Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Bull.et » 6.3.2011, ned 19:49

Jo, sundáš a pomůže to, ale zas se nedostaneš k jiným věcem...jak říkám nevybereš si
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Zion » 27.3.2011, ned 19:44

Nazdar,

chci se zeptat, jestli je normalni, kdyz jedu po rovine, mam tam 3.stupen a necham otacky klesat a cca v 1100 ot. si pohvizdne turbo pri klesani ot.? nikdy predtim jsem si toho nevsiml. A jak to vubec by melo to turbo melo/nemelo piskat ? treba v porovnani s tatovou ochcavkou to piska teda o dost vic ..
a jeste jsem zpozoroval, ze z hadice od turba unika olej...

zkusim v tydnu oddelat hadici a zkusit, jestli ty lopatky maji nejake vule
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladis » 27.3.2011, ned 19:47

Tak to nevím,ale 1100 ot. by motor poznávat moc často neměl :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Zion » 27.3.2011, ned 19:54

Ladis píše:Tak to nevím,ale 1100 ot. by motor poznávat moc často neměl :-D
no ja toho chrochtaka netrapim v nizkych otackach, dosel jsem na to nahodou, kdyz jsem jel z mirneho kopce
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Joe » 27.3.2011, ned 22:26

No mi to taky dost píská, ale nevím zda v 1100ot. nezkoušel jsem zatím :smt040
jinak mi taky běžel olej u hadice od turba k intercooleru a po výměně hadice píská ještě víc, a lopatky mají jen provozní vůli. Jinak mi ten zvuk vůbec nevadí, jen ať si hvízdá. :smt023
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 28.3.2011, pon 19:44

Teď jsem z toho pročítání možná ještě blbější než předtím ... :smt026

Tak půlka lidí píše že když chci vyzkoušet jestli mi funguje naklápění lopatek na turbu že mám vzít za tu tyčku a ta se má výbat úplně VOLNĚ.

Druhá půlka lidí ma stejnej popis akorát s rozdílem že s tou tyčkou jde pohnout dost z TĚŽKA.

Tak se teda ptám jak??
Jedná se o 1.9JTDm 16V 103kW ... a když jsem bral za tu tyčku, tak jsem s ní nehnul.

Nevím zda je rozdíl u regulace přetlakem, nebo regulace podlakem a jakej způsob regulace je použit v mojim motoru.
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 28.3.2011, pon 20:15

Hybat se musi docela ztezka, protoze pretlacujes pruzinu.
Alfa Romeo Perfection

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 28.3.2011, pon 20:22

OK ... takže je to tak jak jsem se tu od někoho dočetl, že samotnou rukou s tím člověk zkoro nehne, jedině nějakou pákou ...

Já jen že jsem dával Alfinu do servisu, protože mi kolem 3000otč./min. vyskakovala na palubnim počítači chyba řídící jednotky. Na diagnostice to psalo vysoký plnící tlak. Tak jsem měl podezření na zatuhlí lopatky. Ze servisu mi dnes volali, že si auto můžu přijít vyzvednout, že to bylo snímačem plnícího tlaku. Tak mi to přišlo divný ...

No uvidím až zítra vyzvednu v servise a pejedu s tím dom ... alfaromeo1
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Alfik » 28.3.2011, pon 20:46

Sakra v jednej teme pises pretlakovy regulator,v druhej snimac tlaku. Tak jak to teda je???
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Alfik » 28.3.2011, pon 20:48

yan.ko píše:Hybat se musi docela ztezka, protoze pretlacujes pruzinu.
Skusat lopatky pripojene na banku je pekna pi....a. Tak hovby zistis.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 28.3.2011, pon 21:01

Počkej počkej ... to jako neni to samé??? ups .. :smt021 jsem zase za debila ...

no v servisu říkal regulátor tlaku, tak jsem myslel že to je jinač řečeno snímač tlaku ...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 28.3.2011, pon 21:03

kontorlovali nejdřív přetlakové hodičky a tu baňku co výbe těmi lopatkami, to prej bylo OK, tak vyměnili ten regulátor tlaku, jeli to profrčet, a chybové hlášení nic ...

jakej je teda rozdíl mezi regulátor tleku a snimačem plnícího tlaku ... ???? [-o<
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 28.3.2011, pon 21:14

Hele alfíku, že já jsem pako :smt033 .... teď jsem to googlil. Ten regulátor tlaku je teda ta baňka co je u turba a pohybuje tou tyčkou a lopatkami, které pak reguluji tlak turba.

Snimč tlaku, je prostě snímač ... že.

Takže když mi měnili regulátor tlaku, tak to znamená teda tu baňku na regulaci a natáčení lpatek.

Jsem teď už v obraze?? :-D
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 28.3.2011, pon 21:42

RonyV píše:jakej je teda rozdíl mezi regulátor tleku a snimačem plnícího tlaku ... ???? [-o<
Ja nevim, ze by jeden reguloval a druhy snimal??
Alfa Romeo Perfection

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 28.3.2011, pon 21:51

No dyť joo ... jsem měl nějaký dlouhý vedení ... :smt033
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Alfik » 28.3.2011, pon 21:55

RonyV píše:Hele alfíku, že já jsem pako :smt033 .... teď jsem to googlil. Ten regulátor tlaku je teda ta baňka co je u turba a pohybuje tou tyčkou a lopatkami, které pak reguluji tlak turba.

Snimč tlaku, je prostě snímač ... že.

Takže když mi měnili regulátor tlaku, tak to znamená teda tu baňku na regulaci a natáčení lpatek.

Jsem teď už v obraze?? :-D
Jo.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 29.3.2011, úte 21:11

Tak Alfinka dnes vyzvednuta ze servisu ... vyměnili regulátor tlaku a neni to ta baňka s tím šoupětem ... ani snímač ... závada je pryč a auto i líp táhne ...

cena 2939,- :shock: no caž ... hlavně že je zase alfaromeo1 zdravá :supz:
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Alfik » 29.3.2011, úte 21:36

A co ti teda menili?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 30.3.2011, stř 11:27

Jmenuje se to měnič tlaku .... a je to tohle

http://www.eliteauto.cz/menic-tlaku-tur ... chadlo-13/

vyhledal jsem to na Googlu, starej díl mi totiž dali do auta na podlahu. Takže takhle to přesně vypadá...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Alfik » 30.3.2011, stř 12:38

To su mi za nazvy. Je to ventil na ovladanie banky. Takzvany Solenoid...

Akurat si (teda aspon u mna) prvy clovek,ktoremu pri vadnom solenoide hlasi vysoky plniaci tlak.
Ale hlavne ze to jazdi...
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 30.3.2011, stř 12:56

No tak ten jak ty říkáš Solenoid, reguluje tlak v tý baňce a ta podle toho natáčí ty lopatky,ne. Chápu to dobře :-k ... takže jestli byl vadnej, tak se díky němu ty lopatky nenaklápjeli a tím pádem to hlásilo vysokej plnící tlak.

No rozhodně je po závadě. A to je důležité :smt041

Nikdy jsem nevyděl jak fachá diagnostika. To tam přímo vypíše nějaký kod, podle kterýho zjistěj přesně které součástka je vadná? By mě totiž zajímalo, jak na to přišli, že to dělá tohle...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Alfik » 30.3.2011, stř 14:49

Aby som mohol spravit zaver,potreboval by som vediet,ci mas turbo ovladane pretlakom,alebo podtlakom. To si necham od niekoho podat,lebo som si fakt neni isty.
Alebo,nech sa ti niekto pozrie,ci po starte to tiahlo vleze do banky,alebo zostane na tom istom mieste.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od enzo156 » 30.3.2011, stř 19:08

U 103kW verze by mělo bejt regulovaný podtlakem, na 85kW je 100%, u Multijetu to bude to samý.
Vysokej plnící tlak bych taky viděl na zatuhlý lopatky turba - regulaci. Ale jestli jezdí v pohodě, tak proč ne?
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od RonyV » 30.3.2011, stř 20:17

To mi právě říkal i chlapík, kde jsem byl jen na diagnostice, že na 90% zatuhlí lopatky. Zde na foru na 90% zatuhlí lopatky.

Dal jsem to do renomovanýáho servisu a ejhle, bylo to těch 10%, že tauhlí lopatky ne.

I jsem jim to říkal, když si idimne přebírali auto, a ten hlavní servisák říkal hned něco o tom měniči tlaku. Na konec ho vyměnili a cajka.

Přžedtím jsem musel jet s autem hodně lážo plážo. Ani né čtvrt plynu a otáčky tak max. 2500. Jinak to hned bylo v nouzáku a na palubáku kontrolka řídící jednotky.
Od včerejšího vyzvednutí auta ze servisu najeto přez 100km. Ať v klidu, nebo mordy. Nebo jen průžné zrychlení na 5q, 6q. Auto žádnou chybu nehlásí. Prostě pohoda. I se mi zdá že má lepší zátah ze spodních otáček.
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 30.3.2011, stř 20:38

Ti v renomovanym servise proklemovali to cidlo vysokyho tlaku aby to nepadalo do nouzaku a hotovo :smt044
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host