Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
KoubiK159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 9.11.2011, stř 16:10
Bydliště: Nýřany,Plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od KoubiK159 » 22.11.2011, úte 15:12

Já právě nevim no... mam naftu a z nafty se mi nechce.. sem holt na tu spotřebuj :smt040 :smt040 :smt040
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW Elegance

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od limach » 22.11.2011, úte 15:21

00flash00 píše:ja plyn uz nemam kde dat, ale to co dame do pohonnych hmot usetríme na udrzbe
:smt023 Líp bych to nenapsal :wink:
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

KoubiK159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 9.11.2011, stř 16:10
Bydliště: Nýřany,Plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od KoubiK159 » 22.11.2011, úte 15:32

Tim jako,ze se nafta udržuje hůř než benzín? :-)
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW Elegance

00flash00
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 555
Registrován: 20.11.2009, pát 23:30
Bydliště: SK

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od 00flash00 » 22.11.2011, úte 15:59

Auta s motorem na naftu jsou dražší na pořízení než srovnatelná auta na benzín. Rozdíl je největší u nových aut, ale projevuje se i u ojetých.
Diesely bývají dražší a náročnější na běžnou údržbu – servisní prohlídky jsou nákladnější a častější.
Za diesel zaplatíte více na povinném ručení (pojištění), protože má obvykle větší objem válců než srovnatelný benzínový motor (a cena povinného ručení obvykle závisí právě na objemu válců). (Za nejběžnější diesel v objemu 1.9 zaplatíte kolem 9500 Kč ročně, za srovnatelný benzín 1.6 kolem 6000 Kč – informace z počátku roku 2007.)
Technologie dieselových motorů je o dost složitější než technologie benzínových motorů. Znamená to, že na dieselovém motoru se může porouchat mnohem více drahých součástek než na benzínovém motoru (např. zařízení kolem turba, které obvykle benzínové motory nemají).
Dieselové motory jsou také mnohem háklivější na dobré zacházení a údržbu: hlavně, pokud si koupíte ojetý diesel po někom, kdo na něj moc nedbal, může se toho dost porouchat a může to i dost stát (v řádu desetitisíců či statisíců korun).
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339

KoubiK159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 9.11.2011, stř 16:10
Bydliště: Nýřany,Plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od KoubiK159 » 22.11.2011, úte 16:03

Hm..tak ted babo raď :-D pro me je idelani 1.9JTDm,ale na druhou stranu je pro me 2.2 zasemoc velkej obsah,co setýče spotřeby.. :cry:
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW Elegance

Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1130
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Balanta » 22.11.2011, úte 16:26

šel bych do benzínu :smt023
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV

www.cyklobarbecva.cz

KoubiK159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 9.11.2011, stř 16:10
Bydliště: Nýřany,Plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od KoubiK159 » 22.11.2011, úte 16:28

Brouka jako vrata od lázince mam v hlavě :-D ale porad me lame nafta kvuli spotrebe :smt026
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW Elegance

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2276
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 22.11.2011, úte 16:42

Je naprostý nesmysl se dohadovat co je dražší a co levnější spíš je to k smíchu :hotovej
Pokud si nepoložíš pár otázek k čemu auto vlastně potřebuješ tak je rozhodování těžký.

KoubiK159 dám ti radu jak jsem se rozhodoval já:
1. stanov si kolik chceš mít na autě nalítáno když ho budeš kupovat.
2. kolik km ročně najezdíš
3.kolik roků budeš auto mít

Potom si otevři manuál spočítej si každý rok spotřebu dle najetých km (který jsi si předem určil) a podle manuálu se podívej kdy se co má měnit u nafty a u benzínu a ceny dílů si započítej.
potom sečti všechny roky u každé motorizace zvlášť, připočti pořizovací cenu vozu a máš jasno.

Na poruchy se vyser, protože stejně bude záležet na tom od koho auto koupíš a jak se o ně kdo staral. A turba bych se nebál. Schválně kolik z vás s ním mělo problémy a musel je měnit?

Já jsem měl vždy benzín a teď mám naftu a pokud by se mě někdo zeptal co je lepší, tak každá motorizace má svý mouchy, ale i klady.
Hold rozhodnutí je na tobě. :smt041

Měj se Mirek
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

KoubiK159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 9.11.2011, stř 16:10
Bydliště: Nýřany,Plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od KoubiK159 » 22.11.2011, úte 16:48

Mirku díky moc.. tutim si mi asi pomohl nejvíc :diky
Každopádně já mam oktávku v naftě a sem tak nejak na to zvyklej a spokojenej..
Každopádně s autem jezdim hodne do ciziny a na rok najezdim cca 40ti kilometrů :-)
proto asi upřednostňuju naftu už jenom kvůli té spotřebě :-)
každopádně s Alfou jako autem,nemam vubec zadne zkusenosti,tak si necham rád poradit :pivko
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW Elegance

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Harous » 22.11.2011, úte 17:22

00flash00 píše: Za diesel zaplatíte více na povinném ručení (pojištění), protože má obvykle větší objem válců než srovnatelný benzínový motor (a cena povinného ručení obvykle závisí právě na objemu válců). (Za nejběžnější diesel v objemu 1.9 zaplatíte kolem 9500 Kč ročně, za srovnatelný benzín 1.6 kolem 6000 Kč – informace z počátku roku 2007.)
V čem budou ty motory srovnatelný? Když zůstanu u Alfy tak ten nafťák bude mít 150 koní a ten benzín 105 nebo 120 koní. Já když vybíral auto tak 2.0 nafťák měl lepší dynamický parametry než 2.5 benzín.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tuta146 » 22.11.2011, úte 17:43

Tak to bych si dovolil nesouhlasit, pokud se nepletu, tak 2,2 JTS má 195 koní. A s nafťákem mi řekni v jakém rozsahu otáček jsou dynamické parametry lepší. Podle mě to bude max rozsah 1.000 otáček, zatímco JTS jede od 1.500 do 7.000.
S údržbou naprosto souhlasím, pokud nejezdíš opravdu dálky a v klidu kdy se ti vyplatí 1,9 JTDm, tak všechno mluví proti naftě. Mizerná kvalita českých benzínek, takže k ceně paliva si připočítej VIF, problémy s EGR, DPF, turbo... Nemluvě o tom, že 2,2 JTS nemá řemen, ale řetěz. Takže si tohle všechno spočítej na kilometrové náklady a 2,4 JTDm tě prostě nemůže vyjít levněji než 2,2 JTS o pocitu při jízdě nemluvě.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 22.11.2011, úte 18:04

Byl bych opatrnej, retezy se na tech Opelech meni casteji nez jinde remeny, a ten otackovej rozsah nebude tak vysoko, to mely mozna TS... :wink:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tuta146 » 22.11.2011, úte 18:21

Tak to bych se mohl urazit, protože moje 2,0JTS ten rozsah má heč :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 22.11.2011, úte 18:28

Těžko už budu kdovíjak hájit naftu, ale 2.2JTS má "jen" 185koní a rozsah využitelných otáček nebude o tolik rozdílný. JTD táhne mezi 1500-4000ot. ... benzin atmosféra pod 2000 nejede, a točít ho do 7000 asi nebude denní chleba :wink:

Z toho vyplývá, kup 3.2 JTS... vír v nádrži si alespoň užiješ :)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

alf159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 4.7.2011, pon 14:45
Bydliště: Ostrava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od alf159 » 22.11.2011, úte 18:34

KoubiK159 píše:Mirku díky moc.. tutim si mi asi pomohl nejvíc :diky
Každopádně já mam oktávku v naftě a sem tak nejak na to zvyklej a spokojenej..
Každopádně s autem jezdim hodne do ciziny a na rok najezdim cca 40ti kilometrů :-)
proto asi upřednostňuju naftu už jenom kvůli té spotřebě :-)
každopádně s Alfou jako autem,nemam vubec zadne zkusenosti,tak si necham rád poradit :pivko
Hele jelikož já jsem v podstatě byl ve stejné situaci, tak ti řeknu zkušenost.

Ročně najedu 50 000km s Octavií II 1.9 77kw - jakožto pracovní - průměrná spotřeba <6l (a nejezdím zrovna pomalu) Tak 70% město a 30% dálnice. Umím se dostávat i na dlouhodobý průměr 5,5
No a jelikož jsem zvyklý na 1.9 a 77kw tak jsem šel do Alfy 1.9 JTDm s 88kw a myslel jsem si, že to bude cca podobné. Ale není!
Alfa je pocitově svižnější a to i přes vyšší hmotnost - ale spotřeba je 9,5 město (pravda krátké trasy) mimo město se dostanu na 7 - tedy cca při stejných trasách jako se škodovkou odhaduji něco kolem průměru 8l vs Škoda 6l :smt089
Jestli je Tvůj hlavní parametr spotřeba, tak si v Alfě asi nevybereš :shock: a jestli jezdíš v Octavii, tak se nevyhneš zklamání.
Já mám Alfu jako auto pro manželku a pro mně pro radost. Důležitý při výběru byl design )tedy proto 159), barva laku, stav auta - kdybych si dnes vybíral, šel bych do něčeho silnějšího - už jen proto, abys si prostě víc užil (ale když to bude auto na práci.. a hodně Km, tak je to jiná). Ale ani ta slabá 88Kw není slimák.. po dálnici 200 umí.
Alfa 159SW 1.9 JTDm 8V r.v.2007 + Kawasaki ZX6R
ex. Marea Weekend 1.6 16V 1997 (neexistovat AR159 mám ji dodnes)
ex. Škoda Favorit (jediné auto do kterého jsem kdy kopal)
ex. Škoda 110R (srdeční záležitost)

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vavrusam » 22.11.2011, úte 18:44

Jen bych dodal, že atmosférickej benzín není o krouťáku ani o zátahu :wink:
Náklady nafta/benzín si myslím že budou ve výsledků podobné, těžko můžeš očekávat co se kdy vysere.
Popros někoho ať tě sveze JTSkem i naftou a uvidíš co ti víc sedne. Já osobně jsem si na foukanou naftu nezvyknul, ale to je můj problém :-D
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Harous » 22.11.2011, úte 18:46

tuta146 píše:Tak to bych si dovolil nesouhlasit, pokud se nepletu, tak 2,2 JTS má 195 koní. A s nafťákem mi řekni v jakém rozsahu otáček jsou dynamické parametry lepší. Podle mě to bude max rozsah 1.000 otáček, zatímco JTS jede od 1.500 do 7.000.
To sice nesouhlasit můžeš, ale řeč byla o 1.9 nafta vs 1.6 benzín. Reagoval jsem právě na to, že nafta má "obvykle větší objem válců než srovnatelný benzínový motor"... :wink:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tuta146 » 22.11.2011, úte 18:55

ale jo, jenomže tohle se přece srovnávat nedá a povinné ručení je podle mě ta nejmenší položka na autě.
Jinak varusam to popsal úplně přesně, jenom dodám, že JTS bohužel pořád doplácí na pověst TS i když je to jiný motor :???:
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Žížal » 22.11.2011, úte 19:06

Tohle je klasicky flame nafta/benzin. Neni jednoznacne reseni - kdyby bylo neprodavaly by se nafty i benziny ve srovnatelnych cislech (nevytahujte prosim konkretni modely, v globalu je ten pomer ovliveny momentali cenovou politikou, marketingem atd).

Rozhodni se podle toho co ti vic vyhovuje - 30 koni navic u JTS nebo 350NM u JTDm nekdo ma radsi "zatah vocpodu" nekdo rev motoru v 7 tisicich... Pak pouvazuj kolik najedes a jaky rozdil bude ve spotrebe - 11l u JTS nebo 7 u JTDm a kolik za rok a nebo dobu co planujes 159 vlastnit usetris na palivu. Pokud usetris na dva motory, tak neni co resit. Dalsi moznost je LPG - srazis naklady na palivo pod naftu, ale nese to investici do prestavby i udrzby a sebere ti to kus kufru. No a nakonec vezmi do uvahy rozdily v cenach dilu na jednotlive motorizace (nevim jak je to u JTS takze to si najdi sam), ale pro nafty je mezi 1.9 a 2.4 rozdil v brzdach, ktery je spojeny s potrebou 17' kol pro 2.4 a rozdil ceny gum mezi 16' a 17' muze byt v kalkulacich zasadni.
Pravidlo ze benzin je na udrzbu levnejsi nez nafta uz moc neplati u starych aut ten rozdil je vetsi, u novych se smazava a zrovna pri volbe JTDm vs. JTS je to trochu o tom ze porovnavas jeden z nejlepsich dieselu na trhu s ne moc povedenym benzinem (vim ze za tohle si sliznu flame, ale JTS trpi na rozvodovy retez - vymena skoro jak repas turba a turbo vydrzi u JTDm dyl nez retez u JTS a celkove to JTS neni ani Curoe motor ani spolehlivy motor - servisaci mi JTDm doporucovali pro spolehlivost a pred JTS varovali - je to proste Opel, ale nemam ho tak nemuzu porovnavat). No a posledni hledisko je nabidka aut, kdyz budes kupovat - nadherny kousek s jakymkoli motorem v perfektni kondici je lepsi koupe, nez jit po vybranem motoru (kilometrech, barve, vybave...) a koupit pak olitanou bouranou vranu (ikdyz jemna bourany dovoz, dobre spraveny je snad nejlepsi moznost jak sehnat auto v OK stavu).

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Harous » 22.11.2011, úte 19:10

Nejlepší je samozřejmě foukanej benzín. :smt033
(Rozhodně tu nehodlám rozjíždet nekonečný flame nafta vs benzín)
JTS má ale stejnej spodek jako poslední TS ne? Podle mě si toho problému byl výrobce vědom a potichu během výroby ten problém odstranil použitím přepracovaných dílů.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 22.11.2011, úte 19:20

Tady je sekce 159, tak se mluvi o 2.2JTS coz je Opel motor...

Jinak ohledne 2.0JTS z 156 mas pravdu :wink:
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2276
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 22.11.2011, úte 19:33

Já jsem chtěl 3,2 JTS ale když jsem se díval na některé náhradní díly a protože žral i trávu okolo silnice tak jsem šel radši do 2,4 JTD a nelituji.
Na nafťáka nádhernej zvuk a zátah je opravdu nepřekonatelný.
A u takovýho motoru přece nemůže nikdo chtít spotřebu 6Litrů.

Pokud benzín tak jedině šetivál.
Je pravda že jsem nejel s TBI a možná bych změnil názor,
ale nejlepší motor který Alfa vyrobila je 3.0 V6 24V.
Ten zvuk a chromovaný svody jsou jedinečný.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tuta146 » 22.11.2011, úte 19:58

Ladin 164V6 píše:Tady je sekce 159, tak se mluvi o 2.2JTS coz je Opel motor...

Jinak ohledne 2.0JTS z 156 mas pravdu :wink:
Posledníé moje OT v tomhle vlákně. Harous nemá pravdu, JTS je úplně jiný motor než TS, spodek je samozřejmě jiný, ale narozdíl od TS má přímé vstřiky a dalo by se pokračovat...
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

KoubiK159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 9.11.2011, stř 16:10
Bydliště: Nýřany,Plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od KoubiK159 » 22.11.2011, úte 20:32

alf159 píše:
KoubiK159 píše:Mirku díky moc.. tutim si mi asi pomohl nejvíc :diky
Každopádně já mam oktávku v naftě a sem tak nejak na to zvyklej a spokojenej..
Každopádně s autem jezdim hodne do ciziny a na rok najezdim cca 40ti kilometrů :-)
proto asi upřednostňuju naftu už jenom kvůli té spotřebě :-)
každopádně s Alfou jako autem,nemam vubec zadne zkusenosti,tak si necham rád poradit :pivko
Hele jelikož já jsem v podstatě byl ve stejné situaci, tak ti řeknu zkušenost.

Ročně najedu 50 000km s Octavií II 1.9 77kw - jakožto pracovní - průměrná spotřeba <6l (a nejezdím zrovna pomalu) Tak 70% město a 30% dálnice. Umím se dostávat i na dlouhodobý průměr 5,5
No a jelikož jsem zvyklý na 1.9 a 77kw tak jsem šel do Alfy 1.9 JTDm s 88kw a myslel jsem si, že to bude cca podobné. Ale není!
Alfa je pocitově svižnější a to i přes vyšší hmotnost - ale spotřeba je 9,5 město (pravda krátké trasy) mimo město se dostanu na 7 - tedy cca při stejných trasách jako se škodovkou odhaduji něco kolem průměru 8l vs Škoda 6l :smt089
Jestli je Tvůj hlavní parametr spotřeba, tak si v Alfě asi nevybereš :shock: a jestli jezdíš v Octavii, tak se nevyhneš zklamání.
Já mám Alfu jako auto pro manželku a pro mně pro radost. Důležitý při výběru byl design )tedy proto 159), barva laku, stav auta - kdybych si dnes vybíral, šel bych do něčeho silnějšího - už jen proto, abys si prostě víc užil (ale když to bude auto na práci.. a hodně Km, tak je to jiná). Ale ani ta slabá 88Kw není slimák.. po dálnici 200 umí.

No ja bych rád tu versi ,co ma 110kW... ale fakt to mam hlavne nemecko-cechy , francice-cechy a dovolena v lete k moři... ale jak rikam..40tisic rocne dam minimalne.. :-)
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW Elegance

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Harous » 22.11.2011, úte 21:22

tuta146 píše:Posledníé moje OT v tomhle vlákně. Harous nemá pravdu, JTS je úplně jiný motor než TS, spodek je samozřejmě jiný, ale narozdíl od TS má přímé vstřiky a dalo by se pokračovat...
Pokud jde o 2.0 JTS v Alfě 156 tak má stejný blok a klikovku jako 2.0 16V TS. Stačí se podívat do EPERu...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host