
Variátor + nastavení rozvodů...
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Ja by som po jednom repase uz dal asi novy. Ja som teraz dal novy a mam na 100 tis pokoj...
Ale ten moj klepal uz riadne niekedy ze ludia si mysleli ze mam diesla... Ale na zaciatku tiez tak poklepkaval akoby v takych vlnach ale zvrhlo sa to velmi rychlo do neunosneho stavu.

Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Zdravím vás páni, robil som go motora teda každá jedna súčasť motora ako vačky,kluka,piesty,ojnice boli demontované. Moja otázka znie či už niekto z vás nastavoval rozvody len podľa vlastných značiek ktoré sa robia na remenici a remeni pred demontazou ?


Re: Variátor + nastavení rozvodů...
jak som dnes dumal tak ,ale nejak neviem ako mam vykonat to napnutie remena vackovych hriadelov ???? helpp
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
u napínáku je taková díra v bloku, do ní strčíš 8 mm čep nebo starý vrták a mezi něj a packu na kladce zapáčíš šroubovákem tak, aby se šipka na kladce dostala proti tečce na plechu pod kladku. Pak protočit dvakrát znovu 1. válec do horní úvrati a zkontrolovat případně upravit.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
moc krát ďakujem
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
...paráááda
závada odstránená nešlo o nefunkný vstrrek ani o sviečku...išlo o zle nastavené rozvody...ked som ich nastavil podľa fixačných prípravkov ide to na 100% - veľka vadaka patrí aj kurkinovy

- Jaroslav156
- Příspěvky: 8
- Registrován: 10.7.2011, ned 09:37
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
tu máme príklad že s tými svojpomocnými značkami sa to nevypláca riskovaťcimoo píše:...parááádazávada odstránená nešlo o nefunkný vstrrek ani o sviečku...išlo o zle nastavené rozvody...ked som ich nastavil podľa fixačných prípravkov ide to na 100% - veľka vadaka patrí aj kurkinovy

- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Prosím o radu v těchto motorech se nevyznám a tak jen dotaz u 156 2,0TS 1998 rok při přechodu na volnoběh třeba při vyřazení zahoupou otáčky, jinak vše ok diag píše chybu: READING ERROR CODES:
1: P1653 - Variátor fáze
The Variable Camshaft timing system is not sensed to respond correctly to the ECU commands.
- Check the camshaft position sensor, cam timing control solenoid valve and the circuits for opens, shorts and weak connections
- Ensure that the Variable Cam Timing system mechanical parts are not sticking, the oil pressure is sufficient, the passages are not blocked and that the control solenoid valve works correctly
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována. Navíc dle diagnostiky by měla být u této motorizace jednotka: Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD ale při načtení jednotek tam je toto: Bosch Motronic M1.5.5 Injection (TS '98) co by to mohlo být nějaké logy mám případně mohu poslat třeba emailem. Děkuji.
1: P1653 - Variátor fáze
The Variable Camshaft timing system is not sensed to respond correctly to the ECU commands.
- Check the camshaft position sensor, cam timing control solenoid valve and the circuits for opens, shorts and weak connections
- Ensure that the Variable Cam Timing system mechanical parts are not sticking, the oil pressure is sufficient, the passages are not blocked and that the control solenoid valve works correctly
Důvodem chyby je to že jednotka neobdržela platný signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována. Navíc dle diagnostiky by měla být u této motorizace jednotka: Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD ale při načtení jednotek tam je toto: Bosch Motronic M1.5.5 Injection (TS '98) co by to mohlo být nějaké logy mám případně mohu poslat třeba emailem. Děkuji.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Ahoj prosimvás potřeboval bich starej nefunkční variátor na 1.4 16V T.spárk nevím jestli se zjiných opsahů neliší nevyhazujte tet´ bi semi hodil na test kvůli dyskuzi co je lepší repas či noví avýdrž když budete mít a chtít tak napište co a zaco díki VENCAH
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Lepší je dát novej. Starých variátorů mám dost.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Jak je to s variatorem? Když jsem nedávno hledal rele ostřikovačů, tak tam byla zmínka o rele variatoru, takže je ovládaný elektronicky? Jsem myslel, že tlakem oleje 

Re: Variátor + nastavení rozvodů...
je ovladany elektronickym ventilom, ktory pusta tlak oleja do variatoru...
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Kde je ten ventil? Jde nějak rozebrat a prověřit funkčnost? V FESu je položka na otestování variatoru... Chtěl bych zkontrolovat stav rele a toho ventilu 

Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Ventil pro variátor je tady na fotce mezi prvním a druhým vstřikovačem.
Když dáš to testování ve FES, tak by si měl slyšet cvakání u toho ventilu...

Když dáš to testování ve FES, tak by si měl slyšet cvakání u toho ventilu...

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
za tohle bych daval BANVENCAH píše:Ahoj prosimvás potřeboval bich starej nefunkční variátor na 1.4 16V T.spárk nevím jestli se zjiných opsahů neliší nevyhazujte tet´ bi semi hodil na test kvůli dyskuzi co je lepší repas či noví avýdrž když budete mít a chtít tak napište co a zaco díki VENCAH

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Chvíli sem přemejšlel,jestli vidím dobře:-).
Ladin 164V6 píše:za tohle bych daval BANVENCAH píše:Ahoj prosimvás potřeboval bich starej nefunkční variátor na 1.4 16V T.spárk nevím jestli se zjiných opsahů neliší nevyhazujte tet´ bi semi hodil na test kvůli dyskuzi co je lepší repas či noví avýdrž když budete mít a chtít tak napište co a zaco díki VENCAH
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
přoč mi to točí ale nestartuje
Houstone mame problém..
pořídil sem vačky z 2L TS jako oživení pro moje stilo (Cat cams, Colombo a bariani nabízej podobný jako "mild road" pro punto HGT/stilo ..tj zhruba o 0,5mm větší zdvihy a 12°delší časování)
dneska sem je nahodil po druhý, (poprvý to bylo trochu chudý tak sem to uvedl z5 do seriovýho stavu, teď mam jet na úpravu SW)
montáž proběhla hladce...
typický úkony:
-prohození řemenice na výfukové vačce kvůli jinýmu "kódovýmu kolu" (jiný řídící systémy motoru -hitachi vs. bosch))
-nastavení hřídelů podle přípravků
a hle motor točí, ale nenaskočí.. po schození víka a pohledu na zdvihátka jestli nejsou náhodou vlivem "potkana" utopený nevidím nic zvláštního, přstrojovka zhasíná normálně, pumpa běží, benzínu jsme včera koupil 10l, když na mě blikla rezerva, tudíš mam cca 15-20l bena v nádrži..
tipy mam 2:
1) KO čidlo fáze na vačce - že bych ho dokázal nějak nevědomky zkurvit?
podobnej problém sem měl u HGT, ale tam to nepřišlo jak blesk z čistýho nebe, tam se objevovala tu a tam kontrolka vstřiku, potíže se startováním až to najednou nešlo vůbec..
2) klikovka natočená o 180° mimo...
- když sem měl motor před rokem rozebranej všiml jsem si "kodovýho" kola na klikovce se 4(?) výstupky, alfa má 62-2... je rozhodující kde je klikovka natočená?
buď jsem měl strašnou náhodu a povedlo se mi to před rokem složit "ve fázi" a dnes sem si někam klikovkou pootočil a sem o 180° mimo fázi, takže jako bych pálil do sání a vstřikoval do expanzního zdvihu... klikovku sem měl nastavenou do HU tak, že ryska na řemenici rozvodů byla zhruba rovnoběžně s hranou vany směrem dozadu a aretace pro řemenice pomocných pohonů byla směrem dolu. přesně jak na fotce...
co myslíte, je to možný? abych byl mimo fázi o 180° ..manuál DTE o nějakým nastavení do fáze píše, ale vůbec to není rozepsaný a ani co to může mít za následky..jen ryska na řemenici, když souhlasí s ryskou na krytu rozvodů.. to sem už při montáži nekontroloval...

Houstone mame problém..
pořídil sem vačky z 2L TS jako oživení pro moje stilo (Cat cams, Colombo a bariani nabízej podobný jako "mild road" pro punto HGT/stilo ..tj zhruba o 0,5mm větší zdvihy a 12°delší časování)
dneska sem je nahodil po druhý, (poprvý to bylo trochu chudý tak sem to uvedl z5 do seriovýho stavu, teď mam jet na úpravu SW)
montáž proběhla hladce...
typický úkony:
-prohození řemenice na výfukové vačce kvůli jinýmu "kódovýmu kolu" (jiný řídící systémy motoru -hitachi vs. bosch))
-nastavení hřídelů podle přípravků
a hle motor točí, ale nenaskočí.. po schození víka a pohledu na zdvihátka jestli nejsou náhodou vlivem "potkana" utopený nevidím nic zvláštního, přstrojovka zhasíná normálně, pumpa běží, benzínu jsme včera koupil 10l, když na mě blikla rezerva, tudíš mam cca 15-20l bena v nádrži..
tipy mam 2:
1) KO čidlo fáze na vačce - že bych ho dokázal nějak nevědomky zkurvit?
podobnej problém sem měl u HGT, ale tam to nepřišlo jak blesk z čistýho nebe, tam se objevovala tu a tam kontrolka vstřiku, potíže se startováním až to najednou nešlo vůbec..
2) klikovka natočená o 180° mimo...
- když sem měl motor před rokem rozebranej všiml jsem si "kodovýho" kola na klikovce se 4(?) výstupky, alfa má 62-2... je rozhodující kde je klikovka natočená?
buď jsem měl strašnou náhodu a povedlo se mi to před rokem složit "ve fázi" a dnes sem si někam klikovkou pootočil a sem o 180° mimo fázi, takže jako bych pálil do sání a vstřikoval do expanzního zdvihu... klikovku sem měl nastavenou do HU tak, že ryska na řemenici rozvodů byla zhruba rovnoběžně s hranou vany směrem dozadu a aretace pro řemenice pomocných pohonů byla směrem dolu. přesně jak na fotce...
co myslíte, je to možný? abych byl mimo fázi o 180° ..manuál DTE o nějakým nastavení do fáze píše, ale vůbec to není rozepsaný a ani co to může mít za následky..jen ryska na řemenici, když souhlasí s ryskou na krytu rozvodů.. to sem už při montáži nekontroloval...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Z té fotky to není moc vidět, ale tu rysku jsem taky měl tak jak Ty říkáš.
A jinak to je přeci jedno ne? Ten píst se pohybuje pořád stejně v 1-2 a 3-4 době takže jestli to je o 180° pootočený tak by to přeci nemělo vadit?
Toči to normálně nebo moc lehce (komprese).
Mam nejake video timing belt na tsko, mrknu jestli tam neni videt poloha te remenice.
A jinak to je přeci jedno ne? Ten píst se pohybuje pořád stejně v 1-2 a 3-4 době takže jestli to je o 180° pootočený tak by to přeci nemělo vadit?

Toči to normálně nebo moc lehce (komprese).
Mam nejake video timing belt na tsko, mrknu jestli tam neni videt poloha te remenice.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
stále mi to vrtá hlavou a myslím si že to zřejmě nepřežil snímač fáze.. protože i kdybych byl o 1 zub mimo, mělo by to aspoň tendeci si škytnout...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Zkus si zkontrolovat jestli si všechno zapojil a jestli ti jde palivo a jiskra
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Ahoj,
něco málo rozvodů jsem udělal,ale rozhodně nejsem žádnej odborník že:-). Máš najitou rysku na setrváku?
něco málo rozvodů jsem udělal,ale rozhodně nejsem žádnej odborník že:-). Máš najitou rysku na setrváku?
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
zapojený všechno mam..protože jediný co se musí odpojit je klimakompresor a lambda sonda (jejich přívodníkabelyedou ve svazku přes hlavu)...
dneska sem na to zas kouknul, vše jak má bejt, HU přesně na rysky a vačky v přípravkách..takže to vidím na snímač fáze, kterej nepřežil hrubší zacházení při pokusu o vyndání vačky (zapoměl sem ho totiž při 1 pokusu povolit...)
samozřejmě to točí s pěkným odporem, pokud tam jsou svíčky a když je všechny vyšroubuju tak to protočím rukou...
uvidím do pondělí do mi má přijít snímač fáze
jen nechápu ty debilní samonapínáky pomocnýho pohonu... to je spíš pro zlost na tom něco dělat
a napínák rozvodů mi včera taky dal pěkně zabrat...
dneska sem na to zas kouknul, vše jak má bejt, HU přesně na rysky a vačky v přípravkách..takže to vidím na snímač fáze, kterej nepřežil hrubší zacházení při pokusu o vyndání vačky (zapoměl sem ho totiž při 1 pokusu povolit...)
samozřejmě to točí s pěkným odporem, pokud tam jsou svíčky a když je všechny vyšroubuju tak to protočím rukou...
uvidím do pondělí do mi má přijít snímač fáze
jen nechápu ty debilní samonapínáky pomocnýho pohonu... to je spíš pro zlost na tom něco dělat

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
tak dnes sem si to připravil, abych v pondělí mohl namontovat novej snímač fáze...
při pohledu na původní bylo jasný co se stalo a proč mi to nejde natočit aniž by to hlásilo jakoukoliv chybu..
při pokusu o vyndání vačky, bez sundání rozvodovýho kola nebo povolení snímače fáze se velmi lehce ohnula část s nějakou kovovou/pokovenou destičkou.. tudíš přestože snímač elektricky byl OK a jednotka chybu nehlásila, magneticky rozhodně nemohl fungovat, protože díky větší vzdálenosti/jinýmu úhlu než rovnoběžnýmu senzor nezaznamenal odraz... takže by to bylo poznat jen na osciloskopu kde by to neukázalo zřejmě nic...
takže bacha na to až se budete rejpat v rozvodech!
v pondělí až dorazí novej snímač fáze poreferuju jestli už vrčím nebo ne...
při pohledu na původní bylo jasný co se stalo a proč mi to nejde natočit aniž by to hlásilo jakoukoliv chybu..
při pokusu o vyndání vačky, bez sundání rozvodovýho kola nebo povolení snímače fáze se velmi lehce ohnula část s nějakou kovovou/pokovenou destičkou.. tudíš přestože snímač elektricky byl OK a jednotka chybu nehlásila, magneticky rozhodně nemohl fungovat, protože díky větší vzdálenosti/jinýmu úhlu než rovnoběžnýmu senzor nezaznamenal odraz... takže by to bylo poznat jen na osciloskopu kde by to neukázalo zřejmě nic...
takže bacha na to až se budete rejpat v rozvodech!
v pondělí až dorazí novej snímač fáze poreferuju jestli už vrčím nebo ne...

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
trochu z jiného tématu, měli jste někdo rozdelany ten ventil na ovládání variatoru?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti