rozplýváš nad tím jak to DS3 nandalo...
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Vycházej samozřejmě z toho, že se jedná o stejnou pneumatiku.Honza R. píše:
Ta, která přenáší v přímém směru větší síly, bude mít větší koeficient tření a odolnější konstrukci, předpokládám bude mít větší přilnavost a vydrží víc i při bočním zatížení. Ale nejsem expert na gumy, beru to jen selským rozumem. Očekávám, že mi to nějakým videem z Fifth Gearu vyvrátíšHarous píše: která pneumatika dokáže podle Tebe vydržet větší boční zatížení. Ta která přenáší v přímým směru řekněme 400 Nm nebo ta která přenáší 200 Nm?![]()
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
ta se 400Nm ? ale fakt si nejsem jistej
nejsem závodník, všechny moje pokusy o závodění skončily velkou havárií
nejsem závodník, všechny moje pokusy o závodění skončily velkou havárií
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
V případě, že půjde o stejnou pneumatiku na stejném autě v situaci, kdy pneumatika přenáší na silnici točivý moment, o co větší sílu přenáší, o to menší bude její přilnavost, až na určité hranici dojde k prokluzu.Harous píše:Vycházej samozřejmě z toho, že se jedná o stejnou pneumatiku.
Takže na pomaleji jedoucím autě, kde pneumatika nemá tolik práce s přenosem energie na vozovku (200 Nm), bude její přilnavost v daném okamžiku vyšší a tím pádem bude odolnější i proti bočnímu přetížení.
Ta samá pneumatika na stejném autě bude při vyšších rychlostech a přenášených silách (400 Nm) náchylnější ke smyku.
Co z toho vyplývá? Nejodolnější proti bočnímu přetížení je stojící auto
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Přesně tak. A taky z toho vyplývá, že pokud půjde z převodovky 800 Nm na jednu poháněnou nápravu tak bude 400 Nm na každým kole (v ideálním případě). A když těch 800 Nm poleze na čtyřkolku tak bude na každým kole 200 Nm (při přenosu 50/50). A který z těch aut bude odolnější proti bočnímu přetížení?

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
To už je vyšší dívčí. Za předpokladu, že ta auta budou nachlup stejná, se stejnou hmotností, vyhraje čtyřkolka. Ale pohon 4x4 něco váží, přidává autu na hmotnosti a o to větší bude v zátačce odstředivá síla. V okamžiku kdy zvítězí odstředivka nad přilnavostí je vymalováno. Ale kdy to bude selským rozumem nespočítám. Vzdávám se 
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
To sice jo, ale to navýšení hmotnosti je řádově okolo 5%. U Alfy 159 2.4 JTDM je rozdíl hmotnosti 60 kg. Kromě toho je to hmotnost která je uložená dole a snižuje těžiště. Nevýhodou je zvýšení neodpružený hmoty a samozřejmě zvýšená spotřeba. To že bude mít lepší jízdní vlastnosti Fabie na novejch gumách než Audina Quatro na slajkách je jasný. Ale to je zhruba tak všechno co je v tom článku pravda. 
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jdou proti sobě odstředvá síla a přilnavá síla. Zatímco přilnavá síla je konstantní a je dána vlastnostmi pneumatik (za předpokladu ideálního neměnného povrchu vozovky), odstředivá síla roste s druhou mocninou rychlosti vynásobenou hmotností.
Ony ty přilnavé síly nejsou bůhvíjaké a já třeba jsem naučený projíždět ostřejší zatáčky bez plynu. Před zatáčkou si přibrzdím a do zatáčky najíždím a projíždím ji setrvačností, na plyn šlápnu až na výjezdu ze zatáčky. Takže při takto projeté zatáčce se přenos točivého momentu z kol na vozovku vůbec neuplatňuje a pneumatiky se v ten okamžik perou jen s odstředivou silou.
Čtyřkolka bude v mírné výhodě jen při projíždění zatáček pod plynem, ale to se zase snižuje přilnavost o to více, o co více šlapeš na plyn.
Při průjezdu zatáčky bez plynu bude platit, že na těžší auto bude působit větší odstředivá síla. A někdy i "jen" 5% rozdílu může být hranice mezi źivotem a smrtí.
Ony ty přilnavé síly nejsou bůhvíjaké a já třeba jsem naučený projíždět ostřejší zatáčky bez plynu. Před zatáčkou si přibrzdím a do zatáčky najíždím a projíždím ji setrvačností, na plyn šlápnu až na výjezdu ze zatáčky. Takže při takto projeté zatáčce se přenos točivého momentu z kol na vozovku vůbec neuplatňuje a pneumatiky se v ten okamžik perou jen s odstředivou silou.
Čtyřkolka bude v mírné výhodě jen při projíždění zatáček pod plynem, ale to se zase snižuje přilnavost o to více, o co více šlapeš na plyn.
Při průjezdu zatáčky bez plynu bude platit, že na těžší auto bude působit větší odstředivá síla. A někdy i "jen" 5% rozdílu může být hranice mezi źivotem a smrtí.
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Myslím, že oba se bavíte o Kammově kružnici. Ta udává závislost boční a podélné síly ve styku pneumatiky s vozovkou. viz. google
Nejlepší jak porovnávat dvě auta co se týče zatáček, je používat naměřené hodnoty bočního zrychlení.
Ve zmiňovaném testu top gearu, kde Alfa byla poslední (500 abarth předposlední) je na konci velmi pěkná tabulka s naměřenými hodnotami zrychlení (zpomalení) a tam mito nedopadlo vůbec špatně. A je také vidět, že v těchto hodnotách nejsou mezi testovanými vozy moc velké rozdíly. A to byl výkonnostní rozdíl i 200 koní.
Jinak souhlasím, že testy na kolo, jsou dost neprůkazné a i statisticky nevypovídající.
Ale důkladné srovnání aut na úrovni technické laboratoře nikdo nedělá. Nikdo to totiž číst moc nechce.
No, ale pokud nevyšlápneš spojku, tak pořád musíš počítat s brzdným točivým momentem od motoru (Srovnej průjezd na trojku a na pětku zatáčkou bez plynu, nebo podřazení na ledu v zatáčce). Výhoda čtyřkolky je právě ve víceméně rovnoměrném rozložení momentu (i brzdného) na všechny čtyři kola. Samozřejmě záleží na uspořádání.Honza R. píše:Jdou proti sobě odstředvá síla a přilnavá síla. Zatímco přilnavá síla je konstantní a je dána vlastnostmi pneumatik (za předpokladu ideálního neměnného povrchu vozovky), odstředivá síla roste s druhou mocninou rychlosti vynásobenou hmotností.
Ony ty přilnavé síly nejsou bůhvíjaké a já třeba jsem naučený projíždět ostřejší zatáčky bez plynu. Před zatáčkou si přibrzdím a do zatáčky najíždím a projíždím ji setrvačností, na plyn šlápnu až na výjezdu ze zatáčky. Takže při takto projeté zatáčce se přenos točivého momentu z kol na vozovku vůbec neuplatňuje a pneumatiky se v ten okamžik perou jen s odstředivou silou.
Čtyřkolka bude v mírné výhodě jen při projíždění zatáček pod plynem, ale to se zase snižuje přilnavost o to více, o co více šlapeš na plyn.
Nejlepší jak porovnávat dvě auta co se týče zatáček, je používat naměřené hodnoty bočního zrychlení.
Ve zmiňovaném testu top gearu, kde Alfa byla poslední (500 abarth předposlední) je na konci velmi pěkná tabulka s naměřenými hodnotami zrychlení (zpomalení) a tam mito nedopadlo vůbec špatně. A je také vidět, že v těchto hodnotách nejsou mezi testovanými vozy moc velké rozdíly. A to byl výkonnostní rozdíl i 200 koní.
Jinak souhlasím, že testy na kolo, jsou dost neprůkazné a i statisticky nevypovídající.
Ale důkladné srovnání aut na úrovni technické laboratoře nikdo nedělá. Nikdo to totiž číst moc nechce.
Alfa Romeo GT 1.9JTDm 16v Distinctive, 2006, 110kW, Grigio Metalicco
eX: Alfa Romeo 156 1.9JTD 16v, 2003 103kW, Cosmic blue
eX: Lancia Y 1.2 16v, 1999 63kW Elefantino Rosso, Nero
eX: Alfa Romeo 156 1.9JTD 16v, 2003 103kW, Cosmic blue
eX: Lancia Y 1.2 16v, 1999 63kW Elefantino Rosso, Nero
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Před zatáčkou vyšlápnu spojku, dám neutrál a přibrzdím brzdama... zatáčku projíždím setrvačností na neutrál, když je dlouhá zatáčka nebo je to do kopce a spadne rychlost moc dolů, zařadím nižší stupeň a zatáčku dojedu s lehkou nohou, šlápnu na to až když vidím rovinku.luckhash píše:No, ale pokud nevyšlápneš spojku, tak pořád musíš počítat s brzdným točivým momentem od motoru
To by určitě zajímalo nejen mě. Pokud by někdo oskenoval a dal to sem...luckhash píše:tabulka s naměřenými hodnotami ... Mito
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Počkej, to jako vážně takhle projíždíš zatáčky?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
V těch mírnějších jen uberu plyn a projíždím je pod plynem pomalejší rychlostí, ale ty ostřejší nebo když nevidím, kam jedu, tak opravdu vyšlápnu spojku, přibrzdím na bezpečnou rychlost a v ní do zatáčky najíždím. Určitě se neženu do zatáčky 120-kou, kde to neznám. A kde to znám, tak včasným vyřazením eliminuju prudké brzdění, auto samo zpomalí a do zatáčky najíždí plynule a s maximální přilnavostí 
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
a co kdyz v te zatacce bude led nebo jine sracky, ty tam fouknes kvalt a papa?
zasadne do zatacek najizdim s kvaltem, vetsinou podradim a ono me to pekne vytahne... to uz v autoskole instruktor vysiloval z holky, co v kazde zatacce mackala spojku 
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
taky znám jednoho co projíždí zatáčku na neutrál 
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
No spojku musíš vyšlápnout i při podřazení. Když tam bude led, tak samo nebudu šlapat na plyn, nechám auto plynule zpomalit třeba i na 20 km/hod, pak zařadím dvojku a s lehkou nohou to vyjedu. Zasáda je prudce nebrzdit a najíždět do zatáčky spíš pomaleji, protože nikdy nevíš, co tam potkáš, taky třeba nákladák jedním kolem za čárou v protisměru. To se mi už taky stalo.
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
podradim na vjezdu do zatacky, ne v zatacce
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
zajimava ficuryna, kdyz praskne zarovka, tak jde TSI do nouzaku
http://forum.skodahome.cz/topic/103165-epc/
http://forum.skodahome.cz/topic/103165-epc/
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Petr147 píše:podradim na vjezdu do zatacky, ne v zatacce
správně
já sem toho názoru, že kdo nemá profesní průkaz řidiče, měl by jít jednou ročně na proškolení z autoškoly!!!
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Pod kvaltem máš na kolech točivý moment (a je jedno jestli akceleraci nebo deceleraci) a tím pádem nižší přilnavost a vyšší pravděpodobnost, že se v ostřejší zatáčce na okraji limitu utrhneš. To je fyzikální zákonitost, která se u čtyřkolky projeví o něco méně, u dvojkolky o něco více.
Když říkáte, že najíždění do zatáčky na neutrál je chyba, tak zdůvodněte proč
Když říkáte, že najíždění do zatáčky na neutrál je chyba, tak zdůvodněte proč
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Protože když v tý zatáčce něco potkáš...led, listí, náklaďák tak kolikrát potřebuješ přidat a to ve chvílí kdy budeš muset zařadit už je pomalý...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
presne tak, nez tam zaradis rychlost, aby jsi nejak zareagoval, tak uz bude pozde...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host
