Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Sgt. » 1.2.2011, úte 15:19

Jeden den si perfektně fungující motor zhasnul a druhý den už klepal?
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od jouda » 1.2.2011, úte 19:13

Tak nejak. Jeden den jsem nenasel ani neslysel nic. Druhy den se to zaclo ukazovat az po ujeti par desitek km mezi mestama. Zacalo to pomalu chrastit a jenom pri urcitych otackach jindy to nebylo slyset a postupne se motor rozklepal (nez jsem dojel domu). Mechanik mi rikal ze se protocila jedna sala.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 9.2.2011, stř 20:11

Žádná mystika.......ono když se na 2.0 T.S. rozsvítí kontrolka mazání, a olej skoro nula, doleje se a prodá se--lhostejno, jestli to jezdilo na zátěžovej olej nebo ne, prostě někdo zapoměl dolejt..
trochu to "chytil" a když poznal náznak potíží--prodal..ten motor nezhasne hned, nakroutí ještě na chycený šále mraky kilometrů..desítky tisíc klidně...většinou má takovej motor zvláštní zvuk
a jede jak ďas.. :-D

otakar9
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 8.1.2007, pon 12:29
Bydliště: Český Těšín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od otakar9 » 26.2.2011, sob 17:42

Pro ty kteří chtějí udělat pro prevenci zadření maximum je jednoduché řešení. Namontovat tlakoměr oleje, kontrolovat jeho hladinu na měrce, olej pravidelně měnit a samozřejmě sledovat za jízdy jeho tlak. Měření hladiny a tlaku oleje se vzájemě nenahrazují pouze doplňují.
Základ je: Nepoužívat kontrolku mazání jako ukazatel množství oleje, na to tam opravdu není. :smt021
Umel by nekdo poradit nebo hodit navod jak namontovat ten tlakoměr oleje?
AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 26.2.2011, sob 18:13

pouzij hledat, nekde se to tu ted resi

otakar9
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 8.1.2007, pon 12:29
Bydliště: Český Těšín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od otakar9 » 26.2.2011, sob 19:03

O.k nedival jsem se zatim nekde jinde videl jsem ze to tady taky resite nebo spise to nekdo nahodil tak jsem se zeptal.....Jinak jsi udelam horkou cokoladu a budu hledat ale kdyby nekdo vedel primo odkaz nebyl by spatny :-D jinak dik
AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od zde. » 26.2.2011, sob 22:57

TADY se něco dočteš.
33

otakar9
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 8.1.2007, pon 12:29
Bydliště: Český Těšín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od otakar9 » 27.2.2011, ned 11:16

:diky
AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Aleš » 27.2.2011, ned 19:38

Kámoš má 147 2,0 selespeed,najeto cca 130tis.Hlásilo mu to nízký tlak oleje,kontrolka byla zhaslá.Tak to rozebral a na sacím koši našel šupinky kompozice.Postupně rozebíral ložiska a na uložení kliky vyndal ložisko,kde na půlce byla kompozice vyštíplá,ne vydřená.Ostatní ložiska byly v pohodě.Ojniční OK.Nesetkal jste se někdo s něčím podobným? Olej 10w60.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 27.2.2011, ned 20:05

Prostě zadřený...
Při zkoumání našeho motoru 2.0 TS jesem zjistil, že ztráty tlaku oleje můžou zapříčinit vadné ostřikovače pístů. Ty mají propuštět olej až od určitého tlaku a jsou li unavené jejich redukční ventilky, tak se může stát, že propouští olej kolem ventilků i tryskou. Takže ve finále se celý systém chová tak, jako by někde na mazacím kanále byly čtyři cca 2 mm velké díry...

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Aleš » 28.2.2011, pon 19:08

Našoupal tam nový šály,tak uvidím,jak dlouho bude jezdit.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od jouda » 10.3.2011, čtv 11:40

Takze budiky nainastalovane, s tim, ze finalni uprava drzaku se bude jeste doladovat.

Nyni mam nejaky data, co mi ukazuji budiky.

Pri nastartovani (studeny motor) tlak 100PSI = 6,895 bar
pri ohratem motoru - teplota oleje kolem 120°C a teplota vody kolem 90°C
tlak 55 - 60 PSI = 3,8 - 4,1 bar

pri ohratem motoru a pri plnem zatizeni plynu mam tlak oleje zase kolem 100PSI = 6,895 bar

Budiky nejsou zadna TOP kvalita (taky za cenu 850Kc vcetne cidla neni co cekat), ale svuj ucel to plni. Nevyhoda je, ze tlak na olej mam v PSI a ne v BARech, ale zatim mi to nijak nevadi.


PS. Pred tydnem, kdy venku bylo cca 5° - 10°C jsem se jel projed s tim, ze jsem slusne slapal na plyn a olej se mi behem chvile ohral na nejakych 140 - 150°C tak jsem zvedavej co uvidim pri venkovnim 25-30°C bez chladice oleje :smt102
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 24.3.2011, čtv 07:19

Tak si snadno spočítáš, že bez chladiče máš v létě s okolní teplotou 30stC ve stínu
klidně ještě + 10-15 stC na oleji víc a je nemyslitelný aby běžná náplň měla tuhle provozní teplotu
Leda že bys ve vaně měl ricíňák :smt041 /což je vtip a ne návod.. :smt033 /

O tomhle pořád mluvím dokola co se motoru 2.0 TS týká.. a každej ti řekne, že ty čísla
okolo 140-150 stC jsou mimo okruh naprostá pitomost...JENŽE NA BUDÍKU OPRAVDU JSOU
a to znamená,že tyhle teploty přežije/a pouze krátkodobě/ třeba olej Miler CFS 10W-60 s viskozitním indexem 205, ale pro provoz je stavěnej na trvalé zatížení 125 max,nebo Motul 20W-60...
podřadnější oleje radši běžnou provozní 110stC a šmitec ..
A podřadná synthetika rozhodně prostě nesnese podle zdravýho rozumu provoz na těhle teplotách../ 140-150stC / --v podstatě vůbec
A to je teplota lázně..jenže kolik je potom na prvním kroužku :-)

Jediný rozumný řešení na 2.0 TS je prostě pořádnej chladič oleje, kterej to udrží na max
125 stC což je optimum i pro racing emulze a přes to přelízat je už blbost..kolik bys měl na okruhu při těhle poměrech v olejový soustavě si netroufám odhadnout..
2.0 TS z výroby není na sportovní provoz vybavená a to slovo "sportovní" je těch 140-150stC
na oleji rozhodně--jak jsi těhle teplot dosáhnul je olejový lázni naprosto šumák..zátěž jako prase..
Teplovodní výměník prostě NESTAČÍ--v tý podobě jaký ho má 2.0 TS a pokud nedáš chladič oleje,
přemýšlel bych o bandě s dodatečnou olejovou lázní pro zvýšení obsahu celkový náplně--ale takhle to určitě myšlený nebylo a provoz s přídavným oil-tankem je na normální silnici
docela sranda... :smt064

:smt041 :smt023
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 24.3.2011, čtv 07:42, celkem upraveno 3 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 24.3.2011, čtv 07:27

A pořád dokola se dumá, proč se ty 2.0 TS zadíraj....provoz na přehřátý olejový lázni kdoví jakýho kvalitativního druhu je taky DUVOD JAK PRASE.. :-({|=

Pozn. --Selenia 10W-40 ve vaně pří týhle teplotě je prostě vtip ..nemá šanci..
Většina lidí prostě ty budíky na 2.0 TS nemá v autě, tak žijou "v klidu" blahé nevědomosti,že výrobce tam šoupnul teplovodní výměník a tak snad ví co dělá a musí to stačit
a nakládaj tomu oleji jak friťáku.. na diskuzi prostě nejdřív musí vidět ty čísla a pak je možný dumat. výsledek je jeden a právě jsi ho objektivně vyřknul../ať nekřičím jen já.. :-) /
2.0TS v serii není vybaven na sportovní provoz..tečka

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 24.3.2011, čtv 07:38

shrnuto krátce. v jedný větě.................2.0 TS POTŘEBUJE CHLADIČ OLEJE .. :smt098

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od jouda » 24.3.2011, čtv 08:25

jj, HonzaR ma pravdu, ale to uz doufam kazdej kdo cetl problematiku o olejich vi.

Ja mam ted pri venkovnich teplotach +/- 15°C a jizde kolem 90-120km/h teplotu oleje v rozmezi 90-120°C (podle budiku).

Pokud se uz v techto teplotach trochu projedu (usek jedu rychlejc do zatacek podradim a na rovince vytocim), tak mi teplota oleje behem chvilky vyleze na tech 140-150°C, coz je opravdu hodne. A to neni to, ze bych pul hodiny jel na maximum vykonu motoru, proste se jenom svezu na par km.

Nedokazu si predstavit, az bude venkovni teplota kolem 25°C a vyssi. To se mi pak nebude chtit jezdit rychle ani za nic, kdyz uvidim jak rychle poroste teplota oleje.

Takze jak pise HonzaR jedina moznost, jak si uzivat sportovni jizdy v TS je jezdit jenom na Selenii 10W60 Racing s tim, ze je potreba externi olejovej chladic.

Jinak je to porad dokola = jak je mozne ze i se selenii se motor zadrel na klice, kdyz tam leju co mam. Kdo nema budik neuveri :smt102

PS aspon si ted mohu dovolit obcas se projed i v lete, kdyz si mohu kontrolovat tlak a teplotu oleje alfaromeo1
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 24.3.2011, čtv 09:20

I docela obyč . chladič spínanej přes termostat teplotu pohlídá do 125stC a hravě --OEM stojí nějakých 1200-2000 tis /a dvě hadice nalisujou v bejvalý traktorový stanici, přejmenovaný na servis zem.strojů.., když nechce člověk vyhodit prachy za sadu rovnou../
...a je to OKAMŽITĚ naprosto jiná situace v olejovým okruhu...pokud je už redukce pod filtrem, stačilo by i vytáhnout smyčku z mědi pájený natvrdo + redukce a 2m certifikovaný tlakový oil-hadice s panceřováním , /pokud se kus mědi válí v garáži /šoupnout to dopředu pod nárazník a spadne teplota dolů RAPIDNĚ, při tom, jakej je měď vodič.. cokoli je lepší než serie..

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od cooper.mb » 24.3.2011, čtv 14:24

Ta teplota je zajímavá. To pak ale nechápu dvě věci. Ta první je proč se novější TS nezadírají? mají chladič oleje myslím, že ne. A ta druhá věc je jak ty motory zkoušeli při konstrukci to neměřili teplotu a tlak oleje? Že to navrhli takhle ještě k tomu v Itáliii kde je teplo :)))))

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 24.3.2011, čtv 14:40

Který "novější" TS máš na mysli, kterej se NEZADÍRÁ :smt044 :smt044 ?

Strategie výroby se dost často nekreje s uživatelovou strategií používání motoru, kterej se rád ochotně vytáčí...ta teplota je objektivní věc...co měli soudruzi z Itálie na mysli netuším,
a celkem je mi to šumák...mě zajímá jen jedno, jestli se to točí a co ohrožuje motor na životě, aby se spokojeně točil dál.. "kde udělali soudruzi z Itálie chybu"-/v úvaze/- nechávám na zralém úsudku hloubavého uživatele./-proč má 3.0 která je se 6kv podstatně teplotně míň pod palbou chladič oleje a dost často to jede v podstatě spíš studený než teplý a 2.0TS ne je podle mě pouze otázkou nákladů, těch 2.0 bylo víc tak tohle "laborování" rozpočtářům asi stálo za to/.těch názorů je plnej internet, mě jde spíš o to, jak tomu rozumně pomoct k optimu...jednoduchou prevencí..při ev. zátěžovým provozu
Jednoduše --provoz s teplotou oleje při zátěži 150stC na běžné třeba 10W-40 /ale i 10W-60 tohle běžně neumožňuje jako provozní teplotu, i když si toho nechá líbit podstatně víc../je neslučitelný se životem motoru. to je smyslem diskuze a Jouda se dostal k výsledku, kterej se doví každej, kdo tam ten teploměr šoupne..
.DEGRADACE OLEJE SE SYNTHETICKOUI SLOŽKOU PŘEKROČENÍM PRACOVNÍHO
ROZSAHU JE NEVRATNÁ , a klika odpoví ev. po svým..součet faktorů, nic víc .
Ten ostřik pístů olejem --jako systém i dodatečného chlazení--- taky dělá svý..to teplo se musí následně někde odevzdat..

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od cooper.mb » 25.3.2011, pát 17:26

No pokud vím tak TS motory se prodávali ještě celkem nedávno v GT. Neslyšel jsem o žádný zadřený 147 2.0 TS ani GT ani novějších 156? Možná jen tyhle informace nemám ale přijde mi že se zadírají hlavně Alfy do roku 2001? Možná ale jak říkám nevím o nikom kdo by zadřel třeba 147. Je možná že se zadírají i ty nevím

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Ladis » 25.3.2011, pát 17:32

Na tom něco bude,možná to bude tím,že 147 s 2,0 T.S. je celkem málo častá motorizace :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od jany145 » 28.4.2011, čtv 08:07

videl uz niekto aj zadrety 1.4 TS?

faust54
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 484
Registrován: 11.12.2007, úte 05:59
Bydliště: Praha, Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od faust54 » 28.4.2011, čtv 10:53

Ja, zatim ne, kamarad ma 145 najeto kolem 250tis. a motor OK...
AR 147JTD | 85kW | 2002 | Distinctive
AR 146 1.6TS r.2001-prodano
AR 155 Q4 r.1995 - prodano
AR 164 2.0TB r.1996 - prodano
Ford Puma 1.7 16V

jachmel

Příspěvky: 2
Registrován: 10.5.2011, úte 10:21

Re:

Příspěvek od jachmel » 10.5.2011, úte 10:24

Mozem sa spytat akym sposobom si meral ten tlak oleja? Je mozne tuto informaciu vycitat z ECU?

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od jouda » 10.5.2011, úte 12:13

Z ECU pomoci FiatECUScanem neni mozne vycist tlak oleje.

POkud chces cist tlak oleje, musis si dokoupit tlakovy cidlo a budik na mereni tlaku oleje.

nejaky dalsi rady se muzes docist v mem dalsim tematu.

HonzaR se tam hodne a k veci rozepsal, a vi toho opravdu dost o olejich

viz.
Přídavné budíky TLAK OLEJE a TEPLOTA OLEJE
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti