
Maserati Biturbo 4.24V
- diLucca
- Nováček
- Příspěvky: 237
- Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, dufam ze mi bude jazdit jedna alfa, nech sa mozem dostavit v aprili..A ak mi pri prepne v hlave tak tiez na MaseratiRaddik píše:kluci pokud přijedete na ten dubnový sraz tak bych se tam s ním měl ukázat (viz příspěvek v daném tématu).

Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
Maserati 4.24v a já - díl druhý :-)
O víkendu jsem najel před dočasným zazimováním dalších 120 km, celkem skoro 500 a tak se chci podělit o dojmy z provozu modenského skvostu. Tedy v diskusi proběhla myšlenka napsat o tom převozu a poznatcích z provozu a řízení,tedy doufám že tím někoho neobtěžuji :-). 4.24v je sedan s 6válcovým 24ventilovým motorem přeplňovaným dvěma turby a je to jeden z posledních derivátů Biturba, které Maserati představilo už roku 1982. Uspořádání je "klasické", tedy motor podélně (a hlavně nad nápravou) plus pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem. Tohoto typu (4.24v) se vyrobilo pouhých 384 kusů
Seznámení, design
Když jsem minulou středu přijel podruhé do Karlových Varů uskutečnit samotnou koupi, už po cestě jsem byl značně nervózní. Počasí bylo hezké, ale přes noc klesly teploty skoro na nulu, trochu nasněžilo a asfalt byl "usmrkaný". Při vzpomínce, jak lehce šlo Láďovi v neděli při obdobných podmínkách utrhnout zadní kola, podpořené pověstmi o záludné přetáčivosti Biturb jsem měl docela nahnáno. Naštěstí se fakt vyčasilo. Když jsem 4.24v uviděl na vlastní oči podruhé, líbilo se mi ještě mnohem, mnohem víc. Je to jedno z těch aut, jejichž design víc funguje ve skutečnosti nežli na fotogafiích. Jasně, příznivce současných tvarů asi neuchvátí, ale já stará auta prostě "můžu" a podle mě vypadá tohle Maserati v bílé kůži a černé metalíze naprosto božsky. Z hlediska designu jde o opravdu povedenou evoluci původních tvarů. Jak jsem už psal dřív, auto je na dnešní poměry subtilních rozměrů, má opticky menší kola (OZ, speciální pro tento model) a nezaměnitelnou přední masku. Samotný interiér je z úchvatných materiálů, ručně zpracovaný (jako koneckonců celé auto). Vrchní část palubní desky je z světle modré alcantary, přechází do krémového koženého obšití a po celé délce a šířce pak auto zevnitř obepíná pás z pravého kořenového dřeva. Sedadla jsou všestraně elektricky nastavitelná a pohodlná jako křeslo v obýváku, možná i více :-) Zpracování je na témeř 20tileté auto příkladné. Zlaté hodinky Maserati s typickým tvarem a možností osvětlení najdete i v nejnovějších modelech modenské značky. Zub času si samozřejmě vybral svou daň na několika místech, kde je kůže rozpraskaná nebo potrhaná, ale celkový dojem je velmi pozitivní a podmanivý. Nutno dodat že Maserati má podobně jako Alfa svou specifickou vůni. Všechny ovladače fungují a ergonomie je na italské poměry dobrá, jen trochu píská ventilátor a stahování okna u řidiče se mi jednou zaseklo.
Motor
Opravdu samostatnou kapitolu tvoří agregát. Do doby, než jsem poznal tento motor byl pro mě z hlediska charismatu,zvuku a projevu vrcholem V6 3.2 od Alfy. Jenže 2.0 V6 4AC 24v je (alespoň pro mne) opravdu něco speciálního. Uchvácený jsem byl už od pohledu když jsem spatřil červené hlavy válců, navíc panorama dokresluje "změť" hadic a chromových trubek sání. Už jen esteticky mě prostor pod kapotou prostě chytl za srdce. Když ale motor naskočí, zježí se mi chlupy na těle. Mechanický, hrubý, nasraný rykot který v otáčkách přechází do burácení a v těch nejvyšších připomíná sportovní auta. Zvuk má daleko k starým karburátorovým motorům, ale zároveň zní jinak než konstrukčně podobně staré V6 od Alfy nebo R6 od BMW. Je to neurvalejší, syrovější a bezprostřednější, pokud to mám nějak popsat. Nad 2000 rpm přichází tsunami točivého momentu (bez nějakého výrazného turboefektu - malá turba), které pokračuje s dalším nástupem v 3500 až k omezovači v 6700 rpm. Defacto se dá řadit ob-rychlost a v 4000 rpm, protože Maserati je díky dvojitému přeplňování v reálném světě ukrutně rychlé.. Nejvíce jsem si vychutnával zrychlení na trojku vždy když končila obec, auta v pravém pruhu jakoby zůstala stát a já cítil jen nekončící zátah a nádhernou akustickou atmosféru:-). Tento 24ventilový motor už netrpí nemocemi svého karburátorového 18ventilového předchůdce, který měl problémy se spolehlivostí (měkký materiál vaček, vodou nechlazená turba) a vysokou spotřebou, která dosahovala i nad 20 litrů na 100km. Kombinovaná spotřeba 2.0 V6 4AC 24v je zatím v rozmezí 12-13 litrů, což mi přijde vzhledem k jízdní dynamice a zábavnosti auta fantastické..
Podvozek, řízení, jízda
4.24v je poměrně lehká a díky své koncepci má ideální rozložení mezi nápravami, o čemž si třeba všechny Alfy udělané pod Fiatem mohou nechat jen zdát. Rozvor je vzhledem k délce tak akorát a převisy nejsou velké, tudíž auto není ve vyšších rychlostech nervózní (pokud nenarazí na vyjeté koleje). Stavitelné tlumiče a propracované nezávislé zavěšení podporují vynikající jízdní komfort, kterým ale netrpí výše zmíněná stabilita a sportovní ambice. Nějakou ostřejší jízdu a chování na limitu jsem ještě nezkoušel, nebylo kde a v provozu nechci ohrožovat sebe ani kolemjedoucí řidiče. Přesto je velmi jednoduché při výjezdu na hlavní silnici nebo z kruhového odjezdu utrhnout zadek pouhým přidáním plynu a pootočením volantu. Dokážu si představit, že v zatáčce pod plynem (když nastoupí turba) bude Maserati asi dost přetáčivé. Na jazyk se mi vkrádá jedno slovo - respekt. Upřímně přiznávám že ho z toho auta mám... Řízení je tužší a kolem středové polohy trošku "mrtvé", přesto sportovní a strmé. K charakteru a konsktrukčnímu stáří auta se hodí, stejně jako řízení v mém GT je adekvátní autu z 60. let. Na řízení 156 ale rozhodně nestačí.. Trošku zklamáním je pro mne účinnost brzd, jsou zkroucený a asi i rovný moc nevydrží zátěž, ale požitek z jízdy je přesto mimořádný a s ničím kromě "veteránky" GT srovnatelný.
Je to prostě mazel, úžasně charismatické, zábavné, exkluzivní a rychlé auto. Rád bych si ho už nechal, snad se zadaří..
http://picasaweb.google.com/raddik.zluz/Maserati424
O víkendu jsem najel před dočasným zazimováním dalších 120 km, celkem skoro 500 a tak se chci podělit o dojmy z provozu modenského skvostu. Tedy v diskusi proběhla myšlenka napsat o tom převozu a poznatcích z provozu a řízení,tedy doufám že tím někoho neobtěžuji :-). 4.24v je sedan s 6válcovým 24ventilovým motorem přeplňovaným dvěma turby a je to jeden z posledních derivátů Biturba, které Maserati představilo už roku 1982. Uspořádání je "klasické", tedy motor podélně (a hlavně nad nápravou) plus pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem. Tohoto typu (4.24v) se vyrobilo pouhých 384 kusů
Seznámení, design
Když jsem minulou středu přijel podruhé do Karlových Varů uskutečnit samotnou koupi, už po cestě jsem byl značně nervózní. Počasí bylo hezké, ale přes noc klesly teploty skoro na nulu, trochu nasněžilo a asfalt byl "usmrkaný". Při vzpomínce, jak lehce šlo Láďovi v neděli při obdobných podmínkách utrhnout zadní kola, podpořené pověstmi o záludné přetáčivosti Biturb jsem měl docela nahnáno. Naštěstí se fakt vyčasilo. Když jsem 4.24v uviděl na vlastní oči podruhé, líbilo se mi ještě mnohem, mnohem víc. Je to jedno z těch aut, jejichž design víc funguje ve skutečnosti nežli na fotogafiích. Jasně, příznivce současných tvarů asi neuchvátí, ale já stará auta prostě "můžu" a podle mě vypadá tohle Maserati v bílé kůži a černé metalíze naprosto božsky. Z hlediska designu jde o opravdu povedenou evoluci původních tvarů. Jak jsem už psal dřív, auto je na dnešní poměry subtilních rozměrů, má opticky menší kola (OZ, speciální pro tento model) a nezaměnitelnou přední masku. Samotný interiér je z úchvatných materiálů, ručně zpracovaný (jako koneckonců celé auto). Vrchní část palubní desky je z světle modré alcantary, přechází do krémového koženého obšití a po celé délce a šířce pak auto zevnitř obepíná pás z pravého kořenového dřeva. Sedadla jsou všestraně elektricky nastavitelná a pohodlná jako křeslo v obýváku, možná i více :-) Zpracování je na témeř 20tileté auto příkladné. Zlaté hodinky Maserati s typickým tvarem a možností osvětlení najdete i v nejnovějších modelech modenské značky. Zub času si samozřejmě vybral svou daň na několika místech, kde je kůže rozpraskaná nebo potrhaná, ale celkový dojem je velmi pozitivní a podmanivý. Nutno dodat že Maserati má podobně jako Alfa svou specifickou vůni. Všechny ovladače fungují a ergonomie je na italské poměry dobrá, jen trochu píská ventilátor a stahování okna u řidiče se mi jednou zaseklo.
Motor
Opravdu samostatnou kapitolu tvoří agregát. Do doby, než jsem poznal tento motor byl pro mě z hlediska charismatu,zvuku a projevu vrcholem V6 3.2 od Alfy. Jenže 2.0 V6 4AC 24v je (alespoň pro mne) opravdu něco speciálního. Uchvácený jsem byl už od pohledu když jsem spatřil červené hlavy válců, navíc panorama dokresluje "změť" hadic a chromových trubek sání. Už jen esteticky mě prostor pod kapotou prostě chytl za srdce. Když ale motor naskočí, zježí se mi chlupy na těle. Mechanický, hrubý, nasraný rykot který v otáčkách přechází do burácení a v těch nejvyšších připomíná sportovní auta. Zvuk má daleko k starým karburátorovým motorům, ale zároveň zní jinak než konstrukčně podobně staré V6 od Alfy nebo R6 od BMW. Je to neurvalejší, syrovější a bezprostřednější, pokud to mám nějak popsat. Nad 2000 rpm přichází tsunami točivého momentu (bez nějakého výrazného turboefektu - malá turba), které pokračuje s dalším nástupem v 3500 až k omezovači v 6700 rpm. Defacto se dá řadit ob-rychlost a v 4000 rpm, protože Maserati je díky dvojitému přeplňování v reálném světě ukrutně rychlé.. Nejvíce jsem si vychutnával zrychlení na trojku vždy když končila obec, auta v pravém pruhu jakoby zůstala stát a já cítil jen nekončící zátah a nádhernou akustickou atmosféru:-). Tento 24ventilový motor už netrpí nemocemi svého karburátorového 18ventilového předchůdce, který měl problémy se spolehlivostí (měkký materiál vaček, vodou nechlazená turba) a vysokou spotřebou, která dosahovala i nad 20 litrů na 100km. Kombinovaná spotřeba 2.0 V6 4AC 24v je zatím v rozmezí 12-13 litrů, což mi přijde vzhledem k jízdní dynamice a zábavnosti auta fantastické..
Podvozek, řízení, jízda
4.24v je poměrně lehká a díky své koncepci má ideální rozložení mezi nápravami, o čemž si třeba všechny Alfy udělané pod Fiatem mohou nechat jen zdát. Rozvor je vzhledem k délce tak akorát a převisy nejsou velké, tudíž auto není ve vyšších rychlostech nervózní (pokud nenarazí na vyjeté koleje). Stavitelné tlumiče a propracované nezávislé zavěšení podporují vynikající jízdní komfort, kterým ale netrpí výše zmíněná stabilita a sportovní ambice. Nějakou ostřejší jízdu a chování na limitu jsem ještě nezkoušel, nebylo kde a v provozu nechci ohrožovat sebe ani kolemjedoucí řidiče. Přesto je velmi jednoduché při výjezdu na hlavní silnici nebo z kruhového odjezdu utrhnout zadek pouhým přidáním plynu a pootočením volantu. Dokážu si představit, že v zatáčce pod plynem (když nastoupí turba) bude Maserati asi dost přetáčivé. Na jazyk se mi vkrádá jedno slovo - respekt. Upřímně přiznávám že ho z toho auta mám... Řízení je tužší a kolem středové polohy trošku "mrtvé", přesto sportovní a strmé. K charakteru a konsktrukčnímu stáří auta se hodí, stejně jako řízení v mém GT je adekvátní autu z 60. let. Na řízení 156 ale rozhodně nestačí.. Trošku zklamáním je pro mne účinnost brzd, jsou zkroucený a asi i rovný moc nevydrží zátěž, ale požitek z jízdy je přesto mimořádný a s ničím kromě "veteránky" GT srovnatelný.
Je to prostě mazel, úžasně charismatické, zábavné, exkluzivní a rychlé auto. Rád bych si ho už nechal, snad se zadaří..
http://picasaweb.google.com/raddik.zluz/Maserati424
Naposledy upravil(a) Radim dne 16.4.2009, čtv 11:09, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Co vim tak Uno 1.3T by tyhle VL2 melo mit, ta 1.4T Garett T2Raddik píše:tak jsem se dozvěděl, že Biturbo má být osazený turbama IHI VL2, což je turbo z Fiatu Uno turbo. je to pravda? majitelé nebo ex-majitelé Una turbo, ozvěte se!díky za každou info
kukni sem: http://www.vege.nl/catalogue/index.php? ... &ssub.y=11
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
jo vyprávěl jakej už mněl absťák že se musel u tebe stavitRichie píše:a co teprve moje Alfa 33 jakou z toho ma radost...uz nebyla v garazi leta(soude podle laku) ...jestli kdy vubec v garazi byla
jinak musim napraskat Radika ....vcera byl na inspekci jak se mu staram o Masko a kdyby jste videli jak se s ni mazlil![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
v neděli jsem se zapotil a auto navoskoval: http://picasaweb.google.com/raddik.zluz/Maserati424
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
To auto má takový decentně agresivní zjev, přesně můj styl. Takové kšefty se neuzavírají mockrát za život, krása. Odpustil bych i méně přepychu uvnitř 

Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
..a udělal videjko:
http://www.youtube.com/watch?v=9mhxoplrpaE
auto jsem po dojezdu nechal dochladit, ale pak mi vypovědělo službu, prostě zhaslo a nechtělo 15 minut naskočit. začínám věřit tomu, že auta mají duši
, chtěl jsem Maserati zkusit na známé trati, co v něm je, ačkoliv ho ještě pořádně neprohlédl mechanik. i proto jsme jel jen na těch 70% možností.. a auto sice kopec agilně vyjelo, ale pak mi asi jemně naznačilo, že takovéto zacházení ne, pokud nebude technicky vše OK. Nevím čím to bylo, žádné kapaliny ani olej nechyběly, jen vybublal servoolej...
http://www.youtube.com/watch?v=9mhxoplrpaE
auto jsem po dojezdu nechal dochladit, ale pak mi vypovědělo službu, prostě zhaslo a nechtělo 15 minut naskočit. začínám věřit tomu, že auta mají duši

Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Snad nebude závada v chladiči serva, ale určitě to nebude běžné, protože ty bubliny můžou změnit účinnost serva. A co to ložisko větráku? už jsi to nějakým způsobem řešil? není to závada v pravém slova smyslu ale dokáže to otrávit život ...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
byl jsem rád, že jsem auto stačil v neděli umýt na brzký sraz a v pondělí přihlásit, tyhle opravy přijdou na řadu někdy v květnu, červnu.. to je tak když máš bydliště 200km od toho trvalýho, kde máš všechny mazly
nedá se to moc stíhat,až se přestěhuju bude to jiná.
ale stejně by mě zajímalo co to bylo za závadu

ale stejně by mě zajímalo co to bylo za závadu
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
No já jsem kňučel při vzdálenosti 15 km
teď už mám vše pod svou střechou, jen najít čas a peníze ... už by taky mohlo začít být tepleji, tohle se teplému jaru moc nepodobá

Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Raddiku, o tom nepochybuj ,že mají duši a zvlášt takový jako Alfa a Masco, to jsou přímo veleduše. Tak tak...Raddik píše:..a udělal videjko:
http://www.youtube.com/watch?v=9mhxoplrpaE
auto jsem po dojezdu nechal dochladit, ale pak mi vypovědělo službu, prostě zhaslo a nechtělo 15 minut naskočit. začínám věřit tomu, že auta mají duši, chtěl jsem Maserati zkusit na známé trati, co v něm je, ačkoliv ho ještě pořádně neprohlédl mechanik. i proto jsme jel jen na těch 70% možností.. a auto sice kopec agilně vyjelo, ale pak mi asi jemně naznačilo, že takovéto zacházení ne, pokud nebude technicky vše OK. Nevím čím to bylo, žádné kapaliny ani olej nechyběly, jen vybublal servoolej...

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti