Jj--protože to nikdo neví přesně, stačí vyjít ze statistiky zadřenejch Alfa motorů..
Není T.S. jako T.S. že..
2.0 /s vrtáním 83x91== tohle není primárně vrtání vysokootáčkového typu, tím větší zátěž je na materiálu/ vede a asi už nebude překonán...
Neznám jinej atm. motor s délkou válců 91mm považovanej za vysokootáčkovou konstrukci. a taky tak provozovanej, tohle je vrtání Integrály, ale ta jela s výkonovou gradací v 5500tis a byl to turbomotor..
Maj ho starý báva /2.8 a 3.0 R6/, jenomže ty táhnou od 1800 ot jako traktory a přes 5 táců netřeba je točit a ani s vanosem nemaj omezovač za 7tis..
Tohle je klasická délka válců TD...
I ta blbá Felda má mírně podčtvercový vrtání 75,5 mm x 72 mm..a vrtí klasicky okolo 3,5 tis
To souvisí s pístovou rychlostí, Alfa 2.0 má pístovku v maxu okolo 22 /a to je hrana sportovně zatěžovanejch konstrukcí../ a tomu má odpovídat olejovej a chladicí okruh.
1.4 T.S v 145 /.s vrtáním 82x64,9== výrazně podčtvercovej charakter ,vysokootáčkový vrtání/
má zase jinou odolnost
U těžkýho GTV jezděj ty motory 2.0 T.S. okolo červený, teda přes 6 tis a víc, když maj tomu autu propůjčit dynamiku, která je evokovaná vzhledem..
Tvrdě zatěžovanej motor s dlouhejma válcema si prostě termostatem spínanej chladič oleje zaslouží..a zátěžovej olej určitě taky..
Myslím, že ten chladič tam není pouze z důvodů omezení nákladů výrobce,..protože podčtvercová 3.0 /vrtání 93x72,6 / ho má a zátěž je celkově nižší..