Výměna termostatu
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Budik teploty ukazuje orientacne. Co jsem vypozoroval, tak zalezi z ktere strany se k te hodnote rucicka priblizi. Termostat otvira pri teplote mezi 78-83 stupni.
Myslim, ze to mas ok.
Myslim, ze to mas ok.
Alfa Romeo Perfection
Re: Výměna termostatu
urcite to nie je ok mne na budiku ukazuje presne otvorenie pri teplote 89-91 a zatvorenie niekde pri 85-80 zalezi ako rychlo a aka studena voda zacne pretekat okolo termostatu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Výměna termostatu
Hlavně se musí rozlišovat benzin, nafta. Mě přijde, že každej motor to má jinak 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
ludia uz to tu pisem nieviem kolky krat...jasne ze zalezi ci je nafta alebo benzin....nafta ma normu pri 85°C a benzin pri 90°C....plus rucicka zvykne ukazovat o nieco menej nez ta voda naozaj ma lebo ten teplomer je na nejakom divnom mieste (aspon u nafty)
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Výměna termostatu
zajimavy poznatek....venku celkem teplo jezdim po meste...dle budíku teplota motoru cca 60stupnu (v kolonach stoupne az nad 70)...prijedu zastavim a slysim jak huci venku sahara....ta ma ale spinat az nekdy nad 90ti stupni ne???Tudiz asi ukazuje spatne budik....Vec druha pri vytahnuti klicku se prestane točit...pri zasunuti klicku a otoceni do prvni polohy se zas roztocila......ja myslel ze ma dochladit i po vypnutí motoru a pak se sama vypnout.....
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Výměna termostatu
Tak ono by to bylo trochu zbytečné ochlazovat vodu v chladiči, když ji nehoní vodní pumpa při zhaslém motoru 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Výměna termostatu
no to chápu
u minulých aut ale po zastavení, při vypnutém motoru se ventilátory eště chvíli točily.... no každopádně předpokládám že termostat tedy bude ok ....uvídíme jak to bude topit v zimě.... 


- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Výměna termostatu
Při zapnuté klimatizaci ti bude větrat sahara i při těch 60°C , chladí totiž chladič od klimatizace 

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)
Re: Výměna termostatu
Aha:) tak uvidime kazdopadne dnes cesta praha-bratislava letisko a u breclavy se zadrel klima kompresor a rupl remen- posilovac rizeni ve 140ti prestal posilovat,tachometr prestal ukazovat a alternator dobijet.takze me holka nechala ve stychu:(((
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Výměna termostatu
to jak sa moze zadret? 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Výměna termostatu
všechno se může jednou po..at,
každý řeší jenom klimu z hlediska doplňování média ale výměnu oleje v klimě asi nikdo..
každý řeší jenom klimu z hlediska doplňování média ale výměnu oleje v klimě asi nikdo..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Olej by se měl měnit při každým plnění, plnička celou náplň (olej i médium) odsaje a pak systém klimy naplní podle nastavení.
Re: Výměna termostatu
Koukam ze kazdy meni termostat z duvodu stale otevreneho velkeho okruhu. Ja mel opacny problem ja mel velky okruh zavreny takze jsem se prehraval. Delal jsem move rozvody vymeny vsech filtru, oleje, termostat, remen k alternatoru a dve napinaci kladky . No skratka jsem tam nechal 14 000kc a hreje se to stejne. Zjisti jsem ze nespina sahara. Vetrak je funkcni pac kdyz pustim klimu tak spusti ale jinak ne. Mate nekdo nejakou radu nez to strcim zbytecne do servisu. Mam 156 1,9 JTD 81Kw. Dik
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Vodni pumpu jsi asi s rozvodama menil, co? Neprokluzuje ti na remenu?porky píše:Koukam ze kazdy meni termostat z duvodu stale otevreneho velkeho okruhu. Ja mel opacny problem ja mel velky okruh zavreny takze jsem se prehraval. Delal jsem move rozvody vymeny vsech filtru, oleje, termostat, remen k alternatoru a dve napinaci kladky . No skratka jsem tam nechal 14 000kc a hreje se to stejne. Zjisti jsem ze nespina sahara. Vetrak je funkcni pac kdyz pustim klimu tak spusti ale jinak ne. Mate nekdo nejakou radu nez to strcim zbytecne do servisu. Mam 156 1,9 JTD 81Kw. Dik
Alfa Romeo Perfection
Re: Výměna termostatu
vodni pumpu jsem taky menil. nic by tam snad nemelo prokluzovat kdyz to delali v servisu.yan.ko píše:Vodni pumpu jsi asi s rozvodama menil, co? Neprokluzuje ti na remenu?porky píše:Koukam ze kazdy meni termostat z duvodu stale otevreneho velkeho okruhu. Ja mel opacny problem ja mel velky okruh zavreny takze jsem se prehraval. Delal jsem move rozvody vymeny vsech filtru, oleje, termostat, remen k alternatoru a dve napinaci kladky . No skratka jsem tam nechal 14 000kc a hreje se to stejne. Zjisti jsem ze nespina sahara. Vetrak je funkcni pac kdyz pustim klimu tak spusti ale jinak ne. Mate nekdo nejakou radu nez to strcim zbytecne do servisu. Mam 156 1,9 JTD 81Kw. Dik
Re: Výměna termostatu
to porky,
co to je u tebe se přehřívá? máš tam na budíku 90°C a podle toho co píšou jiní a není to stejný?
další, co ukazuje a co je ve skutečnosti..
další věc je v tom, že ti mohli např naúčtovat nový termostat..
další je v tom, že můžeš mít saharu od chlazení v háji, nebo to čidlo kdy má sepnout sahara.. tj když ti nesepne sahara, přehřívá se..
koukni pod kapotu která sahara spíná, jsou tam dvě, jedna klima a jedna chlazení..
servis ne servis, máš itala tak montérky a pod kapotu
co to je u tebe se přehřívá? máš tam na budíku 90°C a podle toho co píšou jiní a není to stejný?
další, co ukazuje a co je ve skutečnosti..
další věc je v tom, že ti mohli např naúčtovat nový termostat..
další je v tom, že můžeš mít saharu od chlazení v háji, nebo to čidlo kdy má sepnout sahara.. tj když ti nesepne sahara, přehřívá se..
koukni pod kapotu která sahara spíná, jsou tam dvě, jedna klima a jedna chlazení..
servis ne servis, máš itala tak montérky a pod kapotu

AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Výměna termostatu
Koukni, jestli ti neodešel odpor 1. stupně sahary, druhý stupeň by měl právě spínat jen s klimatizací. Změř ho, jestli už není prohnilej. Ale bacha na sahaře je stálý kladný pól, tak ať něco vyskartuješ.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW Sportwagon (2/2009) Qtronic
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)
EX: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kW Sportwagon (11/2004)
EX: Alfa Romeo 145 1.6 T.S. 88kW (02/1999)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
nejdřív je potřeba zjistit, jestli jde teplá voda vůbec do chladiče, může to být jen zavzdušněné. jestli jde ventilátor jen s klimou, tak může být taky špatné čidlo teploty na termostatu. Reklamuj opravu...
Re: Výměna termostatu
juraz3nca píše:to porky,
co to je u tebe se přehřívá? máš tam na budíku 90°C a podle toho co píšou jiní a není to stejný?
další, co ukazuje a co je ve skutečnosti..
další věc je v tom, že ti mohli např naúčtovat nový termostat..
další je v tom, že můžeš mít saharu od chlazení v háji, nebo to čidlo kdy má sepnout sahara.. tj když ti nesepne sahara, přehřívá se..
koukni pod kapotu která sahara spíná, jsou tam dvě, jedna klima a jedna chlazení..
servis ne servis, máš itala tak montérky a pod kapotu
A kde to cidlo najdu?
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
na termostatu
Re: Výměna termostatu
A cidlo na termostatu ovlada spinani sahary?Kůrkyn píše:na termostatu
Ja totis potrebuju najit cidlo na spinani sahary.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
saharu spíná řídící jednotka právě podle informace tohoto čidla
Re: Výměna termostatu
Cidlo jsem vimenil a sahara stale nespina. Uz jsem s rozmem v koncich.Kůrkyn píše:saharu spíná řídící jednotka právě podle informace tohoto čidla
- switch.man
- Příspěvky: 55
- Registrován: 26.4.2010, pon 13:52
- Bydliště: Břeclav / Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
taky jsem se přehříval v létě.. v kolonách při +30°, nebo na dálnici nad 160 při přišápnutí plynu. A byl to právě odpor jednoho ze stupňů sahary. prožranej. šel jen jeden. + termostat.
AR 156 SW 1,9 JeToDehet
(ex Magda 323f BG 1,6 16V, 1991, 295.000km)
(ex Magda 323f BG 1,6 16V, 1991, 295.000km)
Re: Výměna termostatu
nazdar, tak sem si objednal novy termostat Vernet na moji alfu od zumm.cz. Zajimalo by me na co je nahoře takova ta kovova duta trubicka...nemelo by v tom byt nejaky to cidlo nebo tak něco?? Kdysi sem si to v motoru ohmataval abych vedel s kolika vyvody mam termostat poridit a je tam presne tenhle ale tu trubicku jsem nejak extra nenezkoumal....:-) a taky vedle toho jednoho malyho cernyho vyvodu chybi druhej a je tam prazdnej zavit ale tusim ze se tam nasroubuje asi to co je na starym :-))) Ja myslel ze vyrobce k tomu aspon standardne dodava i nejaky to cidlo a ono asi prd :-)--- diák za info
EDIT: aha tak čidlo je asi ten stříbrnej bazmek na první fotce..
EDIT: aha tak čidlo je asi ten stříbrnej bazmek na první fotce..

- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host