DPF a EGR off (multijet)

Odpovědět
Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Adamsquare » 18.7.2011, pon 21:56

To co popisuješ je problém většiny z nás, akorát každý je v různé fázi "zašpinění".
Mám tušení, že mě to čeká hodně brzo :???:
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1138
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Tanguero » 18.7.2011, pon 22:02

to illegal:
chlape, doufám, že tvoje Alfa ožije, pro potvrzení tvojí teorie jsem našel velice zajímavý technický rozbor na ALFAOWNERS. Kdo umí anglicky, najděte si na této stránce příspěvek od CLANGER9:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ugh-4.html

Jde o to, že DPF nejen dusí motor, ale při jeho vypalování se vstřikuje nafta do výfuku. ECU se asi snaží EGR při vypalování držet zavřený, ale co když už to není co bývalo? V tom případě se rozžhavená směs s přivstříknutou naftou místo do DPF tlačí přes EGR do sání. Jakou radost z toho mají vířivé klapky a poté vstřikovače si dokážeš představit.
Zkrátka tento motor byl zkonstruován bez DPF. Na to pak navrch naroubovali DPF.
Proces vypalování je dost hrubá a násilná záležitost. Zpočátku motor funguje, ale regenerace se sčítají. Také díky EGR se sání zanáší jako tlusťochovy cévy. Není divu, že se motor začne zadýchávat a časem přijde i několik lehkých infarktů..
Takže DPF off je jednoznačně ozdravný proces :D
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od illegal » 18.7.2011, pon 22:14

Dám pak vědět, jak to dopadlo..
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od xjohny » 25.7.2011, pon 10:42

Mám prý mrtvý EGR. Podle toho jak tady čtu tak to je možná i důvod proč mi odešel DPF a nechci ani vědět, jak se při téhle katastrofě zadělalo sání :smt013

Mám dotaz - podařilo se někomu tady reálně zaslepit EGR v ŘJ u 159ky? Prý to pořád nějak zlobí a nejde to dobře udělat. Proto se přistoupilo k výměně za nový nebo spíš repas...
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Envel » 25.7.2011, pon 11:34

S tím EGR-em to je docela alchymie. Jde zaslepit, ale musí zůstat dírky a softwarově to taky částečně jde nastavit aby se otevíral co nejmíň (Cendler už na to přišel). Mě to Cendler nastavil softwarově a pár dnů jsem s tím jezdil, ale když jsem to teď dal do původního stavu, tak musím říct, že je to lepší. Jednoduše řečeno, řídící jednotka je nastavena s EGR a pokud ho odstavíš, může a nemusí docházet u různých jízdních režimů a různého stavu zanesení sání k prodlevám nárůstu výkonu a různým záškubům. Přesně to ani nejde popsat, ale za několik jízd mi to udělalo pár nečekaných reakcí na sešlápnutí plynu. Ve čtvrtek jdu konečně na chemickou dekarbonizaci sání a EGR, tak potom poreferuju a možná zkusím udělat i nějaké fotky.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 26.7.2011, úte 14:10

Envel píše:S tím EGR-em to je docela alchymie. Jde zaslepit, ale musí zůstat dírky a softwarově to taky částečně jde nastavit aby se otevíral co nejmíň (Cendler už na to přišel). Mě to Cendler nastavil softwarově a pár dnů jsem s tím jezdil, ale když jsem to teď dal do původního stavu, tak musím říct, že je to lepší. Jednoduše řečeno, řídící jednotka je nastavena s EGR a pokud ho odstavíš, může a nemusí docházet u různých jízdních režimů a různého stavu zanesení sání k prodlevám nárůstu výkonu a různým záškubům. Přesně to ani nejde popsat, ale za několik jízd mi to udělalo pár nečekaných reakcí na sešlápnutí plynu. Ve čtvrtek jdu konečně na chemickou dekarbonizaci sání a EGR, tak potom poreferuju a možná zkusím udělat i nějaké fotky.
EGR jde softem udělat aby se neotevíral vůbec , to už umíme celkem dlouho , ale prostě a jasně není to ono když ho uzavřeš softem nebo mechanicky, jak už jsem tady psal , jede to líp bez omezování EGRu. Na čištění sání se chystám taky , ale nějak se mi do toho nechce , když tak napiš jestli bude nějaká změna až ti to dekarbonizují :smt023
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Sgt. » 26.7.2011, úte 16:23

Musím konstatovat že odstranění DPF má negativní vliv na životnost pneumatik obzvláště krajů běhounu. :D
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kůrkyn » 26.7.2011, úte 20:32

tak bacha v zimě

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Ladis » 26.7.2011, úte 20:36

Má už svého strážného anděla VDC :smt040 , jen aby si potom na chvilku neodskočil a nebylo kutulů. Taky,když jsem otočil na boudu svoji první 120, tak jsem si řekl, že už se mi to nesmí znovu stát a téměř do roka a do dne byla na boudě druhá,ach ty nestabilní podvozky :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Sgt. » 26.7.2011, úte 20:37

O tom si ještě promluvíme :D
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Ladis » 26.7.2011, úte 20:41

:smt016 :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

N3RF

Příspěvky: 10
Registrován: 17.7.2011, ned 18:28

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od N3RF » 6.8.2011, sob 16:13

Dnes byl DPF úspěšně sprovozen za světa a po prvních 100km je průměrná spotřeba z 6,9l na 5,4l na sto. Na hodnocení je to trochu brzo, ale určitě to není horší než to bylo :smt041
Takže, ekologové všech zemí, polibte mi ........ :-D

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.8.2011, stř 14:10

N3RF píše:Dnes byl DPF úspěšně sprovozen za světa a po prvních 100km je průměrná spotřeba z 6,9l na 5,4l na sto. Na hodnocení je to trochu brzo, ale určitě to není horší než to bylo :smt041
Takže, ekologové všech zemí, polibte mi ........ :-D
Tu průměrnou spotřebu máš palubní nebo reálnou ? ....co máš za motor ? Já se reálně nedostanu pod 6,5 ani náhodou :smt033 :-D Když bych se držel rychlostních limitů tak by se to k těm 6,5 asi přiblížilo :-D :smt044 ...
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.8.2011, stř 15:13

Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Alfa Romeo Perfection

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 11.8.2011, čtv 19:12

yan.ko píše:Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Na spritny sice jezdím...Mám to i jako rodinné COMBI , takže za rok najedu 40tis KM. Spotřebu moc neřeším , ale 5,4 na 100 to je až moc pěkná spotřeba... :smt044 ...Mě to při 180km/hod bere na dálku reálně cca 8L na 100 KM... :smt033 Zatím jsem viděl jen jednou nápis vzadu na VW.... Jedťe prosím za mnou...POLICIE ČR :smt033 Na palubním počítači jezdím za 5,7 L na 100 km :smt023
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3819
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Franik » 11.8.2011, čtv 19:18

na palubáku mám 5,1 a dle tankování 5,5l/100km A to i při dálniční rychlosti na 900km průměr rychlost 98km/hod a spotřeba 5,5. Ale nějak to moc neřeším stejně bych radši zpět V6.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Ladis » 11.8.2011, čtv 19:19

Radek156 píše:
yan.ko píše:Ale tak ty mas tuning na sprinty, ne? Tam se na nejaky cruise speed AFR moc nehraje.
Na spritny sice jezdím...Mám to i jako rodinné COMBI , takže za rok najedu 40tis KM. Spotřebu moc neřeším , ale 5,4 na 100 to je až moc pěkná spotřeba... :smt044 ...Mě to při 180km/hod bere na dálku reálně cca 8L na 100 KM... :smt033 Zatím jsem viděl jen jednou nápis vzadu na VW.... Jedťe prosím za mnou...POLICIE ČR :smt033 Na palubním počítači jezdím za 5,7 L na 100 km :smt023
Tak to si trošku divočák, co? :smt033
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Mára
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 4.7.2011, pon 23:55
Bydliště: Volary

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Mára » 11.8.2011, čtv 21:53

Mám 156 2,4 JTD rok 02.Jak je to stim když odpojim (N)Egr ventil? Bude se muset přenastavit řídící jednotka? Díky za odpovědi :) arvsvw
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1138
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Tanguero » 12.8.2011, pát 08:28

Neodpojuj EGR, rozeber a vyčisti včetně solenoidu, jak je popsáno v návodu na fóru. Pak dej zaslepovací podložku s dírou. A jezdi vesele dál.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Mára
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 4.7.2011, pon 23:55
Bydliště: Volary

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Mára » 12.8.2011, pát 09:41

Děkuju ti :)
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od xjohny » 12.8.2011, pát 09:54

Možná už jsem se někde ptal, ale kde se dá ta podložka sehnat? :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1138
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Tanguero » 12.8.2011, pát 10:19

Podložku netřeba shánět, nýbrž udělat.
Odmontuješ dva šrouby co drží přírubu od trubky přívodu spalin do EGR. Vyndáš těsnění. Vemeš měděný plech tloušťky cca 1mm. Nevím jak na Litoměřicku, ale u nás na Jižní Moravě to má kdekdo. Vyrábíme z toho totiž "přístroje" na zušlechtění ovoce..
Na ten plech obkreslíš to těsnění z venkovní strany a díry pro šrouby. Vystřihneš nůžkama na plech, díry vyvrtáš. Doprostřed navrtáš díru 10mm. Namontuješ, já osobně dávám tuto podložku na EGR, pak těsnění a pak přírubu.
Pokud řídící jednotka uzná, že ta dírka 10mm pouští málo čmoudu a ukáže ti na palubce vrtulník, tak to vyndáš a vedle vyvrtáš další dírku, tentokrát velikosti 5mm. Vrátíš zpět a uvidíš, mělo by to stačit, pokud ne, tak ještě jednu malou, ale to už je pak na tuti.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 12.8.2011, pát 15:13

yan.ko píše:Tak to si trošku divočák, co? :smt033
Divočák ani ne , když je dálnice prázdná tak to pustím i klidně k 200 , když je provoz tak se držím normálu , abych nemusel pořád přibržďovat a problikávat , za ty nervy to nestojí. Jsem slušný a klidný řidič. :smt033 Vyblbnu se na sprintech na letištích... :smt023 s 2,4kou se pod 6,5 v reálu jezdit nedá , na palubáku to jde v poho :smt044 V září mě čekají 4 týdny dovolené, Alfína si dá kolem 6000tis KM (Řecko,Turecko) Vloni jsem měl průměrnou na dovolené 7,3...tak uvidíme letos ,stejná cesta a zkusíme pošetřit plynový pedál, jestli to bude znát :wink:
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Joe » 15.8.2011, pon 10:56

Chtel jsem se zeptat na tu zaslepku. Co je lepsi dat ji k privodu nebo vyvodu. Spis bych ji dal k privodu, at tolik svinstva nejde do egr.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 15.8.2011, pon 11:32

Joe píše:Chtel jsem se zeptat na tu zaslepku. Co je lepsi dat ji k privodu nebo vyvodu. Spis bych ji dal k privodu, at tolik svinstva nejde do egr.
Záslepku-těsnění vývodu jí prodává FIAT original 4 díry , na přívodu to ŘJ pozná, že jsi to zaslepil možná když tam vyvrtáš 3x8mm díry tak by mohla být spokojená...nebo egr uzavřít softwarově... :smt023 Ale lepší je nezaslepovat :smt033 ...Lepší je jednou za 40-50tis km EGR vyčistit...cca hodinka práce a je jako nový :D Návod ja tady na fóru....
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti